MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
jordidj1 schreef:
dikke dikke dikke tracks hoor

veel beter dan mijn top 100. of niet Ralph.

Het is geen wedstrijd hoorrrr.
Maar nee jij had best veel NL'se en moderne hip-hop. Dat is gewoon niet mijn ding. Maar jij bent verder heel goed!

Soliloquy Of Chaos

ForWhomThePeteTolls schreef:

De boodschap is duidelijk, luister hem maar eens Johnny Marr.

Dopeness yo, ook kudos voor Great Minds

jordidj1 schreef:
dikke dikke dikke tracks hoor

veel beter dan mijn top 100. of niet Ralph.

Mijn lijst kan niet als standaard gelden, daar is hij simpelweg te goed voor... Jwz!

Ja, ik heb last van een slapeloze nacht en besloot toen maar weer online te gaan. Nadat ik vanaf 12 uur al ruim 2x de nieuwe Canibus heb gechecked, die ik helemaal de shit vind... Het past perfect op de beats met zijn raspy voice, paar verrassend sterke tracks, In ieder geval tijd voor #40 tot #31, denk niet dat ik zin heb om bij elke track iets te schrijven... Mede daar sommige zich er minder voor lenen imho. Zie maar wat je ervan vindt. Ik vind helemaal mooi iig!

40. Viro The Virus - Rear Naked Choke (Prod by Snowgoons)
Viro is een van mijn favoriete MC's uit het 2k tijdperk... Sterke Philly rapper die helaas te vroeg om het leven kwam doordat hij de hand aan zichzelf legde. Zijn bij tijde zwaarmoedigheid is wel in sommige bars terug te horen. Op meerdere tracks hoor je het terug, maar ook het plezier dat hij er toch wel in had hoor je terug... Helaas was dat niet genoeg. Zijn stemgeluid en vele quotes zijn voor mij een inspiratie en een uplifiting experience elke keer weer. Heb bijna de hele collectie nu compleet van de albums die op Discogs staan dan... Virohazard moet ik sowieso nog!

39. Natural Elements - For the Culture
De productie en lyrics spreken voor zich. Even nog een keer: FOR THE CULTURE, CULTURE, CULTURE, CULTURE!!

38. Kool G Rap & DJ Polo - Ill Street Blues
in elke lijst hoort KGR thuis als je een Golden Era liefhebber bent, tenminste: dat is mijn bescheiden mening. Hij komt hierna nog een keer (die spoilers blijven maar niet uit)... Slick Rick de beste storyteller ooit? I doubt it: als het op verhaaltjes aankomt en we gaan eens door het arsenaal van KGR heen blijkt dat hij hier wel heel bekwaam in is/was. In welke categorie je deze track wilt gooien is helemaal aan jezelf... het besmettelijke pianoloopje, de al even aanstekelijke lisp van Kool G en zijn semi snelle flow op deze track. Het is wel af vind ik! Veel beter wordt het niet, er zijn er wel best veel (tracks) die beter werden bevonden op mijn weegschaal... maar deze kan zomaar richting top 10 klimmen op een goede dag.

37. Canibus - Buckingham Palace
Je mag zelf raden aan wie de subliminal disses gericht zijn, in ieder geval: lyrically weer erg on point zoals hij in die tijden bijna altijd was. Dit is wel het beste nummer van het toevalligerwijs debuut album uit 1998, het jaar waar we nu zijn met de top 10 albums per jaar. Ik ben een Canibus-stanibus (nou ja, ik zou me zelf als Canibus-fan niet een stan willen noemen...en ik ben het ook niet, want ik ga er niet te ver in imho) en dat verklaart het aantal notities misschien. Aan de andere kant... Ik zal vast niet de enige zijn.

36. Naughty By Nature - Yoke the Joker
Misschien zijn sommige bekend met het interview van Ice T met Eminem waarin laatst genoemde vertelt dat hij dacht over stoppen toen hij deze track hoorde... Helaas mocht het niet zo zijn De flow is unmatched en het is een beetje angry Treach, de lyrics bevallen me ook nog eens uitstekend. En de beat past het allemaal perfect. Jarenlang in mijn top 10 gebivakeerd. Tja, smaak is ook onderhevig aan verandering...Ookal zal ik dit nummer ten alle tijden 5 micjes geven!!

