Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2012, 15:42 uur
Just Don´t Give a Fuck had de lijst ook bijna gehaald, geweldig nummer ook inderdaad.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 15:47 uur
He$$el_01 schreef:
Lekker nummer van Canibus, kende ik nog niet eigenlijk. Another Day In The Life is sowieso het beste nummer tot nu toe. De rest vind ik allemaal wel redelijk, maar meer ook niet. Still Don't Give a Fuck is wel goed, maar Just Don't Give a Fuck vind ik een stuk beter.
Lekker nummer van Canibus, kende ik nog niet eigenlijk. Another Day In The Life is sowieso het beste nummer tot nu toe. De rest vind ik allemaal wel redelijk, maar meer ook niet. Still Don't Give a Fuck is wel goed, maar Just Don't Give a Fuck vind ik een stuk beter.
Wel redelijk
? Wat luister jij dan zoal?Je beste update tot nu toe vind ik. Behalve Eminem dan. Maar ik ben waarschijnlijk de grootste hater van Eminem in Nederland haha.
2 nummers die mijn lijst waarschijnlijk ook wel gaan halen.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 15:49 uur
Ralph. schreef:
Je beste update tot nu toe vind ik.
Je beste update tot nu toe vind ik.
Wat toevallig, ik ook!
0
geplaatst: 9 maart 2012, 15:50 uur
2 zeg ik. 3 nummers zelfs 
Ja ik gok dat jij vindt dat er nog 6 betere updates komen haha.

Ja ik gok dat jij vindt dat er nog 6 betere updates komen haha.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 15:54 uur
Ralph. schreef:
Wel redelijk
? Wat luister jij dan zoal?
Je beste update tot nu toe vind ik. Behalve Eminem dan. Maar ik ben waarschijnlijk de grootste hater van Eminem in Nederland haha.
(quote)
Wel redelijk
? Wat luister jij dan zoal?Je beste update tot nu toe vind ik. Behalve Eminem dan. Maar ik ben waarschijnlijk de grootste hater van Eminem in Nederland haha.
Twijfel is inderdaad ook een goed nummer, die was ik even vergeten. Daarnaast ben ik niet echt een fan van Snoop en Wu-Tang. 0118-Vier hebben betere nummers, net zoals Mos Def. Redelijk dus.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 16:00 uur
Bij mij is ongeveer 1/4de Wu-Tang Can + aanhang en 1/4de Snoop Dogg en omgeving
. Sterkte dan dus.
Twijfel ken ik niet. Misschien maar luisteren. Maar ik luisteren eigenlijk geen NL'se Hip-Hop.
. Sterkte dan dus. Twijfel ken ik niet. Misschien maar luisteren. Maar ik luisteren eigenlijk geen NL'se Hip-Hop.
0
Harco
geplaatst: 9 maart 2012, 16:16 uur
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
-kos
- Harco
Omdat MAS het zo lief vraagt. Heb hier nu echt geen tijd voor, maar wanneer ik aan de beurt ben vast wel.
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
-kos
- Harco
Omdat MAS het zo lief vraagt. Heb hier nu echt geen tijd voor, maar wanneer ik aan de beurt ben vast wel.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 16:21 uur
Ik kan me nog steeds best vinden in de lijst, maar het zijn vaak niet dé nummers van de artiesten.
SIMS doet mee op Low Light Low Life btw, niet Cecil Otter. Maar ach, dat staat ook op de site verkeerd (heb het al doorgegeven).
SIMS doet mee op Low Light Low Life btw, niet Cecil Otter. Maar ach, dat staat ook op de site verkeerd (heb het al doorgegeven).
0
geplaatst: 9 maart 2012, 16:24 uur
Thanks, heb het ook aangepast. Stond inderdaad verkeerd op de site 

0
geplaatst: 9 maart 2012, 16:25 uur
Ralph. schreef:
. Sterkte dan dus.
Twijfel ken ik niet. Misschien maar luisteren. Maar ik luisteren eigenlijk geen NL'se Hip-Hop.
. Sterkte dan dus. Twijfel ken ik niet. Misschien maar luisteren. Maar ik luisteren eigenlijk geen NL'se Hip-Hop.
Wu-Tang heeft wel een paar goede nummers, misschien staat er zelfs één nummer van ze in mijn eigen top 100. Het grootste gedeelte licht me echter niet zo, waarom weet ik niet precies. Snoop vind ik gewoon een slechte rapper.

