Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2014, 22:13 uur
Mjuman schreef:
Het zou aardig zijn om de opmerkingen van Wim Kieft bij VI over Sightorsson eens te horen en wat hij over De Vrede zegt. Ook over Luuk de Jong is Kieft alleszins redelijk - hij constateert dat De Jong na 2 jaar gewoon de weg terug moet vinden. Ik hoop wis en waarachtig dat De Jong zich kan bewijzen - ook voor Oranje zou dat een goede zaak zijn. Die vergelijking van De Vrede - ook die verdient krediet - met Luuk de Jong vind ik erg gratuit!
Het zou aardig zijn om de opmerkingen van Wim Kieft bij VI over Sightorsson eens te horen en wat hij over De Vrede zegt. Ook over Luuk de Jong is Kieft alleszins redelijk - hij constateert dat De Jong na 2 jaar gewoon de weg terug moet vinden. Ik hoop wis en waarachtig dat De Jong zich kan bewijzen - ook voor Oranje zou dat een goede zaak zijn. Die vergelijking van De Vrede - ook die verdient krediet - met Luuk de Jong vind ik erg gratuit!
Weet niet wat Kieft over Sightorsson heeft gezegd? De Jong vond ik bij Twente erg goed (sowieso dat Twente dat tweeënhalf jaar geleden nog maar Schalke '04 ondersteboven speelde, jammer dat daar niets meer van over is). Wel echt een ruwe diamant, wat dat betreft was het zonde dat hij al zo vroeg naar het buitenland ging. Maar als ik hem nu zie... hoop dat hij de schwung weer krijgt, want anders wordt het wel een heel zwart gat na Van Persie/Huntelaar bij Oranje. Hij moet wel uitkijken dat hij er niet buiten valt bij PSV, want Cocu zou ook nog met Depay/Locadia/Narsingh kunnen gaan spelen. Die laatste lijkt weer aardig op de weg terug.
0
geplaatst: 1 september 2014, 22:25 uur
Kieft vond dat De Jong krediet verdiende en (Gijp) dat je een zekere mate van onzekerheid nog in zijn spel zag. Hij moest gewoon scoren om de ban te breken. Overigens vind ik ook die kriteik hier op zo'n De Vrede onterecht - hoeveel beter is zo'n Castaignos die er bovendien nog fratserig gedrag op nahoudt. Kieft constateerde trouwens dat er ook aardig wat slijt op RVP lijkt te zitten, qua blessures. Zeker als je dat vergelijkt met een Ibra - man, man wat een beest. Weet nog goed dat ik die bekritiseerde bij Ajax-supportende collega's (toen ie net bij Ajax speelde), om zijn af en toe bizarre gedrag; overigens is dat wel een typisch geval van "ruwe bolster, blanke pit" als je hoort wat hij allemaal heeft gedaan voor de buurt in Malmö waar hij vandaan komt.
Narsingh: heel fijn dat die weer op de weg terug is - liever hij in het team dan Locadia - da's dan een handige wissel voor achter de hand. Wellicht zal Depay ook meer met De Jong rekening moeten houden - ik vind dat ie zich al wel goed als kaatser manifesteert. Matavz was veel meer een soort houten Klaas.
Narsingh: heel fijn dat die weer op de weg terug is - liever hij in het team dan Locadia - da's dan een handige wissel voor achter de hand. Wellicht zal Depay ook meer met De Jong rekening moeten houden - ik vind dat ie zich al wel goed als kaatser manifesteert. Matavz was veel meer een soort houten Klaas.
0
geplaatst: 1 september 2014, 23:15 uur
trebremmit schreef:
Rooney kan zo in de spits. Hernandez had kunnen blijven als Falcao niet was gekomen en ze hebben Welbeck ook nog. Ik zie in ieder geval meer prioriteit achterin.
(quote)
Rooney kan zo in de spits. Hernandez had kunnen blijven als Falcao niet was gekomen en ze hebben Welbeck ook nog. Ik zie in ieder geval meer prioriteit achterin.
Welbeck kan je inmiddels afstrepen want die gaat nu naar Arsenal. Een werkpaard met een goed fysiek, alleen wel gewerkt worden aan zijn doelpunten moyene. Ik vond hem bij United nooit zo heel goed maar dat komt omdat hij vaak werd misbruikt als buitenspeler. Ik hoop dat het als centrale spits zich zal ontpoppen tot een doelpunten machine (hij heeft wel de potentie), want die heeft Arsenal nodig.
