Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2014, 16:48 uur
1. Tim Hecker – Live Room (9,9)
Het beste stuk van Virgins, Hecker is hier de moderne en apocalyptische Steve Reich, een ware geluidskunstenaar. De sfeer in dit stuk is heel geladen en steeds meer lagen komen bij elkaar in ritmiek en melodie. Het pianomotief wat deze track opent transformeert en wordt als het ware een geest die door de hele compositie rondwaart. Uiteindelijk komt er zelfs een grandeur naar boven die heel dromerig maar tegelijkertijd erg onheilspellend klinkt. Beste track van deze maand.
2. The Haxan Cloak – The Drop (9,7)
The Haxan Cloak en Tim Hecker lagen ontzettend dicht bij elkaar voor de eerste plaats, uiteindelijk heeft The Haxan Cloak net niet gewonnen. Desondanks is The Drop een parel die ontzettend duister klinkt maar eigenlijk vrij opbeurend klinkt als je het in de context van het album luistert waarin je in de diepste krochten terecht komt.
3. Jan Swerts – Zo Bleek Zal Ik Zijn (9,5)
Dit is een echte ''dirge'', het doet bijna pijn om naar deze track te luisteren. Een ontzettend sombere pianopartij in combinatie met een hele melancholische strijkerspartij zorgen voor bijna tranentrekkende resultaten. Anatomie van de melancholie is dan ook een ontzettend goede titel voor zijn plaat. De muziek klinkt gebroken, alsof het zichzelf weer moet op rapen met moeite.
4. The Fauns - Seven Hours (8,9)
Deze band gaat op tour met Alcest en dat is een zeer goede keuze. Dit is een prachtige shoegazetrack met golvende gitaren, zalvende vocalen en uiteindelijk die geweldige ontlading in een waas.
5. La Femme – Sur La Planche 2013 (8,3)
6. Julianna Barwick - Pyrrhic (8)
7. Oneohtrix Point Never - Chrome Country (7,3)
8. The Field - They Won't See Me (7)
9. Few Bits – The Wolves (6,7)
10. Burial – Rival Dealer (6,2)
11. The War On Drugs – Red Eyes (5,8)
12. Burial – Come Down To Us (2,6)
Burial, Burial, wat doe je nu? Je scoorde altijd negens of hoger bij mij en nu een diepe onvoldoende. Ik snap dat je de gruizige sfeer van je vorige week even wil verlaten maar dit is ontzettend cheesy en langdradig, de vocalen zijn niet om aan te horen. Bij deze heb je met Come Down To Us de laatste plaats gekregen.
Het beste stuk van Virgins, Hecker is hier de moderne en apocalyptische Steve Reich, een ware geluidskunstenaar. De sfeer in dit stuk is heel geladen en steeds meer lagen komen bij elkaar in ritmiek en melodie. Het pianomotief wat deze track opent transformeert en wordt als het ware een geest die door de hele compositie rondwaart. Uiteindelijk komt er zelfs een grandeur naar boven die heel dromerig maar tegelijkertijd erg onheilspellend klinkt. Beste track van deze maand.
2. The Haxan Cloak – The Drop (9,7)
The Haxan Cloak en Tim Hecker lagen ontzettend dicht bij elkaar voor de eerste plaats, uiteindelijk heeft The Haxan Cloak net niet gewonnen. Desondanks is The Drop een parel die ontzettend duister klinkt maar eigenlijk vrij opbeurend klinkt als je het in de context van het album luistert waarin je in de diepste krochten terecht komt.
3. Jan Swerts – Zo Bleek Zal Ik Zijn (9,5)
Dit is een echte ''dirge'', het doet bijna pijn om naar deze track te luisteren. Een ontzettend sombere pianopartij in combinatie met een hele melancholische strijkerspartij zorgen voor bijna tranentrekkende resultaten. Anatomie van de melancholie is dan ook een ontzettend goede titel voor zijn plaat. De muziek klinkt gebroken, alsof het zichzelf weer moet op rapen met moeite.
