Genres / Hip-Hop / Hip-Hop; haat of liefde?
zoeken in:
0
geplaatst: 20 mei 2010, 00:14 uur
Ik vind dat eerlijk gezegd niet echt hip-hop. Er wordt meer gezongen dan gerapt. Ik zou het eerder soul met een hele lome hip-hop beat (bijna trip-hop) noemen. Vind het persoonlijk trouwens niks.
0
Joy
geplaatst: 20 mei 2010, 01:08 uur
Relax schreef:
Ik wou gewoon laten horen dat dat ook hip-hop is... en persoonlijk vind ik dat een heerlijk nummer, interesseert me geen ene zak of Joy het mooi vind of niet.
(quote)
Ik wou gewoon laten horen dat dat ook hip-hop is... en persoonlijk vind ik dat een heerlijk nummer, interesseert me geen ene zak of Joy het mooi vind of niet.
stoere praat, minder defensief reageren mag best
maar vinnut nogal slappe hap die link, en wat ik zo verder hoor op joeptoep idem
beschouw die mening maar als ene hint;)
0
geplaatst: 20 mei 2010, 09:20 uur
Wat ik van TV ken spreek mij ook 99 van de 100 keer niet aan (simpelweg omdat het crap is), dus wat wil dat zeggen? Maar als je je het daar op gaat beoordelen prima, maar dat is net zoiets, en dat heb ik al vaker gezegd, rock beoordelen als je alleen Di-rect e.d. kent (alhoewel hun laatste album niet slecht blijkt te zijn).
0
Joy
geplaatst: 20 mei 2010, 10:53 uur
dat wil voor jou niets zeggen, wellicht voor een ander wel, daarnaast haal ik als bron niet alleen tv aan, dus waarom daarover doormekkeren
selectief lezen noem ik dat
magoed, ik vind het een genre gericht op pubers tot vroege adolesecenten, en ik snap best dat het die doelgroep aanspreekt, ben je ouder als ommenabij de 25 en luister je nog steeds naar rapmuziek heb je imo een behoorlijke muzikale trein gemist
het valt niet te ontkennen dat het genre erg beperkt is, muzikaal biedt het weinig mogelijkheden tot groei, en daar is op zich niks mis mee,niet al te intelligente muziek hoef niet perse slecht te zijn en wat intlligentere muziek staat niet als vanzelf voor kwaliteit
maar verbreed eens je horizon ipv zo beklemmend vast te houden aan, en het verdedigen van het genre
i rest my case
selectief lezen noem ik dat
magoed, ik vind het een genre gericht op pubers tot vroege adolesecenten, en ik snap best dat het die doelgroep aanspreekt, ben je ouder als ommenabij de 25 en luister je nog steeds naar rapmuziek heb je imo een behoorlijke muzikale trein gemist
het valt niet te ontkennen dat het genre erg beperkt is, muzikaal biedt het weinig mogelijkheden tot groei, en daar is op zich niks mis mee,niet al te intelligente muziek hoef niet perse slecht te zijn en wat intlligentere muziek staat niet als vanzelf voor kwaliteit
maar verbreed eens je horizon ipv zo beklemmend vast te houden aan, en het verdedigen van het genre
i rest my case
0
geplaatst: 20 mei 2010, 11:18 uur
Joy schreef:
i rest my case
i rest my case

Kom eens met feiten dan. Ik wil wel eens weten waarom dit genre dan beperkt zou zijn. En ik betwijfel dat jij meer verstand hebt dan ik van Hip-Hop. Anders had je geweest dat er erg veel sub-genres er binnen te vinden zijn. Zo bevalt deze stroming Hip-Hop me ook veel slechter: Dit is dan ook een sub-genre die vooral in clubs wordt afgespeeld, en daar zit inderdaad minder diepgang is.
Vervolgens noem je het niet al te intelligente muziek, en bravo: U heeft zojuist één van de meest onzin argumenten gebruikt. Als jij echt zo open minded was met die muzikale trein van je, dan weet jij ook dat er in elk genre wel kwaliteit schuilt. Weliswaar hoeft je dat niet aan te staan, maar het is wel zo.