0
Harco
geplaatst: 9 maart 2012, 16:31 uur
RZA's vroege producties vind je niet vet. Ik ook niet. Zeker niet die op Enter the Wu en helemaal niet die op OB4CL. Behalve Bring da Ruckus; die knalt.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 17:17 uur
Vind dit tot nu toe de matigste update denk ik, geen van de nummers zal mijn top 100 gaan halen. Het beste nummers van deze update zijn toch wel afkomstig van Canibus en Wu-Tang, twee geweldige nummers, afkomstig van nog twee geweldigere albums! Verder, zoals Hessel al zegt, veel artiesten van deze update hebben betere nummers uitgebracht!
0
geplaatst: 9 maart 2012, 18:44 uur
Harco schreef:

0
geplaatst: 10 maart 2012, 11:00 uur
Ik was in smiley en haakjesmood:
60. Typhoon & New Cool Collective – Bumayé
Met New Cool Collective werd dit nummer (origineel met the Flexican) van aardig in niet minder dan geweldig verandert. Lekker jazzy beat waar Typhoon zich prima op thuisvoelt en zijn positieve verhaal over vertelt. Heerlijke refrein natuurlijk met die blazers, die dit nummer toch wel maken tot wat het is. En die props moeten dan weer naar the Flexican, die die sample heeft gevonden.
59. Atmosphere – The Last to Say
Over naar iets minder vrolijks. Een weinig vrolijk verhaal over huiselijk geweld van Slug maar vooral die subtiele en ontzettend, ontzettend, (nog een keertje? Oké) ontzettend mooie instrumentatie met die schitterende gitaar. Gewoon mooi.
58. Eminem – Lose Yourself
Eminem haters gonna hate. Jawel, Lose Yourself. Eén van de grootste hiphophits ooit. Heb ik vroeger (da’s niet heel lang geleden op zich want zo oud ben ik niet
) helemaal kapotgedraaid en toen maanden niet eens meer gehoord. Had deze lijst ook echt niet gehaald omdat hij in mijn herinnering niet zo goed was als toen ik hem laatst nog eens opzette. Werd eigenlijk weer weggeblazen, zoals ik vroeger werd. Nuja, misschien iets minder (want toen had waarschijnlijk een Eminem nummer op één gestaan
) maar dan nog. Een zeer sterk rijmschema maar niet, zoals op Recovery, geforceerd maar juist volledig natuurlijk, alsof hij het zo uit de mouw schudt. Beat is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder (hoewel, dat pianoriedeltje...) maar het is toch vooral Eminem die hier de show steelt. Misschien telt een klein beetje nostalgie ook mee (jawel, ik mag dat zo noemen). Feit is dat ik het toch wel een erg goed nummer vind.
57. Opgezwolle – De Volle
De eerste keer Opgezwolle (je voelt hem al aan komen, we zullen deze groep nog vaker tegenkomen
). Ik zit op het moment nogal in een Opgezwolle fase. Al een paar maanden eigenlijk. Rico is één van mijn favoriete rappers, internationaal, en Sticks is ook geweldig. Een zeer effectieve en sfeervolle beat (die overigens gebasseerd is op het pas nog langsgekomen Clan in da Front van the Wu-Tang Clan) en 4 zeer sterke verses, vooral die tweede van Rico. Hoe die spanning wordt opgebouwd
Kippenvel. Van begin tot eind genieten, er zit een enorme onderhuidse energie in dit nummer.
56. Flying Lotus – Computer Face//Pure Being
Het is toch echt hiphop. Schijnt. Het beste nummer van Flying Lotus (zullen velen wel weer niet met me eens zijn
). De opbouw, de melodie, alles klopt. Ik denk dat als dit ooit op een feest wordt gedraaid ik niet normaal los ga. Ik wil bewegen, dansen, springen en moshen als ik dit hoor. Allemaal tegelijk.
55. Madvillain – All Caps
Madvillainly wordt door velen zowat verafgood. Toch staat hij bij mij ‘slechts’ op 3,5*. Dat is niet wegens gebrek aan geniale nummers want allejezus, die staan erop
Het ligt meer aan onzinnige tussendoortjes als Bistro die het tempo er voor mij uithalen. Terug naar de goede nummers dan maar en wel All Caps. Elke keer geweldig hoe de blazers er in de sowieso al heerlijke beat inkomen. MF Doom is verder ook een held, ik weet niet hoe hij het doet maar iets in zijn flow is zo knap dat het me letterlijk kippenvel kan geven.
54. The Notorious B.I.G. – Machine Gun Funk
Over naar een andere geweldige flow, die van The Notorious B.I.G. Voor de mensen die het interesseert: die is natuurlijk veel beter dan de overrate 2pac (haatmails mogen naar AOVV). Geweldige flow dus, het loopt als een spreekweurdelijke tiet. En heeft iemand wel eens op die beat gelet? Simpel, maar ontzettend subtiel: geeft Biggie alle ruimte om te ‘shinen’ (bij gebrek aan een beter woord) maar is op zichzelf ook erg fijn.
53. Dr. Dre ft. Eminem – Forgot About Dre
Van het album 2001 ben ik lange tijd enorme fan geweest (heeft in mijn begindagen op MuMe zelfs in mijn top 10 gestaan). Nu vind ik vooral dat er toch wel enige wisselvalligheid te bespeuren is. Maar daarnaast ook geweldige nummers. Dit is daarvan een voorbeeld: Beat is gewoon top en Dre, maar toch vooral Eminem, doet het hier geweldig. Die elektrische gitaar die tijdens Em’s verse invalt blijf ik geniaal vinden.
52. Del the Funkee Homosapien – If You Must
Del zal meermaals in verschillende vormen in deze lijst te vinden zijn. Dit is een nummer van het enige soloalbum dat ik van hem ken: Both Sides of the Brain (geweldig album!). Beat is erg vet maar het is toch vooral Del die totale massamoord brengt (rapper met de beste flow ooit?). Dat refrein is ook geweldig
