Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2016, 23:12 uur
Dit is toch wel een heerlijke afwisselend lijstje die in mijn straatje past. YG, Deep Puddle Dynamics en Canibus in dezelfde post, heerlijk
Howel Poet Laureate II natuurlijk in elke top 10 thuishoort!
Howel Poet Laureate II natuurlijk in elke top 10 thuishoort!
0
geplaatst: 19 mei 2016, 00:22 uur
Leuke update. Delinquents Habits kende ik nog niet en ik moet duidelijk ook wat meer naar het werk van Apollo Brown gaan luisteren! Het nummer van YG vind ik echt slecht, maar dat komt vooral door de "swagger" sfeer/beat die mij niet ligt.
0
geplaatst: 23 mei 2016, 21:57 uur
80. Dj Quick - Dollaz + Sense
Beetje West Coast erin knallen. Wat een lekker nummer.
79. Terror Squad ft. Big Pun - Watcha Gon Do?
Pure hiphop.
78. Rascalz - Soul Obligation
Zo chill als dat deuntje erbij komt.
77. Nujabes - Ordinary Joe
Nujabes, een man die veel te vroeg deze wereld heeft verlaten, maar zulke fijne muziek maakte. Zo vaak zijn albums gedraaid voor het slapen.
76. Luniz - I Got 5 On It
Deze moet erin. Echt een skeit album, maar dit nummer maakt ook weer alles goed. Extreme banger.
75. Black Milk ft. Danny Brown - Black and Brown
Ooit is ontdekt via 22tracks. Wat een geniaal nummer.
74. AOTP - Battle Cry
Ik ben zeker een fan van de hele AOTP clan. Lekker stoer doen met z’n allen.
73. GZA - Hell's Wind Staff / Killah ...
Geniaal album natuurlijk en dit nummer is m’n favoriet. Snoeiharde beat.
72. Killah Priest - PJ's
Killah Priest haalt z’n zoontje er even bij die de mic zo zalig overneemt van zijn pappie.
71. Little Brother - Slow It Down
Heerlijk.
Beetje West Coast erin knallen. Wat een lekker nummer.
79. Terror Squad ft. Big Pun - Watcha Gon Do?
Pure hiphop.
78. Rascalz - Soul Obligation
Zo chill als dat deuntje erbij komt.
77. Nujabes - Ordinary Joe
Nujabes, een man die veel te vroeg deze wereld heeft verlaten, maar zulke fijne muziek maakte. Zo vaak zijn albums gedraaid voor het slapen.
76. Luniz - I Got 5 On It
Deze moet erin. Echt een skeit album, maar dit nummer maakt ook weer alles goed. Extreme banger.
75. Black Milk ft. Danny Brown - Black and Brown
Ooit is ontdekt via 22tracks. Wat een geniaal nummer.
74. AOTP - Battle Cry
Ik ben zeker een fan van de hele AOTP clan. Lekker stoer doen met z’n allen.
73. GZA - Hell's Wind Staff / Killah ...
Geniaal album natuurlijk en dit nummer is m’n favoriet. Snoeiharde beat.
72. Killah Priest - PJ's
Killah Priest haalt z’n zoontje er even bij die de mic zo zalig overneemt van zijn pappie.
71. Little Brother - Slow It Down
Heerlijk.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 03:43 uur
'Black and Brown' kende ik nog niet en staat me wel aan. Dank daarvoor. Maar ik heb grotendeels een heel andere smaak, merk ik. Erg veel in deze lijst vind ik gigantische meuk, eerlijk gezegd. Te frivool en of te recht-voor-z'n-raap, voorspelbaar, simpel. Niet toevallig vind ik alles van Deep Puddle Dynamics geweldig.
0
geplaatst: 26 mei 2016, 17:38 uur
Sjaakspeare Smaken verschillen uiteraard! Ik houd erg van boombap rap, lekkere harde drums met dikke samples. Je zult er in ieder geval nog wel meer van zien, maar misschien zit er verder nog wat tofs voor jou bij 

0
geplaatst: 26 mei 2016, 18:09 uur
70. Slum Village - Fall In Love
Dilla.
69. Common -In My Own World (Check the ...
Extreme fan van Common hier. Eerste album dat ik checkte was Ressurection en was meteen om.
