Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2013, 12:34 uur
El Ninjo schreef:
@Poek en Remco, nog even de uitslag bekeken, pink freud scoorden in 7 vd 9 rondes beter dan jullie dus wel een terechte winnaar denk ik, alleen hadden jullie in ronde 1 (de royal ronde) een grote voorsprong genomen waardoor het zo spannend werd.
@Poek en Remco, nog even de uitslag bekeken, pink freud scoorden in 7 vd 9 rondes beter dan jullie dus wel een terechte winnaar denk ik, alleen hadden jullie in ronde 1 (de royal ronde) een grote voorsprong genomen waardoor het zo spannend werd.
Daar wil ik dan toch nog even een kanttekening bij plaatsen, hoor. Als wij in ronde 1 een grote voorsprong genomen hebben (en dat klopt, we misten alleen het vrij obscure bandje Red Hot Chili Peppers) en we hadden een 100% score in ronde 3 en 9, dan kan Pink Freud dus nooit 7 van de 9 rondes beter zijn geweest. 6 van de 9 wil ik overigens graag geloven, want ze zijn nu eenmaal net iets beter dan wij. Daar wordt aan gewerkt....
0
geplaatst: 16 april 2013, 13:05 uur
Klopt Remco...jullie hadden in 3 rondes een hogere score. De wat grotere verschillen zaten m.n. in ronde 1 (royal) in jullie voordeel en ronde 6 (one hit) en ronde 8 (talen) in hun voordeel, de overige rondes waren close.
Julie hadden trouwens een overall score van 89,3% ... gemiddelde vd quiz lag op 61,6% (met 13 teams die daarboven zaten en 8 teams eronder).
Julie hadden trouwens een overall score van 89,3% ... gemiddelde vd quiz lag op 61,6% (met 13 teams die daarboven zaten en 8 teams eronder).
0
geplaatst: 17 april 2013, 17:31 uur
Mijn quiz wordt trouwens 12 mei (moederdag) 's middags. Voor El Ninjo kwam dat niet uit, maar ik hoop dat er toch wat ni-nights/MuMers komen.
0
geplaatst: 17 april 2013, 18:59 uur
Poek schreef:
Mijn quiz wordt trouwens 12 mei (moederdag) 's middags. Voor El Ninjo kwam dat niet uit, maar ik hoop dat er toch wat ni-nights/MuMers komen.
Heb je het nu over Compagnietheater of Batavia? Voor beide een vreemd tijdstip (maar niet onmogelijk).
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:27 uur
Batavia! De datum van de volgende compagnietheaterquiz is nog onduidelijk omdat Rob 6 mei niet in Nederland is.
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:59 uur
DjFrankie schreef:
Jacqie denk ik
Jacqie denk ik
Ah, dan hebben we inderdaad een paar keer tegen elkaar gespeeld, alhoewel ik je er niet meer tussen zie staan. Waarom speel je eigenlijk onder haar naam?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2013, 22:13 uur
DjFrankie schreef:
Jacqie denk ik
Jacqie denk ik
stickyfish schreef:
Ah, dan hebben we inderdaad een paar keer tegen elkaar gespeeld, alhoewel ik je er niet meer tussen zie staan. Waarom speel je eigenlijk onder haar naam?
Ik zit niet op face-book, en zij had al een account aangemaakt.
0
geplaatst: 18 april 2013, 08:29 uur
Ah, dat verklaart het een en ander. Heb helaas veel te weinig tijd om te songpoppen. Is volgens mij alweer even geleden dat ik gespeeld heb.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 12:30 uur
Kwam nog een foto tegen van de laatste Tivoli Popquiz die we wonnen 

0
geplaatst: 2 mei 2013, 14:17 uur
Voor de liefhebbers...ik kan er zelf helaas niet bij zijn, maar volgende week woensdagavond wordt er door de Melkweg in Amsterdam een Popquizmarathon georganiseerd (in diverse locaties in de stad) inclusief afterparty.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 15:38 uur
Ik zag het laatst op de site staan ja, maar ik vond het nogal duur.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 mei 2013, 07:55 uur
Arrie schreef:
20 euro voor 5 personen duur???
Wij doen mee in E hoven.
0
geplaatst: 3 mei 2013, 08:11 uur
@Herman: mooie overwinning inderdaad 
Ik vind het trouwens ook vrij duur, de popquizmarathon. Zeker als je bedenkt dat andere quizzen vaak 2,50 pp zijn, en je ook nog leuke prijzen kunt winnen. Hier krijg je wat sponsormeuk en een lelijke beker.

