MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

Casartelli (moderator)
Als we op dit forum niet over politiek en religie mogen discussiëren, konden we de zin en onzin van zelfmoord misschien ook maar beter achterwege laten, helemaal in dit topic.

Onweerwolf
IllumSphere schreef:
(quote)

Waarom moet hij een bron hebben voor een persoonlijke mening?

Hij stelt vast dat dood gaan niet de juiste oplossing was voor Robin Williams. Ik wil graag weten waar hij die wijsheid vandaan heeft gehaald.

buizen
Edwynn schreef:

On topic: Tristessa, zangeres van het Griekse orkest Astarte is overleden aan de gevolgen van leukemie.

"Grieks orkest"? Toegegeven ik kende het ook niet maar het is een black metal band. Op geen enkel album is een bericht geplaatst en er is welgeteld 1 stem uitgebracht, dus vrij onbekend hier. Op een elpee hebben ze Princess Of The Dawn gecovered.

De zangeres leed aan leukemie, laat een man en zoon achter en is 37 jaar geworden.
R.I.P. Maria Kolokouri (Tristessa).

Zeker weten Arrie, Lauren Bacall een grootheid binnen de filmwereld van weleer. RIP 1924-2014.

buizen schreef:
"Grieks orkest"? Toegegeven ik kende het ook niet maar het is een black metal band. Op geen enkel album is een bericht geplaatst en er is welgeteld 1 stem uitgebracht, dus vrij onbekend hier. Op een elpee hebben ze Princess Of The Dawn gecovered.

http://38.media.tumblr.com/tumblr_kq22s5afDf1qzma4ho1_400.jpg

buizen
Edwynn schreef:
(quote)

(afbeelding)

Of kende jij het wel en was "orkest" een 'koosnaampje' voor deze blackmetalband (wat jij dus wel wist). Ik begin nu ineens te twijfelen

Maar natuurlijk kende ik het wel. Anders post ik dat niet. Echt bijzonder vind ik het niet. Eigenlijk kun je alleen hun debuut echt als black metal omschrijven. Fijn dat je voor jezelf even op wikipedia kijkt om te zien of ik niet uit mijn nek lul. Zo houden we de site op niveau.

buizen
Edwynn schreef:
Fijn dat je voor jezelf even op wikipedia kijkt om te zien of ik niet uit mijn nek lul. Zo houden we de site op niveau.

Wat heeft het wel of niet vantevoren - voor mezelf - op wikipedia kijken nou te maken met hoe ik een omschrijving (zangeres van Grieks orkest) moet duiden?
Jij staat niet speciaal vermeld op die wikipage (heb nog goed gekeken).
Misschien beter om even op jouw account te kijken en zien dat je veel met metal bezig bent, dan had ik het beter gesnapt. Dat was een betere tip. En hadden we de site op niveau gehouden. Duizendmaal excuses.

Ik vind een orkest ook een wat rare omschrijving voor een black metalband, maar volgens mij is Edwynn bekend met de muziek dus die zal het toch het beste kunnen inschatten. En dan nog, wat maakt het uit als het geen orkest maar band is en als ze wat aan de obscure kant zijn?

Orkest, formatie, band, groep, combo, club.. sjeez.

Vandaag is musicus en dirigent Frans Brüggen overleden. Grote naam in de Nederlandse klassieke scene, en ook in het buitenland bemind. Een van de grondleggers voor de uitvoering op authentieke instrumenten. Bekend als dirigent van het Orkest van de Achttiende Eeuw. Bijna elke verzamelaar van klassieke muziek heeft wel een CD met Frans Brüggen in de kast staan. Bijvoorbeeld een van de prachtige (Philips) opnamen met werken van Bach, Beethoven of Haydn.

Edwynn schreef:
Orkest, formatie, band, groep, combo, club.. sjeez.

Ja, ik had al het idee dat het voor jou gewoon een synoniem van band is.

Onweerwolf
In de mettulsien worden bands wel vaker omschreven als orkestjes.

