Genres / Hip-Hop / Hip-Hop; haat of liefde?
zoeken in:
0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 19:32 uur
Dan zijn we het dus eens, Hiphop is vrijwel alleen maar gevoel.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 19:33 uur
P-Dawg. ongeacht de muziekstijl staat het me toch vrij om de excessen aan de kaak te stellen. Om maar eens hand in eigen boezem te steken veel progbands hebben een kippenshow waar de honden geen brood van luisten. Dat geef ik ook eerlijk toe. Hiphoppers hebben vaak dat gemaakte stoere stijltje. Op zich is met de muziek niks mis maar ik durf te wedden dat als rappers zich minder "gangsta" zouden gedragen het genre veel en veel populaider was geweest. Het is toch niets voor niets dat veel Hiphop artiesten betrokken zijn bij vuurgevechten.
klopt rockers hebben dat ook maar toch irriteren mij de hiphoppers mij meer, wel. Wellicht om dat rocktaal minder gebruikt maakt van zogenaamd "slang" en ook minder geweld verheerlijkt.
@Mj_Da_MAN ik probeer helemaal niks. Dat jij nou zo snel op je teentjes getrapt bent is absoluut niet mijn probleem- we zitten hier nog altijd op een Discussie site.
Koenr schreef:
Veel rockers toch ook? Stoere brillen en arrogante houding. Ik kijk liever naar een 'stoere' foto van Biggie dan Oasis. Allebei gemaakt, maar die 2e vind ik nog veel erger.
(quote)
Veel rockers toch ook? Stoere brillen en arrogante houding. Ik kijk liever naar een 'stoere' foto van Biggie dan Oasis. Allebei gemaakt, maar die 2e vind ik nog veel erger.
klopt rockers hebben dat ook maar toch irriteren mij de hiphoppers mij meer, wel. Wellicht om dat rocktaal minder gebruikt maakt van zogenaamd "slang" en ook minder geweld verheerlijkt.
@Mj_Da_MAN ik probeer helemaal niks. Dat jij nou zo snel op je teentjes getrapt bent is absoluut niet mijn probleem- we zitten hier nog altijd op een Discussie site.
0
Misterfool schreef:
Veel van die rappers gedragen zich in publiek behoorlijk schofterig.
Veel van die rappers gedragen zich in publiek behoorlijk schofterig.

Wat Koen dus zegt. Rappers zijn idd vaak gewoon tuigmannetjes, maar om dít nou als voorbeeld te geven.
0
pretfrit
MJ_DA_MAN schreef:
je kan wel de vermoorde onschuld spelen en weer punten proberen te scoren bij de heren Fret en Joy,
je kan wel de vermoorde onschuld spelen en weer punten proberen te scoren bij de heren Fret en Joy,
Nee hoor, hij scoort helemaal geen punten. en de naam is pret...dikke pret
0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:35 uur
Misterfool schreef:
Hiphoppers hebben vaak dat gemaakte stoere stijltje. Op zich is met de muziek niks mis maar ik durf te wedden dat als rappers zich minder "gangsta" zouden gedragen het genre veel en veel populaider was geweest. Het is toch niets voor niets dat veel Hiphop artiesten betrokken zijn bij vuurgevechten.
Hey, je praat eindelijk een keer geen pure onzin. Maar dit heeft toch niks met de muziek te maken verder, waar het hele verhaal over gaat? Denk je dat ik vrolijk word van schietpartijen of als ik weer een of andere quasi stoere en rijke bling bling-rapper op TV zie?Hiphoppers hebben vaak dat gemaakte stoere stijltje. Op zich is met de muziek niks mis maar ik durf te wedden dat als rappers zich minder "gangsta" zouden gedragen het genre veel en veel populaider was geweest. Het is toch niets voor niets dat veel Hiphop artiesten betrokken zijn bij vuurgevechten.
0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 19:36 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Denk je dat ik vrolijk word van schietpartijen of als ik weer een of andere quasi stoere en rijke bling bling-rapper op TV zie?
Denk je dat ik vrolijk word van schietpartijen of als ik weer een of andere quasi stoere en rijke bling bling-rapper op TV zie?
Maar je vind het wel stoer, en je raakt er ook wel een beetje opgewonden van...
0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:38 uur
Ik voer deze discussie ook voor mijn vermaak, maar probeer het wel serieus te houden omdat dergelijke melige praat saai is. Dit gooit een beetje roet in het eten.
en de naam is pret...dikke pret
Aangepast.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 19:44 uur
Hey, je praat eindelijk een keer geen pure onzin.
als jij nou eens het zelfde zou doen dan werd de wereld ook een beetje beter. Nogmaals ik heb helemaal niks(meer) tegen hiphop. Ik heb iets tegen het Imago van Hiphop. Dit imago wordt naar mijn idee door een groepje rappers gecrëerd(lil wayne,tupac etc). Ik irriteer me er behoorlijk aan.Maar dit heeft toch niks met de muziek te maken verder, waar het hele verhaal over gaat? Denk je dat ik vrolijk word van schietpartijen of als ik weer een of andere quasi stoere en rijke bling bling-rapper op TV zie?
op zich heeft het weinig met muziek te maken. Maar toch een deel van de muzikale ervaring heeft voor mij toch wel degelijk te maken met performance. Ook zie je in sommige hiphopteksten bepaalde slang en verheerlijking van geweld. Dat heeft dus wel degelijk met de muziek te maken. Dit noem ik de zogehete excessen van een genre. Haal deze excessen weg en je houdt een muzikaal integer genre over. Ik heb niet de illussie dat iemand op deze site blij wordt van quasi stoere en rijke bling bling-rappers.
0
P-DawG
geplaatst: 20 mei 2010, 19:44 uur
MJ_DA_MAN schreef:

