MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Queen + Paul Rodgers - The Cosmos Rocks (2008)

mijn stem
3,03 (120)
120 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Parlophone

  1. Cosmos Rockin' (4:10)
  2. Time to Shine (4:23)
  3. Still Burnin' (4:04)
  4. Small (4:39)
  5. Warboys (Prayer for Peace) (3:18)
  6. We Believe (6:08)
  7. Call Me (2:59)
  8. Voodoo (4:27)
  9. Some Things That Glitter (4:03)
  10. C-lebrity (3:38)
  11. Through the Night (4:54)
  12. Say It's Not True (4:00)
  13. Surf's Up... School's Out! (5:38)
  14. Small [Reprise] (2:05)
  15. Runaway * (5:28)
  16. Fire and Water [Live from Japan] * (2:51)
toon 2 bonustracks
totale tijdsduur: 58:26 (1:06:45)
zoeken in:
avatar van Thunderrock
Beter nog:
Paul Rodgers & Royal Friends!!

Ik mag Paul altijd erg graag horen zingen. Met Queen heb ik behalve (ANATO misschien) nooit iets gehad.
Wel een aardige cd, niets bijzonders gewoon lekkere R'n R, volgende keer een andere gitarist en drummer en het gaat nog goed komen met Paul....

avatar van TerryA
1,0
it didn`t rock my cosmos!! 2 uit 10 voor de moeite. niet de slechste plaat ooit gemaakt maar absoluut geen aanrader

avatar van aerogp1
3,5
Dit klinkt nog niet eens zo verkeerd. Wel wat aan de lange kant...
Vooral de rustige nummers landen pas na een paar luisterbeurten.
C-lebrity is natuurlijk vreselijk, *blech*

3,5*

avatar van nelis
1,0
Gisteren helemaal beluisterd en ik vind het helemaal niets. Na een paar nummers dacht ik al stoppen maar heb hem toch helemaal afgeluisterd. Vind Rodgers een hele saaie stem hebben en geen 1 nummer is blijven hangen.

avatar
bikkel
nelis schreef:
Gisteren helemaal beluisterd en ik vind het helemaal niets. Na een paar nummers dacht ik al stoppen maar heb hem toch helemaal afgeluisterd. Vind Rodgers een hele saaie stem hebben en geen 1 nummer is blijven hangen.


Ik vrees dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben.
Ik had 'm gisteren opstaan, maar was al snel verveeld na een paar nummers.Het blijft gewoon niet hangen. Erg vlak en tekstueel is het echt knudde. Rock and Roll never dies, The Cosmos Rockin'.....wat een cliche's.
Ik heb ze hoog zitten hoor die lui, Vakmensen.
Ik ga wel een halfje zakken.

avatar van Gerben61
3,0
Zo eerste lusiterbeurten zitten erop. Als Queenfan vanaf Killer Queen vind ik dat de heren te veel parasiteren op de naam Queen. Zoals hier als vaker opgemerkt. QUEEN & Paul Rodgers als naam dekt de lading niet. Het doet Paul te kort en geeft Brain en Roger te veel eer. Gewoon een leuke cd en hier en daar veer ik op bij horen Queen invloeden. Paul Rodgers is een very sophisticated zingende rockzanger met een geweldige begeleidingsband die maar niet los kan komen van het verleden.
Maar ik ga wel uit mijn dak volgende week in Ahoy!

avatar
4,0
Allereerst een statement: Queen zonder Freddie IS GEEN QUEEN.

Zo, zijn we daar vanaf.

Dan met een andere blik het album beluisterd en dan kan ik concluderen dat ik over de schrik van Queen met Paul Rodgers samen, zoals ik ze zag in Ahoy en na 5 nummers gedesillusioneerd de zaal verliet, heen ben.

Dit is gewoon een leuk album dat lekker in het gehoor ligt.

