MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013

zoeken in:
11. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie (11 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Poeha)

De Jeugd van Tegenwoordig had een beetje de pech dat er 2 nummers van hen meededen deze finale en dat de liefhebbers van deze vlotte nederhop dus de punten wat moesten verdelen. Bas Bron heeft toch weer voor een lekkere synth gezorgd waarop je onmogelijk kan stilzitten.

10. Wolf Alice - Blush (12 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)

Ondanks dat enkele users dit nummer blijkbaar bij de favorieten zagen voor de eindoverwinning deze maand, strandt Wolf Alice dus slechts op een tiende plaats. Allerminst slecht uiteindelijk voor dit vierkoppig bandje uit de UK waarvan dit jaar hun debuut-EP uitkwam.

9. HAERTS - Hemiplegia (14 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Dance Lover)

Na de 2de plaats van Wings en de maandoverwinning in augustus van All The Days, was beter doen dus uiteraard niet mogelijk voor Hemiplegia, het eindigt deze maand dan ook op een 9de plaats. De EP die Haerts dit jaar uitbracht kan dus als enorm succesvol beschouwd worden in deze competitie daar er van de 4 nummers die de EP bevat 3 nummer genomineerd zijn en die zo maar even alle 3 de finale gehaald hebben! Sterke prestatie dus van dit bont allegaartje.

8. De Jeugd van Tegenwoordig - Benden (14 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van: dumb_helicopter en Ploppesteksel)

De tweede track van de Jeugd van Tegenwoordig strandt ook slechts op een 8ste plaats, dit ondanks 2 eerste plaatsen, hetgeen alleen de nummer 1 overtreft. Een niet zo vrolijk nummer met een beklemmende beat, waarvan de nomineerder jammer genoeg zijn top 5 niet heeft kunnen doorzenden.

7. September Girls - Ships (22 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Salvadore, nummer 1 van: Co Jackso)

We maken een sprongetje in de punten en krijgen nu een vrouwenband voor de kiezen. Dit kwartet uit Dublin brengt mooie garagepop. Het maakt we wel wat benieuwd naar hun debuutalbum dat in januari zou moeten uitkomen.

6. The Florist - Middle of Winter (23 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van DjFrankie)

Voor deze shoegaze van de bovenste plank gaan we toch een serieuze wereldreis moeten ondernemen, daar The Florist zo maar even uit Japan komt! Ik kan me niet herinneren dat we daar eerder finalisten uit hadden, maar als ze zo'n lekkere muziek blijven maken dan mogen er daar gerust meer nummers in deze competitie geraken. Net uit de top 5 gevallen omwille van een eerste plek minder.

5. CHVRCHES - Lies (23 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door stoepkrijt, nummer 1 van: Arno en Odi)

Een nummer dat ook erg ver geëindigd is in de recentste Favoriete Nummers-KO en dus wel wat potentie in zich heeft is dit Lies. CHVRCHES eindigde al twee keer net niet in de maandfinale, maar deze keer dus wel en dit op mooie 5de plaats, een mooie prestatie van dit electropopbandje (toch wel een populaire subgenre dit jaar).

4. MØ feat. Diplo - XXX 88 (25 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Gretz en kemm)

Weer electropop, maar deze keer van Deense bodem. MØ is naast de initialen van haar 2de naam en achternaam trouwens ook Deens voor maagd, iets dat niet echt overeenkomt met haar gewaagde en stoere clips. Net niet op het podium dus voor haar samenwerking met Diplo.

3. Julia Holter - Maxim's I (27 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door wibro, nummer 1 van: Wibro en Don Cappuccino)

We duiken de top 3 van deze maand in met het mooie stemgeluid van Julia Holter. Nadat de eerste nominatie van Holter vorige maand niet verder geraakte dan de eerste ronde, slaagt deze Amerikaanse er nu wel in om de finale te halen en dat doet ze met verve met deze 3de plaats. Toch wel aparte muziek die niet echt in een hokje te wringen is en op het einde helemaal uitdooft.

2. Nils Frahm - Says (30 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Arrie)

Ondanks behoorlijk weerwerk toch naast goud gegrepen deze maand. Nils Frahm heeft zijn geweer enigszins van schouder veranderd daar hij naast zijn piano nu ook veelvuldig gebruik maakt van electronica in dit nummer. Dit nummer komt van een nieuwe plaat met opgenomen live-opnames van zowel nieuwe nummers zoals dit Says als oudere nummers, en die komt verder deze maand uit. Sfeervol nummer met een lichte climax naar het einde toe.