Ik vind het trouwens ook vrij duur, de popquizmarathon. Zeker als je bedenkt dat andere quizzen vaak 2,50 pp zijn, en je ook nog leuke prijzen kunt winnen. Hier krijg je wat sponsormeuk en een lelijke beker.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 00:28 uur
Ik heb € 23.37 betaald voor de tickets van de popquizmarathon... maar ik begrijp wel dat de organisatiekosten wat hoger zijn dan bij een gewone cafequiz.
Dit keer geen RemcoDulac in mijn team , omdat die zo nodig een dag later moet terugkeren van vakantie, maar het radiomeisje van mijn team schijnt een goede vervanger geregeld te hebben. Vorig jaar slechts 15/17e, dat moet (ondanks geen Remco) toch beter kunnen.
Dit keer geen RemcoDulac in mijn team , omdat die zo nodig een dag later moet terugkeren van vakantie, maar het radiomeisje van mijn team schijnt een goede vervanger geregeld te hebben. Vorig jaar slechts 15/17e, dat moet (ondanks geen Remco) toch beter kunnen.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 00:33 uur
In Venray halen wij de inschrijfkosten inclusief de drankjes er wel weer uit met het prijzengeld.

Als je het zo bekijkt, is het inschrijfgeld wel duur.

P.S. Mooie 3e plek voor teamgenoten The Outsiders daar in Utrecht.

0
geplaatst: 4 mei 2013, 12:22 uur
Ik vind de Popquizmarathon niet echt duur al je het logistiek bekijkt. Inderdaad niet te vergelijken met de meeste quizzen. En de prijzenpot vind ik meestal totaal niet interessant, tenzij het echt de moeite waard is, zoals bij de FAME/Melkwegquiz ofzo. Bijna alles ligt hier stof te vergaren.
Ik vind het de leukste quiz die ik het afgelopen jaar gespeeld hebt, vooral door dat heen en weer lopen en kijken of je nog genoeg tijd hebt om er misschien nog net 1tje extra mee te pikken. Je moet het wel treffen met wat je uitzoekt, denk ik (ook wel de charme wellicht), niet alleen qua score maar ook of het niet veel te druk en rumoerig is etc. Laatste ronde vorig jaar was gewoon kut.
Maarja, toen hadden we er al een paar foutloze opzitten, dus dat mocht de pret niet drukken
Ik vind het de leukste quiz die ik het afgelopen jaar gespeeld hebt, vooral door dat heen en weer lopen en kijken of je nog genoeg tijd hebt om er misschien nog net 1tje extra mee te pikken. Je moet het wel treffen met wat je uitzoekt, denk ik (ook wel de charme wellicht), niet alleen qua score maar ook of het niet veel te druk en rumoerig is etc. Laatste ronde vorig jaar was gewoon kut.
Maarja, toen hadden we er al een paar foutloze opzitten, dus dat mocht de pret niet drukken

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 mei 2013, 16:54 uur
Wij waren vorig jaar derde landelijk gezien, we hebben nog wat recht te zetten 