Wat Koen dus zegt. Rappers zijn idd vaak gewoon tuigmannetjes, maar om dít nou als voorbeeld te geven.
Veel van die rappers die zich slecht gedragen behoren dan ook tot de grootverdieners van de Hip-Hop. Maar dat geld natuurlijk alleen maar voor rappers en niet voor andere rijke artiesten tegenwoordig. (quote)

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Misterfool de rappers waar hij het over heeft dagelijks meemaakt. Sowieso is die hele stelling van hem belachelijk. Het lijkt alsof Misterfool een karikatuur van rappers voor zijn hoofd heeft waar elke rapper al schietend en bitch/fuck roepend, al rijdend in een dikke lowrider met vollop schaars gekleed vrouwelijk schoon door de maatschappij heen dendert.

0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 19:47 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik voer deze discussie ook voor mijn vermaak, maar probeer het wel serieus te houden
Ik voer deze discussie ook voor mijn vermaak, maar probeer het wel serieus te houden
haha...echt niet.
MJ_DA_MAN schreef:
Het is en blijft het moeilijkste genre binnen muziek.

0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 19:48 uur
ik heb niet de illusie dat het gedrag van enkele rappers kentmerkend is voor een heel genre. Bij andere genre's worden net zo goed de excessen aangekaard. (prog-henneshow, Metal-satanistisch geneuzel etc)
0
P-DawG
geplaatst: 20 mei 2010, 19:48 uur
pretfrit schreef:
Heb je wel vaker met muziek he. (quote)

Wel zielig om dan alleen maar op zoiets te reageren maar niet mijn vragen naar behoren te beantwoorden. Maakt mij verder niet uit maar doe nou niet alsof je een punt hebt.

0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:49 uur
pretfrit schreef:
Wèèèèèèèl (quote)
haha...echt niet
.(quote)
.
0
P-DawG
geplaatst: 20 mei 2010, 19:50 uur
pretfrit schreef:
(quote)
Noem mij dan maar eens een ander genre waar mensen buiten het genre om met meer vooroordelen naar kijken dankzij het commerciële succes van wanartiesten als 50 cent, souljaboy enz.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 19:52 uur
Pretfrit heeft zijn serieus-mode allang uit staan, als die überhaupt aan heeft gestaan, P-DawG.
0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 19:53 uur
P-DawG schreef:

