Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2013, 16:04 uur
Yep, ik zag het.
Even kijken of ik een andere afspraak kan verzetten.
Even kijken of ik een andere afspraak kan verzetten.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 01:50 uur
20 februari. Moet kunnen, denk ik. Nu nog een team ritselen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 februari 2013, 13:09 uur
Onze site is geupdated.
Hier het bericht, omdat de nieuwe locatie nog niet klaar is moeten een laatste maal op de locatie van vorig jaar blijven, we proberen wel een aantal betere krukken te krijgen.
Hier het persbericht, we beginnen een uurtje eerder zodat we ook een uurtje eerder klaar zijn.
Popkwis Venray 2013
Beste Popkwisser,
Een nieuw jaar en dus een nieuwe popkwis. Dit keer alweer de 22e Editie!
De popkwis in Venray zal dit jaar plaatsvinden op 14 aprili a.s. Locatie hetzelfde als vorig jaar. Poppodium Venray/Sportpark de Wetteling, Zuidsingel 2, 5802 EG Venray. Let op! Hij zal deze keer starten om 13:00. Hou daar rekening mee, we beginnen stipt op tijd! De inschrijving is alweer even geopend , maar er is nog plek!
Weet je nu al dat je er met je team (weer) bij bent, meld je dan direct aan! Net als de afgelopen jaren zijn de deelnamekosten 15 euro en is er weer een mooie prijzenpot! Iedereen heeft prijs!
Wat kun je dit jaar verwachten:
1) Uiteraard weer een middag vol met geluidsfragmenten van popmuziek de afgelopen 50 jaar.
2) Ook dit jaar weer video- en theorierondes
3) We hebben ernaar gestreefd een toegankelijke, niet te overdreven moeilijke kwis te maken zodat iedereen een goede score kan behalen!
De voorbereidingen zijn in volle gang; het beloofd weer een editie te worden die je niet mag missen!
Aanmelden kan door je gegevens (teamnaam, telefoonnummer en emailadres) te mailen naar [email protected].
Muzikale groeten, en hopelijk tot de 14e!
Marc (Radiomad), Frank (DjFrankie) en Maurice (Maux)
Hier het bericht, omdat de nieuwe locatie nog niet klaar is moeten een laatste maal op de locatie van vorig jaar blijven, we proberen wel een aantal betere krukken te krijgen.
Hier het persbericht, we beginnen een uurtje eerder zodat we ook een uurtje eerder klaar zijn.
Popkwis Venray 2013
Beste Popkwisser,
Een nieuw jaar en dus een nieuwe popkwis. Dit keer alweer de 22e Editie!
De popkwis in Venray zal dit jaar plaatsvinden op 14 aprili a.s. Locatie hetzelfde als vorig jaar. Poppodium Venray/Sportpark de Wetteling, Zuidsingel 2, 5802 EG Venray. Let op! Hij zal deze keer starten om 13:00. Hou daar rekening mee, we beginnen stipt op tijd! De inschrijving is alweer even geopend , maar er is nog plek!
Weet je nu al dat je er met je team (weer) bij bent, meld je dan direct aan! Net als de afgelopen jaren zijn de deelnamekosten 15 euro en is er weer een mooie prijzenpot! Iedereen heeft prijs!
Wat kun je dit jaar verwachten:
1) Uiteraard weer een middag vol met geluidsfragmenten van popmuziek de afgelopen 50 jaar.
2) Ook dit jaar weer video- en theorierondes
3) We hebben ernaar gestreefd een toegankelijke, niet te overdreven moeilijke kwis te maken zodat iedereen een goede score kan behalen!
De voorbereidingen zijn in volle gang; het beloofd weer een editie te worden die je niet mag missen!
Aanmelden kan door je gegevens (teamnaam, telefoonnummer en emailadres) te mailen naar [email protected].
Muzikale groeten, en hopelijk tot de 14e!
Marc (Radiomad), Frank (DjFrankie) en Maurice (Maux)
0
geplaatst: 17 februari 2013, 23:47 uur
Al iets gehoord van de andere Ni-knights ranboy?
En hoe gaat het ritselen Paap_Floyd?
En hoe gaat het ritselen Paap_Floyd?
0
geplaatst: 18 februari 2013, 10:35 uur
Komende zondag nog MuMe'ers op de Parkstad Popkwis in Heerlen? 