Moeten we niet eens een topic maken voor dit soort reacties? Wat Hip-Hop nou eigenlijk is enzovoorts. Dan kunnen we mensen daar voor goed naar doorsturen in de plaats van elke keer weer zoiets te typen.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 11:24 uur
Nee, op dat bericht ga ik gewoon niet in. Té lachwekkend, hypocriet, primitief enz. enz. voor woorden. Joy komt zelfs bij mij altijd over als een persoon die zijn zaakjes op een rijtje heeft,maar als het over hiphop gaat gebeurt er iets vreemds in zijn bovenkamer. Ik kan me ook niet voorstellen dat het serieus is, vandaar dat ik ''getrol'' al vanaf het begin gebruik als verwoording.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 11:26 uur
Dat kan natuurlijk ook. Hoewel veel mensen al kriebels krijgen als ze iemand horen rappen, zonder er überhaupt voor open te staan als het ware. Maargoed over dat topic: Is dat wat? Want dan ben je van Trolls af, en kan je mensen die serieus zijn door versturen zonder elke keer offtopic discussies te voeren hier.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:05 uur
Ben je ouder als ommenabij de 25 en luister je nog steeds naar rockmuziek heb je imo een behoorlijke muzikale trein gemist.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 20 mei 2010, 13:06 uur

Kansloos.
Herman, kom alsjeblieft met die grote bezem van je!
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 13:07 uur
denk het niet hoor. Rock is een van de meest diverse genre's die er is. Je kunt je hele leven bezig zijn met rock en nog steeds verassende bands vinden.Luister maar eens iets van The clash en Can na elkaar. Echt een wereld van verschil.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:11 uur
Beetje jammer dat ik nog moet uitleggen dat het niet serieus bedoeld is...
Ik quote gewoon letterlijk Joy en vervang rap door rock. Het is nog steeds complete onzin, maar stiekem wel een klein beetje meer waar.
Ik quote gewoon letterlijk Joy en vervang rap door rock. Het is nog steeds complete onzin, maar stiekem wel een klein beetje meer waar.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:16 uur
Ja, luister naar dit album en luister bijvoorbeeld naar A Trive called Quest. Als dat ook geen wereld van verschil is weet ik het ook niet meer.
Deze discussies zijn gewoon zinloos, als je je in een bepaald genre verdiept is er altijd veel te ontdekken. Als je dat bij een bepaald genre niet gedaan hebt, moet je ook gewoon geen oordelen geven over dat genre. De smaak van mensen is nou eenmaal niet hetzelfde en waardeer dit!
Deze discussies zijn gewoon zinloos, als je je in een bepaald genre verdiept is er altijd veel te ontdekken. Als je dat bij een bepaald genre niet gedaan hebt, moet je ook gewoon geen oordelen geven over dat genre. De smaak van mensen is nou eenmaal niet hetzelfde en waardeer dit!
0
Improvision
geplaatst: 20 mei 2010, 13:37 uur
Joy schreef:
i rest my case
Dat het genre er niet zo gevarieerd uit ziet is volgens mij deels te wijten aan het feit dat hiphop een veel jonger genre is enerzijds, en anderzijds dat men bij rockmuziek nogal happig is op het maken van onderverdelingen afhankelijk van de invloeden die erin vervat zitten. Rock met hiphop-invloeden wordt bijvoorbeeld al snel bestempeld als Nu-Metal, terwijl hiphop met rock-invloeden nog steeds gewoon hiphop is. Daarnaast wordt experimentele hiphop vaak naar het electronic hoekje geduwd. Artiesten als Flying Lotus, Hudson Mohawke, Dimlite... ze hebben allemaal hun roots liggen in de hiphopmuziek.magoed, ik vind het een genre gericht op pubers tot vroege adolesecenten, en ik snap best dat het die doelgroep aanspreekt, ben je ouder als ommenabij de 25 en luister je nog steeds naar rapmuziek heb je imo een behoorlijke muzikale trein gemist
i rest my case
Op je punt van intelligente muziek ga ik geen weerwoord bieden, aangezien het kant noch wal raakt. Wat versta jij trouwens onder intelligente muziek? Hoe kan je een heel genre definiëren als niet intelligent?
