MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De jeugd vat hip hop verkeerd op

zoeken in:
Dj2Jelle
De vraag is, hoezo voel jij je telkens aangesproken?

Edit: nu dan?

(afbeelding)

Mag het nu weer ontopic?

raffael77
De helden van de regering zouden eens een feestje zoals DVD moeten bezoeken. Is kijken of ze nog van die onzin uitkramen. Ze weten er gewoon niets af en ze zijn dom of hebben geen zin om eens echt uit te zoeken wat nou echt de oorzaak is.

Als ze eens goed naar die klote clips op TMF of MTV kijken zullen toch zien dat een hoop ervan onzinnig is en geen goede boodschap hebben.

Lullig vind ik ik het wel want ik krijg van menig hiphop artiest op Hyve van die mailtjes dat ik hun moet gaan steunen.

Laat de overheid maar echt boeven vangen door direct en hard op te treden als dat nodig is. Altijd maar het hazenpad kiezen en op een extreem linkse manier handelen. Soms valt er niets meer te discussiëren en dan moet je hard optreden en desnoods met geweld.

TheLegacy schreef:

Of "blanke" vrienden van mij die soms van die "gangsta" termen gaan gebruiken als "pokoe" of ineens verkeerde lidwoorden gaan gebruiken,, daar word ik echt gek van..
Tsja' wat zal ik zeggen, take me back 2 the 90's

Als je als nederlander of blanke of wat dan ook, in je jeugd bijna alleen maar met mensen omgaat die die gangsta termen en vaak verkeerde lidwoorden gebruiken is het niet zo raar dat je die shit overneemt, of mag een blanke die woorden niet gebruiken omdat hij blank is?

TheLegacy schreef:
Tsja' wat zal ik zeggen, take me back 2 the 90's
Ga nou niet doen alsof je net als bijv. raffael de 90's helemaal bewust hebt meegemaakt qua hiphip, want je bent ''pas'' 25. En ook niet doen alsof er toendertijd geen ''wiggers'' waren die hippe hiphoptermen gebruikten. En nu ik toch bezig ben: maak je verder niet zo druk om de rest en kijk naar je eigen persoonlijke muzikale verlangens/voorkeuren en niet die van een ander.

raffael77
Daar heb je wel een punt mee gescoord MJ, want in die tijd waren er ook wiggers die ook alles na deden haha. Yo nigga what's up. Ik kende zo'n gast die kreeg ruzie met een maat van mij. Wij er heen en wat doet die gek rent naar huis en komt terug met een groot keuken mes. Hij woonde in kamperpoort in Zwolle en wij in Holtenbroek dus kwam het hele zooitje van het kamp erbij dus wij moesten wel weg anders klappen van 30 man. Die gast dacht gangster te zijn omdat net als ons hiphop zag op tv en het na ging doen.

Op school zijn oog in 1 mep zwart en dicht geslagen omdat hij mij neer probeerde te steken. Ik had hem wel terug kunnen steken maar je schiet er niets mee op. Verhaal is niet gelogen en niet om op te scheppen maar om te laten zien dat je toen ook al van dat soort figuren had.

Frostyx
Ja weetje de wereld verandert alsmaar, er is niet een sociale verandering die anders is in principe, alleen word het niet allemaal minder vredelievend maar dat komt wel weer goed, of niet natuurlijk.

Rene1979
Ben nu bijna 30 en luister al sinds mijn 10e/11e naar hip hop. Vroeger had je neppers en die heb je nu nog. Het probleem is nu alleen dat ik zie dat de maatschapij verhard en dat iedereen de rappers van tv na wil doen. Ik denk dat in de 90's de gangsterrap anders was qua uitstraling in de clips...

Ook wordt er nu meer gezegd dat gangsta cool is. En daarom doen die gasten het. De bloods en crips zijn nu ook in nederland te vinden terwijl ze niet eens weten wat het echt inhoudt.

De jeugd van nu beleeft hip hop anders, dat is opzich niet erg zolang ze de muziek maar op 1 zetten.

De zogenaamde ''wigger-generatie'' in Nederland begon zelfs al eind jaren '80 met o.a. MC Miker G.

Frostyx
MJ_DA_MAN schreef:
De zogenaamde ''wigger-generatie'' in Nederland begon zelfs al eind jaren '80 met o.a. MC Miker G.