35. Canibus - Cingularity Point
Ik ben dan weliswaar een Canibus-fan, ik ken niet alle feiten uit mijn hoofd waaronder waarom deze versie het album C of Tranquility niet haalde... En de korte versie wel. Tekstueel wordt het niet veel beter. De dodelijke pen sloeg hier weer eens toe en zelfs dit is nog niet de laatste Canibus joint. De beat is ietwat eentonig, maar de bars maken voor mij heel wat goed. Let wel jordidj1 als je deze in BeatSense wil luisteren dat je de lange versie pakt! Dat beveel ik sowieso iedereen aan. Quotables ook weer zat in deze jawn.

34. Mad Skillz - The Nod Factor
Mad Skillz gaf vorig jaar een van de dopeste interviews die ik ooit zag bij Drink Champs, echter wacht ik nog op die van Canibus die niet lang meer zal wachten... Die met Mic Geronimo vond ik ook echt tof trouwens. Dikke BoomBap track van de MC waarvan je bepaalde interviews maar eens moet terug kijken en horen voor welke tracks hij credited en uncredited de ghostwriter was. Groots was zijn debuut, zo teleurstellend waren de albums toen hij alleen nog maar Skills heette. Had zoveel meer uit zijn carriere kunnen halen, al zal het financieel wel goed zijn!

33. D.A.M.N. - Da Soul S Da Rebel
De beat en de flow doen het voor me, L-Rock is mijn favo MC uit de Golden Era afkomstig van NL'se bodem (nou ja Nederlands...heads weten). Het debuutalbum kon niet worden overtroffen imho, maar met Live Positive kwamen ze toch dichtbij. Ik hou van iets meer uptempo, misschien was "Togetherness" meer voor de hand liggend vanuit dat oogpunt echter de sfeer van de beat en flow van dat nummer zijn net wat minder allemaal. L-Rock knalde er nog een superdope album uit met Phat Pockets en sindsdien heb ik niet veel noemenswaardig vernomen... Wel een dope live-performer!

32. Big Daddy Kane - Raw (Original Version) (feat. Kool G Rap)
Raw was het debuut van Kane, maar zover als ik weet is hij er nooit zo hard uitgeramd op een track als deze door Kool G Rap. Neemt niets weg van dat als iemand je er uitrapt op jouw beste track dat meer zegt over de ander dan over jou. Kool G Rap hoort in elke GOAT-discussie thuis, anders neem ik hem niet serieus... Maar goed er zijn ook zat mensen die Mele Mel, Kool Moe Dee en LL Cool J buiten de discussie laten waarvoor sowieso hetzelfde geldt. Sorry voor de geluidskwaliteit, maar ik vind deze versie zo ontiegelijk te gek en doper dan de alternate version ervan. Ik hoop dat jullie het ook waarderen!

31. Jeru The Damaja - Come Clean
Toen Jeru nog full-time Preemo producties had... Deze joint/jawn is gewoon een anthem. Jeru kondigde zichzelf al knalhard aan op I'm the Man die als Lil Dap en Guru daar aan het niveau van Jeru waren gekomen gewoon top 10 was geweest. Echter vind ik hun verses verre van dat niveau. Erg conscious zijnde rapper die verweten wordt racistisch te zijn en ik heb zo ook mijn ervaringen tijdens concerten gehad die ik dubieus vond...Check ook de Wassup video van Preemo op YT over deze track. Erg dope!! PS: Ik twijfelde nog of ik hem moest plaatsen in de top 100 maar hij heeft ook een track samen met O.C. op productie van O.S.T.R. uit Polen, namelijk deze! De productie had van Preemo kunnen zijn, te fucking dope maar nergens fysiek te vinden voor zover ik weet. HELP!!

Lekker lijstje hoor! Alleen Natural Elements kende ik niet, fijne track! Verder vanavond gelijk nieuwe Canibus luisteren

Kool G Rap is inderdaad een naam die te weinig genoemd wordt. Was een fantastische rapper zo begin jaren '90. Lijkt me ook een grote inspiratie voor de jonge Nas.

Come Clean is zo dik

G Rap, Kane, Treach. Lyrical murderers. Dan nog Jeru, Skillz en Canibus erbij. Wat een feest. En als toetje onze vrienden uit Eindhoven. Hoe hoger de lijst, hoe beter!

