Genres / Hip-Hop / De jeugd vat hip hop verkeerd op
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:15 uur
Raffael en andere Old Skool aanhangers
. Jullie laten echt iets compleet lings liggen wat vernieuwend is en het komt dit keer niet eens uit The States maar uit The UK. Dubstep en Grime. Zwaar ondergewaardeerde Urban muziek. Ik vind het vergelijkbaar met Schoolly D of Run DMC maar dan een veel vollere sound en betere producties/techniek. Ik zeg je, ook in NL is dit de toekomstmuziek, kijk maar naar gasten als Zo Moeilijk, Fakkelbrigade, Zwart Licht en Skinto en dan vergeet ik nog Kubus en DuvelDuvel.
. Jullie laten echt iets compleet lings liggen wat vernieuwend is en het komt dit keer niet eens uit The States maar uit The UK. Dubstep en Grime. Zwaar ondergewaardeerde Urban muziek. Ik vind het vergelijkbaar met Schoolly D of Run DMC maar dan een veel vollere sound en betere producties/techniek. Ik zeg je, ook in NL is dit de toekomstmuziek, kijk maar naar gasten als Zo Moeilijk, Fakkelbrigade, Zwart Licht en Skinto en dan vergeet ik nog Kubus en DuvelDuvel.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:31 uur
Dat vind ik echt zo'n totaal-niet-mijn-stijl-style. Ook erg jammer dat zulke soort beats overal lijken op te duiken in Nederhop-land en het heeft o.a. al het Fakkelbrigade-album deels vernaaid.
0
raffael77
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:40 uur
Jij vind het vergelijkbaar en natuurlijk. Een deel is gejatte electrobeats met van die space geluiden.
Daarnaast is Dub en Grime een verwante aan UK Garage of 2-Step. Dat helemaal niets met hiphop te maken heeft maar electronica muziek. Sommige soorten zijn relax in het gehoor maar andere ook niet.
Vind het zelfs van jou schandalig dat jet het zelfs onder de noemer hiphop plaatst.
UK Garage en verwanten zijn de ondergang van goede UK hiphop.
Drum N Bass is gewoon een versnelde breakbeat met daar overheen een heeeeeele diepe bass sound.
Het drum patroon ligt ook een stuk hoger over het algemeen. Rond de 140BPM dat vrij synoniem is aan de electrohop of terwijl Miami Bass.
Daarnaast is Dub en Grime een verwante aan UK Garage of 2-Step. Dat helemaal niets met hiphop te maken heeft maar electronica muziek. Sommige soorten zijn relax in het gehoor maar andere ook niet.
Vind het zelfs van jou schandalig dat jet het zelfs onder de noemer hiphop plaatst.
UK Garage en verwanten zijn de ondergang van goede UK hiphop.
Drum N Bass is gewoon een versnelde breakbeat met daar overheen een heeeeeele diepe bass sound.
Het drum patroon ligt ook een stuk hoger over het algemeen. Rond de 140BPM dat vrij synoniem is aan de electrohop of terwijl Miami Bass.
0
raffael77
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:41 uur
MJ ik sluit mij aan. Die crossover nummers met Drum & Bass zijn walgelijk.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:58 uur
Raffael.. please.. En ik heb niet gezegd dat het HipHop is, het is Urban.. Wen er maar aan want zelfs JAE van de Stropstrikkers zit met The Partysquad in de studio. Jullie gebruiken populaire Urban muziek gewoon als zondebok. Er zit zeker een kern van waarheid in maar zonder goed geen slecht en andersom.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:03 uur
En MJ hoezo nou weer jammer? Ik ga toch ook niet huilen dat de stem van Canibus de beats van Stoupe vernakken? Iedereen zijn ding. Zet gewoon die tv uit en sluit je internet aan zeg ik maar tegen de mensen die de Top40 kut vinden.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:07 uur
Ik denk dat ik mijn Canibus-avater maar verwijder, want het lijkt wel alsof daar alleen maar onzin uit voorkomt.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:18 uur
! Nee hoor dat album is tof! Alleen het is makkelijk om een voorbeeld te gebruiken wat binnen handbereik ligt
.Het bevat goede beats en teksten dus laat lekker staan want de cover is ook vet
.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:19 uur
Rip The Jacker is een (het 2000 decenium) classic. Dat hij beats verziekt als een Group home kan je niet stellen. En trouwens ik vind het nummer Los Zand van Typhoon met Drum 'N Bass wel goed gelukt. 

0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:20 uur
Kill_illuminati schreef:
En trouwens ik vind het nummer Los Zand van Typhoon met Drum 'N Bass wel goed gelukt.
En trouwens ik vind het nummer Los Zand van Typhoon met Drum 'N Bass wel goed gelukt.
Dankje
!
