Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:25 uur
12. Boogarins - 6000 Dias (Ou Mantra dos 20 Anos) (12 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door Dwejkk_)
Brazilië heeft een rijke historie aan psychedelische pop-/rockbands en sinds 2013 is ook Boogarins daaraan toegevoegd. Boogarins is vernoemd naar een Braziliaanse jasmijnbloem. Maar dat hielp ze niet veel verder in deze finale. Met twaalf punten staan ze vijf punten achter op de rest.
(genomineerd door Dwejkk_)
Brazilië heeft een rijke historie aan psychedelische pop-/rockbands en sinds 2013 is ook Boogarins daaraan toegevoegd. Boogarins is vernoemd naar een Braziliaanse jasmijnbloem. Maar dat hielp ze niet veel verder in deze finale. Met twaalf punten staan ze vijf punten achter op de rest.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:26 uur
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Dan is het makkelijk om te zeggen: "Ik kap ermee". Dus sowieso props dat je nu vanuit een bibliotheek dit zit te doen
Ach, ik moet zo ook nog voor mijn studie even bezig, dus ik moest hoe dan ook naar de bieb.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:30 uur
11. Anna von Hausswolff - Come Wander with Me / Deliverance (17 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Met Anna von Hausswolff, een goede bekende in dit topic, op de elfde plek zijn we al meteen in een grote middenmoot aanbeland. Het verschil met de nummer 6 is slechts twee punten! Een ander opvallend statistiek, dit nummer is net zo vaak genoemd als de nummer 2. Al is het verschil daarmee wel twaalf punten. Eerder deze maand versloeg ze nog Stars en Kendrick Lamar in de ladders, maar nu staat één van die twee significant hoger.
Met Anna von Hausswolff, een goede bekende in dit topic, op de elfde plek zijn we al meteen in een grote middenmoot aanbeland. Het verschil met de nummer 6 is slechts twee punten! Een ander opvallend statistiek, dit nummer is net zo vaak genoemd als de nummer 2. Al is het verschil daarmee wel twaalf punten. Eerder deze maand versloeg ze nog Stars en Kendrick Lamar in de ladders, maar nu staat één van die twee significant hoger.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:35 uur
10. The Jezabels - Come Alive (18 punten, 8 keer genoemd)
Voor iedereen die een beetje de scores in de ladderrondes heeft bijgehouden moet dit een enorme verrassing zijn. The Jezabels haalden in zowel de reguliere ladderronde als in de finaleladders het allerhoogste stempercentage. Ook opvallend is dat deze Australiërs daar vooral goed scoorde dankzij veel #1-noteringen, terwijl dat nu juist het grote gebrek is. Eefje, The Chills en Stars werden in de ladders nog verslagen door The Jezabels, maar ook hier zijn de rollen nu omgedraaid.
Voor iedereen die een beetje de scores in de ladderrondes heeft bijgehouden moet dit een enorme verrassing zijn. The Jezabels haalden in zowel de reguliere ladderronde als in de finaleladders het allerhoogste stempercentage. Ook opvallend is dat deze Australiërs daar vooral goed scoorde dankzij veel #1-noteringen, terwijl dat nu juist het grote gebrek is. Eefje, The Chills en Stars werden in de ladders nog verslagen door The Jezabels, maar ook hier zijn de rollen nu omgedraaid.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:40 uur
9. Floating Points - Peroration Six (18 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Teunnis)
En alsof het allemaal niet gekker kan, hier de virtuele nummer 2 als je kijkt naar de stempercentages in de finaleladder. Misschien heeft die loting stiekem toch heel veel invloed? The Jezabels en Floating Poins waren namelijk niet bepaald de twee nummers die ik hier zag winnen, maar toch haalden ze een heel hoog puntenaantal in de finaleladders. Nee, dat kan ook niet, want als je kijkt naar welke nummers eerder al The Jezabels en Floating Points direct in dezelfde ladder zijn tegengekomen en hoe die het nu ineens doen... Misschien die paar users extra die meededen aan de finale? In ieder geval is de uitslag behoorlijk op de kop gezet in vergelijking met de stempercentages.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Teunnis)
