Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 18:31 uur
U begrijpt nu toch zeker zelf ook wel dat ZOIETS niet kan he???
Meneer eh.... nou ja...... Knollenburg!
0
Aquila
geplaatst: 29 augustus 2014, 20:15 uur
Er zullen niet veel mensen zijn die hem kennen, maar gisterenavond is Stuart Gordon overleden. Vaste violist op veel van Peter Hammills albums en talloze malen met hem op toernee.
http://sofasound.wordpress.com
http://www.mitkadem.co.il/files/hammill_noga4_stuart_gordon.jpg
RIP Stuart Gordon
http://sofasound.wordpress.com
http://www.mitkadem.co.il/files/hammill_noga4_stuart_gordon.jpg
RIP Stuart Gordon
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 20:33 uur
Mede bekend ook van zijn bijdragen aan Porcupine Tree (Lightbulb Sun), Steve Hogarth (The Icecream Genius) en Peter Gabriel (Ovo).... R.I.P. Stuart Gordon.
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 22:17 uur
R.I.P. Glenn Cornick
It is with great sadness that we learned today of the passing of Glenn Cornick, bass player with Jethro Tull from the band’s inception 1968 until 1970. Of course, he had also played with the John Evan Band for the year during 1967 and so his contribution to the geographical transition from Blackpool to London and into the professional music scene was considerable.
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 22:19 uur
R.I.P. Glenn Cornick
Stiekem op een heleboel prachtige albums te horen
Stiekem op een heleboel prachtige albums te horen
0
geplaatst: 30 augustus 2014, 12:27 uur
R.I.P. Glenn Cornick; wellicht net als veel andere Jethro Tull-muzikanten zwaar onderschat. Steunpilaar op Stand Up en Benefit , niets minder dan geniale albums.
0
geplaatst: 1 september 2014, 11:01 uur
R.I.P. Glenn Cornick, wie ooit een basgitaar in handen had, probeerde meteen jouw loopje van Bourée na te spelen.
0
geplaatst: 1 september 2014, 12:47 uur
willemmusic schreef:
R.I.P. Glenn Cornick, wie ooit een basgitaar in handen had, probeerde meteen jouw loopje van Bourée na te spelen.
Terwijl ik je bericht lees, hoor ik dat loopje in de jukebox in mijn hoofd... Classic Rock, in meerdere opzichten!
0
geplaatst: 2 september 2014, 04:57 uur
Survivor zanger Jimi Jamison (63) overleden
In 1986 scoorde de zanger met Survivor zijn grootste hit: Burning Heart. Een nummer 2 hit in ons land en bekend van de film Rocky IV waarin het nummer te horen is. In de jaren '90 zorgde Jim met het nummer I'm Always Here voor de openingstune van Baywatch (met o.a. David Hasselhoff).
Jim overleed zondagnacht in Memphis aan een hartaanval.
In 1986 scoorde de zanger met Survivor zijn grootste hit: Burning Heart. Een nummer 2 hit in ons land en bekend van de film Rocky IV waarin het nummer te horen is. In de jaren '90 zorgde Jim met het nummer I'm Always Here voor de openingstune van Baywatch (met o.a. David Hasselhoff).
Jim overleed zondagnacht in Memphis aan een hartaanval.
0
geplaatst: 2 september 2014, 07:56 uur
R.I.P. Jimi Jamison
Eye of the Tiger was natuurlijk ook gigantische hit voor Survivor.
0
geplaatst: 2 september 2014, 08:13 uur
musician schreef:
Jazeker, maar dát nummer heeft-ie dus niet gezongen. Ik vrees dat we dat misverstand de komende dagen vaker gaan horen. Jimi Jamison trad pas na het hitsucces van Eye of the tiger toe tot Survivor. Burning heart heeft-ie bijvoorbeeld wél gezongen. En ook alle volgende (Amerikaanse) hits van Survivor. Zoals deze:
Survivor - The Search Is Over - YouTube
Het viel me sowieso mee dat zijn overlijden (hartaanval) zojuist gemeld werd op het Radio 1-journaal. Hij was in Nederland volgens mij voornamelijk bekend bij een vrij selecte groep AOR/melodic rock-liefhebbers. Niettemin: wel een van de allerbeste zangers uit het genre.
R.I.P. Jimi Jamison.
0
geplaatst: 2 september 2014, 08:46 uur
Ja, je hebt natuurlijk gelijk.
Ik wist het ook niet meer zeker, maar dat Eye of the Tiger een grote hit was voor Survivor leidt uiteraard geen twijfel
Ik wist het ook niet meer zeker, maar dat Eye of the Tiger een grote hit was voor Survivor leidt uiteraard geen twijfel

0
geplaatst: 2 september 2014, 08:58 uur
RIP Jimi Jamison ....
Gestorven aan een hartaanval, dus geen Burning heart meer.....
Overigens vond ik Burning heart altijd vele malen beter dan the tiger...
Gestorven aan een hartaanval, dus geen Burning heart meer.....
Overigens vond ik Burning heart altijd vele malen beter dan the tiger...
0
geplaatst: 2 september 2014, 08:59 uur
Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen (en ook media) die vergissing maken. Wie Jimi Jamison zegt, zegt Survivor. En wie Survivor zegt, zegt al gauw Eye of the tiger...