68. P.O.S. - Goodbye
Rhymesayers waddup!
67. Kendrick Lamar - m.a.a.d. City
Beste hiphop van de afgelopen jaren.
66. Goodie Mob -I Didn't Ask To Come
Lekker rauw.
65. Jawat - Zo Alleen
Wat een verhaal vertelt die kleine man op Zo Alleen. Zo goed de situatie omschrijven met een gigantische beat.
64. Big L ft. Shyheim - Furious Anger
Wat treurig van zijn dood. Deze man kon heel erg groot worden.
63. Blue Sky Black Death - Brain Cells
Gewoon echt fijn.
62. Black Star - Respiration
Mos Def, Talib Kweli en Common, wat een combinatie.
61. Atmosphere - Little Man
Slug rapt er altijd enorm op los en Ant bakt de chillste beats in elkaar.
Dilla.
69. Common -In My Own World (Check the ...
Extreme fan van Common hier. Eerste album dat ik checkte was Ressurection en was meteen om.
68. P.O.S. - Goodbye
Rhymesayers waddup!
67. Kendrick Lamar - m.a.a.d. City
Beste hiphop van de afgelopen jaren.
66. Goodie Mob -I Didn't Ask To Come
Lekker rauw.
65. Jawat - Zo Alleen
Wat een verhaal vertelt die kleine man op Zo Alleen. Zo goed de situatie omschrijven met een gigantische beat.
64. Big L ft. Shyheim - Furious Anger
Wat treurig van zijn dood. Deze man kon heel erg groot worden.
63. Blue Sky Black Death - Brain Cells
Gewoon echt fijn.
62. Black Star - Respiration
Mos Def, Talib Kweli en Common, wat een combinatie.
61. Atmosphere - Little Man
Slug rapt er altijd enorm op los en Ant bakt de chillste beats in elkaar.
0
geplaatst: 5 juni 2016, 19:41 uur
60. Hieroglyphics - You Never Knew
59. Common - Be (intro)
58. Lupe Fiasco -He Say She Say
57. Jedi Mind Tricks - Who I Have Nothing
56. AZ - The Pay Back
55. Nas ft. Mobb Deep - Live Nigga Rap
54. Immortal Technique - Dance With The Devil
53. Big L ft. Grand Daddy I.U., Jay-Z, Lord Finesse, Microphone Nut & Party Arty
- Da Graveyard
52. Illogic - First Trimester
51. Bop Alloy - Save The Day
59. Common - Be (intro)
58. Lupe Fiasco -He Say She Say
57. Jedi Mind Tricks - Who I Have Nothing
56. AZ - The Pay Back
55. Nas ft. Mobb Deep - Live Nigga Rap
54. Immortal Technique - Dance With The Devil
53. Big L ft. Grand Daddy I.U., Jay-Z, Lord Finesse, Microphone Nut & Party Arty
- Da Graveyard
52. Illogic - First Trimester
51. Bop Alloy - Save The Day
0
geplaatst: 5 juni 2016, 19:51 uur
Jedi Mind Tricks, Immortal Technique en Big L gaan er altijd wel in 
Dance With the Devil is een "berucht" klassiekertje.

Dance With the Devil is een "berucht" klassiekertje.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 22:51 uur
Weinig reacties, jammer! Toch wel benieuwd naar julle meningen. Desalniettemin, hierbij mij volgende update.
50. Snowgoons - Starlight
49. Capone-N-Noreaga ft. Havoc & Tragedy Khadafi - Illegal Life
48. Cage - Agent Orange
47. Jamal - Fades Em All
46. ATQC - Buggin' Out
45. Souls of Mischief - 93 'Till Infinity
44. Organized Konfusion - Bring It On
43. The Pharcyde - Drop
42. Jeru The Damaja - Come Clean
41. Smif n Wessun - Cession At The Doghille
50. Snowgoons - Starlight
49. Capone-N-Noreaga ft. Havoc & Tragedy Khadafi - Illegal Life
48. Cage - Agent Orange
47. Jamal - Fades Em All
46. ATQC - Buggin' Out
45. Souls of Mischief - 93 'Till Infinity
44. Organized Konfusion - Bring It On
43. The Pharcyde - Drop
42. Jeru The Damaja - Come Clean
41. Smif n Wessun - Cession At The Doghille
0
zaaf
geplaatst: 9 juni 2016, 23:11 uur
Wat een fantastische platen staan hiertussen!! Ik dien alleen nr 50 en 47 te checken, maar verder prachtig. Is het om een speciale reden dat je gestopt bent met begeleidende teksten? Mss maakt het uit voor de respons.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 18:18 uur
zaaf Afgelopen tijd erg druk gehad, dus vandaar:) Volgende update zal weer voorzien zijn van een onderschrift.