En alsof het allemaal niet gekker kan, hier de virtuele nummer 2 als je kijkt naar de stempercentages in de finaleladder. Misschien heeft die loting stiekem toch heel veel invloed? The Jezabels en Floating Poins waren namelijk niet bepaald de twee nummers die ik hier zag winnen, maar toch haalden ze een heel hoog puntenaantal in de finaleladders. Nee, dat kan ook niet, want als je kijkt naar welke nummers eerder al The Jezabels en Floating Points direct in dezelfde ladder zijn tegengekomen en hoe die het nu ineens doen... Misschien die paar users extra die meededen aan de finale? In ieder geval is de uitslag behoorlijk op de kop gezet in vergelijking met de stempercentages.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:45 uur
8. Oneohtrix Point Never - Ezra (18 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arrie)
Drie keer raden op welke virtuele plek deze plaat stond? Juist, virtueel derde
Zowel in de reguliere ladders als in de finaleladders het derde stempercentage. Het nieuwe album van Oneohtrix Point Never is een stuk donkerder en zwaarder dan zijn doorbraakalbum in 2013, maar de prestatie in dit topic is niet veel anders. Twee jaar geleden werd het zesde, nu dus negende.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arrie)
Drie keer raden op welke virtuele plek deze plaat stond? Juist, virtueel derde
Zowel in de reguliere ladders als in de finaleladders het derde stempercentage. Het nieuwe album van Oneohtrix Point Never is een stuk donkerder en zwaarder dan zijn doorbraakalbum in 2013, maar de prestatie in dit topic is niet veel anders. Twee jaar geleden werd het zesde, nu dus negende.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 15:57 uur
7. Daughter - Numbers (19 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van DjFrankie)
We gaan nu niet verder met de virtuele nummer vier van de finaleladders, maar we slaan er eentje over. Daughter haalde in de finaleladders het vijfde stempercentage. Opnieuw een bekende naam voor dit topic, daar stond deze maandfinale vol mee. Numbers is het als tweede uitgebrachte nummer van hun tweede album, Not to Disappear. Dat album is net twee dagen officieel uit en schittert al de hele week op de hoofdpagina van deze site. Deze zevende plek is niet hun beste prestatie ooit (dat was een derde plek in februari 2013), maar hun nummer Youth begon in de maandfinale van maart 2013 nog met een negende plek en eindigde in de eindlijst in de top-20. Wie weet is Numbers net zo'n groeier?
(genomineerd door en nummer 1 van DjFrankie)
We gaan nu niet verder met de virtuele nummer vier van de finaleladders, maar we slaan er eentje over. Daughter haalde in de finaleladders het vijfde stempercentage. Opnieuw een bekende naam voor dit topic, daar stond deze maandfinale vol mee. Numbers is het als tweede uitgebrachte nummer van hun tweede album, Not to Disappear. Dat album is net twee dagen officieel uit en schittert al de hele week op de hoofdpagina van deze site. Deze zevende plek is niet hun beste prestatie ooit (dat was een derde plek in februari 2013), maar hun nummer Youth begon in de maandfinale van maart 2013 nog met een negende plek en eindigde in de eindlijst in de top-20. Wie weet is Numbers net zo'n groeier?
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:02 uur
6. Stars - A Simple Song (19 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van Co Jackso en dumb_helicopter)
Dan nu eindelijk het nummer wat je op basis van de resultaten in de ladders op de laatste plek zou verwachten. A Simple Song werd in zijn reguliere ladder en finaleladder nog vernederd door respectievelijk Anna von Hausswolff en The Jezabels. Maar goed, de verschillen zijn wel miniem, een driepunter minder en Stars stonden op de elfde plek. A Simple Song komt van de EP Lost & Found, een jaar nadat het album No One Is Lost werd uitgebracht. Ik heb dus zo het vermoeden dat ze deze nog over hadden van de opnamesessies voor dat album.