Even drukke dag gehad, nu tijd om te reageren. Terugkomend op Naugthy by Nature, Treach is zo schromelijk onderschat. Terwijl Vin Rock de Big Boi of Phife (en nu doe ik die waarschijnlijk te kort) van Outkast of Tribe was, is (kan) Treach echt een beest on the mic (zijn). De commercie heeft net iets teveel vat op hun muziek gehad om een hogere status in hiphop te bereiken.
Ik luisterde in 1995 Mad Skillz's From Where??? destijds in Dance Tracks op de Nieuwezijds Voorburgwal. Helaas net zoals Rhythm Import, Boudisque, Blackbeat allemaal ter ziele gegaan. Ik vond The Nod Factor zo fuckin' vet, en kon van mijn schamele vakkenvullerssalaris maar 1 cd per dag kopen. De andere cd die die week was uitgekomen en daar luisterde was The Score van The Fugees. Ik ging met From Where?? naar huis
Verder G Rap. Het hoeft geen betoog dat hij top 5 mc aller tijden is. Flow, delivery, voice. Hij heeft alles, en wordt ten onrechte, niet altijd genoemd.

MAS
Fijn lijstje! Come Clean en Ill Street Blues hebben zon heerlijke vibe. Dergelijke tracks zorgden er destijds voor dat ik helemaal verliefd werd op golden era hiphop.

Ik weet even niet wanneer ik weer iets drop, ik voel me ontiegelijk kut. Ben al 3 dagen ziek, absoluut geen Covid... De plandemie gaat voorlopig aan me voorbij, afkloppen. Ik voel me echt beroerd en zit snachts 2-3 uurtjes achter de PC de laatste 3 nachten en dat is het samen met een paar enkele uurtjes overdag wakker zijn. Veel slapen, misselijk gevoel...rotte eiersmaak in mn bek, opgeblazen gevoel ook nog en bovenal geen lust in eten of drinken...

zaaf
sterkte man, rot voor je

Kalikula schreef:
Even drukke dag gehad, nu tijd om te reageren. Terugkomend op Naugthy by Nature, Treach is zo schromelijk onderschat. Terwijl Vin Rock de Big Boi of Phife (en nu doe ik die waarschijnlijk te kort) van Outkast of Tribe was, is (kan) Treach echt een beest on the mic (zijn). De commercie heeft net iets teveel vat op hun muziek gehad om een hogere status in hiphop te bereiken.
Ik luisterde in 1995 Mad Skillz's From Where??? destijds in Dance Tracks op de Nieuwezijds Voorburgwal. Helaas net zoals Rhythm Import, Boudisque, Blackbeat allemaal ter ziele gegaan. Ik vond The Nod Factor zo fuckin' vet, en kon van mijn schamele vakkenvullerssalaris maar 1 cd per dag kopen. De andere cd die die week was uitgekomen en daar luisterde was The Score van The Fugees. Ik ging met From Where?? naar huis
Verder G Rap. Het hoeft geen betoog dat hij top 5 mc aller tijden is. Flow, delivery, voice. Hij heeft alles, en wordt ten onrechte, niet altijd genoemd.

Phife doe je enorm te kort en ook Big Boi...het is meer Dinco D bij LONS...nooit verstaan waar die gast het over had. .zou zomaar de eerste mumblerapper kunnen zijn, jwz. 1 CD per dag kopen?? YOOOOO...lekker man, ik kon er 1 per week kopen met mn stufi.

(quote)

Phife doe je enorm te kort en ook Big Boi...het is meer Dinco D bij LONS...nooit verstaan waar die gast het over had. .zou zomaar de eerste mumblerapper kunnen zijn, jwz. 1 CD per dag kopen?? YOOOOO...lekker man, ik kon er 1 per week kopen met mn stufi.

Beterschap man!!

Op het moment dat ik de namen van Phife en Big Boi schreef, wist ik eigenlijk al dat de vergelijking mank ging. Dinco is inderdaad wel een goeie. Ergens tussen de Capone’s en Noreaga's van deze wereld.

Het was stufi en bijbaansalaris. Na werk bij Appie op de Westermarkt tegelijk naar alle platenwinkels rondom de Nieuwendijk.