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:41 uur
Bedorvenkebab schreef:
Maargoed over dat topic: Is dat wat? Want dan ben je van Trolls af, en kan je mensen die serieus zijn door versturen zonder elke keer offtopic discussies te voeren hier.
Maargoed over dat topic: Is dat wat? Want dan ben je van Trolls af, en kan je mensen die serieus zijn door versturen zonder elke keer offtopic discussies te voeren hier.
Volgens mij bestaat dat al: klik
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:56 uur
Komt inderdaad in de buurt, zal weer eens kijken. Maar het mindere is nu dat dat topic niet meer actief is, en veel posts op verschillende pagina's staan, wat iemand niet allemaal weer opnieuw gaat lezen (denk ik). Daarbij is ook de discussie daar wéér afgegleden naar een soort competitie tussen de diversiteit tussen Rock en Hip-Hop.
Ik zou zelfs denken: Maak een algemeen topic ervan, maak het desnoods sticky en als een mod offtopic reacties krijgt zoals hier kan hij het (net zoals bij Top 250 noteringen) doorwijzen daarnaar toe. Dan is het alleen de vraag of je op die topic verder moet gaan (want er staan goede berichten tussen), of een nieuw topic moet openen.
Edit: Ben het met Improvision ook grotendeels eens. Sowieso weten veel mensen niet dat iets zonder rap ook Hip-Hop kan zijn.... Subgenre's zijn er inderdaad minder dan bij Rock of electronic, aangezien het geen naam wordt gegeven. Hoewel er buiten de electronic hoek ook experimentele Hip-Hop te vinden is hoor.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 16:10 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Koen's top 10 staat nog wel vol rock.
(quote)
Jezus Christus hé, nog steeds niet bekend met sarcasme?
Koen's top 10 staat nog wel vol rock.
nog steeds niet door dat ik een algemene opmerking maakte
0
geplaatst: 20 mei 2010, 16:13 uur
Ah, dus het is toeval dat je twee minuten na het bericht van Koen dat bericht plaatste, nadat een impulsieve bui je vertelde van hey, laat ik eens gaan uitleggen wat ik van rock vind bij een hiphopalbum?
0
Joy
geplaatst: 20 mei 2010, 17:40 uur
ipv half te lezen en reageren vanuit het pikkie, had je 2 keer wat namen kunnen noemen, op mijn verzoek,die volgens deze of gene ook de moeite waard zijn
ben de beroerdste niet en gaf al aan best bereid te zijn mijn horizon te verbreden, maar neen, men schoot acuut in de defensie en was niet capabel genoeg zich over mijn mening heen te zetten en begon wat lukraak te ageren, pikkie dus
derhalve een discussie die wegens dat pikkiereageren amper te voeren is, waarbij ik gemakshalve mijn conclusie trek dat het niveau van luisteraars, een enkeling daargelaten, het niveau van het genre niet overstijgt, verre van
lekker blijven luisteren jongens, ik vind mijn weg wel
ben de beroerdste niet en gaf al aan best bereid te zijn mijn horizon te verbreden, maar neen, men schoot acuut in de defensie en was niet capabel genoeg zich over mijn mening heen te zetten en begon wat lukraak te ageren, pikkie dus
derhalve een discussie die wegens dat pikkiereageren amper te voeren is, waarbij ik gemakshalve mijn conclusie trek dat het niveau van luisteraars, een enkeling daargelaten, het niveau van het genre niet overstijgt, verre van
lekker blijven luisteren jongens, ik vind mijn weg wel
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 17:41 uur
ik zeg een woord joy: Atmosphere. dankzij dat album kan ik nu hiphop waarderen
0
geplaatst: 20 mei 2010, 17:46 uur
Joy schreef:
ipv half te lezen en reageren vanuit het pikkie, had je 2 keer wat namen kunnen noemen, op mijn verzoek,die volgens deze of gene ook de moeite waard zijn
