Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 5 september 2014, 18:44 uur
Elke keer als ik dit topic aanklik denk ik "Wie is er nu weer dood?".
Een macaber topic.
Een macaber topic.
0
geplaatst: 6 september 2014, 19:51 uur
R.I.P. Simone Battle
Simone, na meegedaan te hebben aan XFactor, belandde in de groep G.R.L., een soort herstart van the Pussycat Dolls.
Vreemd om te horen dat het hier om een zelfmoord lijkt te gaan. Het groepje had deze zomer een wereldwijde (afgezien van Nederland) hit met Pitbull en hun eerste single (deze week uitgebracht in de UK) stond gelijk in de Top 5 van iTunes. Zo zie je maar weer: met success komt geen geluk. Heel naar dat je depressie op zo'n jonge leeftijd al zo diep kan zitten. Heel naar dat mensen hier zoveel last van kunnen hebben. Simone werd maar 25 jaar.
Leuk pop-plaatje, waarbij het refrein te wensen over laat, maar het wel een leuk folky sfeertje afgeeft.
Simone, na meegedaan te hebben aan XFactor, belandde in de groep G.R.L., een soort herstart van the Pussycat Dolls.
Vreemd om te horen dat het hier om een zelfmoord lijkt te gaan. Het groepje had deze zomer een wereldwijde (afgezien van Nederland) hit met Pitbull en hun eerste single (deze week uitgebracht in de UK) stond gelijk in de Top 5 van iTunes. Zo zie je maar weer: met success komt geen geluk. Heel naar dat je depressie op zo'n jonge leeftijd al zo diep kan zitten. Heel naar dat mensen hier zoveel last van kunnen hebben. Simone werd maar 25 jaar.
Leuk pop-plaatje, waarbij het refrein te wensen over laat, maar het wel een leuk folky sfeertje afgeeft.
0
geplaatst: 9 september 2014, 16:01 uur
Ah, Okkie Huysdens. Van de band die al jaren hoog op mijn verlanglijstje staat om ooit nog eens terug te vinden op CD (haast niet te krijgen). Gelukkig heb ik wel beide LP's van The President.
Heerlijke 80s popplaten die - voor mij althans - illustreren dat een bloedcommerciële insteek wel degelijk kan resulteren in sterke muziek.
Ik kende hem eigenlijk alleen van The President en Limousine, maar eigenlijk heeft iedereen zijn stem wel eens gehoord. Ik kom er nl. nu pas, bij zijn overlijden, achter dat hij de stem van Paul McCartney deed in de Beatles-medley van Stars on 45. En dat is echt overal ter wereld een hit geweest.
http://www.muziekencyclopedie.nl/action/entry/Okkie+Huysdens;jsessionid=aaacwe7sPk0AEh_zsTAHu
Typisch geval van 'ieder kent zijn stem, maar bijna niemand kent zijn naam'...
R.I.P. Okkie Huysdens
Heerlijke 80s popplaten die - voor mij althans - illustreren dat een bloedcommerciële insteek wel degelijk kan resulteren in sterke muziek.
Ik kende hem eigenlijk alleen van The President en Limousine, maar eigenlijk heeft iedereen zijn stem wel eens gehoord. Ik kom er nl. nu pas, bij zijn overlijden, achter dat hij de stem van Paul McCartney deed in de Beatles-medley van Stars on 45. En dat is echt overal ter wereld een hit geweest.
http://www.muziekencyclopedie.nl/action/entry/Okkie+Huysdens;jsessionid=aaacwe7sPk0AEh_zsTAHu
Typisch geval van 'ieder kent zijn stem, maar bijna niemand kent zijn naam'...
R.I.P. Okkie Huysdens
0
geplaatst: 9 september 2014, 18:10 uur
Ja, hier wel een bekende naam. Niets met zijn eigen muziek gehad maar een artiest van formaat in de 70's en 80's ......... voor mij voornamelijk gerelateerd aan wijlen Pim Koopman waar hij tijdens het tributeconcert zijn muzikale partner en vriend nog zijn laatste eer heeft betoond. R.I.P. Okkie.
0
geplaatst: 9 september 2014, 18:38 uur
You're Gonna Like It - YouTube
Okkie Huysdens tijdens de Pim Koopman tribute met Kayak. Nummer van The President (1983) waar Okkie met Pim Koopman samenwerkte. Binnen de scene een gerespecteerd vocalist.
Zong overigens ook één van de eerste Toppop tunes in.
R.I.P Okkie
Okkie Huysdens tijdens de Pim Koopman tribute met Kayak. Nummer van The President (1983) waar Okkie met Pim Koopman samenwerkte. Binnen de scene een gerespecteerd vocalist.