Is dat niet die gast van "Kom van dat Dak af" ?

Ill
De rapper Gikkels afkomstig uit de Bijlmer, heeft een track gemaakt genaamd 'Doofpot' als reactie tegen de uitspraken van ministers over criminaliteit en het verband met hiphop.
Je kent deze rapper misschien van 'Gekkigheid':

Frostyx
Droge keel mattie

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:

Idd. Hij samen met zijn maatje het liedje Holiday.

Zij deden precies wat Sugarhill Gang deed.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ga nou niet doen alsof je net als bijv. raffael de 90's helemaal bewust hebt meegemaakt qua hiphip, want je bent ''pas'' 25. En ook niet doen alsof er toendertijd geen ''wiggers'' waren die hippe hiphoptermen gebruikten. En nu ik toch bezig ben: maak je verder niet zo druk om de rest en kijk naar je eigen persoonlijke muzikale verlangens/voorkeuren en niet die van een ander.

Ik ben 14 maar dat terzijde.. en als ik de meeste mensen moet geloven waren de 90's toch voor elke hip-hop fan het mooiste. Bedoelde alleen maar dat ik liever in die tijd "puber" was geweest dan nu. Ik probeer helemaal niet "hip-hop" bewust te doen.. dit is toch topic? geef alleen mijn mening.

misorabi schreef:
(quote)

Als je als nederlander of blanke of wat dan ook, in je jeugd bijna alleen maar met mensen omgaat die die gangsta termen en vaak verkeerde lidwoorden gebruiken is het niet zo raar dat je die shit overneemt, of mag een blanke die woorden niet gebruiken omdat hij blank is?

Heb ik niet gezegd, maar mensen zijn nou eenmaal makkelijk beïnvloedbaar. Gasten die ik ken die eerst Jumpstyle mooi vonden, hoor ik nou zogenaamd "gangsta" praten terwijl ze het eerst belachelijk vonden. Dan kan ik me daar erg aan irriteren ja.

TheLegacy schreef:
(quote)

Ik ben 14 maar dat terzijde.. en als ik de meeste mensen moet geloven waren de 90's toch voor elke hip-hop fan het mooiste. .
Sorry, haalde jou en ThingMan even door elkaar. En ik vind de 90's helemaal niet de mooiste tijd; op het begin van mijn reis door hiphopland wel (die hopelijk nog lang mag duren), maar naarmate ik meer naar albums van na 2000 ging luisteren kon ik concluderen dat dit helemaal niet het geval is voor mij. Sterker nog, luister op dit moment veel liever naar jongere albums dan 90's-platen (alhoewel een groot deel van mijn all time favo rapalbums wél uit die tijd komen).

MJ_DA_MAN schreef:
maar naarmate ik meer naar albums van na 2000 ging luisteren kon ik concluderen dat dit helemaal niet het geval is voor mij. Sterker nog, luister op dit moment veel liever naar jongere albums dan 90's-platen (alhoewel een groot deel van mijn all time favo rapalbums wél uit die tijd komen).

Hier ben ik het 100% mee eens. Dat HipHop is dead gebeuren slaat natuurlijk ook nergens op, mijn argument: Quasimoto - The Unseen.

En zelfs dan zijn er nog betere argumenten in die klasse te vinden

Ja, ik ben ook meer van de new-school dan old-schoool, eat me.

[/off topic]

raffael77
Vergeet niet dat een aantal van de newschool gasten ook oldschool zijn.

Mb.
Ik ben ook meer van new-school. Respect voor Chrisseh met zijn Grip Grand avatar.

raffael77
Dat komt gewoon dat de meeste hier de oldschool tijd niet mee hebben gemaakt. De sound was anders dan nu.

Rene1979
raffael77 schreef:
Dat komt gewoon dat de meeste hier de oldschool tijd niet mee hebben gemaakt. De sound was anders dan nu.

