MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Eens. Prachtige nummers, die van Quakes kende ik al, heerlijk. Benieuwd naar de laatste nummer. Lekker bezig.

Bedankt voor de lijst; heb er heerlijke nummers uitgehaald tot nu toe. Ben benieuwd naar de laatste 4!

Mb. schreef:
9. J. Pinder - Three Words

Geweldige ontdekking dit

Mb.
Bedankt voor alle reacties. Top!

4. Homeliss Derilex - Classic

Mensen denken niet snel dat ik naar Hip-Hop luister. Geen pet, geen bontkraag, geen wijde broek. En eigenlijk heb ik ook een haat-liefde verhouding met het genre. Het neemt zich niet serieus, of het doet juist pretentieus. Homeliss Derilex vindt voor mij de balans. Grand the Visitor (de rapper van het duo) heeft wel een boodschap, maar hij dringt deze niet op. Verder werkt zijn nonchalante flow aanstekelijk.

Mb. schreef:
Geen pet, geen bontkraag, geen wijde broek.

Hoe durf jij je te vertonen op het hiphopgedeelte van de site. Chill nummer tho, kende het nog niet.

Improvision
Straks gaat hij nog zeggen dat hij niet eens zwart is.

Dope top 100 btw, misschien wel de interessantste die ik tot nu toe heb gevolgd.

Mb.
Jellemans schreef:
(quote)

Hoe durf jij je te vertonen op het hiphopgedeelte van de site. Chill nummer tho, kende het nog niet.

Stereotypen - tsjah. Ik verzin ze ook niet. Zal ik toch maar even nummer 3 doen dan?

3. Craig Mack - Flava In Ya Ear

Even dacht ik er aan om dit nummer op de eerste plaats te zetten, maar nu moet ik opbiechten dat elk nummer binnen de top 20 op de eerste plaats kon staan. Nee, rangschikken is niet aan mij besteed. Sowieso ben ik afgestapt van het becijferen van muziek. Enfin, wederom Craig Mack dus. Mocht ik een lijstje maken met ondergewaardeerde rappers dan staat Craig wel stipt op één. Afgedankt door Diddy. Notorious B.I.G. was ook geen fan. Te snel op zijn teentjes getrapt na een zogenaamde diss. En dan die mannetjes die niet door hebben dat het origineel veel beter is dan de remix. Ik zet deze even mooi op drie. Na al die jaren ben ik er nog steeds niet op uit gekeken, en rap ik nog steeds elk woord mee.

@Mb.

Dank voor je top 100. Enorm veel leuke dingen door ontdekt !

Zeker een sterke top 100 met veel leuke nummers. Vaak wilde ik gaan reageren maar ik ben lui.

Craig Mack heeft een heerlijke flow, zeg! Die track gaat zeker vaker langskomen hier

Dennisami
Ik ben benieuwd hoe dat nummer van Craig Mack klinkt, ik zal hem vanmiddag even beluisteren!

Mb.
2. Coolzey - He Did

"Ow no, he didn't!". Coolzey is compleet gestoord, maar ondertussen spuugt hij vuur. Los van al die one-liners is die knipoog naar de jaren 90' niet te missen. En dan kan het gewoon niet meer fout.

Mb. is cool. Laat ons lekker in spanning zitten. Boef!

Mb.
1. Sharpshooters - Massacre

Wellicht niet de knaller die verwacht wordt, maar ik heb dit nummer der mate vaak beluisterd dat ik niet anders kan dan deze op de eerste plaats te zetten. Ik ken de tekst uit me hoofd. Dan weet je genoeg.

Sharpshooters bestaat uit Mr. Supreme en Sureshot. Samen produceren ze dit album. Er wordt weliswaar weinig gerapt, maar als er dan woord op het ritme valt dan is dat ook van het hoogste niveau. Zowel het nummer Relax, als Trust No One en Massacre zijn, zoals ze dat mooi in het Engels zeggen, instant classics.

Ik hoop dat iedereen genoten heeft van deze top 100. En als je zin hebt: check ook even deze blog.

bedankt

Kreeg een bericht dat ik aan de beurt zou zijn... Als dat zo is, zou ik in de komende dagen een top 100 kunnen proberen samen te stellen

nedbed
Nummertje 6 was trouwens een erg fijne ontdekking voor mij, Mb. Bedankt daarvoor!