0
geplaatst: 6 mei 2013, 13:33 uur
Val met mijn neus in de boter. Mag woensdag in Utrecht meespelen (bier halen is een betere omschrijving) met de lokale cracks. Eens kijken of dat ook een prijsgarantie is....
0
geplaatst: 6 mei 2013, 14:31 uur
Prijzen zijn bij de marathon inderdaad niet best voor de toegangsprijs.
Maar dat vind ik van de reguliere q
Wij gaan in Utrecht meedoen de afstanden zijn dit jaar zo groot dat aaneensluitende kwissen
bijna niet mogelijk is dat is in R'dam beter geregeld.
Maar dat vind ik van de reguliere q
Wij gaan in Utrecht meedoen de afstanden zijn dit jaar zo groot dat aaneensluitende kwissen
bijna niet mogelijk is dat is in R'dam beter geregeld.
0
geplaatst: 6 mei 2013, 14:33 uur
Oeps!
Bij de reguliere quiz in Tivoli zijn de prijzen vaak ook niet top. Er zijn alleen kaarten te winnen van bands waar je nooit van gehoord hebt nooit van bands als The Veils, OMD etc die er ook optreden!
Bij de reguliere quiz in Tivoli zijn de prijzen vaak ook niet top. Er zijn alleen kaarten te winnen van bands waar je nooit van gehoord hebt nooit van bands als The Veils, OMD etc die er ook optreden!
0
geplaatst: 6 mei 2013, 17:13 uur
StopMakingSenseo schreef:
Ik vind de Popquizmarathon niet echt duur al je het logistiek bekijkt. Inderdaad niet te vergelijken met de meeste quizzen. En de prijzenpot vind ik meestal totaal niet interessant, tenzij het echt de moeite waard is, zoals bij de FAME/Melkwegquiz ofzo. Bijna alles ligt hier stof te vergaren.
Dat moet dit jaar ook wel weer lukken, hoorde jullie samenstelling. Waren jullie vorig jaar landelijk 1e??
0
geplaatst: 6 mei 2013, 17:20 uur
Hazlewood schreef:
Dat moet dit jaar ook wel weer lukken, hoorde jullie samenstelling. Waren jullie vorig jaar landelijk 1e??
(quote)
Ja, we waren vorig jaar landelijk 1e.
Maar onze samenstelling is niet hetzelfde, we zijn nog bezig vervanging te zoeken voor een afzegging.
0
geplaatst: 6 mei 2013, 21:57 uur
StopMakingSenseo schreef:
Maar onze samenstelling is niet hetzelfde, we zijn nog bezig vervanging te zoeken voor een afzegging.
(quote)
Burnett belde me vanmiddag. Maar ik speel in Utrecht met de St. en dhr. bewijslast.
Grt,
WeezerButler;-)
0
geplaatst: 7 mei 2013, 00:36 uur
outsider schreef:
Oeps!
Oeps!
Afgelopen keer wel van 2 Many DJ's, maar toen kon ik niet.

En heb eerder dit jaar Hackensaw Boys en Calexico gezien met gewonnen kaarten, dat vond ik wel erg tof. Maar er zitten ook wel veel kaarten bij voor concerten waar ik echt niet heen hoef. Voor 5 euro p.p. zijn de prijzen inderdaad wat schraal, maar als je bijna elke keer wat wint is dat niet erg.

Zo karig als bij de decemberquiz in Rotown heb ik het overigens niet vaak meegemaakt. De laatste keer dat ik daar mee deed kregen we een bekertje en een vaantje, terwijl er zowat 1000 euro entreegeld was gecasht met dik 80 teams.
0
geplaatst: 7 mei 2013, 14:42 uur
Hazlewood schreef:
Burnett belde me vanmiddag. Maar ik speel in Utrecht met de St. en dhr. bewijslast.
Grt,
WeezerButler;-)
(quote)
Grt,
WeezerButler;-)
Excuus dan, WB. Met die usernaam zou ik gezworen hebben dat je de heer QK was

0
geplaatst: 7 mei 2013, 17:22 uur
Maar je hebt nog iemand nodig, begrijp ik? Voor in de Melkweg morgen? Bij deze stel ik me beschikbaar. 

0
geplaatst: 8 mei 2013, 13:50 uur
Vanavond in Eindhoven ook een marathon. R&P heb ik gestrikt voor ons Eindhovens Dagblad-team 'De Krantenjongens'. Verder is ook Sandokan-veld present, begreep ik. Wie nog meer?
0
geplaatst: 8 mei 2013, 14:31 uur
Arrie schreef:
Maar je hebt nog iemand nodig, begrijp ik? Voor in de Melkweg morgen? Bij deze stel ik me beschikbaar.
Arrie, welkom in het team!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 mei 2013, 17:28 uur
Lukas schreef:
Vanavond in Eindhoven ook een marathon. R&P heb ik gestrikt voor ons Eindhovens Dagblad-team 'De Krantenjongens'. Verder is ook Sandokan-veld present, begreep ik. Wie nog meer?

* denotes required fields.