0
geplaatst: 12 juni 2016, 12:50 uur
40. Non Phixion - Black Helicopters
Beste nummer van de groep die helaas maar 1 album heeft uitgebracht. Het lukt me nooit om het album in één keer uit te zitten, maar desondanks bevat het hele sterke nummers, waaronder The C.I.A. Is Trying to Kill Me.
39. Outkast - Two Dope Boyz (In A Cadillac)
Op MuMe hebben ATLiens en Aquemini beide een rating van 4,08, maar mijn voorkeur gaat zeker uit naar ATLiens, en wel met Two Dope Boyz (In A Cadillac). Andre 3000 en Big Boi rappen super strak op dit nummer.
38. Naughty By Nature - Hip Hop Hooray
Klassieker natuurlijk. En ik vind die zware drums ook heel chill.
37. KRS-One ft. Channel Live - Free Mumia
Poeh, de broertjes van Channel Live kunnen een partij rappen. En KRS-One altijd +1.
36. Big L - Put In On
Wat kon deze man rappen toch, niet normaal. Zoveel pit, zoveel flow.
35. Wu-Tang Clan - The City
Ik kan in principe heel 36 Chambers in mijn Top 100 zetten, maar voor de variatie doe ik dat maar niet. Nu een nummertje van het album Wu-Tang Forever. Heerlijke beat.
34. Gang Starr - JFK 2 LAX
Guru heeft de meeste relaxte stem ooit, en samen met DJ Premier een gouden combinatie.
33. Ghostface Killah - Wildflower
De eerste line zet meteen de toon.
‘’Yo bitch I fucked your friend, yeah you stank ho’’
32. Jedi Mind Tricks ft. Sean Price - Blood Runs Cold
Geniaal album.
31. Snoop Dogg - Murder Was The Case
Snoop heeft één album gemaakt die zeer consistent en van een hoog niveau is. Alles wat hij daarna uitgebracht heeft, nja, niet heel interessant. (Drog It Likes It Hot stiekem wel heel hard)
30. Das EFX - Comin' Thru
Deze broertjes spitten vuur op dit nummer met een hele kale beat. Zalig.
Beste nummer van de groep die helaas maar 1 album heeft uitgebracht. Het lukt me nooit om het album in één keer uit te zitten, maar desondanks bevat het hele sterke nummers, waaronder The C.I.A. Is Trying to Kill Me.
39. Outkast - Two Dope Boyz (In A Cadillac)
Op MuMe hebben ATLiens en Aquemini beide een rating van 4,08, maar mijn voorkeur gaat zeker uit naar ATLiens, en wel met Two Dope Boyz (In A Cadillac). Andre 3000 en Big Boi rappen super strak op dit nummer.
38. Naughty By Nature - Hip Hop Hooray
Klassieker natuurlijk. En ik vind die zware drums ook heel chill.
37. KRS-One ft. Channel Live - Free Mumia
Poeh, de broertjes van Channel Live kunnen een partij rappen. En KRS-One altijd +1.
36. Big L - Put In On
Wat kon deze man rappen toch, niet normaal. Zoveel pit, zoveel flow.
35. Wu-Tang Clan - The City
Ik kan in principe heel 36 Chambers in mijn Top 100 zetten, maar voor de variatie doe ik dat maar niet. Nu een nummertje van het album Wu-Tang Forever. Heerlijke beat.
34. Gang Starr - JFK 2 LAX
Guru heeft de meeste relaxte stem ooit, en samen met DJ Premier een gouden combinatie.
33. Ghostface Killah - Wildflower
De eerste line zet meteen de toon.
‘’Yo bitch I fucked your friend, yeah you stank ho’’
32. Jedi Mind Tricks ft. Sean Price - Blood Runs Cold
Geniaal album.