Zong overigens ook één van de eerste Toppop tunes in.
R.I.P Okkie
0
geplaatst: 9 september 2014, 20:12 uur
Huysdens zong ook op Actual Fantasy van Arjen Lucassens Ayreon. En hij produceerde de eerste plaat van Bodine. Ook Lucassen.
0
geplaatst: 9 september 2014, 21:11 uur
Klopt! Hoe kon ik dat nog vergeten........ En natuurlijk de toetsenist van de Rainbow Train met Hans Vermeulen.
0
geplaatst: 9 september 2014, 23:13 uur
Kortom, een meer dan aardige CV.
Is er eigenlijk bekend waar aan Okki is overleden ?
Is er eigenlijk bekend waar aan Okki is overleden ?
0
Ponty Mython
geplaatst: 11 september 2014, 15:14 uur
Robert 'Throb' Young, ex-gitarist van Primal Scream, is overleden.
Primal Scream guitarist Robert ‘Throb’ Young has died - Telegraph - telegraph.co.uk
Primal Scream guitarist Robert ‘Throb’ Young has died - Telegraph - telegraph.co.uk
0
geplaatst: 11 september 2014, 15:39 uur
Ja, las het eerder vandaag al 
Voor de zekerheid herman ook maar even taggen hier, wellicht krijgt hij het anders niet mee in het verre Spanje. En het is toch de gitarist van het album van z'n avatar.

Voor de zekerheid herman ook maar even taggen hier, wellicht krijgt hij het anders niet mee in het verre Spanje. En het is toch de gitarist van het album van z'n avatar.
0
geplaatst: 11 september 2014, 16:30 uur
Ik ben helaas vanaf vandaag weer terug en dit kon er ook nog wel bij. 
Hij was 49.

Hij was 49.
0
geplaatst: 11 september 2014, 20:16 uur
Tja RIP Robert Young dus...
Primal Scream-gitarist Robert Young gestorven - De Standaard
Primal Scream-gitarist Robert Young gestorven - De Standaard
0
geplaatst: 12 september 2014, 04:13 uur
Bob Crewe, vermaard songwriter en producer van o.a. The Four Seasons, overleden op 82-jarige leeftijd.
Tot zijn bekendste liedjes behoren de 'evergreens' Can't take my eyes off of you, Sherrie (alleen productie), The sun ain't gonna shine anymore (Walker Brothers), Silence is Golden (the Tremeloes) en het uitdagende Lady Marmalade (Voulez-vous coucher avec moi?) van LaBelle.
Een overzicht van zijn indrukwekkende carriere staat op Bob Crewe - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Bob Crewe
Tot zijn bekendste liedjes behoren de 'evergreens' Can't take my eyes off of you, Sherrie (alleen productie), The sun ain't gonna shine anymore (Walker Brothers), Silence is Golden (the Tremeloes) en het uitdagende Lady Marmalade (Voulez-vous coucher avec moi?) van LaBelle.
Een overzicht van zijn indrukwekkende carriere staat op Bob Crewe - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Bob Crewe
0
geplaatst: 12 september 2014, 08:57 uur
..en nog meer oude mannen die van ons heengegaan zijn. De kans is groot dat niemand zijn naam kent, hier op MuMe, maar hij mag zeker niet onvermeld blijven:
Cosimo Matassa, mede-grondlegger van de New Orleans sound in de rock 'n' roll, is op 88-jarige leeftijd overleden. Als producer en eigenaar van een opnamestudio legde hij het in de jaren vijftig allemaal vast: de eerste oprispingen van de rhythm 'n' blues en rock 'n' roll in de VS, waaronder Tutti Frutti van Little Richard. Maar ook legendarische opnamen van o.a. Fats Domino, Sam Cooke, Professor Longhair, Jerry Lee Lewis, Ray Charles, Lee Dorsey, Ernie K-Doe, Lloyd Price, Smiley Lewis en Dr. John.
Legendary Cosimo Matassa dies at 88 - wwltv.com
Op zijn terrein minstens zo invloedrijk als Allen Toussaint, en dat wil wat zeggen.
R.I.P. Cosimo Matassa
Cosimo Matassa, mede-grondlegger van de New Orleans sound in de rock 'n' roll, is op 88-jarige leeftijd overleden. Als producer en eigenaar van een opnamestudio legde hij het in de jaren vijftig allemaal vast: de eerste oprispingen van de rhythm 'n' blues en rock 'n' roll in de VS, waaronder Tutti Frutti van Little Richard. Maar ook legendarische opnamen van o.a. Fats Domino, Sam Cooke, Professor Longhair, Jerry Lee Lewis, Ray Charles, Lee Dorsey, Ernie K-Doe, Lloyd Price, Smiley Lewis en Dr. John.