0
geplaatst: 18 februari 2013, 11:19 uur
0
geplaatst: 18 februari 2013, 12:14 uur
Arrie schreef:
Ik denk dat ik er wel bij ben.
(quote)
Ik denk dat ik er wel bij ben.
Mooi, dan kunnen er nog een of twee bij ons bijschuiven
.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 16:07 uur
Leuk! Er komen waarschijnlijk ook wat eenlingen, mogelijk zelfs de jullie welbekende Rob van Z., dus het bijschuiven zal vast wel lukken.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 16:07 uur
DJFrankie ga ff kijken of wij een team bij elkaar kunnen krijgen.
Je hoort nog van me.
Je hoort nog van me.
0
geplaatst: 19 februari 2013, 12:52 uur
Ik ben evt. ook wel te vinden voor een plaatsje in het MuMe-team voor morgen, als er niet genoeg animo is.
De meeste quizzen zijn op donderdagavonden en dan kan ik tegenwoordig zelden. En een keer met verse fanatiekelingen spelen lijkt me ook wel leuk.
De meeste quizzen zijn op donderdagavonden en dan kan ik tegenwoordig zelden. En een keer met verse fanatiekelingen spelen lijkt me ook wel leuk.

0
geplaatst: 19 februari 2013, 13:49 uur
Dat wordt een goed team dan ja! Maar het team met 3/4e van Pink Freud (aka Ronnies, Dark Horse...) en Remcodulacs team zijn ook niet mis. Groeten uit Grönloh heeft ook wel eens gewonnen, Leiding Calling zou heel misschien komen, maar jullie zijn vast favoriet 

0
geplaatst: 19 februari 2013, 14:02 uur
Helaas, dat gaat niet meer lukken. Een volgende keer zal ik er vast wel eens bij zijn.
Anderhalve week trouwens nog ruimschoots de Tivoli-quiz gewonnen met o.a. da smiek. Helemaal vergeten te vermelden hier.

0
geplaatst: 19 februari 2013, 16:54 uur
StopMakingSenseo schreef:
Ik ben evt. ook wel te vinden voor een plaatsje in het MuMe-team voor morgen, als er niet genoeg animo is.
Je bent welkom wat mij betreft.

0
geplaatst: 19 februari 2013, 20:28 uur
ranboy schreef:
Da's mooi! Alleen spijtig voor de concurrentie
.
Da's mooi! Alleen spijtig voor de concurrentie
. Arrie schreef:
(quote)
Oké, it's a date then?
btw, is dat 19:25 nu verzameltijd of 1e fragment-tijd?
0
geplaatst: 19 februari 2013, 21:16 uur
Omdat er diverse mensen van buiten Amsterdam komen (en ik die de gelegenheid wil geven rond elf uur de trein te halen) wil ik niet te lang na het officiele aanvangstijdstip beginnen, maar stipt op tijd zal vast niet lukken.
Overigens krijg je meteen bij de inschrijving de pauzeronde op papier uitgedeeld, dus je kunt voor het eerste fragment al beginnen met quizzen (al vermoed ik dat die pauzeronde jullie niet veel tijd zal kosten).
Het is trouwens niet in het bargedeelte van het cafe, maar in een aparte zaal erachter.
Overigens krijg je meteen bij de inschrijving de pauzeronde op papier uitgedeeld, dus je kunt voor het eerste fragment al beginnen met quizzen (al vermoed ik dat die pauzeronde jullie niet veel tijd zal kosten).
Het is trouwens niet in het bargedeelte van het cafe, maar in een aparte zaal erachter.
0
geplaatst: 20 februari 2013, 17:23 uur
0
geplaatst: 20 februari 2013, 18:09 uur
Vanavond gaat hem niet worden, maar een volgende keer doen we graag mee
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 februari 2013, 18:42 uur
outsider schreef:
Je hoort nog van me.
Je hoort nog van me.
Inschrijving is binnen
rkdev schreef:
Wij gaan ons best doen er te zijn Frankie!
Wij gaan ons best doen er te zijn Frankie!
Leuk kunnen we eindelijk een handje geven