31. Snoop Dogg - Murder Was The Case
Snoop heeft één album gemaakt die zeer consistent en van een hoog niveau is. Alles wat hij daarna uitgebracht heeft, nja, niet heel interessant. (Drog It Likes It Hot stiekem wel heel hard)
30. Das EFX - Comin' Thru
Deze broertjes spitten vuur op dit nummer met een hele kale beat. Zalig.
0
geplaatst: 13 juni 2016, 21:07 uur
Blood Runs Cold, misschien wel beste JMT-track. Die beat en flows, bizar gewoon...
0
geplaatst: 14 juni 2016, 04:41 uur
ecktepatrick schreef:
65. Jawat - Zo Alleen
65. Jawat - Zo Alleen
Erg sterk nummer inderdaad. Ik mis Jawat! wel zeg. Welbespraakte MC die live niets minder dan onovertroffen was. Zulke hiphopshows heb ik althans bij lange na niet meegemaakt bij andere acts.
Heerlijk dreigend-melancholische beat en sterke, verstillende, verhalende raps.
Eerder kaartte ik een smaakverschil aan tussen ons, waarna jij stelde dat je een boombapliefhebber bent. Maar dat ben ik ook zeer zeker. Niet geheel toevallig staan de hogere regionen van je top 100 me ook veel algemener aan. Dit is bijvoorbeeld ijzersterke boombap die ik nog niet kende. Ben ik blij mee!
0
geplaatst: 14 juni 2016, 18:35 uur
29. Mos Def - Ms. Fat Booty
Nooit stil gestaan wat de naam Mos Def eigenlijk betekent, totdat ik een keer de HBO-serie 'The Wire' keek (dike aanrader). Wanneer iemand bijvoorbeeld ergens mee eens was, zei diegene soms 'mos def', most definitely dus. Terug naar de rapper. Mos Def is een hele harde meneer. Black On Both Sides is ook een heerlijk varierend album met een aantal prachtige hoogtepunten, waaronder 'Ms. Fat Booty'. Wat een vrolijk nummer.
28. Dr. Dre - Bang Bang
Ik kies dit keer niet voor 'Still Dre'. Uiteraard dat nummer helemaal kapot gedraaid, tegelijkertijd met het hele album, maar voor nu kies ik een ander. Toch een lastige keuze om naast 'Still Dre' een tweede favo te kiezen, maar 'Bang Bang' is zeker weten ook een hele harde knaller.
27. Black Moon - U Da Man
Het intro van dit nummer knalt extreem hard door m'n speakers. Eerst een laag deuntje, waarop de drums volgen. Knalt heerlijk. Die hook zit ik altijd veel te erg mee te schreeuwen.
Now you the man, now you the man, now you the man
Now you the man, now you the muthafuckin man
26. The Beatnuts - Do You Believe?
Gewoon een lekker Beatnuts nummertje ertussen.
25. Gravediggaz - Diary of a Madman
Ah man, wat is dit toch nice. De Gravediggaz met hun ''horror'' rap, inclusief dikke beats van RZA.
24. Lost Boyz - Renee
Goede raps, goede beat, goede lyrics, goed nummer dus? Zeker weten.
23. Buddah Monk - Got's Like Come Un Thru
Die intro is ook zo zalig met dat gitaartje en een lachende ODB.
22. Big Pun - Boomarang
Deze man kon een partij rappen zeg.
21. Wu-Tang Clan - Reunited
Hemels geproduceerde beat, zit zo goed inelkaar. Check ook vooral de outro.
Nooit stil gestaan wat de naam Mos Def eigenlijk betekent, totdat ik een keer de HBO-serie 'The Wire' keek (dike aanrader). Wanneer iemand bijvoorbeeld ergens mee eens was, zei diegene soms 'mos def', most definitely dus. Terug naar de rapper. Mos Def is een hele harde meneer. Black On Both Sides is ook een heerlijk varierend album met een aantal prachtige hoogtepunten, waaronder 'Ms. Fat Booty'. Wat een vrolijk nummer.
28. Dr. Dre - Bang Bang
Ik kies dit keer niet voor 'Still Dre'. Uiteraard dat nummer helemaal kapot gedraaid, tegelijkertijd met het hele album, maar voor nu kies ik een ander. Toch een lastige keuze om naast 'Still Dre' een tweede favo te kiezen, maar 'Bang Bang' is zeker weten ook een hele harde knaller.