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:46 uur
Je ziet ook dat ze in Engeland veel echter zijn dan in The States, het is gewoon die 80s style in een nieuw jasje. Zeg maar van Slick Rick naar The Cool Kids.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:57 uur
raffael77 schreef:
Nee. Dan heb jij denk ik niet veel Drum n Bass geluisterd
Old skool Dnb/jungle leek idd niet meer dan een diepe bassline en een Break. Maar de nieuwere Dnb tracks(ligt er uiteraard aan van welke producer het komt) zijn allemaal meesterwerken opzich. Maja, dat zal wel komen omdat ik totaal niet weet hoe het gemaakt word en moet worden. Ik ben alleen samplen gewenden
raffael77 schreef:
Nee. Als je het over dnb heb temniste: het BPM ligt ongeveer altijd tussen 160-175. In extreme gevallen (Breakcore/Raggacore etc.) is de BPM 185 en hoger.
0
raffael77
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:58 uur
The Cool Kids zijn motherfucking wack. Afkanllen net als die neppe Lexxus
0
raffael77
geplaatst: 27 augustus 2009, 18:02 uur
@Stapler
Ik weet wat je bedoeld. Van die gare muziek aan het einde van zo hiphop track bij bijv. Typhoon en idd heeft Zo Moeilijk er ook 1 maar dat is meer rock gericht.
Het past gewoon niet tussen hiphop.
Ik weet wat je bedoeld. Van die gare muziek aan het einde van zo hiphop track bij bijv. Typhoon en idd heeft Zo Moeilijk er ook 1 maar dat is meer rock gericht.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 18:04 uur
Op Dnb word vaak gerapt, gemc't. Dus het heeft wel degelijk iets met elkaar te maken. Maarja meer ook niet, want je kan overal op rappen. Maar je ziet ook dat vooraf aan een Dnb track in sommige tracks een hip-hop beat word laten horen.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 18:22 uur
raffael77 schreef:
Afknallen net als die neppe Lexxus
Is al gebeurt.Afknallen net als die neppe Lexxus
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:03 uur
Het past er perfect tussen. Zoals zo'n beetje elk genre wel te mengen is met hiphop. Daarom is hiphop ook zo leuk.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:05 uur
Ik vind dubstep en grime meer dan oke, maar om het echt in de hiphop te mengen hoeft van mij ook niet hoor.
Crossover is sowieso overgewaardeerd.
Crossover is sowieso overgewaardeerd.
0
Mb.
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:14 uur
Dubstep, Drum 'n Bass etc zijn mij eerlijk gezegd vage termen. Moet ik dan denken aan Dizzee Rascal ofzo?
Om even terug te komen; ik luister meer hip-hop na 2000 simpelweg omdat er meer diversiteit is te vinden dan in de 90's. Daarnaast hou ik vaak van positieve hip-hop waar ik me mee kan identificeren, die in de 90's zeldzaam was.
Om even terug te komen; ik luister meer hip-hop na 2000 simpelweg omdat er meer diversiteit is te vinden dan in de 90's. Daarnaast hou ik vaak van positieve hip-hop waar ik me mee kan identificeren, die in de 90's zeldzaam was.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:41 uur
raffael77 schreef:
@Stapler
@Stapler
Deze reactie is toch wel om te huilen, sorry hoor maar het mooie van Hip Hop is dat het met alles samen gaat. Jij houd er blijkbaar niet van. Kan toch? Dan kan het toch wel geniaal of gewoon goed zijn terwijl jij het niet voelt of leuk vind? Je bent toch niet de paus ofzo?
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:42 uur
Oja. Vroegâh was sowieso alles beter
. Maar dat weten we nu wel. Heb ik nu ook niks aan of wel?
. Maar dat weten we nu wel. Heb ik nu ook niks aan of wel?
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:44 uur
Flying Lotus iemand? Trouwens, het lijkt wel als of de volwassenen Hip Hop verkeerd opvatten
!
!
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:48 uur
raffael77 schreef:
@Stapler
@Stapler
Dat gedeelte in 'Brand Los' van Typhoon is juist erg vet! Heerlijk om op los te gaan live
.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:56 uur
"De jeugd vat hip hop verkeerd op". Dat is de topictitel. Niet wat goede hip hop is of welke hip hop nu het beste is/was.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:00 uur
Nederlandse hip hop van 17 jaar geleden was al gebaseerd op het hele gangster gebeuren.
Osdorp Posse - Moordenaar
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:08 uur
L_T_B schreef:
"De jeugd vat hip hop verkeerd op". Dat is de topictitel. Niet wat goede hip hop is of welke hip hop nu het beste is/was.
Ik denk dat de topic titel ook veranderd moet worden.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:10 uur
deric raven schreef:
Nederlandse hip hop van 17 jaar geleden was al gebaseerd op het hele gangster gebeuren.
Leuk om weer terug te zien, maar Def P (wist niet dat 'ie ooit lang haar had gehad) bedoelde het nog wel met een knipoog volgens mij.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:12 uur
Dat geloof ik ook.
Maar eigenlijk is het een soort van letterlijke vertaling van de gangster hip hop die in de USA gemaakt werd.
Maar eigenlijk is het een soort van letterlijke vertaling van de gangster hip hop die in de USA gemaakt werd.
* denotes required fields.