51. Opgezwolle – Gebleven
Hey, twee keer Opgezwolle in één rij! Ik kom zelf ook voor verrassingen te staan tijdens het schrijven van stukjes
Eigen Wereld staat in mijn top 10 (ga daar maar lezen waarom) en dit is één van de beste nummers die onterecht ergens onderin het midden bungelt bij 'favoriete nummers'. Die beat
. Gewoon
. Kippenvel, alleen de beat al. En dan hebben we het nog niet eens over Rico en Sticks gehad
“Ik vermaak me nog steeds met één van die stókoude actueels uit de leesmap” 
60. Typhoon & New Cool Collective – Bumayé
Met New Cool Collective werd dit nummer (origineel met the Flexican) van aardig in niet minder dan geweldig verandert. Lekker jazzy beat waar Typhoon zich prima op thuisvoelt en zijn positieve verhaal over vertelt. Heerlijke refrein natuurlijk met die blazers, die dit nummer toch wel maken tot wat het is. En die props moeten dan weer naar the Flexican, die die sample heeft gevonden.
59. Atmosphere – The Last to Say
Over naar iets minder vrolijks. Een weinig vrolijk verhaal over huiselijk geweld van Slug maar vooral die subtiele en ontzettend, ontzettend, (nog een keertje? Oké) ontzettend mooie instrumentatie met die schitterende gitaar. Gewoon mooi.
58. Eminem – Lose Yourself
Eminem haters gonna hate. Jawel, Lose Yourself. Eén van de grootste hiphophits ooit. Heb ik vroeger (da’s niet heel lang geleden op zich want zo oud ben ik niet
) helemaal kapotgedraaid en toen maanden niet eens meer gehoord. Had deze lijst ook echt niet gehaald omdat hij in mijn herinnering niet zo goed was als toen ik hem laatst nog eens opzette. Werd eigenlijk weer weggeblazen, zoals ik vroeger werd. Nuja, misschien iets minder (want toen had waarschijnlijk een Eminem nummer op één gestaan
) maar dan nog. Een zeer sterk rijmschema maar niet, zoals op Recovery, geforceerd maar juist volledig natuurlijk, alsof hij het zo uit de mouw schudt. Beat is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder (hoewel, dat pianoriedeltje...) maar het is toch vooral Eminem die hier de show steelt. Misschien telt een klein beetje nostalgie ook mee (jawel, ik mag dat zo noemen). Feit is dat ik het toch wel een erg goed nummer vind.57. Opgezwolle – De Volle
De eerste keer Opgezwolle (je voelt hem al aan komen, we zullen deze groep nog vaker tegenkomen
). Ik zit op het moment nogal in een Opgezwolle fase. Al een paar maanden eigenlijk. Rico is één van mijn favoriete rappers, internationaal, en Sticks is ook geweldig. Een zeer effectieve en sfeervolle beat (die overigens gebasseerd is op het pas nog langsgekomen Clan in da Front van the Wu-Tang Clan) en 4 zeer sterke verses, vooral die tweede van Rico. Hoe die spanning wordt opgebouwd
Kippenvel. Van begin tot eind genieten, er zit een enorme onderhuidse energie in dit nummer. 56. Flying Lotus – Computer Face//Pure Being
Het is toch echt hiphop. Schijnt. Het beste nummer van Flying Lotus (zullen velen wel weer niet met me eens zijn
). De opbouw, de melodie, alles klopt. Ik denk dat als dit ooit op een feest wordt gedraaid ik niet normaal los ga. Ik wil bewegen, dansen, springen en moshen als ik dit hoor. Allemaal tegelijk.55. Madvillain – All Caps
Madvillainly wordt door velen zowat verafgood. Toch staat hij bij mij ‘slechts’ op 3,5*. Dat is niet wegens gebrek aan geniale nummers want allejezus, die staan erop
Het ligt meer aan onzinnige tussendoortjes als Bistro die het tempo er voor mij uithalen. Terug naar de goede nummers dan maar en wel All Caps. Elke keer geweldig hoe de blazers er in de sowieso al heerlijke beat inkomen. MF Doom is verder ook een held, ik weet niet hoe hij het doet maar iets in zijn flow is zo knap dat het me letterlijk kippenvel kan geven.54. The Notorious B.I.G. – Machine Gun Funk
Over naar een andere geweldige flow, die van The Notorious B.I.G. Voor de mensen die het interesseert: die is natuurlijk veel beter dan de overrate 2pac (haatmails mogen naar AOVV). Geweldige flow dus, het loopt als een spreekweurdelijke tiet. En heeft iemand wel eens op die beat gelet? Simpel, maar ontzettend subtiel: geeft Biggie alle ruimte om te ‘shinen’ (bij gebrek aan een beter woord) maar is op zichzelf ook erg fijn.
53. Dr. Dre ft. Eminem – Forgot About Dre
Van het album 2001 ben ik lange tijd enorme fan geweest (heeft in mijn begindagen op MuMe zelfs in mijn top 10 gestaan). Nu vind ik vooral dat er toch wel enige wisselvalligheid te bespeuren is. Maar daarnaast ook geweldige nummers. Dit is daarvan een voorbeeld: Beat is gewoon top en Dre, maar toch vooral Eminem, doet het hier geweldig. Die elektrische gitaar die tijdens Em’s verse invalt blijf ik geniaal vinden.
52. Del the Funkee Homosapien – If You Must
Del zal meermaals in verschillende vormen in deze lijst te vinden zijn. Dit is een nummer van het enige soloalbum dat ik van hem ken: Both Sides of the Brain (geweldig album!). Beat is erg vet maar het is toch vooral Del die totale massamoord brengt (rapper met de beste flow ooit?). Dat refrein is ook geweldig