27. Black Moon - U Da Man
Het intro van dit nummer knalt extreem hard door m'n speakers. Eerst een laag deuntje, waarop de drums volgen. Knalt heerlijk. Die hook zit ik altijd veel te erg mee te schreeuwen.
Now you the man, now you the man, now you the man
Now you the man, now you the muthafuckin man
26. The Beatnuts - Do You Believe?
Gewoon een lekker Beatnuts nummertje ertussen.
25. Gravediggaz - Diary of a Madman
Ah man, wat is dit toch nice. De Gravediggaz met hun ''horror'' rap, inclusief dikke beats van RZA.
24. Lost Boyz - Renee
Goede raps, goede beat, goede lyrics, goed nummer dus? Zeker weten.
23. Buddah Monk - Got's Like Come Un Thru
Die intro is ook zo zalig met dat gitaartje en een lachende ODB.
22. Big Pun - Boomarang
Deze man kon een partij rappen zeg.
21. Wu-Tang Clan - Reunited
Hemels geproduceerde beat, zit zo goed inelkaar. Check ook vooral de outro.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 18:56 uur
Ik heb meer met de jaren na 2000 dan met de jaren '90, maar Diary of Madman en Renee behoren tot de uitzonderingen. Die komen in mijn lijstje ook wel terug
.
.
0
zaaf
geplaatst: 14 juni 2016, 22:30 uur
ecktepatrick schreef:
Nooit stil gestaan wat de naam Mos Def eigenlijk betekent, totdat ik een keer de HBO-serie 'The Wire' keek (dike aanrader).
mos def!Nooit stil gestaan wat de naam Mos Def eigenlijk betekent, totdat ik een keer de HBO-serie 'The Wire' keek (dike aanrader).
0
geplaatst: 24 juni 2016, 22:16 uur
20. Nine ft. Smooth Da Hustler - Make or Take
Kapot draaien dit nummer.
19. Mobb Deep - Survival of the Fittest & Shook Ones Part II
Het is voor mij onmogelijk om een keuze te maken tussen de bovenstaande nummers. Daarom drop ik ze tegelijk op plek 20. Het zijn uiteraard twee enorme klassiekers die vrijwel elke hiphop liefhebber kent. De herkenbare beats van Havoc in combinatie met de rhymes van Prodigy is werkelijk perfect.
18. Masta Ace - Beautiful
Lastige keuze om een favo te kiezen van A Long Hot Summer, maar dit is ‘m dan. Wat een zalig nummer.
17. Call ‘O Da Wild -Clouds of Smoke
De mannen van Call ‘O Da Wild rappen op Clouds of Smoke zo dope. Dikke classic.
16. Nas - Life's a Bitch
AZ komt hier met zijn allerdopeste verse ooit.
15. Binary Star -Wolfman Jack
De raps van One Be Lo en Senim Silla vloeien zo soepel in elkaar over, en met een verschikkelijk onheilspellende beat eronder. Heerlijk
14. Brother Ali - Faheem
Brother Ali is een zeer vaardige rapper, maar toch vind ik lang niet alles dope wat hij uitbrengt, terwijl dit nummer wel heel plezierig in het gehoor ligt.
13. Nas - Halftime
Kneiterdikke classic natuurlijk. Wederom een lastige keuze om een favo te kiezen, maar de flow van Nas op dit nummer is wel heel erg fijn.
12. Smif-N-Wessun - Bucktown
Elke keer als ik dit nummer check, wil ik de video er ook bij zien. Zo dope rappen in de hood achter een hek, onder een brug, en met matties.
11.Cunninlynguists - The Gates
No words.
Kapot draaien dit nummer.
19. Mobb Deep - Survival of the Fittest & Shook Ones Part II
Het is voor mij onmogelijk om een keuze te maken tussen de bovenstaande nummers. Daarom drop ik ze tegelijk op plek 20. Het zijn uiteraard twee enorme klassiekers die vrijwel elke hiphop liefhebber kent. De herkenbare beats van Havoc in combinatie met de rhymes van Prodigy is werkelijk perfect.
18. Masta Ace - Beautiful
Lastige keuze om een favo te kiezen van A Long Hot Summer, maar dit is ‘m dan. Wat een zalig nummer.
