De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 21:39 uur
Hm, zoiets zat ik ook al te denken ja... 
Geniale uitvinding die uitschrijf-knop...

Geniale uitvinding die uitschrijf-knop...
0
Ace
geplaatst: 1 november 2008, 07:59 uur
Zo zie je maar, in tijden van crisis onderscheiden de mannen zich van de jongens...
0
geplaatst: 1 november 2008, 14:55 uur
Ace schreef:
Zo zie je maar, in tijden van crisis onderscheiden de mannen zich van de jongens...
Wordt tijd dat we ons allemaal uitschrijven, en Ace hier alleen achter laten. Heb je wel de tijd om deze eens een keertje door te lezen, want je zult er veel aan hebben

0
geplaatst: 1 november 2008, 21:27 uur
Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik wil nog even melden dat ik de mods volledig steun in de bans van de afgelopen week. Sterker nog, er mag van mij wel harder opgetreden worden. Ik vind het erg sneu dat er een groep mensen begint te ontstaan die hier alleen maar aanwezig zijn om irritant te zijn, te zeuren en te schoppen tegen crew en moderators. Een bericht aan deze mensen: jullie zijn niet MusicMeter, jullie zijn een gezwel aan deze site. Dat er zich hierdoor zelfs mensen uitschrijven die hier al jaren van grote toegevoegde waarde zijn voor de site is een zeer treurige gang van zaken.
Om dit tij te proberen te keren zal er vanaf nu veel sneller geband gaan worden. Het is niet meer zo dat je je kunt verschuilen achter schijnheilige gedrag, of opmerkingen als "maar ik overtreed toch geen regels". Ook wordt het opzoeken van de grenzen niet meer getolereerd, ook niet als je hier niet (ver) overheen stapt. Iedereen die vanaf nu irritant is en een negatieve invloed heeft op de sfeer op de site mag z'n heil ergens anders zoeken. Het is hier geen democratie of rechtstaat, als moderators jou vervelend of structureel negatief vinden, dan wordt je (na een waarschuwing) geband van de site. De mods zijn je geen enkele verantwoording schuldig
Hierbij het vriendelijke verzoek aan iedereen die zich niet in deze gang van zaken kan vinden om zich uit te schrijven, en een andere site als bezigheidstherapie te zoeken.
Om dit tij te proberen te keren zal er vanaf nu veel sneller geband gaan worden. Het is niet meer zo dat je je kunt verschuilen achter schijnheilige gedrag, of opmerkingen als "maar ik overtreed toch geen regels". Ook wordt het opzoeken van de grenzen niet meer getolereerd, ook niet als je hier niet (ver) overheen stapt. Iedereen die vanaf nu irritant is en een negatieve invloed heeft op de sfeer op de site mag z'n heil ergens anders zoeken. Het is hier geen democratie of rechtstaat, als moderators jou vervelend of structureel negatief vinden, dan wordt je (na een waarschuwing) geband van de site. De mods zijn je geen enkele verantwoording schuldig
Hierbij het vriendelijke verzoek aan iedereen die zich niet in deze gang van zaken kan vinden om zich uit te schrijven, en een andere site als bezigheidstherapie te zoeken.
0
Ace
geplaatst: 1 november 2008, 22:18 uur
levenvergeten schreef:
Wordt tijd dat we ons allemaal uitschrijven, en Ace hier alleen achter laten. Heb je wel de tijd om deze eens een keertje door te lezen, want je zult er veel aan hebben
(quote)

Ach jongen, dit zegt meer over jou dan over mij. Lees mijn berichten eens terug. Ik probeer de zaak alleen maar te relativeren. Het kan niet anders of er zijn hier weinig mensen die last van mij hebben. Het geven van mijn mening over deze kwestie kan toch geen kwaad? Daarbij, mijn mening over bepaalde mensen die zich nu uitgeschreven hebben, hebben echt wel een gegronde reden. Een reden waar jij niets van af weet en die gestoeld is op ervaringen van de laatste jaren. Ik laat het hier maar bij, want ik wil de oprichter en beheerder van deze site vooral niet tegen de schenen schoppen. Deze site is van hem, niet van mij en ik ben hier in deze context slechts gast van zijn medium.