Even wat op een rij:
Joy schreef:
gemiddeld rapnummer is alleen maar tits shits fucks en asses
gemiddeld rapnummer is alleen maar tits shits fucks en asses
Joy schreef:
elders noemde ik rapmuziek al 20 jaar hetzelfde en ik had meteen geen verstand van rap volgens de liefhebbers
e doch, je hoeft geen genie te zijn om te concluderen dat rapmuziek idd al 20 jaar hetzelfde is, enkele uitzonderingen daargelaten
elders noemde ik rapmuziek al 20 jaar hetzelfde en ik had meteen geen verstand van rap volgens de liefhebbers
e doch, je hoeft geen genie te zijn om te concluderen dat rapmuziek idd al 20 jaar hetzelfde is, enkele uitzonderingen daargelaten
Joy schreef:
i rest my case
i rest my case
En jij verwacht dat mensen nog moeite gaan doen voor jou na dit soort pulp? Ik iig niet na jarenlang zever van jou, maar ik reageer dan ook niet om je te helpen.
0
Joy
geplaatst: 20 mei 2010, 17:48 uur
Misterfool schreef:
thx, gaat ik eens pindakazen
btw, slick rick doet het ook lekker in huize joy
edit, dat atmosphere is wel lekker
0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 19:08 uur
Zelfde discussie hebben we tijdje geleden ook al in dit topic gevoerd en toen was er ook al een steigerende pikkie die..ehh..ja eigenlijk alleen maar steigert. Maar daarmee wil ik dus niet zeggen dat hij puberaal is
Ben het in grote lijnen met je eens Joy. Inderdaad een zeer beperkt genre. weinig interessant. Heb me er indertijd ook in verdiept en kan niet zeggen dat het mijn muziekleven verijkt heeft. anderzijds heeft het ook geen zeer gedaan...beetje saai genre eigenlijk, weinig inhoud, hoop gebral over zaken die er niet echt toe doen. je zou daaruit mischien kunnen concluderen dat het wat puberaal is, maar dat is niet waar.
Uit de verhitte ongecontroleerde reacties zou je mischien het vermoeden kunnen krijgen dat er voornamelijk pubers naar het hiphop genre luisteren , maar dat is niet waar hoor , dat is gewoon niet waar hoor , dat is onzin, dat is grote onzin dat is pulp. dat is hypocriet, dan ben je echt gek als je dat denkt.
Ben het in grote lijnen met je eens Joy. Inderdaad een zeer beperkt genre. weinig interessant. Heb me er indertijd ook in verdiept en kan niet zeggen dat het mijn muziekleven verijkt heeft. anderzijds heeft het ook geen zeer gedaan...beetje saai genre eigenlijk, weinig inhoud, hoop gebral over zaken die er niet echt toe doen. je zou daaruit mischien kunnen concluderen dat het wat puberaal is, maar dat is niet waar.
Uit de verhitte ongecontroleerde reacties zou je mischien het vermoeden kunnen krijgen dat er voornamelijk pubers naar het hiphop genre luisteren , maar dat is niet waar hoor , dat is gewoon niet waar hoor , dat is onzin, dat is grote onzin dat is pulp. dat is hypocriet, dan ben je echt gek als je dat denkt.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 19:15 uur

ken de beste man niet qua muziek maar van foto's als deze krijg ik een spontane rolberoerte. Moet het allemaal zo gemaakt stoer?
het zijn een beetje de excessen van een genre dat zeker in zijn eclectische vorm best OK is.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:18 uur
pretfrit schreef:
... wat dan ook keurig wordt onderbouwt Uit de verhitte ongecontroleerde reacties zou je mischien het vermoeden kunnen krijgen dat er voornamelijk pubers naar het hiphop genre luisteren , maar dat is niet waar hoor , dat is gewoon niet waar hoor , dat is onzin, dat is grote onzin dat is pulp. dat is hypocriet, dan ben je echt gek als je dat denkt.