Astarte stond trouwens bekend als de eerste, althans eerste van enige naam, all female blackmetalband.

Zelf heb ik alleen Rise From Within. Een aardige plaat maar niet heel bijzonder.

Svendra schreef:
Vandaag is musicus en dirigent Frans Brüggen overleden. Grote naam in de Nederlandse klassieke scene, en ook in het buitenland bemind. Een van de grondleggers voor de uitvoering op authentieke instrumenten. Bekend als dirigent van het Orkest van de Achttiende Eeuw. Bijna elke verzamelaar van klassieke muziek heeft wel een CD met Frans Brüggen in de kast staan. Bijvoorbeeld een van de prachtige (Philips) opnamen met werken van Bach, Beethoven of Haydn.

Yep. Een begrip. RIP.

(en zo rippen we weer wat af..)

Svendra schreef:

Frans Brüggen is overigens 79 jaar geworden. Als ik het goed heb was hij ziek en dirigeerde hij in een rolstoel. Toevallig draaide ik gisteren nog een plaat waar op hij samen met Bob van Asperen en Anner Bijlsma fluitsonaten van Händel vertolkt. Pas later is hij fulltime dirigent geworden.
Gelukkig heeft hij diverse mooie opnames nagelaten. Vooral zijn Mozart-symfonieën vind ik heel geslaagd.

R.I.P. Rick Parashar, een grote man in de Seattle scene.

Rick Parashar - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Vanochtend nog van verzamelaar van Alice in Chains genoten, en dan zo'n bericht. Jammer eigenlijk dat je vaak pas van dit soort gasten achter de schermen hoort als ze dood zijn. Mooie foto trouwens op de link hieronder. Niet alle Seattle gasten zien er zo levenslustig uit.

50 is geen leeftijd om te gaan natuurlijk...

R.I.P.

Tim "Rawbiz" Williams, bassist bij Suicidal Tendencies is overleden. Deed in het verleden ook sessiewerk bij artiesten als Toni Braxton en Boys II Men. Geen idee hoe oud hij was en ook zijn er geen details bekend omtrent zijn overlijden.

http://raymondahner.com/wp-content/uploads/2013/04/st11.jpg

Er is ook een Tim ''Rawbiz'' Williams op Obesityhelp.com te vinden.

Lijkt om dezelfde persoon te gaan...

HEY BABY BOY! I'M ROOTING THAT EVERYTHING WENT WELL FOR YOU.IT'S BEEN 6 DAYS AND I KNOW GOD HAD HIS ANGEL'S BY YOUR SIDE, AND NO MATTER WHAT,DON'T YOU GIVE UP CAUSE YOU CAME ALONG WAY.SO I'M PRAYING FOR YOU TO RECOVER WITH THE QUICKNESS

http://images0.tcdn.nl/prive/article23016627.ece/BINARY/q/Ad+van+der+GeinDX102_59F9_9.JPG

Ad van der Gein (1922-2014), leider van het Cocktail Trio. Harry de harige aap (een veel strakkere bewerking van Ray Stevens' Harry the hairy ape), wie kent het niet?

Als je Tony Moore op het plaatje bedoelt dan zit je er wel naast. Die is al heel lang niet meer onder ons. Ad was de pianist als ik het me goed herinner.

R.I.P Ad.

Het is overigens Tonny More......Ja.... Nee.

En dan natuurlijk het fout gespelde doch legendarische Kangaroe Eiland

(Rolf Harris - "Tie Me Kangaroo Down, Sport")

Oei, Bluebird, wat een bok van mij. Ik heb de foto hierboven maar even aangepast. . .

R.I P. Ad (92 jaar)
Heb samen met vrouwlief Krasse Knarren gevolgd (Omroep Max ja ja), waarin hij meedeed.

Maar persoonlijk erger nog...vanmorgen...rip lieve oma (88 jaar). Je laatste halfjaar was een helse lijdensweg Hopelijk weer verenigd met je mannetje daarboven. Damn, dit hakt erin.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.