Ok, hier ben ik weer. Heb dus last van een aandoening die als het niet snel opgelost, ernstige gevolgen kan hebben. Wil er hier niets over kwijt omdat het een nogal aparte kwestie is... In ieder geval nummertje 30-21 moet kunnen even tussendoor.

30. K Solo - Premonition of a Black Prisoner
Dope story, dope productie, dope flow, dope vibe. Dit soort tracks met een dergelijke sfeer deden het altijd goed in huize Pete. Ik ben ook een van de weinige die Time's Up, Solo's beste album vind ipv het debuut. Afschuwelijk goed album van een van de meest belovende rappers aller tijden die het niet haalde...

29. Schoolly D - Gangster Boogie
De eerste gangsterrapper?? Misschien wel, er valt ook wel een zaak te maken voor Mel(l)e Mel lijkt mij. En mensen die het over het schelden hebben als zijnde gangster kunnen weer iemand anders aanwijzen...Ach ja, lekkere track van de Philly Legend. Had de keuze uit vele tracks, had eerst Saturday Night in mijn hoofd, PSK en Gucci Time kwamen nog langs...uiteindelijk werd het deze. Doe het er maar mee!

28. Redman - Dunfiato
Natuurlijk verre van Red's beste joint. Ik vind de vibe en de video zo dope echter, dat ik hem al 3 jaar achter elkaar nonstop draai op sommige momenten... Het over-gesticuleren van Redman in deze clip maakt het helemaal af. Grappige lyrics op een zeer besmettelijke productie... Ik zou deze graag fysiek hebben, maar kan geen release vinden die ook nog te koop is. Kun je me helpen, houd ik me aanbevolen!

27. Big Daddy Kane - The Beef Is On
Niet Kane's beste nummer, net als bij Red. De sfeer van het nummer en met name de productie doet het voor mij...Ik vraag me ook aan wie deze track gericht is. Afkomstig van een onderschat album, had de 3 kutjoints eraf gehaald en het was semi-classic stuff.

26. Main Source - Fakin' The Funk
Ja, beetje dubbel. Large Pro is een held extra deluxe, Neek the Exotic is een valse beloftes makende artiest. Beloofde mij nadat ik op IG een album had gepost dat ik van hem had gekocht dat als ik 2 bepaalde albums kocht, hij er wat goodies bij zou doen en ze zou signen en daarboven op een exclusief CD-tje. Alles wat ik kreeg was dat niet. Ik kreeg mijn 2 CDs keurig in seal zonder handtekening, stickers, posters en mn extra CD-tje... Typisch maar weer. Heb ondertussen mijn antipathie overwonnen, maar helaas wel de ondertussen (1 ervan onbetaalbaar) albums weg gedaan voor bijna nop. Ach ja, recent had ik een dergelijk incident met een andere stukje legendarischere MC waarover ik liever niet uit de school klap, In ieder geval, Large Pro hoort in deze lijst... Deze track is by far mijn favoriet qua productie, alhoewel "Lookin at the Front Door" dichtbij komt. Enjoy!

25. Sputnik Brown- R U Havin'Fun Yet?
Lekker uptempo maar weer een keer. Voor de eerste keer op de Londonse DJ TufKut zijn programma Cratefast Show gehoord, instantly in love. Toen ik zag dat Dr.Krum nog een paar kopietjes verkocht op zijn IG heb ik meteen toegehapt. Oxygen op zijn best! Vette East Coast uit deze eeuw met de sound van vorige eeuw!

24. Big L - Street Struck
Vooral bij jongere heads is het debuut van Big L er een die klassiek wordt genoemd, oudere heads (met name op Twitter) weigeren dit zo te noemen. En als je kijkt naar hoe het toen ontvangen werd, hebben ze gelijk. Echter vanwege de achtergrond, en hoe het album tegenwoordig wordt bekeken... Plus de on point lyrics van L met de dope punchlines en grittiness zijn dingen waarvan ik zeg: dit is erg dope. Tijd vooruit, technisch sterk...Ik ben het dan ook niet met de Oldheads op Twitter eens. Btw (quote van deze week op Twitter): 'old head' is a compliment, dickheads. We wear these scars with pride, we grew up in the greatest of eras. I wouldn't change it for anything!