1. Arcade Fire - Reflektor (43 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: jassn, Salvadore, Inquestos, Dance Lover en Stoepkrijt)

Het eerste nummer van hun nieuwe gelijknamige plaat en direct al prijs met een straat voorsprong! Wat moet dat gaan geven voor de volgende maanden? Ik denk wel dat niemand kan zeggen dat dit onverdiend is. Zelf had ik het eerst niet echt voor dit nummer, maar is dit stilaan gegroeid tot een vrij goed nummer en had ik mijn top 5 daarnet pas ingegeven dan had Reflektor waarschijnlijk nog wat hoger gestaan. Deze Canadezen flikken het dus opnieuw, weliswaar met een gastbijdrage van good old Bowie.

dumb_helicopter schreef:
Toch wel aparte muziek die niet echt in een hokje te wringen is
Jawel hoor:
Poeha schreef:
herfstnummer
Ze staat wel erg goog als je het mij vraagt, maar de hoge posities van CHVRCHES en MØ maken een hoop goed. Voor die vierde plaats van MØ vind ik een mooie verrassing!

De top 20 van september:

1. Arcade Fire - Reflektor
2. Nils Frahm - Says
3. Julia Holter - Maxim's I
4. MØ feat. Diplo - XXX 88
5. CHVRCHES - Lies
6. The Florist - Middle of Winter
7. September Girls - Ships
8. De Jeugd van Tegenwoordig - Benden
9. HAERTS - Hemiplegia
10. Wolf Alice - Blush
11. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie
12. Vampire Weekend - Unbelievers
13. Thomas Azier - Ghostcity
14. Lorde - Team
15. Four Fists - mmmmmhmmmmm
16. Juveniles - Fantasy
17. Banks - Waiting Game
18. Rose Windows - Wartime Lovers
19. The Juan MacLean feat. Nancy Whang - Feel Like Movin'
20. Mazzy Star - In the Kingdom

Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September

Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus

Julia Holter op # 3

De eerste keer dat een van mijn nominaties de top 10 haalt en dan gelijk op nr 3. Hier ben ik dus dik tevreden mee.
Niet tevreden met de nr 1 positie van Arcard Fire
Ik kan dit nummer niet meer aanhoren. Dat hele gelijknamige album trouwens ook niet.

Nils Frahm een mooie tweede. Zonder meer terecht. Had van mij mogen winnen.

Mooie top 3!

de enige goede nummers van de finale in de top 3

Zeer mooie top 5!

Mijn top4 in de top4. Mooi werk gertjan

Als je wilt, en als je eruit komt kunnen er voorrondeladders (met nummer 13t/m20 uit januari t/m augustus) worden gespeeld.

inquestos schreef:
Mijn top4 in de top4. Mooi werk gertjan

Als je wilt, en als je eruit komt kunnen er voorrondeladders (met nummer 13t/m20 uit januari t/m augustus) worden gespeeld.

Ok, dan doen we nu even vlug 8 voorrondeladders, waarna we verder gaan met de maand oktober.

Voorrondeladder 1:

The Knife - Full of Fire
Nick Cave & The Bad Seeds - Higgs Boson Blues
Shlohmo feat. Jeremih - Bo Peep (Do U Right)
Holy Esque - St.
Kate Boy - The Way We Are
Oscar and the Wolf - Moonshine
Portugal. The Man - Purple Yellow Red and Blue
Roosevelt - Elliot

1. Portugal. The Man - Purple Yellow Red and Blue
2. Oscar and the Wolf - Moonshine
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Higgs Boson Blues
4. Holy Esque - St.

DjFrankie (moderator)
1 Holy Esque - St.
2 Oscar and the Wolf - Moonshine
3 Portugal. The Man - Purple Yellow Red and Blue
4 The Knife - Full of Fire

1. The Knife - Full of Fire
2. Roosevelt - Elliot
3. Shlohmo feat. Jeremih - Bo Peep (Do U Right)
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Higgs Boson Blues

1. Holy Esque - St.
3. Portugal. The Man - Purple Yellow Red and Blue
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Higgs Boson Blues

1. Portugal, the Man - Purple Yellow Red and Blue
2. Holy Esque - St.
3. Roosevelt - Elliot
4. Oscar and the Wolf - Moonshine

Nieuwe link voor Roosevelt: Elliot
Nieuwe link voor Kate Boy: The Way We Are

1. Shlohmo feat. Jeremih - Bo Peep (Do U Right)
2. The Knife - Full of Fire
3. Portugal. The Man - Purple Yellow Red and Blue
4. Kate Boy - The Way We Are

01. Holy Esque - St.
02. Roosevelt - Elliot
03. Portugal. The Man - Purple Yellow Red and Blue
04. Oscar and the Wolf - Moonshine

1. Kate Boy - The Way We Are
3. Roosevelt - Elliot
4. Portugal. The Man - Purple Yellow Red and Blue

Twee nominaties in dezelfde ladder en dan ook nog eens Kate Boy erbij! Leuk hoor

1. The Knife - Full of Fire
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Higgs Boson Blues
3. Kate Boy - The Way We Are
4. Holy Esque - St.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:06 uur

geplaatst: vandaag om 03:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.