4. The Fauns - Seven Hours (8,9)
Deze band gaat op tour met Alcest en dat is een zeer goede keuze. Dit is een prachtige shoegazetrack met golvende gitaren, zalvende vocalen en uiteindelijk die geweldige ontlading in een waas.
5. La Femme – Sur La Planche 2013 (8,3)
6. Julianna Barwick - Pyrrhic (8)
7. Oneohtrix Point Never - Chrome Country (7,3)
8. The Field - They Won't See Me (7)
9. Few Bits – The Wolves (6,7)
10. Burial – Rival Dealer (6,2)
11. The War On Drugs – Red Eyes (5,8)
12. Burial – Come Down To Us (2,6)
Burial, Burial, wat doe je nu? Je scoorde altijd negens of hoger bij mij en nu een diepe onvoldoende. Ik snap dat je de gruizige sfeer van je vorige week even wil verlaten maar dit is ontzettend cheesy en langdradig, de vocalen zijn niet om aan te horen. Bij deze heb je met Come Down To Us de laatste plaats gekregen.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 13:43 uur
Over iets meer dan twee uur zullen de lijnen worden gesloten, dus daarom tag ik nog even iedereen die deze maand heeft meegedaan of mee heeft gestemd op de vorige finale. Hopelijk kan een van jullie de teller op 20 zetten 
Koenr, Poeha, sniezo, stoepkrijt en Sunderland

Koenr, Poeha, sniezo, stoepkrijt en Sunderland
0
geplaatst: 3 januari 2014, 13:53 uur
Dat gaat mij niet meer lukken voor die tijd maar ik heb er vrede mee. Het is toch niet helemaal mijn lijstje.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 16:01 uur
1. Burial - Come Down to Us
2. Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
3. The War on Drugs - Red Eyes
4. The Fauns - Seven Hours
5. Julianna Barwick - Pyrrhic
3. The War on Drugs - Red Eyes
4. The Fauns - Seven Hours
5. Julianna Barwick - Pyrrhic
0
geplaatst: 3 januari 2014, 16:38 uur
Ik zit nogal krap in mijn tijd en heb deze hele maand niet meegespeeld. Ik sla dus een keertje over.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 16:49 uur
De lijnen zijn gesloten! Ik wilde volgende users bedanken voor het stemmen:
arcade monkeys, Arno, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Salvadore, sniezo, Teunnis, The Eraser, wibro en yeahyeahyeah
Dan nu de uitslag!
arcade monkeys, Arno, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Salvadore, sniezo, Teunnis, The Eraser, wibro en yeahyeahyeah
Dan nu de uitslag!
0
geplaatst: 3 januari 2014, 16:54 uur
Het was weer heel spannend bovenin. De nummers 1 en 2 zijn op hetzelfde puntenaantal geëindigd en hetzelfde geldt voor de nummers 3 en 4. En dan zat er daar ook nog eens slechts een gat van twee punten tussen.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 16:55 uur
Leuk! Maar iets zegt me dat het fantastische Sur la Planche daar niet toe behoort.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:00 uur
Iets zegt mij dat mijn twee nominaties daar ook niet bij horen. Het zal wel weer Burial zijn. 

0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:02 uur
12. Julianna Barwick - Pyrrhic (14 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door wibro, nummer 1 van Co Jackso)
De engelenstem kon jullie blijkbaar niet goed genoeg betoveren. De bijzondere muziek van Julianna Barwick wordt laatste in de finale en er zit ook wel een gaatje tussen de nummer 11 (vier punten om precies te zijn). Toch wel verrassend als je dat vergelijkt met de resultaten in de eerdere rondes. Virtueel derde en tweede in respectievelijke de reguliere ladders en de finaleladders. Misschien had ze te veel concurrentie van andere quasi-/semi-klassiek in deze finale (Tim Hecker en Jan Swerts).