. Joy noemde eerder selectief lezen, die term is bij deze voor u ook toepasselijk.Maar echt, restecp voor het feit dat jullie het genre kunnen beoordelen zonder dat je er kaas van hebt gegeten. Nu denken jullie vast nog steeds dat ik jullie beoordeel op smaak, maar nee, dat heeft me vanaf het begin niet geboeid, wat ook gewoon te lezen is. Kom alleen niet met onjuiste feiten aanwaaien, want je kan het genre namelijk pas beoordelen als je je tijd er insteekt i.p.v. hier en daar wat luisteren. Als je dat namelijk hebt gedaan kun je namelijk níet zeggen dat het een beperkt genre is, hoe slecht je het ook vindt. Het is en blijft het moeilijkste genre binnen muziek.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:20 uur
Misterfool schreef:
(afbeelding)
ken de beste man niet qua muziek maar van foto's als deze krijg ik een spontane rolberoerte. Moet het allemaal zo gemaakt stoer?
het zijn een beetje de excessen van een genre dat zeker in zijn eclectische vorm best OK is.
(afbeelding)
En dan ga je mij een PM sturen dat ik uitlok. Zoals ik daarop ook al antwoordde, ga de speeltuin in als je heel stoer vanachter je PC mensen probeert te manipuleren.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 19:24 uur
A Hoezo ben ik jou aan het uitlokken ik vind alleen dat sommige foto's van bijvoorbeeld hiphop icoon Biggie mij te gemaakt stoer overkomen. Heeft geen flikker met jou te maken.
B Boehoe er wordt eens iets negatiefs gezegd over hiphop en jij bent gelijk op je teentjes getrapt. Wellicht er ooit eens aangedacht dat somigge mensen het niet mooi vinden. Nee Mj -God allemachtig- da man zal die mensen wel even iets bijleren over het moeilijste genre in de muziek.
C
ook niet heel aardig om dan gelijk naar de "inhoud" van een PM bericht te linken.
Ik heb de laatste tijd helemaal niks tegen Hiphop sterker nog ik ondek steeds meer mooie hiphop. Maar ook ik snap heel goed de argumenten van Joy en Pretfit. Veel van die rappers gedragen zich in publiek behoorlijk schofterig.
B Boehoe er wordt eens iets negatiefs gezegd over hiphop en jij bent gelijk op je teentjes getrapt. Wellicht er ooit eens aangedacht dat somigge mensen het niet mooi vinden. Nee Mj -God allemachtig- da man zal die mensen wel even iets bijleren over het moeilijste genre in de muziek.
C
Zoals gemeld zijn de berichten alleen door verzender en ontvanger te lezen, het is daarom ook niet toegestaan om zonder toestemming de inhoud van privéberichten op de site te plaatsen
ook niet heel aardig om dan gelijk naar de "inhoud" van een PM bericht te linken.
Ik heb de laatste tijd helemaal niks tegen Hiphop sterker nog ik ondek steeds meer mooie hiphop. Maar ook ik snap heel goed de argumenten van Joy en Pretfit. Veel van die rappers gedragen zich in publiek behoorlijk schofterig.
0
P-DawG
geplaatst: 20 mei 2010, 19:27 uur
@Joy/Pretfrit/Misterfool
Waarom gaan jullie de hele tijd de discussie aan? Uiteindelijk lopen jullie toch steeds vast op dezelfde conclusie: het is gewoonweg niet jullie genre. Hip-Hop gaat niet alleen om de muziek het gaat idd ook om alles eromheen, de stoerdoenerij maakt daar ook deel uit maar als je daar bij voorbaat al niet door heen kan prikken kan je jezelf de moeite besparen. Ik bedoel daar overigens niet mee dat je je perse zus en zo moet kleden of jezelf op een bepaalde manier moet gedragen of praten, maar als je de excessen van Hip-Hop op geen enkele manier kan waarderen of zelfs maar uitstaan dan kan je er toch gewoon niks mee? Laat het dan ook gewoon met rust. Waarom dan steeds moeite blijven doen om het 'zogenaamd' te begrijpen?