0
geplaatst: 2 november 2008, 15:06 uur
@Jordy: Hoewel ik de term gezwel ietwat ongelukkig gekozen vind kan ik me verder wel vinden in je verhaal. Of het dictatoriale aspect een positieve uitwerking zal hebben moet de tijd uitwijzen.
0
geplaatst: 2 november 2008, 15:39 uur
Kom hier eigenlijk al een tijdje niet meer actief, maar verbazen doet dit alles me niks. De sfeer is hier altijd al "losser" geweest, op een bepaald moment wordt daar misbruik van gemaakt.
Toch enigszins apart dat een mod zich daarvoor uitschrijft. Hij heeft toch alle mogelijkheden om zulk gedrag niet meer toe te laten. Daarvoor ben je uiteindelijk ook mod.
En wat mijn MuM evaluatie betreft, het is mij ondertussen wel duidelijk dat MuM vooral werkt voor mensen die binnen een cirkel van bekendere muziek vallen. Eens daarbuiten wordt het snel eenzaam en valt er eigenlijk weinig tot niks te beleven. Muziek is daar toch wat anders in dan film en games.
Toch enigszins apart dat een mod zich daarvoor uitschrijft. Hij heeft toch alle mogelijkheden om zulk gedrag niet meer toe te laten. Daarvoor ben je uiteindelijk ook mod.
En wat mijn MuM evaluatie betreft, het is mij ondertussen wel duidelijk dat MuM vooral werkt voor mensen die binnen een cirkel van bekendere muziek vallen. Eens daarbuiten wordt het snel eenzaam en valt er eigenlijk weinig tot niks te beleven. Muziek is daar toch wat anders in dan film en games.
0
geplaatst: 2 november 2008, 15:57 uur
Yak was het laatste jaar geen moderator meer. Hij is ook weggegaan vanwege treiterijen buiten de openbare MuMe-kanalen (pm, last.fm, soulseek) om, maar ook op de site zijn/waren een aantal mensen wel erg vervelend bezig inderdaad. Ben blij dat er nu wat harder opgetreden kan worden.
0
geplaatst: 2 november 2008, 16:21 uur
Daar moet je niet blij om zijn. Eigenlijk is het gewoon triest dat het zo moet.
0
geplaatst: 2 november 2008, 19:51 uur
Het is niet triest dat het zo moet, het is gewoon reëel en onvermijdelijk. Heb de laksheid op MuM altijd al een beetje vreemd gevonden (voor iemand die zelf altijd graag de grens opzoekt), ik denk dat het maar weinig mensen zal verbazen dat het dan uitloopt op zulke omstandigheden.
En daar hebben de mods toch ook echt hun aandeel in ('t is namelijk ook hun verantwoordelijkheid). Verder uiteraard geen idee hoever de pesterijen bij Yak gingen, voor zover ik hem ken toch best een down-to-earth kerel. Wel jammer dat zulke personen dan van een site als deze verdwijnen.
En daar hebben de mods toch ook echt hun aandeel in ('t is namelijk ook hun verantwoordelijkheid). Verder uiteraard geen idee hoever de pesterijen bij Yak gingen, voor zover ik hem ken toch best een down-to-earth kerel. Wel jammer dat zulke personen dan van een site als deze verdwijnen.
0
geplaatst: 2 november 2008, 19:57 uur
Onderhond schreef:
Het is niet triest dat het zo moet, het is gewoon reëel en onvermijdelijk. Heb de laksheid op MuM altijd al een beetje vreemd gevonden
Het is niet triest dat het zo moet, het is gewoon reëel en onvermijdelijk. Heb de laksheid op MuM altijd al een beetje vreemd gevonden
Hm, ik heb juist last van het tegenovergestelde, wat ook de reden is dat ik op het forum eigenlijk nauwelijks berichten post die langer dan 1 zin zijn. Voor je het weet is er weer eens iemand op z'n teentjes getrapt en gaat er een bezem doorheen. Of je wijkt een heel klein beetje van het oorspronkelijke onderwerp af waarna je je bericht opeens heel ergens anders terugvindt. Aangezien dit van mijn kant alleen maar frustraties oplevert beperk ik me tegenwoordig voornamelijk tot lezen. Dus geniet er maar van dat ik hier mijn mening geeft, het zal niet snel meer gebeuren

0
geplaatst: 2 november 2008, 20:15 uur
Mwah, dat vind ik hier wel meevallen hoor. Als je steeds provocerend bezig bent, ja, dan kun je een ban verwachten uiteindelijk. Ben ook totaal niet verbaasd dat bepaalde users nu geband zijn. Maar jij bent me nooit zo opgevallen eigenlijk.. Eigenlijk te gek voor woorden dat je daardoor niet meer post hier. Verder wel vrijwel geheel eens met onderhond.
Maar blijf het jammer vinden dat Yak weg is
Maar blijf het jammer vinden dat Yak weg is

