Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juli 2011, 19:12 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik merk toch dat de band daar niet alles wat zij in de studio voor elkaar kregen live kunnen nabootsen.
Ik merk toch dat de band daar niet alles wat zij in de studio voor elkaar kregen live kunnen nabootsen.
Een opnamestudio is natuurlijk een grote trucendoos - zeker met Brian Eno achter de knoppen. In RiL zitten veel effecten. Om dat live ook te brengen is niet makkelijk. Toch vind ik dat ze het live vaak dicht benaderen.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:47 uur
Op Amazon.co.uk kun je The red and the black downloaden voor 6 pond. Er is een tweedehands LP mogelijkheid, 4 en 10 pond.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:55 uur
mjuman schreef:
Maar als "Name of This Band Is..." één ding aantoont, is het wel de enorme progressie die de band heeft gemaakt inde periode van '76 -'77 - 81/82. De metamorfose die Tina Weymouth heeft doorgemaakt van college girl in jeans tot vamp in een 'vacuüm' jurkje is daarvoor wel symbolisch.
Maar als "Name of This Band Is..." één ding aantoont, is het wel de enorme progressie die de band heeft gemaakt inde periode van '76 -'77 - 81/82. De metamorfose die Tina Weymouth heeft doorgemaakt van college girl in jeans tot vamp in een 'vacuüm' jurkje is daarvoor wel symbolisch.
Helemaal gelijk, het is ook een mooi live album.
Nu moet ik wel erkennen dat de Talking heads niet zo vaak in mijn speler zit dan wellicht eigenlijk zou moeten. Soms heb je van die momenten dat je er een paar achter elkaar draait. Maar de frequentie ligt niet zo hoog. Ik vraag me af of niet meer mensen daar last van hebben, eigenlijk wordt er naar verhouding niet zoveel bij TH albums gepost als zou kunnen.
Band verdient best wel wat aandacht.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 18:01 uur
Om het gokken wat gerichter te laten verlopen, een tip: De drie volgende albums komen allen uit 1982 

0
geplaatst: 18 juli 2011, 18:23 uur
Wat een jaar!
Als er al 1 metal album moest instaan, The Number of the Beast toch nog eerder dan Back in Black voor mij.
Als er al 1 metal album moest instaan, The Number of the Beast toch nog eerder dan Back in Black voor mij.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 20:49 uur
3 uit 1982 
MJ met Thriller, misschien dan toch Elvis Costello, en Yunkjard.
Op een slechte dag zou The Cure ook nog kunnen
.
1982 was toch niet zo'n bijzonder jaar, oh ja die had ook nog het kale album van Bruuuuuce

MJ met Thriller, misschien dan toch Elvis Costello, en Yunkjard.
Op een slechte dag zou The Cure ook nog kunnen
.1982 was toch niet zo'n bijzonder jaar, oh ja die had ook nog het kale album van Bruuuuuce
0
Zephyr
geplaatst: 18 juli 2011, 20:49 uur
Cabeza Borradora schreef:
Om het gokken wat gerichter te laten verlopen, een tip: De drie volgende albums komen allen uit 1982
Joe Jackson - Night & Day
Simple Minds - New Gold Dream
Cocteau Twins - Garlands
0
geplaatst: 18 juli 2011, 21:01 uur
Cabeza Borradora schreef:
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) (geen idee waarom)Om het gokken wat gerichter te laten verlopen, een tip: De drie volgende albums komen allen uit 1982
Michael Jackson - Thriller (1982)
en Dire Straits - Love over Gold (1982)

0
geplaatst: 18 juli 2011, 21:28 uur
Voor het eerste solo album van Phil Collins (Face value) zal er wel geen ruimte zijn
, maar volgens mij beginnen sommige bands over de datum te raken als er niet snel voor wordt gekozen, inzake 1981:
Japan - Tin drum
Fischer Z - Red skies over paradise
Echo & The Bunnymen - Heaven up there
O.M.D. - Architecture and Morality
Human League - Dare!
, maar volgens mij beginnen sommige bands over de datum te raken als er niet snel voor wordt gekozen, inzake 1981:Japan - Tin drum
Fischer Z - Red skies over paradise
Echo & The Bunnymen - Heaven up there
O.M.D. - Architecture and Morality
Human League - Dare!
0
geplaatst: 18 juli 2011, 21:41 uur
Mijn guestimates:
Persoonlijk:
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
Cocteau Twins - Garlands (1982)
XTC - English Settlement (1982)
Vanwege eigenzinnige karakter Muziekkenner ook deze:
John Cale - Music for a New Society (1982)
The Birthday Party - Junkyard (1982)
Joker:
Kinderen voor Kinderen - Kinderen voor Kinderen 3 (1982)
Persoonlijk:
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
Cocteau Twins - Garlands (1982)
XTC - English Settlement (1982)
John Cale - Music for a New Society (1982)
The Birthday Party - Junkyard (1982)
Joker:
Kinderen voor Kinderen - Kinderen voor Kinderen 3 (1982)
0
geplaatst: 19 juli 2011, 16:28 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Wel of niet downloaden? (geen tips!)
0
geplaatst: 19 juli 2011, 16:40 uur
0
Misterfool
geplaatst: 19 juli 2011, 16:45 uur
Ben ik naïef genoeg om te hopen op security van Peter Gabriel. Een album dat veelvuldig gebruik maakte van de fairlightsampler en inventieve Afrikaanse wereldmuziek. Ja zo naïef ben ik 