23. J-Live - Them That's Not
Dikke concepttrack op een dikke productie, die niet echt alledaags is, van de younger soulbrother: Grap Luva. De jongere broer van... Juist! Die vibe killt hem weer in my books. J-Live is Hip Hop voor de volwassen B-Boy/Hip Hop-Head. Voor connoisseurs misschien wel, ik denk niet dat J-Live over de hele linie voor het gros is weggelegd qua smaak. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis.

22. Saafir - Battle Drill
Mijn favoriete WestCoast MC, moeizaam begin tussen Saafir en mij ookal copte ik dit album blind... De echte liefde kwam later. Helaas gaat het tegenwoordig echt slecht met hem en zal er ook geen nieuwe muziek meer komen. Young Saafir sprak me een keer aan op IG in mijn DM's toen ik deze tekening door een homie voor mij customize made postte. Nog even wat mee gepraat en mijn grote bewondering uitgesproken voor hetgeen zijn vader heeft gedaan op het gebied van muziek. Sneu verhaal though over de 'grote' Saafir.

21. Kool G Rap & DJ Polo - Streets Of New York
Natuurlijk moet deze absolute GOAT-contender er 2x in. Dit is mijn favoriete track van hem. Het verhaaltje is weer te dope... Net als het pianoloopje en gewoon de sfeer in zijn algemeenheid. KGR's flow inclusief slis is unmatched. Als je die track met BDK hebt geluisterd waar hij hem er gewoon vierkant uitflowt, weet je dat deze man tot veel in staat is. Helaas niet de uitschieters of constante kwaliteit om echt op te leven naar zijn potentie... Maar hij heeft me veel plezier gebracht in de loop der jaren!

Ik wist niet dat Grap Luva het broertje van Pete Rock is. Vandaar hun samenwerkingen
J-Live is dopeness!

Main Source - Fakin' The Funk
Stond die track niet op de reguliere versie van Breaking Aroma?
Edit: oh op de soundtrack van White Men Can't Rap stond die

NIet echt een enthousiasmerend aantal reacties of likes, jammer. Vind het persoonlijk niet zo slecht... Maar goed, ik snap wel dat het grootste deel redelijk standaard is voor veel mensen. Van de week als ik wat verder aangesterkt ben even 20-11 erop gooien!

Met ietwat getemperd enthousiasme werk ik toe naar de climax van de lijst (of althans, wat dat zou moeten zijn). In dit geval betekent dat nummer 20-11 aan de beurt zijn:

20. Canibus - 100 Bars
Een van Bus' beste tracks sowieso, zogenaamd met subliminal disses naar Em en LL... Maar sowieso met eentje naar 50 Cent als antwoord op het stukje van "How to Rob" gericht aan Canibus. Maar het hele nummer staat vol knalharde punches en naar het schijnt is het in een take opgenomen. Wat best wel impressive zou zijn. Maar dat zijn slechts geruchten... Ik zou het wel willen weten, maar waar vind je een antwoord? Dit nummer is iig wel all that en meer dan dat!

19. EPMD - So Whatcha Sayin'
Knick Knack Patty Wack of deze was het...het werd deze, mede omdat ik K-Solo er toch al 2x in had staan. Maar misschien nog wel meer vanwege het te hypnotiserende hookje en de te herkenbare beat. Tekstueel vind ik dit niet spectaculair, wel degelijk... Het nummer is echter wel verreweg mijn meest gedraaide EPMD-track. Wat moet je hier nu over zeggen voor de rest of überhaupt... Tja, dat is wel het issue bij het grootste deel van de tracks hier.

18. Ultramagnetic MC's - Ego Trippin'
Doe het maar gewoon met de beste track van het overall beste album aller tijden. Niets meer, niets minder!

17. Lost Boyz - Renee
Beste hiphop-lovetrack?? Dit is hem, triest verhaaltje... Mr.Cheeks sowieso een underrated storyteller... Dit zit zo fucking goed in elkaar, van tekst en video tot aan het hookje. De vibe en het pingeltje in de beat... Heerlijk. Ga ook hier niet teveel tekst besteden.

16. Showbiz & AG - Soul Clap
Top 100 lijsten zonder deze track van iemand die zegt dat hij into Golden Era is, die neem ik sowieso niet serieus. Nuff said.