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van Co Jackso en dumb_helicopter)
Dan nu eindelijk het nummer wat je op basis van de resultaten in de ladders op de laatste plek zou verwachten. A Simple Song werd in zijn reguliere ladder en finaleladder nog vernederd door respectievelijk Anna von Hausswolff en The Jezabels. Maar goed, de verschillen zijn wel miniem, een driepunter minder en Stars stonden op de elfde plek. A Simple Song komt van de EP Lost & Found, een jaar nadat het album No One Is Lost werd uitgebracht. Ik heb dus zo het vermoeden dat ze deze nog over hadden van de opnamesessies voor dat album.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:10 uur
5. The Chills - America Says Hello (24 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Dwejkk_ en johan de witt)
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik The Chills voorheen alleen kende van Pink Frost en Heavenly Pop Hit (uit respectievelijk 1984 en 1990). Dit jaar maakte de Nieuw-Zeelanders hun comeback en volgens velen is het album verrassend sterk. Bij mij is het kwartje nog niet helemaal gevallen, dit nummer is me iets te gladjes. Het gat met de Stars is trouwens maar liefst vijf punten!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Dwejkk_ en johan de witt)
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik The Chills voorheen alleen kende van Pink Frost en Heavenly Pop Hit (uit respectievelijk 1984 en 1990). Dit jaar maakte de Nieuw-Zeelanders hun comeback en volgens velen is het album verrassend sterk. Bij mij is het kwartje nog niet helemaal gevallen, dit nummer is me iets te gladjes. Het gat met de Stars is trouwens maar liefst vijf punten!
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:23 uur
4. Wild Nothing - To Know You (25 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Edgar18)
Als je me aan het begin van deze maand vier nummers had gevraagd die ik als favoriet voor de maandwinst zag dan waren het precies de vier die de top-4 gehaald hebben. Maar tijdens deze maandronde lieten ze alle vier wel eens een steekje vallen. Zo verloor Wild Nothing in de finaleladder nog redelijk dik van Oneothrix Point Never, werd Bowie in zijn reguliere ladder slechts derde en waar Kendrick Lamar en Eefje de Visser werden verslagen heb ik al eerder verteld. In To Know You komt het jaren '80-geluid nog sterker naar voren dan in hun eerder werk - waarmee ze overigens in september 2012 al eens de tweede plek haalde - en dat wordt in dit topic (ik zou haast zeggen uiteraard) goed gesmaakt. Net niet genoeg voor een podiumplek, maar wel directe kwalificatie voor Ronde 3 in het eindspel.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Edgar18)
Als je me aan het begin van deze maand vier nummers had gevraagd die ik als favoriet voor de maandwinst zag dan waren het precies de vier die de top-4 gehaald hebben. Maar tijdens deze maandronde lieten ze alle vier wel eens een steekje vallen. Zo verloor Wild Nothing in de finaleladder nog redelijk dik van Oneothrix Point Never, werd Bowie in zijn reguliere ladder slechts derde en waar Kendrick Lamar en Eefje de Visser werden verslagen heb ik al eerder verteld. In To Know You komt het jaren '80-geluid nog sterker naar voren dan in hun eerder werk - waarmee ze overigens in september 2012 al eens de tweede plek haalde - en dat wordt in dit topic (ik zou haast zeggen uiteraard) goed gesmaakt. Net niet genoeg voor een podiumplek, maar wel directe kwalificatie voor Ronde 3 in het eindspel.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:28 uur
3. Kendrick Lamar - Alright (27 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van Arno en Ploppesteksel)
En ja, dan hebben we een podium vol MuMe-fähige namen. Ik heb nu geen tijd om het te controleren, maar ik denk dat we hier te maken hebben met een unicum: alle podiumplekken worden bezet door voormalig finalisten van de Witte Trui of MuMeLadder. Kendrick Lamar is sinds zijn laatste album helemaal hot op MusicMeter. Hij pakte in dit topic maar liefst drie keer achter elkaar de maandwinst, werd 19e in de Witte Trui en in verscheidene KO-topics doet hij het plots heel goed. Misschien dat Alright wat minder punten kreeg, omdat we hem in dit topic al genoeg hebben zien winnen, maar jullie zullen straks zien dat het in geen velden of wegen in de buurt van maandwinst kwam.