Zal ik maar beginnen dan?
Ik ben nu al niet meer tevreden met de top 100, omdat ik al erachter ben gekomen dat ik erg veel artiesten gewoon heb overgeslagen, en niet eens de minste artiesten (GZA, Ghostface, Meth, volgens mij ODB ook, om maar wat te noemen. Daarnaast schiet Nas me ook te binnen, en qua minder bekende namen ben ik LCoB vergeten, Si-Klon ook en.. er schieten alweer veel te veel binnen... Maar ik ga hem gewoon posten. Elke track die ik hier neerzet vind ik ook gewoon erg vet, dus ach. Makket neat!)

100 Ensilence ft. Kid A – Big Wig Sole LINK
Een track over een beat gemaakt door mij. Een Mulan sample in de intro (nieuwe generatie kungfu film XD), Ensilence die komt met een paar erg vette Wu-Tang verwijzing, en Kid A die een vette flow heeft, en ook een zeer aangenaam stemgeluid.

99 Louis Logic ft. Celph Titled – Diablos LINK
Louis kan grappig zijn, hij kan maatschappijkritisch zijn, en hij kan zijn longen zijn lijf uit schreeuwen met Celph naast hem. Diabloooos!

98 Steach & Dobleye – Poète Maudit LINK
Die instrumentatie!
"Ey, Clipse, zet die schakelaars om. Laat
zonnestralen verstoffen en stort de maan in beton."
'Nuff said.

97 Kalki ft. Ali Dahesh – Cosmic Drafts LINK
Hoe Kalki rijms aaneenrijgt zonder subject matter te verliezen is bewonderenswaardig, op zijn minst. De minimalistische, maar veel sprekende beat door Ali Dahesh bieden een sterk fundament. Ali's vaag gestructureerde rijms vullen dit erg sterk aan. Ikzelf heb het geluk gehad met beide mannen te werken. Met Kalki (daar heet hij Anthony of Egypt) een track genaamd When I Die. Ali Dahesh komt ook nog langs op de EP van AL Laureate en mij.
95 MF Doom – Doomsday LINK
Zo'n heerlijke track. Zet deze op als je dag net begint, en de hele dag is meteen goed. Of je nou je tentamen hebt gehaald of niet, hij is goed.

96 Apathy – Check To Check LINK
Lekkere beat van Evidence met een Outkast sample (dacht ik). Apathy laat hier op één van de vetste manieren de 'everyday struggle' zien. Ik buig voor een dergelijke flow.

94 Necro ft. Ill Bill – Poetry in the Streets LINK
"Peep the killer shit. Death murder rap shit. Bitch"
Is niet het eerste wat je verwacht bij een dergelijke beat. Moet toch altijd even lachen als hij dat zegt. Toch zijn het gewoon erg vette raps met een beat die zo goddelijk is dat ik me afvraag waarom hij niet hoger staat.

93 Wugazi – Nowhere to Wait LINK
"Hey, maar dat is niet het origineel!" Nee, leuk he? Glad vergeten, het origineel en eigenlijk het meeste wu-gerelateerde. Ach ja. Moet toegeven dat ik deze remix ook simpelweg beter vind dan het origineel. De opbouw is zo lekker, en het complementeert de vocalen perfect!

92 Macklemore – Otherside (remix) LINK
Toen Thrift Shop bekend werd, werd er veel op Macklemore gebasht. Jammer, vond ik dat. Veel van die mensen kennen deze parel niet. De opbouw is echt vet. Het gaat hier en daar wat offbeat (de piano, denk ik, omdat dit een remix is en ik niet zeker weet of het heropgenomen is), maar dat is eigenlijk wel wat vetter. Toont ook het belang van een goede beat aan. Het origineel is niet zo heel leuk. Het brengt het gevoel veel minder goed over.

91 Sapient – A Going LINK
Ik heb al meerdere malen geprobeerd een vette quote te vinden uit deze track, maar uiteindelijk kan ik concluderen dat ik de hele tekst wel kan citeren. Toch eentje dan:
"You say: Foot in front of foot, just follow the floor, but it's
not quite so simple to me."

Mb.
Eigenlijk wilt alleen dat nummer van MF Doom mij bekoren. De rest vind ik toch te pretentieus en/of deprimerend (uitzondering daargelaten). Enfin, dit is slechts mijn bescheiden mening. Ga vooral zo door.

nedbed schreef:
Nummertje 6 was trouwens een erg fijne ontdekking voor mij, Mb. Bedankt daarvoor!

