MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Waar gaat dit in godsnaam over xD
Feed die beat, ja bitches?!!

Schreeuw naar aandacht = mensen check mijn beat please

Zou jij toch wel moeten weten Sjaak, als Einstein no.2 ?

Laat ik het zo formuleren: het concept is echt ongelofelijk strak en ik voel het ook wel deels. Het lijkt net of ik me op de mark van India bevind, de sfeer vind ik dus enorm dope. Wel moet ik nog erg wennen aan deze stijl, het is heel wat anders dan ik van je ken. Maar ik denk dat ik het dope ga vinden.

Overigens wel leuk om te weten dat je een trauma aan mij hebt overgehouden aangezien je aangemeld staat bij de hyves van mensen wiens naam verkeerd uitgesproken wordt.

Stapler - The Stapler
538 Juize | Drop Your Demo - demo

Veel luister plezier en stem ook even als je wil .

zeer nice beat Stapler

heb nu 2e beat af, vind hem wat minder als m'n eerste.
office space beat.mp3 - 4.28MB

Maar begin nu pas goed beetje door te krijgen hoe FL werkt. Had eerst tempo ook op 140 staan, is geloof ik niet zo handig Wil binnenkort ook beetje weten hoe je met synths enzo kan werken en hoe je een basslijn kan maken, want dat lijkt me klote zonder gitaar.

Dankje! Hahah Office Space Gebruik je drums uit FL? want ze klinken nogal kaal. Verder leuk bas lijntje .

hank2 schreef:
Had eerst tempo ook op 140 staan

Al véél beter dan de vorige, hank. Erg leuk gedaan.
Normaal gesproken sample je gewoon baslijntjes uit bestaande nummers, en dan kan je dat gewoon choppen en pitchen om je eigen basslijntje te maken.

Eminem: The Stapler

Leuke beat Stapler.

GarnalenPeller schreef:
(quote)

Al véél beter dan de vorige, hank. Erg leuk gedaan.
Normaal gesproken sample je gewoon baslijntjes uit bestaande nummers, en dan kan je dat gewoon choppen en pitchen om je eigen basslijntje te maken.

Thanx. Het basslijntje wat je nu hoort zat al in de sample, heb ik niks aan gedaan, maar zou dan wel het eruit willen halen om te gebruiken. Dus tnx voor je tips, ga even kijken wat choppen en pitchen is.

@Stapler, ja had bij deze drums uit FL gebruikt. Weet dat dat niet echt lekker klinkt. Had bij ze bij vorige beat gesampled, maar zo'n drum kit downloaden is ook wel handig volgens mij.

Ik heb je beat niet geluisterd, maar even een tip: als je drum kits gebruikt, zet dan verschillende drum sounds onder elkaar om iets nieuws te maken (dit heet layeren). Zet bijvoorbeeld eens 3 verschillende kicks of 4 snares onder elkaar en kijk hoe het klinkt. Ik zou dan wel elke kick en snare (en andere geluiden natuurlijk) apart eq'en.

Je kan ook zo'n collectie drumbreaks downloaden. Dan kan je uit al die stukjes gewoon individuele kickjes halen of wat je maar wil, en zo je eigen beat maken.

Ja dat layeren is vaak ook behoorlijk lelijk vind ik. Gewoon samplen die shit .

Ok, bedankt voor alle tips
Vind sampelen tot nu toe ook wel het mooiste klinken.

Relax
Rapper Sensicane op de beat van mij.

Komt die sample uit het begin van Camel - Supertwister?

Welk programma gebruiken jullie om zelf beats te maken? Gewoon Fruity Loops of is er een beter programma?

En doen jullie dit met een Akai MPC 500 of iets in die richting? Of gewoon alles op de computer?

En is het verstandig om zo'n programma gewoon te kopen of volstaat downloaden ook? Op de site van FL staan namelijk zo extreem veel uitbreidingen of wat het ook zijn.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Harco
Relax schreef:
Rapper Sensicane op de beat van mij.

(embed)

I like.

Alleen vind ik "chill" zo'n ontzettend kutwoord.

Outblasty schreef:
Welk programma gebruiken jullie om zelf beats te maken? Gewoon Fruity Loops of is er een beter programma?

En doen jullie dit met een Akai MPC 500 of iets in die richting? Of gewoon alles op de computer?

En is het verstandig om zo'n programma gewoon te kopen of volstaat downloaden ook? Op de site van FL staan namelijk zo extreem veel uitbreidingen of wat het ook zijn.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Pindakazen, alles op computer.

Relax
GarnalenPeller schreef:
Komt die sample uit het begin van Camel - Supertwister?

Kan het me zo 1, 2, 3 niet herinneren, maar geloof van wel aangezien ik die albums ook in bezit heb.

Harco schreef:
(quote)

I like.

Alleen vind ik "chill" zo'n ontzettend kutwoord.

Jaa, maar ik vind de rapper ook ontzettend matig.. ik vind hem zo'n hakkel flow hebben dat niet zo lekker vloeiend is.. en idd, chill is een klote woord, gebruik dan mijn naam ofzo.

Dikke props dan, je hebt die sample echt creatief gebruikt. Ik had namelijk ook is met precies datzelfde stukje iets gemaakt, maar dat was meer een gepitched loopje.

Dj2Jelle
Stapler schreef:
Ja dat layeren is vaak ook behoorlijk lelijk vind ik. Gewoon samplen die shit .

Als je het een beetje goed hebt gedaan hoor je niet dat het is gelayerd.

(hoe vervoeg ik een engels ww? )

Gelayerd zal wel goed zijn ja xD.

En ik deed het vroeger veel. Maar nu sample ik gewoon veel breaks.
Knip ik totaal naar de tering en maak ik iets nieuws van.

RedLightCityBoy
RedLightCityBoy schreef:
Een nieuwe (demo) van mij:

zSHARE - leol.mp3

Aan de drums moet nog het een en ander gemasterd worden, maar het idee is er. Ik heb vooral geprobeerd om de drums zo goed mogelijk op te bouwen.

Is al een tijdje geleden dat ik deze beat dropte maar had bijna geen feedback of opmerkingen dus nu alsnog de vraag: wat vinden jullie ervan?

Ik vind de drums naar het einde toe héél erg goed bij de samples passen.
Alleen de samples zelf vind ik dan weer een beetje aan de slaapverwekkende kant.

Dj2Jelle
Vandaag met de sample van Ain't The Devil Happy van Jeru the Damaja mijn eigen beat gemaakt. Hij begint vrijwel hetzelfde als bij Primo.

zSHARE - Jelle - Ain_t The Devil Happy.mp3

Dope shit, die bas die veranderd in KRRRRSCHH is erg cool.

RedLightCityBoy

Dj2Jelle
Klinkt heel chill, mag ik vragen wat je gesampled hebt?

RedLightCityBoy
Thanks.

Oei... daar had ik niet op gehoopt.

Want het is afkomstig van een goudmijn aan samples die ik wil flippen voor mijn aankomende EP met nog een producertje.

Ik kan je wel 1 tip geven...het heeft met Street Fighter te maken.

Als de EP is gedropt zeg ik het je sowieso...sorry

Pastichio Rocker
Cool topic. Ik heb gisteren ook een beat gemaakt in eJay Hip-Hop Producer. Vanavond maar eens ergens uploaden. Een Hip-Hop-track produceren is echt een eitje.

Pastichio Rocker schreef:
Een Hip-Hop-track produceren is echt een eitje.

Ja hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 01:52 uur

geplaatst: vandaag om 01:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.