0
geplaatst: 2 september 2014, 00:19 uur
Mjuman schreef:
Kieft constateerde trouwens dat er ook aardig wat slijt op RVP lijkt te zitten, qua blessures. Zeker als je dat vergelijkt met een Ibra - man, man wat een beest. Weet nog goed dat ik die bekritiseerde bij Ajax-supportende collega's (toen ie net bij Ajax speelde), om zijn af en toe bizarre gedrag; overigens is dat wel een typisch geval van "ruwe bolster, blanke pit" als je hoort wat hij allemaal heeft gedaan voor de buurt in Malmö waar hij vandaan komt.
Kieft constateerde trouwens dat er ook aardig wat slijt op RVP lijkt te zitten, qua blessures. Zeker als je dat vergelijkt met een Ibra - man, man wat een beest. Weet nog goed dat ik die bekritiseerde bij Ajax-supportende collega's (toen ie net bij Ajax speelde), om zijn af en toe bizarre gedrag; overigens is dat wel een typisch geval van "ruwe bolster, blanke pit" als je hoort wat hij allemaal heeft gedaan voor de buurt in Malmö waar hij vandaan komt.
Zlatan is fantastisch inderdaad, maar Van Persie is bijna heel zijn carrière wel blessuregevoelig geweest. Volgens mij heeft ie maar een paar complete seizoenen gespeeld (de laatste een of twee bij Arsenal en zijn eerste twee bij Man Utd).
0
geplaatst: 2 september 2014, 07:53 uur
Mjuman schreef:
Kieft vond dat De Jong krediet verdiende en (Gijp) dat je een zekere mate van onzekerheid nog in zijn spel zag. Hij moest gewoon scoren om de ban te breken. Overigens vind ik ook die kriteik hier op zo'n De Vrede onterecht - hoeveel beter is zo'n Castaignos die er bovendien nog fratserig gedrag op nahoudt.
Kieft vond dat De Jong krediet verdiende en (Gijp) dat je een zekere mate van onzekerheid nog in zijn spel zag. Hij moest gewoon scoren om de ban te breken. Overigens vind ik ook die kriteik hier op zo'n De Vrede onterecht - hoeveel beter is zo'n Castaignos die er bovendien nog fratserig gedrag op nahoudt.
Te Vrede beheert de erfenis van Guidetti en natuurlijk Pelle en kan dat vergelijk in de verste verte niet aan. Misschien is dat vergelijk ook niet eerlijk. Martial en Nicolage Rico zien hem elke week en ik hoor eigenlijk nooit positieve geluiden. Daar doel je waarschijnlijk op. Wat ik er zelf van zie stemt ook niet vrolijk.
Een spits is pas goed als de verhouding kansen/doelpunten een bepaalde moyenne haalt. Te Vrede mist kansen voor open doel, penalties. En uiteindelijk scoort hij dan wel regelmatig maar dan is het één doelpunt uit, bij wijze van spreken, veertig kansen. Die moyenne is niet goed. En het kost Feyenoord ook aantoonbaar punten, zoals het missen van die penalty tegen Twente.
Gisteravond was iedereen vol lof over het spel van Vitesse maar ze staan 17e met 1 punt. Daar is eigenlijk hetzelfde aan de hand. Eén of twee doelgerichte spitsen en ze hadden bovenaan gestaan.
Als je bij Feyenoord de zwakke defensie er bij optelt, gelukkig dan nu versterkt met Vermeer (die z'n borst nat mag maken) gaat dat elke wedstrijd leiden tot doodsangsten. In zwaardere (Europese) wedstrijden krijg je vaak maar een handvol kansen. En met het moyenne van Te Vrede kom je er dan gewoon niet.
0
geplaatst: 2 september 2014, 09:00 uur
Kill_illuminati schreef:
Welbeck kan je inmiddels afstrepen want die gaat nu naar Arsenal. Een werkpaard met een goed fysiek, alleen wel gewerkt worden aan zijn doelpunten moyene. Ik vond hem bij United nooit zo heel goed maar dat komt omdat hij vaak werd misbruikt als buitenspeler. Ik hoop dat het als centrale spits zich zal ontpoppen tot een doelpunten machine (hij heeft wel de potentie), want die heeft Arsenal nodig.
(quote)
Goed voor Sanchez.
0
geplaatst: 2 september 2014, 18:27 uur
Van Halst gaat nergens heen zonder zijn Ipad 
Vermeer doet toch alles in tweeën.