Eye of the tiger is door de jaren heen veel bekender gebleven dan Burning heart, terwijl die twee nummers wereldwijd (ook in Nederland) hits van vergelijkbare grootte waren. Ze hebben ook ongeveer hetzelfde marsritme, vind ik. Toch gek eigenlijk dat één zo'n nummer dan veel meer 'staying power' heeft dan het andere. Zal ook wel komen door dat intro, dat je op veel sportevenementen terug hoort.
Jimi Jamison was toch wel een beetje een held van me. De meeste Survivor-platen waarop hij meezong zijn erg goed, veel beter dan hun eerdere platen. Ja, ook beter dan Eye of the tiger (het album)...
Eye of the tiger is door de jaren heen veel bekender gebleven dan Burning heart, terwijl die twee nummers wereldwijd (ook in Nederland) hits van vergelijkbare grootte waren. Ze hebben ook ongeveer hetzelfde marsritme, vind ik. Toch gek eigenlijk dat één zo'n nummer dan veel meer 'staying power' heeft dan het andere. Zal ook wel komen door dat intro, dat je op veel sportevenementen terug hoort.
Jimi Jamison was toch wel een beetje een held van me. De meeste Survivor-platen waarop hij meezong zijn erg goed, veel beter dan hun eerdere platen. Ja, ook beter dan Eye of the tiger (het album)...
0
geplaatst: 2 september 2014, 09:06 uur
gaucho schreef:
Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen (en ook media) die vergissing maken. Wie Jimi Jamison zegt, zegt Survivor. En wie Survivor zegt, zegt al gauw Eye of the tiger...
.
.
Ik niet. Twee muisklikken zetten je op het juiste spoor voor wat betreft de feitjes. Vooral media zouden zich dan weer eens kunnen onderscheiden van het plebs.
Dave Bickler zong op Eye Of the Tiger. Met die baret op zijn knar weetjewel? Na die plaat uit 1983 verdween hij en kwam Jamison erbij. Tegenwoordig treedt hij wel met Survivor op. Samen met Jamison overigens.
Jimi Jamison was de man van The Search Is Over en Burning Heart. Die laatste was ook hier een hit vanwege de film natuurlijk. Veel andere nummers waren vooral in de VS erg populair. De albums When Seconds Count en Vital Signs blijven me het meest bij. Zonde dat het niet meer wilde boteren tussen Jim Peterik en hem. Peterik was de man die vrijwel al die klassiekers uit zijn pen liet stromen.
Jamison is praktisch in het harnas gestorven.
http://www.examiner.com/images/blog/EXID20368/images/Jimi_by_Sally_June_Irwin.jpg
Overigens wist de man best raad met Eye Of The Tiger hoor:
0
geplaatst: 2 september 2014, 09:35 uur
Zozo, alweer een bekende. Geen slopender carriére dan dat van de rockmuzikant. RIP Jimi en bedankt voor je verdienstelijke aandeel in mijn eigen muziekcultuur.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 september 2014, 11:12 uur
R.I.P. Jimi Jamison, binnenkort Vital Signs maar weer eens opzetten
0
geplaatst: 2 september 2014, 11:19 uur
gaucho schreef:
Bij Survivor denk ik persoonlijk als 1ste aan Jim Peterik maar dat heeft verder weinig met dit verlies te maken.
R.I.P.
0
buizen
geplaatst: 2 september 2014, 12:09 uur
Survivor zou trouwens een korte Europese toernee houden en de start zou in Nederland zijn (8 oktober Hedon Zwolle). Benieuwd of ze een andere frontman zoeken of de toernee afblazen.
0
geplaatst: 2 september 2014, 12:25 uur
Optreden in Hedon gaat in elk geval niet door, is bekend gemaakt. In principe hoeft er geen andere frontman te komen want oorspronkelijk zanger Dave Bickler maakt ook nog gewoon deel uit van deze line-up. En Frankie Sullivan vindt het ook geinig om te zingen, zo bleek de laatste jaren. Dus afgezien van het mentale vlak kan het gewoon door blijven gaan, dunkt me.
0
geplaatst: 4 september 2014, 22:33 uur
En Joan Rivers ook niet. Maar wat heeft dat met muziek te maken, beste Maartje?
0
geplaatst: 5 september 2014, 00:07 uur
gaucho schreef:
Dit moet door de Rambo films en Raymond van Barneveld komen.]
0
geplaatst: 5 september 2014, 09:37 uur
Ik kwam dit nog tegen van Jamison. Starbucks reclame. Nog een prijs mee gewonnen ook.
0
geplaatst: 5 september 2014, 16:08 uur
Hopeton Lewis, zanger van een van de eerste rocksteady singles Take It Easy is gisteren overleden.
http://www.readjunk.com/new...
Ik had eerlijk gezegd nog niet echt een heel album van hem gehoord. Alleen op verzamelaars.
Net even op de Spot opgezocht: Take it Easy
Tof album!
http://www.readjunk.com/new...
Ik had eerlijk gezegd nog niet echt een heel album van hem gehoord. Alleen op verzamelaars.
Net even op de Spot opgezocht: Take it Easy
Tof album!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.