17. Call ‘O Da Wild -Clouds of Smoke
De mannen van Call ‘O Da Wild rappen op Clouds of Smoke zo dope. Dikke classic.
16. Nas - Life's a Bitch
AZ komt hier met zijn allerdopeste verse ooit.
15. Binary Star -Wolfman Jack
De raps van One Be Lo en Senim Silla vloeien zo soepel in elkaar over, en met een verschikkelijk onheilspellende beat eronder. Heerlijk
14. Brother Ali - Faheem
Brother Ali is een zeer vaardige rapper, maar toch vind ik lang niet alles dope wat hij uitbrengt, terwijl dit nummer wel heel plezierig in het gehoor ligt.
13. Nas - Halftime
Kneiterdikke classic natuurlijk. Wederom een lastige keuze om een favo te kiezen, maar de flow van Nas op dit nummer is wel heel erg fijn.
12. Smif-N-Wessun - Bucktown
Elke keer als ik dit nummer check, wil ik de video er ook bij zien. Zo dope rappen in de hood achter een hek, onder een brug, en met matties.
11.Cunninlynguists - The Gates
No words.
0
geplaatst: 9 juli 2016, 16:35 uur
10. CYNE - Nothing Sacred
De heren van CYNE zijn technisch zo goed in hun vak en op dit nummer vind ik ze op hun best. Heerlijk meeslepende beat ook.
9. Ice Cube - Gangsta Rap Made Me Do It
Een keiharde banger en pure nostalgie.
8. Atmosphere - Painting
Atmosphere is heel hard. De raps van Slug komen perfect tot hun recht op Ant’s beats. Zeker benieuwd hoe het nieuwe album gaat klinken.
7. KRS-One ft. Channel Live - Mad Izm
Echte hiphop dit. KRS-One komt eigenlijk altijd hard, maar de Channel Live broertjes gaan echt helemaal tekeer.
6. Notorious B.I.G. - Who Shot Ya?
Biggie of Pac? Voor mij een eenvoudige keuze. Ik prefereer sowieso NY-rap, maar de flow van Notorious is insane. Als jonge knaap van 12 liet ie op straat al flink zijn talent zien en op dit nummer, samen met Premier’s beat, is het een extreem dik.
5. Jedi Mind Tricks - Heavenly Divine Remix
Poeh, als één nummer altijd hard knalt, is het deze wel. Violent By Design is een van weinige albums mét een lange tracklist die je kan luisteren in één zit, en zonder dat je nummers skipt.
4. Mobb Deep - Bloodsport
Snoeiharde Havoc beat
3. Deltron 3030 - Mastermind
Ik vind Del lang niet altijd even hard, maar met zijn Deltron project is ie op z´n best.
2. Wu-Tang Clan - Bring Da Ruckus
Een unieke groep waarvan de leden stuk voor stuk goede rappers zijn met allemaal een eigen stijl. Mijn favo is Ghostface Killah. Dit nummer is de oorsprong van mijn interesse in hiphop. In de tijd van folders rondbrengen en keihard bouncen op m’n volgepakte fiets. Ook de tijd waarin ik kort achter elkaar albums zoals Illmatic, The Infamous, Violent By Design, Moment of Truth en Ready To Die ontdekte. Wat genieten als ik er zo over nadenk.
1. The Dynospectrum - Southside Myth
Een nummer 1 bepalen is een lastige klus. Er zijn een aantal nummers die ik werkelijk geniaal vind, en de favo varieert onderling dan ook weer. Maar voor nu kies ik ‘Southside Myth’. Nog altijd ga ik helemaal los op dit nummer en draai hem dan ook heel incidenteel, om het zo speciaal mogelijk te houden (hetzelfde geldt voor ‘Bring Da Ruckus’). Southside Myth heeft iets geheimzinnigs. En tegelijkertijd ontiegelijk rauw, duister en heerlijk ondergronds.
De heren van CYNE zijn technisch zo goed in hun vak en op dit nummer vind ik ze op hun best. Heerlijk meeslepende beat ook.
9. Ice Cube - Gangsta Rap Made Me Do It
Een keiharde banger en pure nostalgie.
8. Atmosphere - Painting
Atmosphere is heel hard. De raps van Slug komen perfect tot hun recht op Ant’s beats. Zeker benieuwd hoe het nieuwe album gaat klinken.