Wel zielig om dan alleen maar op zoiets te reageren maar niet mijn vragen naar behoren te beantwoorden. Maakt mij verder niet uit maar doe nou niet alsof je een punt hebt.
(quote)
Heb je wel vaker met muziek he. 
ja hallo, het is jouw stellig opmerking.
daarnaast beaam ik allleen maar
we zijn het dus eens...
kun je het nog een beetje volgen vriend?
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 19:53 uur
@mj da man Zo te zien heb jij je zere tenen modus ook nog niet van je afgegooid niet. Herprogrameren die hap. Ik heb nog wel een cd'tje inhoudelijk reageren voor je 
ben wel benieuwd hoeveel hier morgen nog van over is. tussen de bedrijven door is er zelfs een inhoudelijke discussie

ben wel benieuwd hoeveel hier morgen nog van over is. tussen de bedrijven door is er zelfs een inhoudelijke discussie

0
P-DawG
geplaatst: 20 mei 2010, 19:55 uur
Improvision schreef:
...Voorzien van een lowrider en bijhorende dames van lichte zede.
Voor de bakker. ...Voorzien van een lowrider en bijhorende dames van lichte zede.

0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 19:56 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Pretfrit heeft zijn serieus-mode allang uit staan, als die überhaupt aan heeft gestaan, P-DawG.
MJ_DA_MAN schreef:
nou MJ...
leg jij dan maar eens uit waarom hiphop het moeilijkste genre binnen muziek is.?
inhoudelijk graag! nu niet met een laffe schijnbeweging, je ontrekken. ook al denk jij van niet, iedereen ziet dat en kent je praktijken.
inhoudelijk graag
0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 20:00 uur
nee hoor, want hiphop is volgens MJ het moeilijkste genre binnen muziek.
en als MJ het zegt.....
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 20:00 uur
hiphop als atmosphere en common is briljantdus hiphop voor (mister)fools. Uiteraard!!!
Maar ik zeg eerlijk dat ik hiphop best een moeilijk genre vind. Ik ga van een zeer instrumentaal gericht genre naar een zeer tekstueel en sample gericht genre.
ben overigens erg benieud naar MJ's verklaring voor zijn uitspraak dat hiphop het moeilijkste genre zou zijn

0
geplaatst: 20 mei 2010, 20:08 uur
pretfrit schreef:
nou MJ...
leg jij dan maar eens uit waarom hiphop het moeilijkste genre binnen muziek is.?
inhoudelijk graag! nu niet met een laffe schijnbeweging, je ontrekken. ook al denk jij van niet, iedereen ziet dat en kent je praktijken.
inhoudelijk graag
Jij bent niet serieus en hebt toen straks de conclusie getrokken dat het eenzijdig is, Joy ook, en Mr. Fool heeft het over imago's, dus voor wie? En ik heb al gezegd dat ik helemaal niemand wil overtuigen, maar dit gewoon vermaak vind, dus maak jezelf nou niet wijs dat ik me nu druk maak en mensen als een of andere M.L. King wil toespreken. (quote)
(quote)
nou MJ...
inhoudelijk graag
Overigens, met dat punt had ik gewoon het over het genre in zijn algemeen, waarmee ik gewoon doel op het feit dat er nergens zoveel uiteenlopende discussie is geweest over een genre op deze site als hiphop. Ik denk dat je mijn opmerking opvat als: jij bent te dom om goede hiphop te snappen, dus is het een moeilijk genre. Nee, dat verstaan we in de hiphopwereld onder backpack en daar ben ik allergisch voor.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 20:11 uur
en ik had nog wel een doortastende analyse van hiphop verwacht. Laten we wel wezen de meer alternatievere hiphop is geniaal. Ah well.
0
pretfrit
geplaatst: 20 mei 2010, 20:13 uur
Het was een simpele vraag MJ..
Je draait er weer omheen. valt persoonlijk aan etc
Jij gaat hier zo ontzettend af....Jij hebt echt geen idee
Je draait er weer omheen. valt persoonlijk aan etc
Jij gaat hier zo ontzettend af....Jij hebt echt geen idee

0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2010, 20:14 uur
Ok concretere vraag voor MJ( voor punten) wat vind jij zo mooi aan hiphop