(genomineerd door wibro, nummer 1 van Co Jackso)
De engelenstem kon jullie blijkbaar niet goed genoeg betoveren. De bijzondere muziek van Julianna Barwick wordt laatste in de finale en er zit ook wel een gaatje tussen de nummer 11 (vier punten om precies te zijn). Toch wel verrassend als je dat vergelijkt met de resultaten in de eerdere rondes. Virtueel derde en tweede in respectievelijke de reguliere ladders en de finaleladders. Misschien had ze te veel concurrentie van andere quasi-/semi-klassiek in deze finale (Tim Hecker en Jan Swerts).
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:06 uur
11. Tim Hecker - Live Room (18 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Don Cappuccino)
Hetzelfde kan dus ook gebeurd zijn bij Tim Hecker, die op de elfde plaats is geëindigd. Alhoewel Tim Hecker ook in de eerdere rondes niet bijzonder sterk scoorde. Sterker nog, het lag er bijna direct uit. Maar ja, dit is dan ook alles behalve muziek die je in dit soort muziekgames hoog ziet scoren. Ik vraag me überhaupt af of we eerder een drone-artiest in de finale hebben gehad.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Don Cappuccino)
Hetzelfde kan dus ook gebeurd zijn bij Tim Hecker, die op de elfde plaats is geëindigd. Alhoewel Tim Hecker ook in de eerdere rondes niet bijzonder sterk scoorde. Sterker nog, het lag er bijna direct uit. Maar ja, dit is dan ook alles behalve muziek die je in dit soort muziekgames hoog ziet scoren. Ik vraag me überhaupt af of we eerder een drone-artiest in de finale hebben gehad.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:11 uur
10. La Femme - Sur la Planche 2013 (19 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Arno en Dance Lover)
Arno had het goed gezien; La Femme behoort niet tot de top-4. Verre van zelfs. Dat lag dan ook absoluut niet in de lijn der verwachting. Wel opvallend dat in de top-4 slechts één nummer vaker werd genoemd dan deze. Maar dat brengt deze licht psychedelische pop niet verder dan een tiende plek.
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Arno en Dance Lover)
Arno had het goed gezien; La Femme behoort niet tot de top-4. Verre van zelfs. Dat lag dan ook absoluut niet in de lijn der verwachting. Wel opvallend dat in de top-4 slechts één nummer vaker werd genoemd dan deze. Maar dat brengt deze licht psychedelische pop niet verder dan een tiende plek.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:15 uur
Moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen, dat ik nooit verwacht had dat Julianna Barwick de finale zou halen. Zo toegankelijk is dat nummer nu eenmaal niet. Mijn vorige nominatie van Barwick vloog er gelijk in de eerste ronde uit omdat Teunnis dacht ik vergat te stemmen. Ik ben dus ondanks de 12e plaats van Julianne toch wel redelijk tevreden. 
btw Een zeer goed nummer trouwens dat van La Femme van een eveneens uitstekend album. leren kennen dankzij dit topic.

btw Een zeer goed nummer trouwens dat van La Femme van een eveneens uitstekend album. leren kennen dankzij dit topic.

0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:16 uur
9. The Field - They Won't See Me (20 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van The Eraser)
The Field scoort behoorlijk tegenovergesteld aan La Femme - toevallig (of niet?) is het ook redelijk tegenovergestelde muziek. The Field is samen met Tim Hecker het minst genoemd. Opvallend is dat het ook nog eens minder #1-noteringen heeft dan La Femme. Waar La Femme het moest hebben van twee hoge noteringen en daarnaast vooral punten sprokkelde, is The Field nooit op plek 5 gezet.
