MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Kos schreef:
Ik zal vanmiddag effe kijken.

Geef het aan ons!

Slappe top 100, deze laatste lijst. Teveel self-boosting, dirty south en autotune crap.

Glacius is een van de weinige users die nog moeten evolueren.

Yup, niemand zal hem op deze manier kiezen.

Glacius schreef:
Slappe top 100, deze laatste lijst. Teveel self-boosting, dirty south en autotune crap.

²

Heb het gevoel dat het meer op deze site word geaccepteerd als je van mainstream of autotune troep houd... Er vind een beweging plaats die tegen de eckte eckte bekpekkerts ingaat

(afbeelding)

Backpackers hebben de nare gewoonte alles wat mainstream is op één hoop te gooien en bovendien te overdrijven. Na tig toplijsten vol met undergroundmuziek was dit een van de eerste wat toegankelijkere lijsten.

Kos
Okidoki, dan begin ik wel met een eerste aanzet!
T is wel erg moeilijk maar
Ik heb me in ieder geval gebaseerd op 2 basisprincipes:

maximaal 2 of 3 tracks per artiest en sowieso niets wat al is langsgekomen, ook al zaten daar genoeg tracks bij die wel in mn top 100 waren gekomen..

enfin! here we go!

100. Blahzay Blahzay - Pain I Feel

Echt mijn shit dit. Deze crew komt ALTIJD hard en dit is weer een topproductie.
Fijne sample en gewoon los.

99. Killah Priest feat. Inspektah Deck - Cross My Heart

1 van de fijnere Wu side-producties met uiteraard een hoofdrol voor hun beste rapper Deck.

98. Duvelduvel - Wie is ut?

Veel nederhop staat er niet in mijn lijst en ik geloof meteen dat het ECHT niet het beste is wat NL hiphop te bieden heeft maar het is altijd een persoonlijk favorietje geweest omdat die bassline zoooooo*%*&%* hard is.

video is uiteraard ook baas.

97. DITC - Thick

DITC is natuurlijk 1 van de vetste crews out there en iets wat je heden ten dage wellicht een supergroep zou kunnen noemen.
Worldwide...time to handle our biz... Down wit the group called Diggin in the Crates
Jullie weten!

96.
Kool G. Rap & DJ Polo - Streets of New York

Megaclassic van dit duo met G. Rap in topvorm en erg vette sampletjes waarvan degene die is hergebruikt door o.a. Groove Armada in My Friend veruit het vetste is.

95.
Mos Def - Speed Law

Nu ik hem weer terug luister denk ik weer DAMN wat een slimme track..

Buiten Mos' top MC kwaliteiten zo vet subtiel geproduceerd dit. Die beat heerst.

94.
All Natural - The Stick-Up

Lekker dramatisch geproduceerd plaatje, beetje op zn Stoupes, maar dan met fijnere MC's dan JMT (vind ik )

93.

Jayo Felony - Zoom Zooms and Wam Wam

Nou dan toch maar een beetje heeeeeeeel vette G-funk er tussen, waarom niet

persoonlijk favorietje van begin 90's

zullen niet veel mensen kennen.

92.

Lauryn Hill - Lost Ones

Ik hartje Lauryn Hill maar solo is ze in de eerste plaats een soulzangeres.

Deze track is tenminste echt Lauryn als raw MC en vollle score.

91.

LL Cool J feat Keith Murray, Prodigy, Fat Joe, Foxxy Brown

Dikke productie en vette posse cut. LL komt niet vaak rauwer dan hier.

Volgende update is helaas pas maandag.

Blijf vies!

Rhythm & Poetry schreef:
(afbeelding)

Backpackers hebben de nare gewoonte alles wat mainstream is op één hoop te gooien en bovendien te overdrijven. Na tig toplijsten vol met undergroundmuziek was dit een van de eerste wat toegankelijkere lijsten.

Typerende R&P reactie. De wereld is niet zo zwart wit als je denkt. Wel grappig om negatief te spreken over andermans zogenaamde vooroordelen om vervolgens zelf er op los te knallen met vooroordelen.

MJ_DA_MAN schreef:

Komend van meneer achtergesteld, die het verrekte zwaar heeft met het accepteren van andere meningen, best een grappige opmerking. Niet geheel verassend van iemand die alleen naar beats luistert.

Van iemand die zo goed naar teksten schijnt te luisteren had ik wel een betere leesvaardigheid verwacht . Mijn opmerking had 0,0 inhoud, maar toch komt er een gefrustreerd verhaal van jouw kant tevoorschijn. Oud zeer?