Legendary Cosimo Matassa dies at 88 - wwltv.com
Op zijn terrein minstens zo invloedrijk als Allen Toussaint, en dat wil wat zeggen.
R.I.P. Cosimo Matassa
0
geplaatst: 12 september 2014, 10:30 uur
The Four Seasons, onsterfelijk jeugdsentiment, totdat ik in mijn volwassener jaren ontdekte dat hun muziek ook toen nog overeind bleef, vooral dankzij de ijzer-ijzer-sterke composities: Dawn (go away), Rag doll, Save it for me (met dat magnifieke Runaway-orgeltje - Wikipedia noemt het een "space-era organ") en mijn persoonlijke favoriet Let's hang on. Bob Crewe, een groot componist. R.I.P.
0
geplaatst: 12 september 2014, 22:51 uur
Drummer Andrea Marongiu van de Spaans-Britse band Crystal Fighters is overleden.
0
geplaatst: 13 september 2014, 09:44 uur
Cosimo Matassa R.I.P.
Mooi recent uitgebracht eerbetoon aan Cosimo bij Ace Records.
Cracking the Cosimo Code (2014)

Mooi recent uitgebracht eerbetoon aan Cosimo bij Ace Records.
Cracking the Cosimo Code (2014)

0
geplaatst: 14 september 2014, 08:05 uur
R.I.P. Joe Sample (75)
Ik hoor het net op het NOS-journaal. Zeer gewaardeerd jazzpianist en componist, natuurlijk vooral bekend van The Crusaders, waar hij vanaf het begin deel van uitmaakte. Maar hij maakte ook een groot aantal soloplaten en schreef muziek voor anderen.
Niet alleen met zijn naam was hij zijn tijd vooruit, ook als muzikant: The Crusaders begonnen met bebop, maar legden met hun 'soulful jazz' de basis voor wat uiteindelijk 'smooth jazz' genoemd zou worden. Een genre dat niet door iedereen gewaardeerd wordt (jazz-puristen gruwen ervan), maar mits goed gedaan, mag ik er graag naar luisteren. En The Crusaders zaten met hun jazzy, funky laid-back grooves wat mij betreft altijd aan de goede kant van de streep. Heerlijke muziek.
Ook zijn soloplaat Carmel is een aanrader.
Componist Street Life overleden - NOS Nieuws
Ik hoor het net op het NOS-journaal. Zeer gewaardeerd jazzpianist en componist, natuurlijk vooral bekend van The Crusaders, waar hij vanaf het begin deel van uitmaakte. Maar hij maakte ook een groot aantal soloplaten en schreef muziek voor anderen.
Niet alleen met zijn naam was hij zijn tijd vooruit, ook als muzikant: The Crusaders begonnen met bebop, maar legden met hun 'soulful jazz' de basis voor wat uiteindelijk 'smooth jazz' genoemd zou worden. Een genre dat niet door iedereen gewaardeerd wordt (jazz-puristen gruwen ervan), maar mits goed gedaan, mag ik er graag naar luisteren. En The Crusaders zaten met hun jazzy, funky laid-back grooves wat mij betreft altijd aan de goede kant van de streep. Heerlijke muziek.
Ook zijn soloplaat Carmel is een aanrader.
Componist Street Life overleden - NOS Nieuws
0
geplaatst: 14 september 2014, 08:29 uur
Het grote publiek kent The Crusaders natuurlijk vooral van die ene grote hit, Street life uit 1979, met Randy Crawford. Prachtig, vooral in de meer dan 11 minuten durende LP-uitvoering.
Zelf reken ik dit nummer tot mijn favorieten. Uiteraard ook een compositie van Joe Sample (en Will Jennings). Met Bill Withers:
the crusaders soul shadows (full lenght version) 1980 - YouTube
Zelf reken ik dit nummer tot mijn favorieten. Uiteraard ook een compositie van Joe Sample (en Will Jennings). Met Bill Withers:
the crusaders soul shadows (full lenght version) 1980 - YouTube
0
geplaatst: 14 september 2014, 10:23 uur
R.I.P. Joe Sample, bedankt nog voor het fenomenale Street Life!
0
geplaatst: 14 september 2014, 15:10 uur
R.I.P. Joe Sample
Free As the Wind is een van m'n favoriete jazz-funk albums.
Free As the Wind is een van m'n favoriete jazz-funk albums.
0
geplaatst: 14 september 2014, 21:31 uur
Het nummer Soul Shadows van the Crusaders ontdekte ik eerder dit jaar, en dat is toch wel popjazzfunk van de bovenste plank. Met de warme vocalen van Bill Withers. R.I.P. Joe.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.