0
geplaatst: 19 juli 2011, 17:00 uur
Nog wat nagekomen berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Wel of niet downloaden? (geen tips!)
0
geplaatst: 19 juli 2011, 20:54 uur
Ze gaan het toch niet redden bij onze alternatieve keuzeheer , daarom maar een poging tot uitverkiezing van album hoes van 1982 (je zou het op LP formaat eens moeten zien!):

Of is het kitsch?

Of is het kitsch?

0
geplaatst: 19 juli 2011, 21:53 uur
@ Cabeza , Bobbejaan,
Tom kan nog wel even wachten. Die komt in 83
Tom kan nog wel even wachten. Die komt in 83

0
geplaatst: 20 juli 2011, 10:13 uur
Inderdaad een mooie, hoes, maar die letters zijn lelijk. De mooiste is uiteraard... Moet ik dat nog zeggen?
(binnenkort op posterformaat)
(binnenkort op posterformaat)
0
geplaatst: 20 juli 2011, 11:43 uur
Even de hoezen vergeten: Deze uit 1981 staat er dus ook niet in. Zojuist gedraaid, en blijft zelfs na Remain in Light overreind. Wat een debuut!

@Misterfool: Hoeveel heb je betaald voor die Palm reclame? Mijn Moritz tip was na enkele minuten al verwijderd (door een moderator met slechte Barcelona ervaring?) >Vandaar cafe zonder bier.

@Misterfool: Hoeveel heb je betaald voor die Palm reclame? Mijn Moritz tip was na enkele minuten al verwijderd (door een moderator met slechte Barcelona ervaring?) >Vandaar cafe zonder bier.
0
geplaatst: 22 juli 2011, 10:13 uur
Ach, als ik het laat afweten, is er die andere Cultuurkenner die het lijstje wel verder zal invullen:
En toch al op zijn minst een ziel tevreden:
Music for a New Society (1982), John Cale

De Cultuurkenner bij dit album: Zie hier.
Voor een overzicht van eerder behandelde albums: Zie hier.
De bijbehorende toelichtingen uit De Cultuurkenner vindt je hier:
> Introductie + Toelichtingen 1&2:
> Toelichting 3:
> Toelichting 4:
Mjuman schreef:
Mijn guestimates:[...]
John Cale - Music for a New Society (1982) [...]
Mijn guestimates:[...]
John Cale - Music for a New Society (1982) [...]
En toch al op zijn minst een ziel tevreden:
GrafGantz schreef:
Die zou ik erg fijn vinden
Die zou ik erg fijn vinden
Music for a New Society (1982), John Cale

De Cultuurkenner bij dit album: Zie hier.
Voor een overzicht van eerder behandelde albums: Zie hier.
De bijbehorende toelichtingen uit De Cultuurkenner vindt je hier:
> Introductie + Toelichtingen 1&2:
> Toelichting 3:
> Toelichting 4:
0
geplaatst: 22 juli 2011, 10:19 uur
Zware kost blijkbaar deze van J. Cale. Ik ben beter bekend met het werk van die andere Cale, die met de twee J's.
Lichter verteerbaar waarschijnlijk maar ook een klassieker 
Lichter verteerbaar waarschijnlijk maar ook een klassieker 
0
geplaatst: 22 juli 2011, 10:19 uur
De cultuurkenner heeft de oude Velvets best wel hoog zitten, Lou en John beide nog een keer.
Hoewel ik Lou duidelijk hoger heb zitten, vind ik met namen Fear en Slow Dazzle sterke albums van Cale.
Deze ga ik nog eens stevig herbeluisteren.
Hoewel ik Lou duidelijk hoger heb zitten, vind ik met namen Fear en Slow Dazzle sterke albums van Cale.
Deze ga ik nog eens stevig herbeluisteren.
0
k.grubs
geplaatst: 22 juli 2011, 10:50 uur
Destijds gekocht omdat ik verliefd was op Close Watch, dat wel eens gedraaid werd op de radio. Wat een plaat.
0
geplaatst: 22 juli 2011, 11:26 uur
Godver, net als ik op vakantie ben komt er eindelijk weer eens een echt geniaal album van een van 's werelds beste bands voorbij !!!
Talking Heads voor altijd geniaal
Talking Heads voor altijd geniaal

* denotes required fields.