Kos
Zit es niet te kloten tijdens mijn top 100!!!11

Glacius schreef:
(quote)

Typerende R&P reactie. De wereld is niet zo zwart wit als je denkt. Wel grappig om negatief te spreken over andermans zogenaamde vooroordelen om vervolgens zelf er op los te knallen met vooroordelen.

Je kent me niet eens. En vervolgens kraam je onzin uit. Familie van Hans Kraaij Jr.?

Goed begin Kos, alleen maar leuke nummers.

Kos schreef:
Zit es niet te kloten tijdens mijn top 100!!!11

Volgende keer wel beter linken naar de filmpjes, op een PC zonder flashblock wil het nogal zwaar worden als er straks 20-30 flash-objecten op één pagina staan

panjoe (moderator)
Dit wordt denk ik een hele fijne top honderd als ik de bijdrages tot dusver bekijk. Ik verwacht veel '90s en dat kan ik sowieso waarderen (vooral '92-'96). Ik ken deze tracks niet allemaal dus zal ze binnenkort eens doorluisteren.

alexander-r schreef:
(quote)

²

Heb het gevoel dat het meer op deze site word geaccepteerd als je van mainstream of autotune troep houd... Er vind een beweging plaats die tegen de eckte eckte bekpekkerts ingaat

Inderdaad, ongelooflijk dat dit geaccepteerd wordt. Belachelijk vind ik het, dat mensen het accepteren dat mensen een andere smaak hebben. Bennerd moet wel een idioot zijn die niets weet.

Gave update Kos, ken nog niet alle nummers, die zal ik morgen eens beluisteren. Wie is ut blijft overigens een bazenummer. Mijn neefje van die toen 3 was, ging altijd helemaal los op die track en videoclip!

nedbed
Wie Is Ut ken ik van een programma waar zo'n zwarte piet gaat ontbijten met kleine kinderen maar dit geheel ter zijde. Leuk begin!

_Pjotr_
Die blonde chick in de clip van Wie is ut, is wel ultiem heet (net als die lichtst gekleurde van de 2 donkere, met dr vette krullen...die ik nog vetter wil maken) En voor de rest is er niks mis met backpackers. Ik ben er geen, maar bij mij ook die commerciele bullshit van heden ten dage, ik moet er niks van hebben.

Hey Pjotr Guidetti jij ook hier:) Die blonde chick is Brasca Doesburg als ik me niet vergis.

Verder moet iedereen zijn eigen dingen luisteren, maar kan niet zeggen dat ik het met Glacius oneens ben.

Leuke lijst Kos.

Op Wie is ut? en zooms zooms en wam wam (wat een bazentitel overigens) na, stuk voor stuk heerlijke nummers. Belooft veel goeds!

Worldwide...time to handle our biz... Down wit the group called Diggin in the Crates

Eindelijk deze

_Pjotr_
Revo schreef:
Hey Pjotr Guidetti jij ook hier:) Die blonde chick is Brasca Doesburg als ik me niet vergis.

Verder moet iedereen zijn eigen dingen luisteren, maar kan niet zeggen dat ik het met Glacius oneens ben.

Leuke lijst Kos.

Guidetti is helaas verleden tijd, is jouw lijst al geweest?? Ik vind het wel geinig om dit soort lijstjes te maken en te bekijken, aangezien ik spotify aan last.fm gekoppeld heb ontdek ik steeds meer obscure shit (tenminste dat lijkt het voor mij)... Ik hoop dan ook dat de mensen mijn lijstje kunnen waarderen.

Mb.
100, 93 en 91 zijn erg lekker. Dat belooft veel goeds!

Kos is natuurlijk nog te verdrietig om up te daten (uitschakeling Griekenland).

Ulfat-e-Zulmat
Kos schreef:
Volgende update is helaas pas maandag.

Een top 100 waar ik erg benieuwd naar ben, en het begin belooft veel. 96, 95 en 91 behoren ook tot mijn favoriete nummers, maar ook Jayo Felony vind ik best vet klinken. Verder heb ik nooit echt iets met DuvelDuvel gehad (no homo), maar dit is best een hard nummer.

Kijk uit naar de rest van je lijst.

MJ_DA_MAN schreef:

Naar het schijnt evolueert Glacius alleen als je een Galsteen op hem gebruikt.

Slowgaze schreef:
(quote)

Naar het schijnt evolueert Glacius alleen als je een Galsteen op hem gebruikt.