Dat wat voor MJ hieboven zei en raf nu klopt. De sound is anders. Dat heeft er voor mij ook in geresulteerd dat mijn favo albums vanaf 2000 komen... Ik denk omdat de sound voller is. En ik heb voor mijn gevoel de 90's wel heel bewust meegemaakt. De sound van nu is anders. MAAR voor mij geldt wel dat ik underground liefhebber ben en vroeger was ook commercieele hip hop vaak goed. (de mc hammers en vannila ice niet natuurlijk)

Ik was puber in de jaren '90 ja. Heb misschien niet alle dingen bewust meegemaakt. Maar weet wel wat dat ik hip hop als muziek zag en de rand zaken interesseerde mij minder. Ik keek er wel naar, maar het had weinig invloed op me. Heb ook nooit zo gepraat, en de mensen waar ik mee om ga/ging die praten/praatten ook niet zo. Dat is iets van later. Volgens mij toen Def Rhymz kwam met zijn Doekoe gelul.

Rene1979
ThingMan schreef:
Ik was puber in de jaren '90 ja. Heb misschien niet alle dingen bewust meegemaakt. Maar weet wel wat dat ik hip hop als muziek zag en de rand zaken interesseerde mij minder. Ik keek er wel naar, maar het had weinig invloed op me. Heb ook nooit zo gepraat, en de mensen waar ik mee om ga/ging die praten/praatten ook niet zo. Dat is iets van later. Volgens mij toen Def Rhymz kwam met zijn Doekoe gelul.

Haha die heeft er wel aan bijgedragen ja
Nee alle gekheid op een stokkie..
De randverschijnselen waren er altijd al wel maar vroeger was het trainingspak en adidasjes en nu bling en andere gekkigheid.. De ouderen onder ons doen daar niet meer aan en ook sommige jongeren niet.

Maar dat neppe gangstergedoe en dat tweetalig lullen is er ingeslopen wie en wat er voor verantwoordelijk is geen idee... Maar ja zo zal elke periode anders zijn... Wat ik het jammere vind is dat veel jeugd echte hip hop niet meer waardeert maar meer gasten als souljaboy en dat soort troep

Hmm hier in Deventer loopt elke dude of chick in een trainingspak hahah.
Die blingbling onzin zie je meestal alleen bij hele stoere jongens, achter af gebleken hele domme jongens (Rosco ).

TheLegacy schreef:
(quote)

Gasten die ik ken die eerst Jumpstyle mooi vonden, hoor ik nou zogenaamd "gangsta" praten terwijl ze het eerst belachelijk vonden. Dan kan ik me daar erg aan irriteren ja.

daar ben ik het mee eens, maarja ik kan me dan ook echt niet voorstellen hoe je jumpstyle mooi kan vinden

Ill
Het is dan ook een geweldige dans!

raffael77 schreef:
Oh, ik ben me er ook wel van bewust dat ik 80's en 90's-hiphop (hoogstwaarschijnlijk) beter had gevonden als ik die tijd bewust had meegemaakt qua hiphop. Maar gezien er toen ook nog niet meer hiphop was (uit andere decennia) had je ook maar weinig andere keus hè. Misschien was mijn smaak wel wat bijgekeerd naarmaten ik meer nieuwe platen checkte.

raffael77
Ik denk het niet MJ. Wat de meeste hier vergeten is dat veel nieuwe jongens uit de jaren 90 komen. groepen als Cyne zijn leuk maar of ik ze over 10 jaar nog herinner denk ik niet.

Ik zeg ook niet dat het nu slechter is maar Odessee en dat soort producers oja die andere Ken Starr zijn allemaal copycats en daar is niets over gelogen. 9th Wonder tijdperk is voorbij en iedereen probeert hem nog steeds na te doen. Datzelfde gold voor J Dilla. Black milk die overigens wel aardige platen maakt wil gewoon op hem lijken. Ook Bitch Kanye doet hetzefde. Ze proberen allemaal ineens te produceren en te rappen wat eigenlij bij geen 1 echt super is maar sommige hebben dan veel betere onderwerpen dan de ander.

Ook artiesten als Kev Brown die ik wel stoer vind en ook Grap Luva zijn nooit echt goed van de grond gekomen. Niet omdat ze slecht zijn maar niets vernieuwend.

Je neemt nu wel allemaal artiesten uit één hoekje en dat terwijl er tegenwoordig zoveel meer stijlen zijn dan ''vroeger''.

Maar verder heeft het niet veel te maken met mijn vorige bericht gezien ik het slechts over de belevenis heb en niet verder in ga op bepaalde artiesten. De 9th Wonder-copy-tijd is inmiddels ook alweer bijna voorbij trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:53 uur

geplaatst: vandaag om 11:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.