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van Arno en Ploppesteksel)
En ja, dan hebben we een podium vol MuMe-fähige namen. Ik heb nu geen tijd om het te controleren, maar ik denk dat we hier te maken hebben met een unicum: alle podiumplekken worden bezet door voormalig finalisten van de Witte Trui of MuMeLadder. Kendrick Lamar is sinds zijn laatste album helemaal hot op MusicMeter. Hij pakte in dit topic maar liefst drie keer achter elkaar de maandwinst, werd 19e in de Witte Trui en in verscheidene KO-topics doet hij het plots heel goed. Misschien dat Alright wat minder punten kreeg, omdat we hem in dit topic al genoeg hebben zien winnen, maar jullie zullen straks zien dat het in geen velden of wegen in de buurt van maandwinst kwam.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:36 uur
De (wijlen
) maandwinnaar zal wel een grote voorsprong hebben. Ik vraag me af hoe groot die voorsprong was geweest als we de finale een week eerder hadden gehouden. Ongetwijfeld wel wat kleiner. Waarschijnlijk ook een unicum dat een finalist van dit topic is te komen overlijden.
) maandwinnaar zal wel een grote voorsprong hebben. Ik vraag me af hoe groot die voorsprong was geweest als we de finale een week eerder hadden gehouden. Ongetwijfeld wel wat kleiner. Waarschijnlijk ook een unicum dat een finalist van dit topic is te komen overlijden.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:50 uur
2. Eefje de Visser - Scheef (29 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door inquestos, nummer 1 van arcade monkeys, Gretz, inquestos en wibro)
De oplettende volger heeft kunnen opmerken dat we nog een hele hoop #1-noteringen misten. Achts stuks, netjes verdeeld tussen Eefje de Visser en David Bowie. Mede dankzij een enthousiaste fanclub hier op MuMe (
) is Eefje populair op het forum van MusicMeter. De leadsingle Scheef kon dan ook niet onopgemerkt langskomen. Zonder het nieuwste album van David Bowie stond ze niet alleen bovenaan de Rotatielijst, maar had ze (waarschijnlijk) ook deze maandfinale gewonnen. Maar in deze tijd gaat alle aandacht (terecht uit) naar één man...
(genomineerd door inquestos, nummer 1 van arcade monkeys, Gretz, inquestos en wibro)
De oplettende volger heeft kunnen opmerken dat we nog een hele hoop #1-noteringen misten. Achts stuks, netjes verdeeld tussen Eefje de Visser en David Bowie. Mede dankzij een enthousiaste fanclub hier op MuMe (
) is Eefje populair op het forum van MusicMeter. De leadsingle Scheef kon dan ook niet onopgemerkt langskomen. Zonder het nieuwste album van David Bowie stond ze niet alleen bovenaan de Rotatielijst, maar had ze (waarschijnlijk) ook deze maandfinale gewonnen. Maar in deze tijd gaat alle aandacht (terecht uit) naar één man...
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:51 uur
1. David Bowie - Blackstar (44 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 7744leon, Cured, Don Cappuccino en nelis)
En die man is wijlen David Bowie. Je kunt je afvragen in hoeverre zijn overlijden invloed heeft gehad op de populariteit van zijn laatste album. Waarschijnlijk had Blackstar dan niet met zo'n imposant verschil gewonnen, maar ik kan me best voorstellen dat Blackstar het op eigen kracht ook had gered. Want al voor zijn overlijden was deze leadsingle van bijna tien minuten hét nummer waar heel de muziekwereld het over had. Ik ben zelfs al op duivelse complottheorieën over het nummer en de clip gestuit. Het bracht de gemoederen behoorlijk in beweging. The Next Day was een aardige comeback van Bowie, maar met Blackstar had hij zichzelf alweer heruitgevonden. De wereldwijde museumexpositie was slim getimed en nog voor zijn dood was Bowie weer helemaal terug. Ik kan me heel goed voorstellen dat het overlijden van David Bowie voor heel veel mensen (en zeker op dit forum) een enorme schok was. Vanaf het einde van de jaren '60 tot en met de jaren '80 was hij voor velen een bron van inspiratie. En met The Next Day, maar in de komende tijd zeker ook met Blackstar, heeft hij ook zijn stempel op de jaren '10 gedrukt. Ik zie de eerste plek als waardering voor zijn nieuwe werk en de vijftien punten voorsprong als eerbetoon aan zijn gehele leven.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 7744leon, Cured, Don Cappuccino en nelis)
En die man is wijlen David Bowie. Je kunt je afvragen in hoeverre zijn overlijden invloed heeft gehad op de populariteit van zijn laatste album. Waarschijnlijk had Blackstar dan niet met zo'n imposant verschil gewonnen, maar ik kan me best voorstellen dat Blackstar het op eigen kracht ook had gered. Want al voor zijn overlijden was deze leadsingle van bijna tien minuten hét nummer waar heel de muziekwereld het over had. Ik ben zelfs al op duivelse complottheorieën over het nummer en de clip gestuit. Het bracht de gemoederen behoorlijk in beweging. The Next Day was een aardige comeback van Bowie, maar met Blackstar had hij zichzelf alweer heruitgevonden. De wereldwijde museumexpositie was slim getimed en nog voor zijn dood was Bowie weer helemaal terug. Ik kan me heel goed voorstellen dat het overlijden van David Bowie voor heel veel mensen (en zeker op dit forum) een enorme schok was. Vanaf het einde van de jaren '60 tot en met de jaren '80 was hij voor velen een bron van inspiratie. En met The Next Day, maar in de komende tijd zeker ook met Blackstar, heeft hij ook zijn stempel op de jaren '10 gedrukt. Ik zie de eerste plek als waardering voor zijn nieuwe werk en de vijftien punten voorsprong als eerbetoon aan zijn gehele leven.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:52 uur
Gretz schreef:
Waarschijnlijk ook een unicum dat een finalist van dit topic is te komen overlijden.