51. Opgezwolle – Gebleven
Hey, twee keer Opgezwolle in één rij! Ik kom zelf ook voor verrassingen te staan tijdens het schrijven van stukjes
Eigen Wereld staat in mijn top 10 (ga daar maar lezen waarom) en dit is één van de beste nummers die onterecht ergens onderin het midden bungelt bij 'favoriete nummers'. Die beat
. Gewoon
. Kippenvel, alleen de beat al. En dan hebben we het nog niet eens over Rico en Sticks gehad
“Ik vermaak me nog steeds met één van die stókoude actueels uit de leesmap” 
0
geplaatst: 10 maart 2012, 11:10 uur
Weer goede nummers van nog betere artiesten. Net als bij jou vorige update zou ik voor hele andere nummers van deze artiesten hebben gekozen. Typhoon vind ik een artiest die zeker getalenteerd is, maar niet thuis hoort in een top 100, in ieder geval niet in die van mij
Daarnaast ga ik zeker niet haten op Lose Yourself, prachtig nummer. Ik ben nu ook bezig met het samenstellen van mij top 100 en Eminem zal hier zeker in voorkomen, alleen Lose Yourself niet, maar dat scheelde niet veel!
Daarnaast ga ik zeker niet haten op Lose Yourself, prachtig nummer. Ik ben nu ook bezig met het samenstellen van mij top 100 en Eminem zal hier zeker in voorkomen, alleen Lose Yourself niet, maar dat scheelde niet veel!
0
geplaatst: 10 maart 2012, 12:10 uur
Harderwiek schreef:
Typhoon vind ik een artiest die zeker getalenteerd is, maar niet thuis hoort in een top 100, in ieder geval niet in die van mij
Typhoon vind ik een artiest die zeker getalenteerd is, maar niet thuis hoort in een top 100, in ieder geval niet in die van mij
Dan ga je nog verrast worden