Vermeer doet toch alles in tweeën.
0
geplaatst: 2 september 2014, 19:56 uur
Stel cultuurbarbaren - Vermeer heeft een aantal grote kunstwerken op zijn naam staan, o.a. Meisje met de parel.
0
geplaatst: 2 september 2014, 20:05 uur
0
geplaatst: 3 september 2014, 12:53 uur
herman schreef:
Volgens mij heeft ie maar een paar complete seizoenen gespeeld (de laatste een of twee bij Arsenal en zijn eerste twee bij Man Utd).
Dat klopt zeker. In 2011/2012 (Arsenal) en 2012/2013 mistte hij geen wedstrijd. Daarom leek hij ook weer helemaal terug te zijn.Volgens mij heeft ie maar een paar complete seizoenen gespeeld (de laatste een of twee bij Arsenal en zijn eerste twee bij Man Utd).
In de voorgaande 7 seizoenen bij Arsenal speelde hij echter slechts 156 van de mogelijke 266 wedstrijden. Dat is nog geen 60%.
Maar goed.. bij Arsenal lijkt er sowieso wat mis te zijn met de medische staf.
0
geplaatst: 3 september 2014, 15:49 uur
Toch zonde. Quintana uit de Vuelta na een nieuwe val vandaag nadat hij eerder in de tijdrit gevallen was. Hij had anders vast nog aangevallen en Contador het vuur aan de schenen gelegd. We krijgen nu toch wat minder vuurwerk ben ik bang. Hopelijk valt de schade, zowel fysiek als mentaal mee. Ik heb de val namelijk nog niet gezien.
Overigens toch een onwaarschijnlijk verhaal; in de Tour een scheenbeen breken. Zeggen dat je alleen gaat rijden voor een etappezege en dan toch weer eerste staan in het algemeen klassement.
Overigens toch een onwaarschijnlijk verhaal; in de Tour een scheenbeen breken. Zeggen dat je alleen gaat rijden voor een etappezege en dan toch weer eerste staan in het algemeen klassement.
0
Hendrik68
geplaatst: 4 september 2014, 18:50 uur
Jongens, wakker worden. We moeten naar het Museumplein. We zijn namelijk wereldkampioen. En is niet elke sport waarin we winnen reden voor een feestje? Behalve basketbal dan.
Nederlandse springruiters veroveren wereldtitel | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Nederlandse springruiters veroveren wereldtitel | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 4 september 2014, 21:58 uur
Speciaal voor buizen wat recente sportklimcapriolen van de nieuwe wereldkampioen boulderen:
Adam Ondra Takes Toe-Scraping Falls On 'The Illusionist' (9a/5.14d) | EpicTV | EpicTV
Ik zat op het puntje van m'n stoel
Adam Ondra Takes Toe-Scraping Falls On 'The Illusionist' (9a/5.14d) | EpicTV | EpicTV
Ik zat op het puntje van m'n stoel