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van The Eraser)
The Field scoort behoorlijk tegenovergesteld aan La Femme - toevallig (of niet?) is het ook redelijk tegenovergestelde muziek. The Field is samen met Tim Hecker het minst genoemd. Opvallend is dat het ook nog eens minder #1-noteringen heeft dan La Femme. Waar La Femme het moest hebben van twee hoge noteringen en daarnaast vooral punten sprokkelde, is The Field nooit op plek 5 gezet.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:19 uur
8. Few Bits - The Wolves (21 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van inquestos)
In mijn ogen was dit een beetje de grijze muis van de finale en dat is ook wel terug te zien in de scores van Few Bits. Deze Belgen - onze Zuiderburen blijven het maar goed doen - vielen qua score niet op in de eerdere rondes en in de finale stond het drie keer op plek 3 en voor de rest elke plek één keer. Dat levert ze dan wel een mooie 8e plaats op in de maand november.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van inquestos)
In mijn ogen was dit een beetje de grijze muis van de finale en dat is ook wel terug te zien in de scores van Few Bits. Deze Belgen - onze Zuiderburen blijven het maar goed doen - vielen qua score niet op in de eerdere rondes en in de finale stond het drie keer op plek 3 en voor de rest elke plek één keer. Dat levert ze dan wel een mooie 8e plaats op in de maand november.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:24 uur
7. The Haxan Cloak - The Drop (25 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van jassn)
Nog zo'n onconventioneel nummer dat je waarschijnlijk in geen andere niet-genregerichte muziekgame bovenin terug gaat vinden. Opvallend dat dit nummer maar liefst tien keer in een top-5 stond. Slechts één nummer deed dat beter. In meerdere electronica-gerichte muziekbladen deed het bijbehorende album het trouwens erg goed, het wordt hoog tijd dat ik dat album ook eens ga proberen.
(genomineerd door en nummer 1 van jassn)
Nog zo'n onconventioneel nummer dat je waarschijnlijk in geen andere niet-genregerichte muziekgame bovenin terug gaat vinden. Opvallend dat dit nummer maar liefst tien keer in een top-5 stond. Slechts één nummer deed dat beter. In meerdere electronica-gerichte muziekbladen deed het bijbehorende album het trouwens erg goed, het wordt hoog tijd dat ik dat album ook eens ga proberen.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:32 uur
6. Oneohtrix Point Never - Chrome Country (26 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van wibro)
Ook deze plaat is een lieveling onder de meer electronica-gerichte muziekbladen. En ook dit is alles behalve een doorsnee popnummer. Het doet haast ambient aan, maar heeft ook nog wat elementen van het zogenaamde vaporwave waar hij schijnbaar eerder mee bezig hield. Dat deze muziek in de top-6 kan eindigen is een van de charmes van dit topic.
(genomineerd door en nummer 1 van wibro)
Ook deze plaat is een lieveling onder de meer electronica-gerichte muziekbladen. En ook dit is alles behalve een doorsnee popnummer. Het doet haast ambient aan, maar heeft ook nog wat elementen van het zogenaamde vaporwave waar hij schijnbaar eerder mee bezig hield. Dat deze muziek in de top-6 kan eindigen is een van de charmes van dit topic.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:38 uur
5. The Fauns - Seven Hours (29 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Don Cappuccino, nummer 1 van Salvadore)
Seven Hours was het meest genoemde nummer in deze finale. Dat brengt het tot de top-5 in deze maand. Zo gek is dat ook weer niet, want deze shoegaze komt van alle finalenummers nog het dichts in de buurt van "normale" rock. Ze zullen het aankomende jaar optreden als support act van Alcest, maar als het aan ons ligt moeten die rollen worden omgedraaid. The Fauns zat in dezelfde finaleladder als Alcest (met het nummer Opale) en haalde daar meer dan het dubbele aantal punten! Nu dus een mooie 5e plek in de finale.
(genomineerd door Don Cappuccino, nummer 1 van Salvadore)
Seven Hours was het meest genoemde nummer in deze finale. Dat brengt het tot de top-5 in deze maand. Zo gek is dat ook weer niet, want deze shoegaze komt van alle finalenummers nog het dichts in de buurt van "normale" rock. Ze zullen het aankomende jaar optreden als support act van Alcest, maar als het aan ons ligt moeten die rollen worden omgedraaid. The Fauns zat in dezelfde finaleladder als Alcest (met het nummer Opale) en haalde daar meer dan het dubbele aantal punten! Nu dus een mooie 5e plek in de finale.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:43 uur
4. The War on Drugs - Red Eyes (31 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van DjFrankie en dumb_helicopter)
Voormalig bandlid Kurt Vile werd dit jaar twee keer eerder genomineerd, maar haalde daarmee nog geen een keer de top-20. Voor The War on Drugs is het direct raak. In 2011 kwamen ze niet verder dan de 13e plek - net buiten de finale dus. Dat ze het nu een stuk beter doen beloofd wat voor het album dat als het goed is op 18 maart wordt uitgebracht.