Waarschijnlijk ook een unicum dat een finalist van dit topic is te komen overlijden.
Bizar inderdaad om te bedenken dat hij ten tijde van de start van deze maandronde nog leefde.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:57 uur
Ha, dezelfde top 2 als die van de eerste week van de MuMeAfrekening. 

0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:16 uur
Mooie presentatie weer met veel leuke statistieken. Ik zie het wel gebeuren dat Bowie en Eefje nog wel ver gaan komen in het eindspel.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:20 uur
Van Bowie hoop ik dan wel, van Eefje dan weer helemaal niet
.
Bedankt weer Teun! Ik had Kendrick niet zo hoog verwacht maar de voorspelling Wild Nothing, Eefje en Bowie voor de winst had ik ook wel aangedurfd.
. Bedankt weer Teun! Ik had Kendrick niet zo hoog verwacht maar de voorspelling Wild Nothing, Eefje en Bowie voor de winst had ik ook wel aangedurfd.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:23 uur
Deze hadden jullie nog van me tegoed:
De top-20 van de maand oktober:
1. Majical Cloudz - Downtown
2. Julia Holter - Betsy on the Roof
3. Floating Points - Silhouettes (I, II & III)
4. Lil Ugly Mane - Persistence
5. Grimes - Flesh Without Blood
6. SOPHIE - Just Like We Never Said Goodbye
7. Beach House - Majorette
8. Chromatics - Shadow [Last Dance of the Night Club Edit]
9. Nicolas Jaar - Fight
10. EL VY - Paul is Alive
11. Pumarosa - Priestess
12. Errors - Lease of Life
13. DJ Sprinkles & Mark Fell - Insights
14. Rafael Anton Irisarri - Reprisal
15. Cymbals Eat Guitars - Aerobed
16. Anna von Hausswolff - Evocation
17. Memoryhouse - Dreamshake
18. Savages - The Answer
19. Joanna Newsom - Divers
20. Poets of the Fall - Rebirth
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
De top-20 van de maand oktober:
1. Majical Cloudz - Downtown
2. Julia Holter - Betsy on the Roof
3. Floating Points - Silhouettes (I, II & III)
4. Lil Ugly Mane - Persistence
5. Grimes - Flesh Without Blood
6. SOPHIE - Just Like We Never Said Goodbye
7. Beach House - Majorette
8. Chromatics - Shadow [Last Dance of the Night Club Edit]
9. Nicolas Jaar - Fight
10. EL VY - Paul is Alive
11. Pumarosa - Priestess
12. Errors - Lease of Life
13. DJ Sprinkles & Mark Fell - Insights
14. Rafael Anton Irisarri - Reprisal
15. Cymbals Eat Guitars - Aerobed
16. Anna von Hausswolff - Evocation
17. Memoryhouse - Dreamshake
18. Savages - The Answer
19. Joanna Newsom - Divers
20. Poets of the Fall - Rebirth
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:24 uur
Dat Eefje voor jou NMD (© Mjuman) is kan ik nog wel begrijpen, maar wat je eerder aanhaalde dat Scheef zo onverstaanbaar is kan ik nog steeds niet helemaal volgen. Vind deze single juist een van haar nummers waarbij ze het duidelijkst articuleert. Ook voordat ik de tekst erbij pakte kon ik het wel volgen. Scheelt misschien wel dat ik haar stem gewend ben.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:29 uur
De top-20 van de maand november:
1. David Bowie - Blackstar
2. Eefje de Visser - Scheef
3. Kendrick Lamar - Alright
4. Wild Nothing - To Know You
5. The Chills - America Says Hello
6. Stars - A Simple Song
7. Daughter - Numbers
8. Oneohtrix Point Never - Ezra
9. Floating Points - Peroration Six
10. The Jezabels - Come Alive
11. Anna von Hausswolff - Come Wander with Me / Deliverance
12. Boogarins - 6000 Dias (Ou Mantra dos 20 Anos)
13. broeder Dieleman - Lovenpolder, Boerengat
14. Jaga Jazzist - Oban [Todd Terje Remix]
15. Lana Del Rey - Terrence Loves You
16. The Slow Show - Breaks Today
17. Chelsea Wolfe - After the Fall
18. Tsar B - Escalate
19. Bachar Mar-Khalifé - Layla
20. Flying Horseman - Money
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
1. David Bowie - Blackstar
2. Eefje de Visser - Scheef
3. Kendrick Lamar - Alright
4. Wild Nothing - To Know You
5. The Chills - America Says Hello
6. Stars - A Simple Song
7. Daughter - Numbers
8. Oneohtrix Point Never - Ezra
9. Floating Points - Peroration Six
10. The Jezabels - Come Alive
11. Anna von Hausswolff - Come Wander with Me / Deliverance
12. Boogarins - 6000 Dias (Ou Mantra dos 20 Anos)
13. broeder Dieleman - Lovenpolder, Boerengat
14. Jaga Jazzist - Oban [Todd Terje Remix]
15. Lana Del Rey - Terrence Loves You
16. The Slow Show - Breaks Today
17. Chelsea Wolfe - After the Fall
18. Tsar B - Escalate
19. Bachar Mar-Khalifé - Layla
20. Flying Horseman - Money
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:31 uur
NMD? Sorry Geert, ik hou mijn straattaal de laatste tijd niet meer zo goed bij.
Ik heb het vaak geprobeerd met Eefje maar het raakt me zelden tot nooit. Er staat één nummer op Het Is die wel oké is maar verder doet het me gewoon weinig. Het gekke is dat het soort muziek ze maakt me normaal gesproken zeker aanspreekt maar nu dus niet. En wat betreft die verstaanbaarheid, ik kan d'r amper volgen en dat irriteert me. Fijn voor jou dat je het wel goed verstaat.
Ik heb het vaak geprobeerd met Eefje maar het raakt me zelden tot nooit. Er staat één nummer op Het Is die wel oké is maar verder doet het me gewoon weinig. Het gekke is dat het soort muziek ze maakt me normaal gesproken zeker aanspreekt maar nu dus niet. En wat betreft die verstaanbaarheid, ik kan d'r amper volgen en dat irriteert me. Fijn voor jou dat je het wel goed verstaat.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:32 uur
Edgar18 schreef:
Niet mijn ding.
Duurde ook even voordat ik daar achter was.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 18:48 uur
En we gaan meteen door met de laatste maand! Er zijn 30 nummers die alvast genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 december zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand december uit het "Maak kennis met... 2015"-topic. Dit wordt normaal gesproken aangevuld met de populairste nummers van de populairste zeventien albums op MuMe die in december zijn uitgekomen, maar in december zijn de releases altijd zeer schaars en wordt het aangevuld met de categorie “overig”.