Graag gedaan. Leuk om te horen!

Ik denk dat jij niet zoveel aandacht hoeft te besteden aan mijn top 100. Ik snap wat je ziet als pretentieus en/of deprimerend, en daar kom je waarschijnlijk (op een enkele track na) er nog zo'n 90 van tegen.

Alhoewel je Big Wig Sole nog wel een kans zou moeten geven, denk ik. En ook Wugazi was niks?

Staan wel wat aardige nummers tussen, maar ook niet echt mijn ding. Tenminste als het op top 100 materiaal gaat.

Vond Otherside (met RHCP muziek) al een heel vet nummer. Vooral met dat nieuwsbericht over Pimp C. Toch is deze remix ook hard. Sterk nummer!

Veel onbekende nummers. Klinkt allemaal wel okee. Van het weekend nog eens luisteren. Er valt genoeg te ontdekken. Goed werk...

Goed begin. Twee nieuwe ontdekking. Ben benieuwd naar de rest.

90 Sabac Red ft. Vinnie Paz, Q-Unique) – Urban Gorillas LINK
Heb deze track leren kennen van de 'The Sound and the Fury' mixtape van Paz. Wat een kapot harde instrumentatie van Necro is dat zeg! Vinnie gaat ook gewoon lekker erop, het refreintje is exact wat je wilt horen op zo'n track. Gewoon een harde track. Hoewel de video is van een album van JMT features, komt deze gewoon van Sabacolypse.

89 Nine Leaves – Falling Down LINK
Heerlijk gestructureerde instrumentatie hier. Compenseert ruimschoots voor de eerste rapper die eigenlijk het gevoel niet zo goed weet over te brengen. Als je goed luistert, hoor je dat de rapper zich maar niks aantrekt van de opbouw in de instrumentatie, jammer dat. Tweede couplet doet dat wel, en het derde is ook niet verkeerd.

88 Goretex – The Last 100 Days of Sodom LINK
Nu ik dit zelf zie vraag ik me af: "waarom heb ik niet een andere track gekozen van dat album? Het staat vol met hardere tracks!" Ach ja, omdat die gitaarloop zo heerlijk distorted is, Goretex keiharde verses levert, en het refreintje lekker gestoord klinkt. "It's over with!" Dat je het maar weet.

87 Diabolic – 12 Shots LINK
De depri-versie van Check to Check van Ap. Gitaarsample is erg lekker en de gespeelde gitaar voegt exact die variatie toe die het nummer nodig heeft. Diabolic laat een subtiele toonverandering zien die je bij een aandachtige luistersessie echt in de track sleurt. Daarnaast is ook het refreintje écht zo'n dronkenlappenzang (heeft dat een bepaalde naam? Geen idee, eigenlijk) Ik wil eigenlijk nog wat meer zeggen, maar daarvoor zal je toch echt zelf even het hele nummer moeten luisteren. Het is misschien enigszins te verwachten, maar toch.

86 Akashik Ancestorz – Metamorphosis LINK
De tweede, en volgens mij laatste, track die ik zelf geproduceerd heb, die ik echt nog even wilde delen. Er zijn meerdere tracks waar ik echt van kan genieten, maar dat ligt misschien meer aan het gevoel dat iemand anders een track maakt over mijn instrumentatie, wat gewoon een heerlijk gevoel is. Dit is de eerste beat van mij die door een ander is gebruikt, en heeft daarom een speciaal plaatsje bij mij. Deze instrumentatie is gemaakt rond 2008/2009 (dus... toen ik 13/14 jaar was)... Ik was zó blij. xD

85 Eligh – When I’m A Dad LINK
Heerlijke track. Eligh laat zien dat je ook met een snelle flow betekenisvolle tracks kunt maken. Dat, in plaats van een snelle flow gebruiken om de snelle flow te laten zien. Heel dit album is heerlijk trouwens.

84 Mr Lif – Daddy Dearest + The Now LINK + LINK
Ja, ik heb hier twee 'tracks' samen genomen. Daddy Dearest is een soort van skit die voorafgaat aan The Now, die op zijn minst erg veel toevoegt aan de track. Behalve dat de instrumentatie erg vet is en Mr Lif laat zien een erg goede rapper te zijn, raakt deze mij ook persoonlijk omdat ik zelf ook gescheiden ouders heb.