15. A Tribe Called Quest - Buggin' Out
Was er niet iemand op MuMe die rare dingen zei over Phife being the Vin Rock van Tribe?? Luister deze joint nog eens...Perfect bassloopje, heerlijke beat. Phife en Tip die op het top van hun kunnen functioneren...Dit is voor mij de ultieme Tribe track! En ik heb heel veel favorieten van deze mannen

14. Public Enemy - Rebel Without A Pause
Nog een track van een top 5 album OAT die ook al uit 1988 komt. Spreekt voor zich, en anders luister maar.

13. Gang Starr - Check The Technique
Dit verdient wel een korte uitleg, jarenlang was Take a Rest mijn favoriete joint van dit album. Laatst stond dat album weer eens op repeat in huize Pete... En het viel mij op hoe mijn liefde voor Take a Rest wat minder was geworden...of eigenlijk: de liefde voor deze geweldige track toegenomen. Step In The Arena is sowieso mijn favoriete Gang Starr album, waar als ik een beste zou moeten aanwijzen het zijn opvolger zou zijn. Dit album heeft voor mij de grootste stappen doen zetten in het kader van 110% Hip Hop te voelen en ervan overtuigd dat dat het genre was... Wat ik ook gezegd heb ooit, dit is de pure waarheid. Dit was het extra druppeltje om andere genre's naar de achtergrond te doen verdwijnen.

12. Organized Konfusion - Prisoners of War
Als er ooit twijfel was over de dopeste flow op een track ooit, luister deze track en ga naar de 2de verse van Pharoahe (de 3de in totaal). Zieke tekst en een nog veel ziekere flow, dat samen met de heerlijke beat. Dit kan ik makkelijk 10x achter elkaar horen. Heb wel eens met een lyric sheet (ookal ken ik ze uit mijn hoofd, nog steeds nodig voor de snelheid) dit proberen mee te rappen. Maar ik struikel telkens weer... Van een van de meest onderschatte debuutalbums ooit afkomstig.

11. Dr. Octagon - Earth People
Iedereen die mij een beetje kent, weet van mijn obsessie met Kool Keith. Cenobites-hater zaaf voorop! Beste nummer van het briljante, baanbrekende, trendsettende en al wat niet meer van toepassing is album van Keith onder zijn moniker Dr.Octagon. Ook een aanradertje is dit videootje van een klein meisje, dat gok ik wel een beetje geindoctrineerd is om dit te leren en doen. EARTH PEOPLE I WAS BORN IN JUPITER!!

Mag ik jou bij deze een veer van formaat in je reet steken met weer een prachtig mooi tiental? Geweldige selectie van stuk voor stuk sterke tracks!

-SprayIt- schreef:
Mag ik jou bij deze een veer van formaat in je reet steken met weer een prachtig mooi tiental? Geweldige selectie van stuk voor stuk sterke tracks!

Dit haantje kraait wel van die extra veer!

Tsja, wat kan ik ervan zeggen en ik ga in herhaling vallen.

Nummer 27: Hogere school HIPHOP
Nummer 26: Hogere school HIPHOP
Nummer 21: Hogere school HIPHOP
Nummer 19: Hogere school HIPHOP
Nummer 18: Hogere school HIPHOP
Nummer 16: Hogere school HIPHOP
Nummer 15: Hogere school HIPHOP (Geen idee wie dat was Misschien had diegene ipv Phife beter een van de andere mc's dan Mr. Cheeks van de Lost Boyz moeten noemen)
Nummer 14: Hogere school HIPHOP
Nummer 13: Hogere school HIPHOP (Just To Get A Rep ook hè!)

En temper je enthousiasme vooral niet. Althans niet voor mij, ik ben niet dagelijks in de gelegenheid om te reageren.

17. Lost Boyz - Renee
Beste hiphop-lovetrack?? Dit is hem, triest verhaaltje... Mr.Cheeks sowieso een underrated storyteller... Dit zit zo fucking goed in elkaar, van tekst en video tot aan het hookje. De vibe en het pingeltje in de beat... Heerlijk. Ga ook hier niet teveel tekst besteden.