0
geplaatst: 5 september 2014, 00:32 uur
Hendrik68 schreef:
Jongens, wakker worden. We moeten naar het Museumplein. We zijn namelijk wereldkampioen. En is niet elke sport waarin we winnen reden voor een feestje? Behalve basketbal dan.
Zo las ik laatst in de krant dat een Nederlander wereldkampioen Stratego was geworden. Sterker nog, het hele podium was oranje.

0
Hendrik68
geplaatst: 5 september 2014, 08:46 uur
He Arrie, nou loop je de paardensport niet in de zeik te nemen he?
Zag laatst nog een documentaire over het wel en wee van Totilas. Die Wereldruiterspelen waren een paar jaar geleden aan de andere andere kant van de plas en er waren mensen die echt duizenden kilometers in de auto hadden gezeten om dat paard te zien huppelen. Heel apart.
Deden er trouwens nog wel andere laden mee aan dat WK Stratego?
Zag laatst nog een documentaire over het wel en wee van Totilas. Die Wereldruiterspelen waren een paar jaar geleden aan de andere andere kant van de plas en er waren mensen die echt duizenden kilometers in de auto hadden gezeten om dat paard te zien huppelen. Heel apart.
Deden er trouwens nog wel andere laden mee aan dat WK Stratego?

0
geplaatst: 5 september 2014, 15:41 uur
Haha heb het ook gelezen. Werd gehouden in Griekenland, omdat stratego daar 'echt in opkomst was' 

0
geplaatst: 5 september 2014, 15:44 uur
Binnenkort worden als tegenprestatie de WK Olijfpit spuwen in Biddinghuizen gehouden 

0
geplaatst: 5 september 2014, 16:41 uur
Da's geen bordspel.... triktrak lijkt me meer van toepassing.
0
geplaatst: 6 september 2014, 11:36 uur
chevy93 schreef:
In de voorgaande 7 seizoenen bij Arsenal speelde hij echter slechts 156 van de mogelijke 266 wedstrijden. Dat is nog geen 60%.
(quote)
Dat klopt zeker. In 2011/2012 (Arsenal) en 2012/2013 mistte hij geen wedstrijd. Daarom leek hij ook weer helemaal terug te zijn.In de voorgaande 7 seizoenen bij Arsenal speelde hij echter slechts 156 van de mogelijke 266 wedstrijden. Dat is nog geen 60%.
Abou Diaby.

0
geplaatst: 7 september 2014, 00:27 uur
Aparte finale bij de US Open. Lang geleden, niemand van de top drie er in.
0
buizen
geplaatst: 7 september 2014, 13:17 uur
Op de Wereldruiterspelen hebben ze nu een element dat de ruiters ook een parcours moeten doen op een paard van een ander, en een concurrerende ruiter op het paard van jou.
Apart.
Apart.
0
geplaatst: 7 september 2014, 13:33 uur
He$$el_01 schreef:
Nog twee Grand Slams (US Open en Australian Open dus) met Federer, Nadal of Djokovic en dan hadden ze tien jaar achter elkaar in de finale van een Grand Slam gestaan. Laatste keer zonder één van hen was Safin vs. Hewitt bij de Australian Open van 2005.
0
geplaatst: 7 september 2014, 14:18 uur
Cilic speelde ook wel erg goed. Dat mag ook wel gezegd worden.
0
geplaatst: 7 september 2014, 14:21 uur
Hendrik68 schreef:
Tja, stond vanmorgen nog een stuk in het AD over Real. Je maakt van 500 miljoen met een paar transfers de schuld weer 600 miljoen en je laat de gemeente gronden kopen voor 20 miljoen terwijl ze nog geen miljoen waard zijn en je kunt er weer een jaartje tegen. Zeg nou zelf: Daar is toch geen lol meer aan? Kan je de eredivisie wel lekker belachelijk lopen maken, maar als dit soort praktijken in Nederland ook worden toegestaan dan gaat het niveau ook wel weer omhoog. Moet je zoiets willen? Doe mij de Eredivisie dan maar als dat het alternatief is.
Tja, stond vanmorgen nog een stuk in het AD over Real. Je maakt van 500 miljoen met een paar transfers de schuld weer 600 miljoen en je laat de gemeente gronden kopen voor 20 miljoen terwijl ze nog geen miljoen waard zijn en je kunt er weer een jaartje tegen. Zeg nou zelf: Daar is toch geen lol meer aan? Kan je de eredivisie wel lekker belachelijk lopen maken, maar als dit soort praktijken in Nederland ook worden toegestaan dan gaat het niveau ook wel weer omhoog. Moet je zoiets willen? Doe mij de Eredivisie dan maar als dat het alternatief is.
trebremmit schreef:
Dat Madrid is gewoon niet leuk meer, decadentie ten top. Hoop ook dat ze enorm hard gaan falen dit seizoen.
Dat Madrid is gewoon niet leuk meer, decadentie ten top. Hoop ook dat ze enorm hard gaan falen dit seizoen.
herman schreef:
Met voetbal heeft het inderdaad niet veel meer te maken.
Pérez trots: Real verkleint schuldenlast en boekt recordwinst - voetbalzone.nlMet voetbal heeft het inderdaad niet veel meer te maken.
0
geplaatst: 7 september 2014, 14:32 uur
Wat wil je hier mee zeggen? Dat het normaal is om zulke bedragen aan salarissen te betalen, dat het normaal is om zulke transfersommen te betalen, terwijl de rest van Spanje zo'n beetje failliet gaat.
Dat het leuk is om de beste spelers te kopen en dan de helft daarvan op de bank te zetten zodat niemand ze ziet voetballen en andere clubs het met mindere goden moeten doen?
Leuk dat Perez met zo'n berichtje komt, maar ik krijg er meer een wc-eend gevoel van.
Boekhoudkundig zal die Perez wel handig zijn, maar of het de waarheid is kom je nooit achter.
Dat het leuk is om de beste spelers te kopen en dan de helft daarvan op de bank te zetten zodat niemand ze ziet voetballen en andere clubs het met mindere goden moeten doen?
Leuk dat Perez met zo'n berichtje komt, maar ik krijg er meer een wc-eend gevoel van.
Boekhoudkundig zal die Perez wel handig zijn, maar of het de waarheid is kom je nooit achter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.