Geef de band een andere naam en ik word fan..

avatar
3,0
Blijkbaar heb ik me vergist, ik meende een cd van Queen te hebben gekocht, maar vreemd genoeg blijkt slechts de naam op de hoes hier iets te maken mee te hebben. Waar Queen vroeger bijzondere platen maakte, heeft dit merkwaardige gezelschap (wie is eigenlijk de bassist?) het gepresteerd een nog meer middle-of-the-road-dertien-in-een-dozijn-verschrikking te produceren dan zelfs de Bryan Adamsen van deze wereld tot nog toe voor mogelijk hadden gehouden. Ik moet er wel bij vermelden dat deze beoordeling slechts de eerste vijf-en-een-halve nummers betreft, want tijdens het zesde was de jeuk inmiddels niet meer uit te houden... Jammer dat Freddy niet meer in staat is die ontzettende slijmjurk van een Paul Rodgers eruit te trappen...

avatar van ThaProphet15
4,5
@ Mijnheer N: Geef de cd een eerlijke kans...Dus geef een oordeel na de hele cd beluisterd te hebben....
En als je de Queen van vroeger zo goed vond, waarom schrijft u de naam van de zanger dan verkeerd?

avatar
3,0
ThaProphet15, je hebt gelijk. Wellicht heeft mijn wat chagerijnige stemming van vanmiddag de cd een valse start gegeven. Ik zal hem vanavond nog onbevangen beluisteren, en wel helemaal. En excuses voor spelfout... (Freddie, ik weet het). Een nieuwe stemming volgt!

avatar
3,0
Ziedaar mijn gewijzigde oordeel. Drie uit vijf, een beetje zoals de cd eigenlijk: nergens te ruig (één stevig nummer geloof ik), nergens te experimenteel. Eigenlijk niet spannend, maar ook niet slecht of zo. 'Degelijk' is het woord dat in me opkomt... voor de hele familie geschikt.

avatar van herman
Berichten over optreden verplaatst naar Queen + Paul Rodgers

avatar van Blokkie
3,5
Nadat ik ze afgelopen dinsdag live heb gezien, is mijn waardering voor dit album gestegen. Het luistert heel erg lekker weg.

avatar
Persoonlijk vind ik het wel een aardig album om te luisteren, maar ook niet meer dan dat. Behalve dat ik hun live optreden samen met Rodgers dus wat interesanter vind. Het album heeft wel meer Paul Rodgers sfeer erin dan van Queen. Als ik toch een aardige track zou moeten kiezen van dit album kies is toch wel Say It's Not True.

avatar van Woutout
2,0
Na prachtige albums als A Night at the Opera en het laatste "echte" album met Freddy (Innuendo) is dit toch wel echt een zware tegenvaller. Ik was pas 9 toen Freddy overleed, dus ik heb Queen eigenlijk nooit echt "meegemaakt", maar heb inmiddels wel alle albums gehoord en meerdere in mijn bezit (helaas ook Hot Space)
Mijn vader was een grote Bad Company fan en de stem van Rodgers is bij mij dus ook bekend en geen steek veranderd met de jaren. Het enige echte lichtpuntje wat mij betreft is het gitaarwerk van Brian, dat weer ouderwets goed is (wat heeft zijn Red Special toch een heerlijke sound) UIteraard is Queen zonder Freddy, geen Queen meer, maar dat wil niet zeggen dat een samenwerking desondanks niet goed had kunnen uitvallen. Het grote probleem van deze plaat zit em toch echt in de songs. Hoewel May en Taylor in het verleden toch een hoop klassiekers geschreven hebben en Rodgers ook wel een hitje hier en daar uit de pen heeft geschud, is hier geen enkele uitschieter te vinden. Erg middelmatig en soms (helaas) toch echt wel nostalgischie rolatorrock. Heel erg jammer, want alle andere ingredienten om er iets van te maken, waren wel aanwezig (stem van Rodgers, achtergrondzang van May/Taylor en de gitaar van May) Alleen Voodoo en Celebrity zijn wel aardig. Net 2*

avatar van ThaProphet15
4,5
Weer zo iemand die zegt een hele grote Queen fan te zijn, maar de naam van de zanger spellen...blijft toch een probleem...
Volgens mij val je dan wel een beetje door de mand...

avatar van Blokkie
3,5
ThaProphet15 schreef:
Weer zo iemand die zegt een hele grote Queen fan te zijn, maar de naam van de zanger spellen...blijft toch een probleem...
Volgens mij val je dan wel een beetje door de mand...