Als dat zo was, dan was ik al geëvolueerd op het moment dat jij je bek open trok

Ik vermaak me kostelijk.

Kos
Enfin.

90.
Junior M.A.F.I.A. - Get Money

YouTube - Get Money

Onweerstaanbaar lekkere productie met een heerlijk bassloopje en samples.
Voeg daarbij Biggie en LiL KIm en je hebt een fijne classic.
Toen Bad Boy nog goed bezig was.

89.
JVC Force - Strong Island

YouTube - JVC FORCE,STRONG ISLAND

Toch nog even wat oldskool, al wordt dat op deze site nauwelijks geaccepteerd. maar Strong Island is toch nog steeds niet kapot te krijgen.
Heerlijk energiek plaatje met fijne beat en lekker swingend tempo.

88.
Show & AG - Next Level

YouTube - Showbiz & AG - Next Level (DJ Premier remix) (HQ)

Classic Premo in deze track van 2 van de fijnste east coast MC's out there.
Ook wel bekend als Nyte Time mix meen ik. Deze track heeft wel die fijne NY mid nineties vibe .

87.
Redman - Time 4 sum Aksion

YouTube - Redman - Time 4 Sum Aksion (Uncut)

Ik weet nog goed toen deze track uit kwam.. iedereeen ging meteen en Redman was met stip the hottest thing in town.

Naast zijn rauwe stem is het natuurlijk met name Hit Squad cq Erick Sermon die met zijn typisch funkproductie Redman hier zn eerste classic bezorgde.
En B-Real nasale sampletje natuurlijk
Blij hier maar eens stil bij zitten!

86.
Mr Lif - return of the B-Boy

YouTube - Mr. Lif - Return of the B-Boy

Uiterst bijzonder track. Super opbouw. De futuristische productie doet denken aan een tussenvorm van El-P en Kool Keith en LIfs flow is bazig.
Hoe die track vervolgens zo rond 3:50 draait en los gaat is echt .
Dat bass-sampletje en die beat zijn echt gruwelijk.

85.
Just Ice - Going way back

YouTube - Just-Ice - Going Way Back

Toch maar weer wat oldskool. Omdat het moet en kan.
Dit is zowaar één van de eerste rapplaatjes die ik ooit hoorde dus met name voor mij essentieel werk.
Ook de eerste kennismaking met KRS-1 overigens.
Het grappige aan deze track is dat Just Ice hier een ode geeft aan de echte pioniers van hip-hop als Grand Wizard Theodore en Treacherous Three enzo, , terwijl deze track nu echt als volkomen oud gezien wordt.

84.
Gangstarr - Jazz Thang

YouTube - gang starr - jazz thing

Deze Productie is zelfs voor Premo begrippen legendarisch. What the fuck is dat voor diep, zwaar geluidje op de achtergrond die blijft door zoemen. . .
Verder fijne jazz sampletjes en een gepaste ah-huh

enfin, de track is verder duidelijk, deze track gaf destijds het startschot (samen met Spike Lee's Mo Better Blues) naar een jazz-herwaardering onder de urban jeugd.
Veel respect daarvoor aan met name Guru die hier alle grootheden eventjes fijn langs laat komen.

83.
Big Daddy Kane - Show And Prove

YouTube - Big Daddy Kane - Show And Prove ( Uncensored ) [ HQ ] '' Full Screen ''

Classic posse cut!!!
De Smooth Operator himself krijgt hier even hulp van onder meer ODB, Shyheim en een heel jonge Jay-Z (!) die nooit beter is geweest

82.
Run DMC - Mary Mary

YouTube - Run DMC - Mary Mary - From Tougher Than Leather Movie

. yes! zo'n lekker swingende track dit.
Heb hier qua clip even gekozen voor het optreden uit hun film Tougher than Leather (kutfilm overigens) omdat ik die het tofst vindt.

Je kunt van alles zeggen van Run DMC maar ze hebben iets eigens en representen pure hiphop. Hoe ze hier weer in elkaar over gaan en lekker teksten knallen is gewoon geniaal.

81.
Black Star - Redefinition

YouTube - Blackstar Re: DEFinition...

. hoe die track alleen al begint, zalig. Verder hoef ik hier verder denk ik niet uit te leggen wat hier allemaal uitermate dope aan is. Mos en Talib echt in topvorm en de productie is ubervet.

Heb overigens de videolinks maar niet ge-embed, beter zo?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:15 uur

geplaatst: vandaag om 05:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.