0
Sietse
geplaatst: 2 november 2008, 21:48 uur
Onderhond schreef:
En wat mijn MuM evaluatie betreft, het is mij ondertussen wel duidelijk dat MuM vooral werkt voor mensen die binnen een cirkel van bekendere muziek vallen. Eens daarbuiten wordt het snel eenzaam en valt er eigenlijk weinig tot niks te beleven.
En wat mijn MuM evaluatie betreft, het is mij ondertussen wel duidelijk dat MuM vooral werkt voor mensen die binnen een cirkel van bekendere muziek vallen. Eens daarbuiten wordt het snel eenzaam en valt er eigenlijk weinig tot niks te beleven.
Helemaal mee eens.
Verder sluit ik me trouwens ook wel redelijk aan bij GrafGantz dat Mods soms ook wel op de verkeerde punten moderaten. Een kleine zij-stap bij een topic is niet erg. Ze moeten zich vooral bezighouden met wangedrag (als je het mij vraagt).
0
geplaatst: 2 november 2008, 23:05 uur
IK ben het ook eens met GrafGantz en vind het jammer dat Yak weg is. De meeste users hier hebben goede bedoelingen, maar er zijn er ook enkele die misbruik maken om de boel op stelten te zetten en daar moet tegen opgetreden worden.
Zelf vind ik het goed meevallen op MuMe, ik heb een aantal goede CD's gekocht dankzij MuMe en ook wat opgestoken.
Zelf vind ik het goed meevallen op MuMe, ik heb een aantal goede CD's gekocht dankzij MuMe en ook wat opgestoken.
0
Father McKenzie
geplaatst: 3 november 2008, 04:02 uur
Jordy schreef:
Het is hier geen democratie of rechtstaat, als moderators jou vervelend of structureel negatief vinden, dan wordt je (na een waarschuwing) geband van de site. De mods zijn je geen enkele verantwoording schuldig
Het is hier geen democratie of rechtstaat, als moderators jou vervelend of structureel negatief vinden, dan wordt je (na een waarschuwing) geband van de site. De mods zijn je geen enkele verantwoording schuldig
Ik heb het allemaal niet zo van dichtbij gevolgd, jammer dat bepaalde gebruikers weggingen, dat is zo, maar indien het de spuigaten uitloopt mag er best streng gehandeld worden.
Het moet voor iedereen een béétje plezant/leuk blijven, toch?
Sommige mensen vinden schelden de normaalste zaak en een beetje elementaire beleefdheid is toch het minimum voor een "beschaafde" site.

0
geplaatst: 3 november 2008, 18:10 uur
Ach, trollende pubertjes, soms kan het wel vermakelijk zijn
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...
Maar pesterijen op MuM, serieus?
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...Maar pesterijen op MuM, serieus?
0
geplaatst: 3 november 2008, 19:03 uur
ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam
Het probleem in een notendop. Sommige mensen snappen gewoon écht niet wat wel en niet toegestaan is en waar het vervelend begint te worden.
0
fastpulseboy
geplaatst: 3 november 2008, 19:26 uur
net overleden schreef:
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...
Maar pesterijen op MuM, serieus?
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...Maar pesterijen op MuM, serieus?
mensen persoonlijk pm-en met klote opmerkingen is natuurlijk best ziek.
Ik vind het ook heel leuk om op dingen af te geven....vooral foute bands. Maar zal nooit persoonlijk mensen lastig gaan vallen (Al voelen mensen met weinig smaak zich nog wel eens indirect aangevallen) Maar goed dat is echt een eigen probleem lijkt me.
Vooralsnog vermaak ik me af en toe kostelijk hier, dus hoop dat het niet al te rechtvaardig gaat worden hehehe.
0
geplaatst: 3 november 2008, 19:54 uur
Gerards Dream schreef:
Wellicht iets voor de toekomst, dat voordat je de grote MusicMeter op mag eerst een periode gaat oefenen op de MusicMillimeter.
Wellicht iets voor de toekomst, dat voordat je de grote MusicMeter op mag eerst een periode gaat oefenen op de MusicMillimeter.