Ook fraaie 'liefdesliedjes':
Pete Rock & CL Smooth - Lots of Lovin'
The Pharcyde - Passin' Me By

23. J-Live - Them That's Not
Dikke concepttrack op een dikke productie, die niet echt alledaags is, van de younger soulbrother: Grap Luva. De jongere broer van... Juist! Die vibe killt hem weer in my books. J-Live is Hip Hop voor de volwassen B-Boy/Hip Hop-Head. Voor connoisseurs misschien wel, ik denk niet dat J-Live over de hele linie voor het gros is weggelegd qua smaak. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis.

Heel vet met die tempowisselingen.
Braggin' Writes ook zo dope!

Kalikula schreef:
17. Lost Boyz - Renee

Misschien verbaast het je, maar die kende ik allebei al... Misschien wat verder terug om de andere lovetracks in mijn top 100 te checken... Zit wel 1 verrassende bij denk ik.

(quote)

Misschien verbaast het je, maar die kende ik allebei al... Misschien wat verder terug om de andere lovetracks in mijn top 100 te checken... Zit wel 1 verrassende bij denk ik.

Oh, je kent ze al

Ga ik doen!!!

ForWhomThePeteTolls heb ff een spotify playlist aangemaakt van de eerste 50 nummers. Sommige waren niet te vinden, maar dit maakt het volgen van het lijstje wat makkelijker denk ik

Rest van je lijst drop ik er later vandaag ook wel in.

Voor de liefhebbers:
OpperPete - playlist by Alex Engwerda | Spotify - open.spotify.com

Kalikula schreef:
17. Lost Boyz - Renee

Over love tracks gesproken, dan mag So Far To Go met Common en D'Angelo op een prachtige Dilla beat ook niet ontbreken

Flipm0de schreef:
ForWhomThePeteTolls heb ff een spotify playlist aangemaakt van de eerste 50 nummers. Sommige waren niet te vinden, maar dit maakt het volgen van het lijstje wat makkelijker denk ik

Rest van je lijst drop ik er later vandaag ook wel in.

Voor de liefhebbers:
OpperPete - playlist by Alex Engwerda | Spotify - open.spotify.com

OpperPete LOL, ik zie dat sowieso als een compliment. Ik had al gezien dat er een paar niet op Spotify staan. Maar alles staat hier met YouTube linkje, dus het is sowieso luisterbaar. Ga het ook op een voor eigen gebruik MP3 playlist gooien als ik van mijn darmproblemen af ben en weer een zooi energie heb.

Damn Pete, is even helemaal langs me heen gegaan dat je hier je OG hiphop wijsheden aan een het droppen bent. Heel wat namen waar ik goedkeurend kan meeknikken, nodigt uit om de nog onbekende te luisteren. Gelukkig is er een Spotify playlistje.

En straks de ontknoping, dat wordt uiteraard drumless, aangevuld met de gebroeders Kenny en Kanye, ik voel het. (Seriously, verwacht nog wel Kool Keith solowerkje, iets van Dumile onder de noemer MF DOOM, sowieso nog wat boom bap classics en een undergrounder die niemand kent. Misschien nog wat horrorcore? Geen idee of je daarvan houdt)

aerobag schreef:
Damn Pete, is even helemaal langs me heen gegaan dat je hier je OG hiphop wijsheden aan een het droppen bent. Heel wat namen waar ik goedkeurend kan meeknikken, nodigt uit om de nog onbekende te luisteren. Gelukkig is er een Spotify playlistje.

En straks de ontknoping, dat wordt uiteraard drumless, aangevuld met de gebroeders Kenny en Kanye, ik voel het. (Seriously, verwacht nog wel Kool Keith solowerkje, iets van Dumile onder de noemer MF DOOM, sowieso nog wat boom bap classics en een undergrounder die niemand kent. Misschien nog wat horrorcore? Geen idee of je daarvan houdt)

Geen echte underground meer zou ik zeggen, de posts van de laatste dagen sterken me wel weer in het gevoel dat dit het juiste tijdstip was. Was wat overgevoelig, daar ik door B12-tekort ernstige hoofdpijnklachten en darmklachten heb icm met het HSP zijn en de stemmingswisselingsstoornis die niemand kan duiden. Maar goed, daar is dit het topic niet voor. Ik ga me zo klaar maken voor die top 10 yo, ik heb er helemaal zin in.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.