En dat mensen andere nummers van artiesten beter vinden is natuurlijk logisch: smaken hea. Maar van sommige artiesten komt er ook nog meer natuurlijk

0
geplaatst: 10 maart 2012, 13:38 uur
0
sxesven
geplaatst: 10 maart 2012, 14:41 uur
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
-kos
- Harco
- sxesven
Waarschijnlijk niet meer dan gelijke delen Nederhop en US hiphop '96-'00, maar toch te leuk om voorbij te laten gaan. Al druk bezig met een trip down memory lane op YouTube. Fuck yay. Tof topic!
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
-kos

- Harco
- sxesven
Waarschijnlijk niet meer dan gelijke delen Nederhop en US hiphop '96-'00, maar toch te leuk om voorbij te laten gaan. Al druk bezig met een trip down memory lane op YouTube. Fuck yay. Tof topic!
0
geplaatst: 10 maart 2012, 15:44 uur
Nee, niet mijn smaak deze update
. Sowieso is Forget About Dre het enige nummer van Chronic wat ik altijd oversla. En dat komt niet alleen door Eminem, maar ook door de beat die ik gewoon niet leuk vind.
. Sowieso is Forget About Dre het enige nummer van Chronic wat ik altijd oversla. En dat komt niet alleen door Eminem, maar ook door de beat die ik gewoon niet leuk vind.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 15:47 uur
Forget About Dre is nou juist een van mijn favariete nummers van 2001.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 15:50 uur
Een van de betere nummers inderdaad. Goed dat Eminem er op staat, want Dre is natuurlijk maar een matige rapper.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 16:01 uur
Ik vind dat Dre wel leuke flow heeft en goede tekstschrijvers
.
Maar hij heeft wel gasten nodig. En dan vind ik Snoop, Kurupt, Knoc & Hitman er goed bij passen. Eminem niet. Maar die past nergens bij. Behalve bij zijn eigen slechte producties.
. Maar hij heeft wel gasten nodig. En dan vind ik Snoop, Kurupt, Knoc & Hitman er goed bij passen. Eminem niet. Maar die past nergens bij. Behalve bij zijn eigen slechte producties.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 16:01 uur
Ach, hij schrijft zijn eigen teksten niet eens. Zijn flow is ook niet echt geweldig. Niet slecht, maar niet goed genoeg om een echte goede mc te zijn.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 16:43 uur
Harderwiek schreef:
Weer goede nummers van nog betere artiesten. Net als bij jou vorige update zou ik voor hele andere nummers van deze artiesten hebben gekozen. Typhoon vind ik een artiest die zeker getalenteerd is, maar niet thuis hoort in een top 100, in ieder geval niet in die van mij
Bij mij zou er zeker 4 à 5 keer in staan.
Dit vind ik de hardste update tot nu toe. Machine Gun Funk is mijn favoriete Biggie-nummer. Vooral die eerste verse is een van de beste hiphop verses die ik ken. Ook
voor beide Opgezwolles, Lose Yourself en Bumayé. If you must kende ik nog niet maar klinkt erg goed. Forgot About Dre is ook fijn, maar ik heb toch echt andere favorieten op 2001.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 16:46 uur
He$$el_01 schreef:
Ach, hij schrijft zijn eigen teksten niet eens. Zijn flow is ook niet echt geweldig. Niet slecht, maar niet goed genoeg om een echte goede mc te zijn.
Goed stemgeluid, sterke flow en de nodige swag. Meer heeft een mc voor mij niet nodig

* denotes required fields.