0
geplaatst: 21 februari 2013, 01:18 uur
rodneyVL schreef:
Ik houd me aanbevolen, stuur mij even van te voren een mail en dan kijk ik gewoon even of het te doen is. [email protected]. Wellicht tot spreeks.
Ik houd me aanbevolen, stuur mij even van te voren een mail en dan kijk ik gewoon even of het te doen is. [email protected]. Wellicht tot spreeks.
Ben jij de fan van The Coral die vanavond meedeed of is dat een naamgenoot van je?
0
geplaatst: 21 februari 2013, 01:24 uur
Dat bleek! StopMakingSenseo, Ranboy, Arrie en vriendin lieten niet veel punten liggen en wonnen glorieus, voor Pink Freud en het team van RemcoDulac (genaamd Twee Haltes, want Remco was met de tram).
Opvallend was dat er vier minderjarige spelers meededen (waarvan drie meisjes, waarvan 1 in het winnende team). De jongste was dertien (speelde het o.a. haar zus en haar moeder), die zal vast niet alle nummers van de ronde 'Redenen om geen seks te hebben' begrepen hebben. Het familieteam deed het best goed overigens en deed lang mee in de strijd om de onderste plek van het linkerrijtje.
0
geplaatst: 26 februari 2013, 00:16 uur
In het Compagnietheater won Uri Gallagher (aka Pink Freud, Dark Horse) weer eens met een ruime voorsprong op Gigantic en The Knights who say Ni. Remco en ik werden slechts negende.
Het was ook een moeilijke quiz, ik denk dat ik minder dan de helft van de nummers kende... veel obscure covers.
Het was ook een moeilijke quiz, ik denk dat ik minder dan de helft van de nummers kende... veel obscure covers.
0
geplaatst: 26 februari 2013, 00:26 uur
Lastige quiz inderdaad vanavond...ik wist zelf ook niet al te veel maar gelukkig had ik cracks als Arrie, ranboy en Dwejkk_ in m'n team zitten waardoor we toch een podium plaats behaalden 

0
geplaatst: 1 maart 2013, 14:30 uur
Kaartje voor de popquiz marathon is binnen. 8 mei in Utrecht met collega en 3 fanatieke popquizzers uit Utrecht.... Hoor er leuke verhalen over.
0
geplaatst: 6 maart 2013, 23:50 uur
Zie dat er hier wat teamgenoten posten... Quiz zelf voornamelijk in Utrecht en sporadisch buiten de stadsgrenzen met de Imaginary Boys. Morgen weer de Tivoli popquiz, altijd gezellig.
0
rodneyVL
geplaatst: 7 maart 2013, 13:23 uur
Poek schreef:
Ben jij de fan van The Coral die vanavond meedeed of is dat een naamgenoot van je?
(quote)
Jazeker, dit ben ik. En complimenten voor de intieme, gezellige, gevarieerde quiz. We zijn volgende keer graag weer van de partij, we beseften ons overigens achteraf dat we echt wat puntjes onnodig hebben laten liggen wat dan weer een uitdaging is voor de volgende keer..
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:58 uur
Hazlewood schreef:
Zie dat er hier wat teamgenoten posten... Quiz zelf voornamelijk in Utrecht en sporadisch buiten de stadsgrenzen met de Imaginary Boys. Morgen weer de Tivoli popquiz, altijd gezellig.
Aha, dan ga ik samen met jou en de Sint P aan de popquizmarathon meedoen

0
geplaatst: 27 maart 2013, 19:48 uur
Popquiz : achtergrondartikel op KindaMuzik
Op zich een leuk artikel, maar ik heb het idee dat de schrijver niet aan veel verschillende popquizzen meedoet... de eerste zin van 4 is ook opmerkelijk!
Op zich een leuk artikel, maar ik heb het idee dat de schrijver niet aan veel verschillende popquizzen meedoet... de eerste zin van 4 is ook opmerkelijk!
* denotes required fields.