Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2013, 21:42 uur
Dit vond ik ook wel een leuk artikel, verslag van de Humo-quiz van 2 maanden geleden:
Muziekquizzers meten zich in popquiz van Humo - deredactie.be
Het beatbox-filmpje is ook een aanrader.
Muziekquizzers meten zich in popquiz van Humo - deredactie.be
Het beatbox-filmpje is ook een aanrader.
0
geplaatst: 28 maart 2013, 15:29 uur
Poek schreef:
Op zich een leuk artikel, maar ik heb het idee dat de schrijver niet aan veel verschillende popquizzen meedoet... de eerste zin van 4 is ook opmerkelijk!
Op zich een leuk artikel, maar ik heb het idee dat de schrijver niet aan veel verschillende popquizzen meedoet... de eerste zin van 4 is ook opmerkelijk!
Wat is er opmerkelijk aan? Het 'meestal'?
Voor de rest vind ik het stukje wel treffend, maar ik denk idd dat 'ie alleen aan de wat grotere quizzen heeft meegedaan, waar je nakijkploegen hebt. In de meeste gevallen is het toch het tafeltje naast je dat nakijkt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 maart 2013, 19:14 uur
Als ik dit artikel lees dan is onze popkwis toch van een andere orde, wij hebben dit jaar een item dat we nog nooit hebben teruggezien, en dan kwis ik al vanaf 1992 
En belangrijker de prijzen, wij zorgen altijd voor een ieder prijs, en al het inschrijfgeld gaat naar de top 3, dat zie ik ook niet vaak terug.
Artikel Herman, veel bekend volk daarop namen zijn me ook bekend uit het limburgse circuit.

En belangrijker de prijzen, wij zorgen altijd voor een ieder prijs, en al het inschrijfgeld gaat naar de top 3, dat zie ik ook niet vaak terug.
Artikel Herman, veel bekend volk daarop namen zijn me ook bekend uit het limburgse circuit.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 april 2013, 12:45 uur
Wij hebben nog 2 plaatsten (team 4 personen) beschikbaar, wordt nu al weer een leuke Mini Mumeeting met o.a.
Rkdev, Deric Raven, L_T_B en Pjh1967
info staat hier
Rkdev, Deric Raven, L_T_B en Pjh1967
info staat hier
0
geplaatst: 1 april 2013, 19:07 uur
Ons team (L_T_B, rinzwind en pjh1967) kan nog één lid gebruiken voor de popkwis in Venray op 14 april a.s. Wie komt ons versterken !!!!
0
geplaatst: 8 april 2013, 10:38 uur
pjh1967 schreef:
Ons team (L_T_B, rinzwind en pjh1967) kan nog één lid gebruiken voor de popkwis in Venray op 14 april a.s. Wie komt ons versterken !!!!
Er gaat niets boven een middagje popkwissen met mede muzieknerds/-kenners/-liefhebbers en je krijgt de kans om een aantal erg leuke MuMers te ontmoeten (tevens een goed excuus om niet naar je schoonfamilie te moeten !!)
Wie versterkt ons team !!!!
0
geplaatst: 8 april 2013, 10:52 uur
Volgende week maandag Popquiz in het Compagnietheater in Amsterdam...organisatie en presentatie is in handen van Arrie, Dwejkk_, Lukas, ranboy en ondergetekende.
Inschrijven kan hier
Inschrijven kan hier
0
geplaatst: 9 april 2013, 11:23 uur
Lijkt me leuk, maar heb gisteren net mijn werkdag in A'dam van maandag naar woensdag verzet. 
Morgen wel weer popquizzen in Tivoli.

Morgen wel weer popquizzen in Tivoli.

0
geplaatst: 10 april 2013, 16:34 uur
Nog twee mensen gezocht die zin hebben in popquiz vanavond in Hilversum. Kennis van hiphop of hedendaagse pop gewenst (maar geen vereiste).
0
geplaatst: 10 april 2013, 18:46 uur
pjh1967 schreef:
Er gaat niets boven een middagje popkwissen met mede muzieknerds/-kenners/-liefhebbers en je krijgt de kans om een aantal erg leuke MuMers te ontmoeten (tevens een goed excuus om niet naar je schoonfamilie te moeten !!)
En ik ben er ook!

Dus: Wie versterkt ons team !!!!
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:49 uur
Marc (Radiomad), Frank (DjFrankie) en Maurice (Maux) bedankt voor de gezellige middag en de leuke (maar beste wel pittige) popquiz in Venray! Volgend jaar dus een iets beter uitgebalanceerd team meenemen
Felicitaties richting 4 Amigo's, The Outsiders en onze vrienden uit Beugen.
Felicitaties richting 4 Amigo's, The Outsiders en onze vrienden uit Beugen.
0
geplaatst: 15 april 2013, 01:30 uur
Pittige, maar weer mooie quiz in Venray; tevreden met de 2e plek.
Organisatie
Organisatie

0
geplaatst: 15 april 2013, 08:37 uur
Leuke middag weer gehad in Venray, organisatie was weer top! Zeer tevreden met onze 5e plek (vorige 2 edities werden we 6e).
0
geplaatst: 15 april 2013, 13:38 uur
Het was idd een pittig middagje in Venray, maar wel leuk.
Hopelijk mag ik volgende jaar nog wel mee @rkdev
Hopelijk mag ik volgende jaar nog wel mee @rkdev