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van DjFrankie en dumb_helicopter)
Voormalig bandlid Kurt Vile werd dit jaar twee keer eerder genomineerd, maar haalde daarmee nog geen een keer de top-20. Voor The War on Drugs is het direct raak. In 2011 kwamen ze niet verder dan de 13e plek - net buiten de finale dus. Dat ze het nu een stuk beter doen beloofd wat voor het album dat als het goed is op 18 maart wordt uitgebracht.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:48 uur
3. Burial - Rival Dealer (31 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door The Eraser, nummer 1 van Ploppesteksel, Teunnis en yeahyeahyeah)
Nou, eindelijk komt er een Burial langs. Rival Dealer is een stuk meer in de lijn van de oude Burial - die al heel veel gewonnen heeft in de afgelopen edities - dan het andere nummer. Zou dat betekenen dat we de nieuwe stijl van Burial nog meer adoreren? Dat zou je haast voor onmogelijk houden. Of misschien vinden we de UK Garage-invloeden in Rival Dealer net wat te veel. Tsja, waarschijnlijk had het zonder concurrentie van Come Down to Us deze finale dik gewonnen, dus nog steeds is de adoratie van Burial enorm. Ik ben er mede schuldig aan.
(genomineerd door The Eraser, nummer 1 van Ploppesteksel, Teunnis en yeahyeahyeah)
Nou, eindelijk komt er een Burial langs. Rival Dealer is een stuk meer in de lijn van de oude Burial - die al heel veel gewonnen heeft in de afgelopen edities - dan het andere nummer. Zou dat betekenen dat we de nieuwe stijl van Burial nog meer adoreren? Dat zou je haast voor onmogelijk houden. Of misschien vinden we de UK Garage-invloeden in Rival Dealer net wat te veel. Tsja, waarschijnlijk had het zonder concurrentie van Come Down to Us deze finale dik gewonnen, dus nog steeds is de adoratie van Burial enorm. Ik ben er mede schuldig aan.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 17:55 uur
Niet echt de finalelijstjes van anderen in de gaten gehouden, maar op basis van eerdere rondes had ik toch wel een andere volgorde verwacht. Sowieso een top 3 voor Oneohtrix Point Never. En mevrouw Barwick en Tim Hecker had ik ook wat hoger ingeschat. Maar niettemin een prima finale, alleen ik kan niet zeggen dat ik een grote aanhanger ben van Burial.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 18:05 uur
2. Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn (33 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van arcade monkeys en Gretz)
De trouwe fans van Burial zorgen ervoor dat Jan Swerts de titel net misgrijpt. Samen met Come Down to Us haalde Zo Bleek Zal Ik Zijn de meeste punten in deze maandfinale, maar Come Down to Us werd twee keer meer op #1 gezet. Desalniettemin is dit een puike prestatie van de Belg. Dit is echte luistermuziek en werkt alleen maar als je je hier volledig in weg laat zakken.