Echte hiphop dit. KRS-One komt eigenlijk altijd hard, maar de Channel Live broertjes gaan echt helemaal tekeer.
6. Notorious B.I.G. - Who Shot Ya?
Biggie of Pac? Voor mij een eenvoudige keuze. Ik prefereer sowieso NY-rap, maar de flow van Notorious is insane. Als jonge knaap van 12 liet ie op straat al flink zijn talent zien en op dit nummer, samen met Premier’s beat, is het een extreem dik.
5. Jedi Mind Tricks - Heavenly Divine Remix
Poeh, als één nummer altijd hard knalt, is het deze wel. Violent By Design is een van weinige albums mét een lange tracklist die je kan luisteren in één zit, en zonder dat je nummers skipt.
4. Mobb Deep - Bloodsport
Snoeiharde Havoc beat
3. Deltron 3030 - Mastermind
Ik vind Del lang niet altijd even hard, maar met zijn Deltron project is ie op z´n best.
2. Wu-Tang Clan - Bring Da Ruckus
Een unieke groep waarvan de leden stuk voor stuk goede rappers zijn met allemaal een eigen stijl. Mijn favo is Ghostface Killah. Dit nummer is de oorsprong van mijn interesse in hiphop. In de tijd van folders rondbrengen en keihard bouncen op m’n volgepakte fiets. Ook de tijd waarin ik kort achter elkaar albums zoals Illmatic, The Infamous, Violent By Design, Moment of Truth en Ready To Die ontdekte. Wat genieten als ik er zo over nadenk.
1. The Dynospectrum - Southside Myth
Een nummer 1 bepalen is een lastige klus. Er zijn een aantal nummers die ik werkelijk geniaal vind, en de favo varieert onderling dan ook weer. Maar voor nu kies ik ‘Southside Myth’. Nog altijd ga ik helemaal los op dit nummer en draai hem dan ook heel incidenteel, om het zo speciaal mogelijk te houden (hetzelfde geldt voor ‘Bring Da Ruckus’). Southside Myth heeft iets geheimzinnigs. En tegelijkertijd ontiegelijk rauw, duister en heerlijk ondergronds.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 01:58 uur
ecktepatrick schreef:
Heerlijk, die ietwat melodische flows van Channel Live. Doet me denken aan Souls of Mischief en Hieroglyphics. En die gasten heb ik hoog zitten.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 12:13 uur
Leuke top 100! Fijne balans tussen klassiekers en wat alternatiever spul. Je nummer 1 is inderdaad erg tof, lekker rauw en ongepolijst, met erg vaardige rappers, al zou ik hem zelf ook weer niet zo hoog zetten.
1
geplaatst: 4 juli 2017, 15:26 uur
Jammer dat dit topic al een jaar stil ligt, las hier altijd graag mee. Al hou ik zelf erg van hiphop en bestaat mijn muzikale dieet de laatste jaren grotendeels uit het genre, zitten er nog genoeg gaten in mijn kennis van het genre. Dus vond dit topic altijd fijn als hulpmiddel om die gaten te dichten.
4
geplaatst: 4 juli 2017, 16:23 uur
Ik ben wel bereid een top 100 in elkaar te sleutelen mocht er interesse zijn.
1
geplaatst: 4 juli 2017, 17:00 uur
Ja ik lees dus in ieder geval mee! Ben wel benieuwd aangezien jij volgens mij net als ik vanuit een andere hoek de hiphop in bent gerold.
1
geplaatst: 4 juli 2017, 17:14 uur
Ja klopt. Ik ben lang geleden via Dälek, Aesop Rock en MF Doom geïnteresseerd geraakt, maar pas de laatste paar jaar echt dieper in het genre gedoken.
1
nedbed
geplaatst: 4 juli 2017, 23:35 uur
Doe maar Koenr! Ik volgde dit topic ook altijd graag! Misschien drop ik wel mijn derde top 100 in dit topic na jou. 

0
geplaatst: 5 juli 2017, 00:52 uur
Ik sluit graag aan! We gaan 'm weer inzetten, genoeg liefhebbers, zal binnenkort wat mensen taggen.
Lijstje:
Koenr
nedbed
-SprayIt-
Lijstje:
Koenr
nedbed
-SprayIt-
* denotes required fields.