Hip-Hop is een gevoelskwestie voor 99% van de mensen, je vindt het of helemaal geweldig of helemaal niets, er is vrijwel nooit een tussenweg. Maar steeds de discussie aangaan terwijl je weet dat je toch niet open staat voor suggesties binnen het genre of enige nuance in je mening te brengen (stellen dat Hip-Hop een eentonig genre is, is gewoon niet waar: 50 Cent - Atmosphere anyone?) maakt je tot hetzelfde niveau als de hypocriete pubers die volgens jullie naar dit genre zouden luisteren.
Waarom gaan jullie de hele tijd de discussie aan? Uiteindelijk lopen jullie toch steeds vast op dezelfde conclusie: het is gewoonweg niet jullie genre. Hip-Hop gaat niet alleen om de muziek het gaat idd ook om alles eromheen, de stoerdoenerij maakt daar ook deel uit maar als je daar bij voorbaat al niet door heen kan prikken kan je jezelf de moeite besparen. Ik bedoel daar overigens niet mee dat je je perse zus en zo moet kleden of jezelf op een bepaalde manier moet gedragen of praten, maar als je de excessen van Hip-Hop op geen enkele manier kan waarderen of zelfs maar uitstaan dan kan je er toch gewoon niks mee? Laat het dan ook gewoon met rust. Waarom dan steeds moeite blijven doen om het 'zogenaamd' te begrijpen?
Hip-Hop is een gevoelskwestie voor 99% van de mensen, je vindt het of helemaal geweldig of helemaal niets, er is vrijwel nooit een tussenweg. Maar steeds de discussie aangaan terwijl je weet dat je toch niet open staat voor suggesties binnen het genre of enige nuance in je mening te brengen (stellen dat Hip-Hop een eentonig genre is, is gewoon niet waar: 50 Cent - Atmosphere anyone?) maakt je tot hetzelfde niveau als de hypocriete pubers die volgens jullie naar dit genre zouden luisteren.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:30 uur
Misterfool schreef:
A Hoezo ben ik jou aan het uitlokken ik vind alleen dat sommige foto's van bijvoorbeeld hiphop icoon Biggie mij te gemaakt stoer overkomen. Heeft geen flikker met jou te maken.
Jawel, je bent gewoon aan het provorceren. Dat heb je namelijk al vaker gedaan, je kan wel de vermoorde onschuld spelen en weer punten proberen te scoren bij de heren Pret* en Joy, maar daar maak je geen indruk mee bij mij. Je wil namelijk een negatieve reactie van me (wetende dat je die krijgt) van mij om vervolgens van de gelegenheid gebruik te maken je frustraties te uiten over me. Doe dat voortaan gewoon over PM, dat komt een stuk beter over. Nu probeer je puur openlijk een zondebok te creëren met argumenten die er niet toe doen en/of niet van toepassing zijn.A Hoezo ben ik jou aan het uitlokken ik vind alleen dat sommige foto's van bijvoorbeeld hiphop icoon Biggie mij te gemaakt stoer overkomen. Heeft geen flikker met jou te maken.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:31 uur
Misterfool schreef:
Veel van die rappers gedragen zich in publiek behoorlijk schofterig.
Veel van die rappers gedragen zich in publiek behoorlijk schofterig.
Veel rockers toch ook? Stoere brillen, veel zuipen en een arrogante houding. Ik kijk liever naar een 'stoere' foto van Biggie dan een van Oasis. Allebei gemaakt, maar die 2e vind ik nog veel erger.
* denotes required fields.