Ok even serieus nu... ik zal u allen eens verblijden met wat gedachten van mijn moeder. Ze heeft geen account; af en toe neemt ze onder mijn naam hier een kijkje, maar alleen voor (reacties bij de) albums en artiesten. Zo snapt ze het nut niet van een topic als dit.
Wat is er nou zo belangrijk dat je het per se op MusicMeter moet zetten?
Volgens haar zijn dit soort topics de oorzaak van veel ergernis. Ergernis die makkelijk voorkomen kan worden door deze topics gewoon niet toe te staan op MusicMeter.
Want het kan toch prima via PM of Soulseek, als je iets mede te delen hebt???
Volgens mij is ze trouwens niet helemaal op de hoogte van de hechte kringen/vriendschappen hier en daar... maar misschien kunnen we hier inderdaad eens strenger gaan kijken naar de niet direct muziek-gerelateerde topics. Anders krijg je volgens haar toch weer snel een 'hoog Libelle-gehalte'.
0
geplaatst: 3 november 2008, 20:13 uur
Helemaal eens met Ace en Sietse. Daarbij zeg ik dan wel: ik spreek volledig voor mezelf, want ik krijg natuurlijk lang niet alles mee op de site.
Dat het hier achteruitgaat vind ik absoluut niet, want een zo goed lopende rappers-KO als nu, was eerder veel minder vanzelfsprekend. Daarnaast zijn de mensen wiens smaak ik goed in de gaten houd onverminderd actief hier. Verder moet ik zeggen dat ik alles op internet sowieso enorm probeer te relativeren. Ik kan net zo goed ergens enorm druk op ingaan, maar zodra de site weer van het scherm af is, maak ik me er geen moment meer druk over. Maar dat is voor anderen misschien anders enzo.
En over de moderators: ik begrijp ook wel dat ze dit ook maar vrijwillig doen (en klaag er daarom eigenlijk ook nooit over), maar wanneer mooie en interessante lappen tekst soms zonder pardon de prullenbak ingegooid worden, terwijl ze ook gewoon een eigen topicje kunnen krijgen, denk ik toch ook vaak minstens wel "Heuh..".
Dat het hier achteruitgaat vind ik absoluut niet, want een zo goed lopende rappers-KO als nu, was eerder veel minder vanzelfsprekend. Daarnaast zijn de mensen wiens smaak ik goed in de gaten houd onverminderd actief hier. Verder moet ik zeggen dat ik alles op internet sowieso enorm probeer te relativeren. Ik kan net zo goed ergens enorm druk op ingaan, maar zodra de site weer van het scherm af is, maak ik me er geen moment meer druk over. Maar dat is voor anderen misschien anders enzo.
En over de moderators: ik begrijp ook wel dat ze dit ook maar vrijwillig doen (en klaag er daarom eigenlijk ook nooit over), maar wanneer mooie en interessante lappen tekst soms zonder pardon de prullenbak ingegooid worden, terwijl ze ook gewoon een eigen topicje kunnen krijgen, denk ik toch ook vaak minstens wel "Heuh..".
0
stuart
geplaatst: 4 november 2008, 07:46 uur
Op zich gaat het hier wel op MuMe. Je hebt altijd mensen die anderen niet in hun waarde laten, hun eigen muziek superieur vinden of regelmatig lopen te eikelen; die laat ik (meestal) links liggen, net zoals in de echte maatschappij. 
Verder zou ik zeggen (normen en waarden
) : probeer andere users te benaderen zoals je zelf ook graag benaderd zou willen worden.
P.S. (dat lukt me niet altijd bij de categorie hierboven beschreven
)

Verder zou ik zeggen (normen en waarden
) : probeer andere users te benaderen zoals je zelf ook graag benaderd zou willen worden.P.S. (dat lukt me niet altijd bij de categorie hierboven beschreven
)
0
geplaatst: 4 november 2008, 13:10 uur
freitzen schreef:
Wat is er nou zo belangrijk dat je het per se op MusicMeter moet zetten?
Volgens haar zijn dit soort topics de oorzaak van veel ergernis. Ergernis die makkelijk voorkomen kan worden door deze topics gewoon niet toe te staan op MusicMeter.
Volgens mij is ze trouwens niet helemaal op de hoogte van de hechte kringen/vriendschappen hier en daar... maar misschien kunnen we hier inderdaad eens strenger gaan kijken naar de niet direct muziek-gerelateerde topics. Anders krijg je volgens haar toch weer snel een 'hoog Libelle-gehalte'.
(quote)
Ok even serieus nu... ik zal u allen eens verblijden met wat gedachten van mijn moeder. Ze heeft geen account; af en toe neemt ze onder mijn naam hier een kijkje, maar alleen voor (reacties bij de) albums en artiesten. Zo snapt ze het nut niet van een topic als dit. Wat is er nou zo belangrijk dat je het per se op MusicMeter moet zetten?
Compleet mee eens. Ik ben voor een radicale zuivering van non-muziekgerelateerde topics. Deze hebben totaal niets te maken met muziek en stimuleren juist en alleen om te zaniken over niet gerelateerde zaken die tot irritaties leiden en zelfs tot pesterijen. Deze topics trekken mensen aan die zich niet hebben ingeschreven om over muziek te praten, maar over dingen als 'ik ben getrouwd, waar kijk ik naar op tv en (ja zelfs!) je beltoon veranderen. Ik hoop dat iemand zijn ogen open doet en bedenkt dat deze topics deze site totaal niet ten goede komen. MusicMeter moet terug naar de basis en dat is over muziek praten, niet over randzaken. Doe dat liever via PM van mijn part.
Beheerder opent uw ogen:
Zuiver deze site van vreselijke topics die totaal niet bijdragen aan de muzikale ontwikkelingen en behoud het concept waar deze site voor is opgericht!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.