De top vijf singles op RYM t/m 31 december:
Kendrick Lamar feat. Bilal, Anna Wise & Thundercat - These Walls
David Bowie - Lazarus
Radiohead - Spectre
LCD Soundsystem - Christmas Will Break Your Heart
Future - March Madness
De acht best beoordeelde nummers van de maand december uit het topic "Maak kennis met... 2015":
Feeding Fingers - Your Candied Laughter Crawls
Josefin Öhrn + The Liberation - Take Me Beyond
Flying Horseman - Faithfully Yours
a balladeer - Wishes, Horses
Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Hot Coals
Patty Griffin - Servant of Love
Mark Lenover - Ghosts Walk in Dreams
Ethan Johns - Silver Liner
En tot slot komen normaal de meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit december op MusicMeter. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van 3,00 of hoger automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt. Hierbij kwam ik slechts tot vijf albums met een enigszins redelijk aantal stemmen en gemiddelde. Daarna heb ik de Album Top 100 van 2015 van MusicMeter doorgespeurd op albums waarvan nog niks heeft meegedaan (drie stuks). Daarna heb ik alle nummers geselecteerd uit de Top 40 van de Eindafrekening van de MuMeAfrekening die nog niet hebben meegedaan. En tot slot nog vier nummers die ik in meerdere eindejaarslijsten van muziekbladen tegenkwam:
Prince - Black Muse
Pusha T - Crutches, Crosses, Caskets
Golden Earring - Je Regrette
Evangelist - God Song
Archy Marshall - Swell
Protomartyr - Pontiac 87
Leprous - The Price
Paradise Lost - Beneath Broken Earth
Ariel Pink - Dayzed Inn Daydreams
Låpsley - Hurt Me
Muse - Psycho
Noel Gallagher's High Flying Birds - Riverman
Benjamin Clementine - London
Adele - Hello
Fetty Wap - Trap Queen
Alessia Care - Here
Missy Elliott feat. Pharrell - WTF (Where They From)
Alfabetische lijst:
Adele - Hello
Alessia Care - Here
Archy Marshall - Swell
David Bowie - Lazarus
Evangelist - God Song
Fetty Wap - Trap Queen
Future - March Madness
Låpsley - Hurt Me
Leprous - The Price
Muse - Psycho
Prince - Black Muse
Protomartyr - Pontiac 87
Radiohead - Spectre
Nu mogen er nog 34 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn 1) dat een nummer in 2015 is/wordt uitgebracht en 2) dat (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst met alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan.
Overzicht 2015
EXTRA BELANGRIJK DEZE MAAND: LET OP DAT EEN NUMMER ECHT IN 2015 IS UITGEBRACHT!
De top vijf singles op RYM t/m 31 december:
David Bowie - Lazarus
Radiohead - Spectre
Future - March Madness
De acht best beoordeelde nummers van de maand december uit het topic "Maak kennis met... 2015":
En tot slot komen normaal de meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit december op MusicMeter. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van 3,00 of hoger automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt. Hierbij kwam ik slechts tot vijf albums met een enigszins redelijk aantal stemmen en gemiddelde. Daarna heb ik de Album Top 100 van 2015 van MusicMeter doorgespeurd op albums waarvan nog niks heeft meegedaan (drie stuks). Daarna heb ik alle nummers geselecteerd uit de Top 40 van de Eindafrekening van de MuMeAfrekening die nog niet hebben meegedaan. En tot slot nog vier nummers die ik in meerdere eindejaarslijsten van muziekbladen tegenkwam:
Prince - Black Muse
Evangelist - God Song
Archy Marshall - Swell
Protomartyr - Pontiac 87
Leprous - The Price
Låpsley - Hurt Me
Muse - Psycho
Adele - Hello
Fetty Wap - Trap Queen
Alessia Care - Here
Alfabetische lijst:
Adele - Hello
Alessia Care - Here
Archy Marshall - Swell
David Bowie - Lazarus
Evangelist - God Song
Fetty Wap - Trap Queen
Future - March Madness
Låpsley - Hurt Me
Leprous - The Price
Muse - Psycho
Prince - Black Muse
Protomartyr - Pontiac 87
Radiohead - Spectre
Nu mogen er nog 34 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn 1) dat een nummer in 2015 is/wordt uitgebracht en 2) dat (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst met alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan.
Overzicht 2015
EXTRA BELANGRIJK DEZE MAAND: LET OP DAT EEN NUMMER ECHT IN 2015 IS UITGEBRACHT!
0
geplaatst: 17 januari 2016, 18:48 uur
31. A$AP Rocky feat. Rod Stewart, Miguel & Mark Ronson - Everyday
32. Grimes - Kill V. Maim
32. Grimes - Kill V. Maim
0
geplaatst: 17 januari 2016, 18:51 uur
0
geplaatst: 17 januari 2016, 19:01 uur
0
geplaatst: 17 januari 2016, 19:34 uur
* denotes required fields.