83 Dead Prez – Hip Hop LINK
Ik hoop zó dat deze voor niemand een ontdekking is... Dit is voor mij hét nummer dat je moet kennen. De versie mét video zonder censuur. Eigenlijk is Let's Get Free gewoon een klassieker. =D
82 Thomax (L Da HeadToucha, Raw Dukes, K Slaughta) – Sunshine LINK
Het origineel is dope. Maar over het algemeen weet Thomax van een dope origineel een prachtige track te maken. Hier ook. Lekkere flows en een beat die daar perfect op anticipeert.

81 Masta Ace – Wutuwankno LINK
Wat een helden zijn het toch: Ace en Edo. Glad vergeten trouwens, Edo G, in deze top 100... Nog eentje. Ach, hij staat hier ook op. Heerlijke instrumentatie, en Ace en Edo die vet flowend direct tegen de fans praten. Heerlijk!

80 Cannibal Ox – Atom LINK
Mijn favoriete CanOx track! Idioot harde beat en vette raps! Weinig over te zeggen, verder.

79 Mhz – Magnetics LINK
"My brain!" Heerlijke scratches, een vage beat en Camu Tao die de track kapot ript!

78 Kno – I Wish I Was Dead LINK
Heerlijke beat van Kno. Tonedeff die volgens mij heel netjes dat refreintje zingt en laat zien naast een heerlijke flow en verbazingwekkende rijmschema's ook nog veel inhoud te hebben.

77 40 Winks – The Day Breaks LINK
"The Day Breaks. Your mind aches" Perfecte muziek als je een kater hebt, of gewoon lekker 's octends wakker wordt.

76 Long Arm – Key Door LINK
Een fijn staaltje samplewerk, met het sample @2:16 als mooiste punt in de hele track!

75 Sahtyre – The Buddha LINK
Harde beat, en Sahtyre die heerlijk eroverheen flowt.
"They call it bipolar. I call it an alcoholic
fit, cause I don't do shit when I'm sober."
Heerlijk gewoon. =D

74 Brother Ali – Tight Rope LINK
3 verhaaltjes van Ali, prachtig verteld over een best vette beat van Ant. Vreemd genoeg is dit wel mijn favoriete album van Ali.

73 Doomtree – Gameshow Host LINK
Je kan je vast wel voorstellen dat ik schrok toen ik No Kings hoorde... Dit is toch wel een heerlijke track, als ik het goed heb geproduceerd door Cecil Otter (zo klinkt het iig heel erg)

72 Dessa – Mineshaft II LINK
Of het is opeens kouder dan ik dacht, of dit nummer brengt ook de 300ste keer dat ik hem beluister nog steeds kippenvel. Laat ik maar uitgaan van het laatste.

71 Grieves ft. POS – War For The Crippled LINK
Typische POS instrumentatie waarover Grieves laat zien daar ook mee overweg te kunnen. Als ik het goed heb, hoor ik Dessa op de achtergrond in het refreintje... Anyway, toch is er moeilijk te tippen aan POS op deze track:
"How come your eyes hurt me so bad? Mirrors or windows?
Can you feel that? How would you describe that? I fear I'm too
simple. How come your hands are so, so cold?
my skin or yours? no circulation, heavy pulse"

Diablos is zo ongelofelijk vreselijk geniaal hè. Best wel een tijdje helemaal kapot gedraaid.
Lift up that skirt and see just what type of guy you are
Throw you off the fuckin' roof and see just how fly you are

Genieten.

Atoms zelfde verhaal. Die eerste verse is waarschijnlijk de beste verse van het hele album.

Klopt ja.

70 Deepspace 5 – If Tomorrow Starts Without Me LINK
69 Killah Priest & Chief Kamachi – Closest LINK
68 Sandpeople – I Don’t Care LINK
67 Wu-Tang Clan – Tearz LINK
66 Thomax – Wishing LINK
65 Ill Bill – Society is Brainwashed LINK
64 Eyedea & Abilities – Forgive Me For My Synapses LINK
63 Fresku – Liefdesliedje LINK
62 Shabazz the Disciple – Lamb’s Blood LINK
61 Jedi Mind Tricks – Muerte LINK

Heb weinig tijd dus verhaaltjes zitten er deze keer niet bij...

Tearz, Muerte en vooral I Don't Care

Not Allright komt er zeker ook nog wel in?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.