MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Dit vond ik ook wel een leuk artikel, verslag van de Humo-quiz van 2 maanden geleden:

Muziekquizzers meten zich in popquiz van Humo - deredactie.be

Het beatbox-filmpje is ook een aanrader.

Poek schreef:

Op zich een leuk artikel, maar ik heb het idee dat de schrijver niet aan veel verschillende popquizzen meedoet... de eerste zin van 4 is ook opmerkelijk!

Wat is er opmerkelijk aan? Het 'meestal'?
Voor de rest vind ik het stukje wel treffend, maar ik denk idd dat 'ie alleen aan de wat grotere quizzen heeft meegedaan, waar je nakijkploegen hebt. In de meeste gevallen is het toch het tafeltje naast je dat nakijkt.

DjFrankie (moderator)
Als ik dit artikel lees dan is onze popkwis toch van een andere orde, wij hebben dit jaar een item dat we nog nooit hebben teruggezien, en dan kwis ik al vanaf 1992

En belangrijker de prijzen, wij zorgen altijd voor een ieder prijs, en al het inschrijfgeld gaat naar de top 3, dat zie ik ook niet vaak terug.

Artikel Herman, veel bekend volk daarop namen zijn me ook bekend uit het limburgse circuit.

DjFrankie (moderator)
Wij hebben nog 2 plaatsten (team 4 personen) beschikbaar, wordt nu al weer een leuke Mini Mumeeting met o.a.
Rkdev, Deric Raven, L_T_B en Pjh1967

info staat hier

Ons team (L_T_B, rinzwind en pjh1967) kan nog één lid gebruiken voor de popkwis in Venray op 14 april a.s. Wie komt ons versterken !!!!

pjh1967 schreef:
Ons team (L_T_B, rinzwind en pjh1967) kan nog één lid gebruiken voor de popkwis in Venray op 14 april a.s. Wie komt ons versterken !!!!

Er gaat niets boven een middagje popkwissen met mede muzieknerds/-kenners/-liefhebbers en je krijgt de kans om een aantal erg leuke MuMers te ontmoeten (tevens een goed excuus om niet naar je schoonfamilie te moeten !!)

Wie versterkt ons team !!!!

Volgende week maandag Popquiz in het Compagnietheater in Amsterdam...organisatie en presentatie is in handen van Arrie, Dwejkk_, Lukas, ranboy en ondergetekende.

Inschrijven kan hier

Sonic Death Monkey (met Remcodulac en ik) is erbij!

Lijkt me leuk, maar heb gisteren net mijn werkdag in A'dam van maandag naar woensdag verzet.

Morgen wel weer popquizzen in Tivoli.

Nog twee mensen gezocht die zin hebben in popquiz vanavond in Hilversum. Kennis van hiphop of hedendaagse pop gewenst (maar geen vereiste).

pjh1967 schreef:
Er gaat niets boven een middagje popkwissen met mede muzieknerds/-kenners/-liefhebbers en je krijgt de kans om een aantal erg leuke MuMers te ontmoeten (tevens een goed excuus om niet naar je schoonfamilie te moeten !!)

En ik ben er ook!

Dus: Wie versterkt ons team !!!!

Marc (Radiomad), Frank (DjFrankie) en Maurice (Maux) bedankt voor de gezellige middag en de leuke (maar beste wel pittige) popquiz in Venray! Volgend jaar dus een iets beter uitgebalanceerd team meenemen Felicitaties richting 4 Amigo's, The Outsiders en onze vrienden uit Beugen.

Pittige, maar weer mooie quiz in Venray; tevreden met de 2e plek.
Organisatie

Leuke middag weer gehad in Venray, organisatie was weer top! Zeer tevreden met onze 5e plek (vorige 2 edities werden we 6e).

Het was idd een pittig middagje in Venray, maar wel leuk.
Hopelijk mag ik volgende jaar nog wel mee @rkdev

Precies was mooi quiz volgende jaar ook een locatie die erbij past dan wordt het weer echt
gezellig. Dank aan de mannen van de "Evenaar"

stickyfish schreef:
Hopelijk mag ik volgende jaar nog wel mee @rkdev
Ik wilde mezelf al gaan wisselen

DjFrankie (moderator)
Volgens mij heb ik Joost nog op songpop, maar ik speel onder mijn vriendins naam.
Maar dacht al die ken ik ergens van

Bedankt heren voor de leuke reacties

rkdev schreef:
(quote)
Ik wilde mezelf al gaan wisselen

Volgens mij was jij degene die het meeste wist hoor. Dus dat is zeker niet nodig

DjFrankie, onder welke naam speel je dan? Esther?

DjFrankie (moderator)
Jacqie denk ik

Mijn vrouw krijgt op het schoolplein ook regelmatig van moeders te horen dat ze niet wisten dat ze zoveel van muziek wist.
echter vanmiddag slecht gescoord met Songpop, mijn twee dochtertjes hebben het ook gespeeld ( 2 en 5 jaar oud).

DjFrankie (moderator)
Hoe heet ik op songpop leon.?

It! It! It!

Wat een stomme quiz van de ni-knights! Of nouja, eigenlijk was ie goed gemaakt, leuk, afwisselend en van goed niveau (wel wat te lang), maar Remco en ik stonden met de dames steeds bovenaan, tot het einde, op 1 punt tweede

Jammer Poek, net één puntje te kort, maar spannend was het wel .

Ben het met je conclusie eens goed gemaakt, leuk, afwisselend en van goed niveau (wel wat te lang); als team zijn we blij met hoe het gegaan is.

Ja, volgende keer 1 rondje minder...maar buiten de wat lange duur waren de reacties volgens mij wel positief over de "inhoud" vd quiz (voorzover ik het meegekregen heb, moest ook nogal snel weg als gevolg vd wat lange duur). Ik vond het in ieder geval leuk om te organiseren / presenteren.

En ja Poek...waar ging het nu fout want je stond na 3 en 6 rondes nog bovenaan....

En de laatste ronde hadden we weer een full score, dus daar lag het ook niet aan. Maar in ronde acht verloren we vier punten op de concurrenten van Pink Freud. Had ik niet verwacht, dat ik op de talenronde verslagen zou worden.

En het was inderdaad een leuke gevarieerde quiz. Iets te lang (had nog net de laatste tram, denk ik) en misschien iets meer voor 1970 doen, maar daar zal lang niet iedereen het mee eens zijn. Bedankt, jongens. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

DjFrankie schreef:
Hoe heet ik op songpop leon.?

Jacqie V.

@Poek en Remco, nog even de uitslag bekeken, pink freud scoorden in 7 vd 9 rondes beter dan jullie dus wel een terechte winnaar denk ik, alleen hadden jullie in ronde 1 (de royal ronde) een grote voorsprong genomen waardoor het zo spannend werd.

Voor mij was het de 1e keer dat ik iets dergelijks organiseerde maar het smaakt wel naar meer...alhoewel zelf meespelen natuurlijk altijd het leukste blijft.

Waar het o.a. misging: Martje wist bij Prince Igor als artiesten Warren G en Sissel, maar streepte Warren G door ivm het alfabet. Kostte een punt. Remco noemde Beach House niet terwijl hij die wel in gedachten had, omdat er geen beest in zit. Martje schreef Come away with me ivm Come along en ik lette niet op wat ze schreef. En ik kwam niet op Vamos (en dus ook niet op Spaans) terwijl ik dat nummer vast een keer of honderd gehoord heb... en New Slang hadden we ook kunnen weten.

Maar over het algemeen lag deze quiz ons wel

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.