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van arcade monkeys en Gretz)
De trouwe fans van Burial zorgen ervoor dat Jan Swerts de titel net misgrijpt. Samen met Come Down to Us haalde Zo Bleek Zal Ik Zijn de meeste punten in deze maandfinale, maar Come Down to Us werd twee keer meer op #1 gezet. Desalniettemin is dit een puike prestatie van de Belg. Dit is echte luistermuziek en werkt alleen maar als je je hier volledig in weg laat zakken.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 18:05 uur
1. Burial - Come Down to Us (33 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Arrie, kemm, odi en sniezo)
Dankzij het laatste lijstje van sniezo werden de eerste twee plekken precies zo verdeeld zoals zij het graag zou zien. Dit is ondertussen alweer de derde maandoverwinning van Burial. En als ze wat meer gespreid werden genomineerd was dat aantal vast en zeker hoger geweest. Wat je ook van dit nummer vind, interessant is het zeker. Ten eerste is het muzikaal een grote shock. De zoete melodieën en samples staan behoorlijk ver van de grauwe sfeer van zijn eerste twee platen. Daarnaast is de boodschap achter dit nummer heel interessant. Is dit de coming-out van Burial? De vocal samples gaan veel over seksualiteit en jezelf zijn en het nummer eindigt met een veelbesproken speech van transgender en filmmaker Lana Wachowski op de Human Right Campaign gala van 2012. Al met al een maandwinnaar die zeker wel van zich heeft laten horen.
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Arrie, kemm, odi en sniezo)
Dankzij het laatste lijstje van sniezo werden de eerste twee plekken precies zo verdeeld zoals zij het graag zou zien. Dit is ondertussen alweer de derde maandoverwinning van Burial. En als ze wat meer gespreid werden genomineerd was dat aantal vast en zeker hoger geweest. Wat je ook van dit nummer vind, interessant is het zeker. Ten eerste is het muzikaal een grote shock. De zoete melodieën en samples staan behoorlijk ver van de grauwe sfeer van zijn eerste twee platen. Daarnaast is de boodschap achter dit nummer heel interessant. Is dit de coming-out van Burial? De vocal samples gaan veel over seksualiteit en jezelf zijn en het nummer eindigt met een veelbesproken speech van transgender en filmmaker Lana Wachowski op de Human Right Campaign gala van 2012. Al met al een maandwinnaar die zeker wel van zich heeft laten horen.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 18:21 uur
Come Down To Us 
Zo Bleek zal ik zijn
The Drop 7de
na een maandje niet nomineren, dan 1ste en 7de eindigen, niet slecht !

Zo Bleek zal ik zijn

The Drop 7de

na een maandje niet nomineren, dan 1ste en 7de eindigen, niet slecht !
0
geplaatst: 3 januari 2014, 18:25 uur
De top 20 van november:
3. Burial - Rival Dealer
4. The War on Drugs - Red Eyes
5. The Fauns - Seven Hours
6. Oneohtrix Point Never - Chrome Country
7. The Haxan Cloak - The Drop
8. Few Bits - The Wolves
9. The Field - They Won't See Me
10. La Femme - Sur la Planche 2013
11. Tim Hecker - Live Room
12. Julianna Barwick - Pyrrhic
13. Boards of Canada - Come to Dust
14. Todd Terje - Q
15. San Fermin - Daedalus (What We Have)
16. Kurt Vile - Girl Called Alex
17. Disclosure feat. London Grammar - Help Me Lose My Mind
18. Chantal Acda - Arms Up High
19. Ibrahim Maalouf - True Sorry
20. Francis Lung - Age Limits
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
3. Burial - Rival Dealer
4. The War on Drugs - Red Eyes
5. The Fauns - Seven Hours
6. Oneohtrix Point Never - Chrome Country
7. The Haxan Cloak - The Drop
8. Few Bits - The Wolves
9. The Field - They Won't See Me
10. La Femme - Sur la Planche 2013
11. Tim Hecker - Live Room
12. Julianna Barwick - Pyrrhic
13. Boards of Canada - Come to Dust
14. Todd Terje - Q
15. San Fermin - Daedalus (What We Have)
16. Kurt Vile - Girl Called Alex
17. Disclosure feat. London Grammar - Help Me Lose My Mind
18. Chantal Acda - Arms Up High
19. Ibrahim Maalouf - True Sorry
20. Francis Lung - Age Limits
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
0
geplaatst: 3 januari 2014, 19:19 uur
Bah, die track van Burial op de eerste plaats. 
Wel mooi dat Jan Swerts en The Fauns in de top 5 zijn beland.

Wel mooi dat Jan Swerts en The Fauns in de top 5 zijn beland.

* denotes required fields.