0
geplaatst: 15 april 2013, 13:43 uur
Precies was mooi quiz volgende jaar ook een locatie die erbij past dan wordt het weer echt
gezellig. Dank aan de mannen van de "Evenaar"
gezellig. Dank aan de mannen van de "Evenaar"
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 april 2013, 17:04 uur
Volgens mij heb ik Joost nog op songpop, maar ik speel onder mijn vriendins naam.
Maar dacht al die ken ik ergens van
Bedankt heren voor de leuke reacties
Maar dacht al die ken ik ergens van

Bedankt heren voor de leuke reacties

0
geplaatst: 15 april 2013, 20:54 uur
Volgens mij was jij degene die het meeste wist hoor. Dus dat is zeker niet nodig

DjFrankie, onder welke naam speel je dan? Esther?
0
geplaatst: 15 april 2013, 22:29 uur
Mijn vrouw krijgt op het schoolplein ook regelmatig van moeders te horen dat ze niet wisten dat ze zoveel van muziek wist. 
echter vanmiddag slecht gescoord met Songpop, mijn twee dochtertjes hebben het ook gespeeld ( 2 en 5 jaar oud).

echter vanmiddag slecht gescoord met Songpop, mijn twee dochtertjes hebben het ook gespeeld ( 2 en 5 jaar oud).
0
geplaatst: 16 april 2013, 00:38 uur
It! It! It!
Wat een stomme quiz van de ni-knights! Of nouja, eigenlijk was ie goed gemaakt, leuk, afwisselend en van goed niveau (wel wat te lang), maar Remco en ik stonden met de dames steeds bovenaan, tot het einde, op 1 punt tweede
Wat een stomme quiz van de ni-knights! Of nouja, eigenlijk was ie goed gemaakt, leuk, afwisselend en van goed niveau (wel wat te lang), maar Remco en ik stonden met de dames steeds bovenaan, tot het einde, op 1 punt tweede

0
geplaatst: 16 april 2013, 00:45 uur
Jammer Poek, net één puntje te kort, maar spannend was het wel
.
Ben het met je conclusie eens goed gemaakt, leuk, afwisselend en van goed niveau (wel wat te lang); als team zijn we blij met hoe het gegaan is.
.Ben het met je conclusie eens goed gemaakt, leuk, afwisselend en van goed niveau (wel wat te lang); als team zijn we blij met hoe het gegaan is.
0
geplaatst: 16 april 2013, 01:57 uur
Ja, volgende keer 1 rondje minder...maar buiten de wat lange duur waren de reacties volgens mij wel positief over de "inhoud" vd quiz (voorzover ik het meegekregen heb, moest ook nogal snel weg als gevolg vd wat lange duur). Ik vond het in ieder geval leuk om te organiseren / presenteren.
En ja Poek...waar ging het nu fout want je stond na 3 en 6 rondes nog bovenaan....
En ja Poek...waar ging het nu fout want je stond na 3 en 6 rondes nog bovenaan....
0
geplaatst: 16 april 2013, 06:40 uur
En de laatste ronde hadden we weer een full score, dus daar lag het ook niet aan. Maar in ronde acht verloren we vier punten op de concurrenten van Pink Freud. Had ik niet verwacht, dat ik op de talenronde verslagen zou worden.
0
geplaatst: 16 april 2013, 06:41 uur
En het was inderdaad een leuke gevarieerde quiz. Iets te lang (had nog net de laatste tram, denk ik) en misschien iets meer voor 1970 doen, maar daar zal lang niet iedereen het mee eens zijn. Bedankt, jongens. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
0
geplaatst: 16 april 2013, 07:34 uur
0
geplaatst: 16 april 2013, 09:25 uur
@Poek en Remco, nog even de uitslag bekeken, pink freud scoorden in 7 vd 9 rondes beter dan jullie dus wel een terechte winnaar denk ik, alleen hadden jullie in ronde 1 (de royal ronde) een grote voorsprong genomen waardoor het zo spannend werd.
Voor mij was het de 1e keer dat ik iets dergelijks organiseerde maar het smaakt wel naar meer...alhoewel zelf meespelen natuurlijk altijd het leukste blijft.
Voor mij was het de 1e keer dat ik iets dergelijks organiseerde maar het smaakt wel naar meer...alhoewel zelf meespelen natuurlijk altijd het leukste blijft.
0
geplaatst: 16 april 2013, 12:02 uur
Waar het o.a. misging: Martje wist bij Prince Igor als artiesten Warren G en Sissel, maar streepte Warren G door ivm het alfabet. Kostte een punt. Remco noemde Beach House niet terwijl hij die wel in gedachten had, omdat er geen beest in zit. Martje schreef Come away with me ivm Come along en ik lette niet op wat ze schreef. En ik kwam niet op Vamos (en dus ook niet op Spaans) terwijl ik dat nummer vast een keer of honderd gehoord heb... en New Slang hadden we ook kunnen weten.
Maar over het algemeen lag deze quiz ons wel
Maar over het algemeen lag deze quiz ons wel

* denotes required fields.