Helemaal mee eens!

avatar van Woutout
2,0
Als ik door de mand val door Freddy i.p.v. Freddie te spellen, excuses!:-) Geef gewoon mijn mening over een album dat ik tegen vindt vallen en heb ook in mijn stukje nooit beweerd een echte fan te zijn. Ik heb gewoon erg veel muziek en begin jaren 90 was Queen mijn favoriete band. Dat ik daarmee al door de mand val is wel een beetje kort door de bocht vind je niet? (Queen kennis genoeg namelijk)

Ps: The Prophet Song is wel een van mijn favoriete Queen nummers

avatar van ThaProphet15
4,5
@ Woutout: Als jij zegt dat je meerdere cd's in bezit hebt, ben je een fan....
Wat ik alleen raar vind is dat veel mensen Freddie Mercury helemaal geweldig vinden (wat natuurlijk terecht is...) maar niet zijn naam kennen schrijven...
Dit album is namelijk van Queen + Paul Rodgers. Een nieuwe band.....dus geen oude band met een nieuwe zanger.... Tuurlijk is de naam 'Queen' aanwezig...maar hoe moesten ze zich dan noemen? Ik vind dit een goed album en hoop dat er nog meer volgen...

avatar van Woutout
2,0
Snap dat het op een gegeven moment irritant wordt:-) Zie ook hierboven dat een hoop mensen zijn naam verkeerd geschreven hebben, waaronder ik dus. Ik hoop ook dat er nog een album komt en zal deze nog maar eens een kans geven vandaag:-)

avatar
3,0
Beste mensen, het wel of niet fan zijn van Queen valt of staat niet met de spelling van 's zangers naam. Ik denk dat het gewoon logischer is om de Engelse naam 'Freddy' met 'y' te spellen i.p.v. 'ie', dat ziet er gewoon niet Engels uit, en dat daarom de fout snel gemaakt is. Maar Freddie (ja, ja, ik kan het wel) was dan ook niet echt Engels natuurlijk (hij is in Zanzibar geboren als Farrokh Bulsara), en was alles behalve gewoon.

En tja, het album... daar is inmiddels wel genoeg over gezegd denk ik zo, veel meer bijzonder wordt het er toch echt niet van.

avatar van Peter88
2,0
Tegenvallend album. Toch het bewijs dat ze dit beter niet hadden kunnen doen. Want hoe goed Paul Rodgers ook als zanger is, maakt het nog geen Queen album.

Klinkt misschien erg standard, maar bij dit album kan ik toch echt niet anders zeggen dan dat Queen geen Queen is zonder Freddie Mercury en John Deacon. Ik kan dit album dan ook niet echt als een Queen album beschouwen

2,0

avatar
3,0
Tja, Peter88 heeft wel een punt. Vroeger hebben de leden van Queen dan ook niet voor niets gezegd dat ze, wanneer er iemand weg zou vallen, niet meer verder zouden gaan als Queen. Toch gedaan... eerst met George Michael, nu weer met Paul Rodgers. Maar feitelijk voegt het niets bijzonders toe aan het indrukwekkende oeuvre van Queen en geldt de regel: stoppen op je hoogtepunt (in dit geval november 1991).

avatar van Thuurke
Ik snap niet waarom ze dit een Queen + Paul Rodgers plaat hebben genoemd. Als ze het gewoon May, Taylor en Rodgers (of in andere volgorde) hadden genoemd, dan had dit de lading beter gedekt.

Het is zeker geen slechte rockplaat, maar alleen al door het label Queen hieraan te hangen, zijn bij de meeste mensen de verwachtingen anders en wordt deze CD een tegenvaller genoemd. Paul Rodgers is nu eenmaal een andere zanger dan Freddie Mercury, maar wel een die zijn sporen in de rockmuziek heeft verdiend.

Als je puur naar de muziek luistert, dan hoor je goeie rockmuziek met veel Queen en Bad Company invloeden, maar je hoort ook Led Zeppelin door de nummers heen. Paul Rogers heeft ook eens een Tribute to Muddy Waters (Muddy Water Blues) plaat gemaakt met bluesrock, en deze is beter te vergelijken met The Cosmos Rocks dan de reguliere Queen platen.

Paul Rodgers had Warboys in 2007 al op CD gezet met de Live In Glasgow CD/DVD.

avatar van bikkel2
2,0
Roger Taylor verkondigde onlangs nog in een interview dat hij en May een groot deel van hun leven in Queen speelden , en dat zij toch ook een aandeel hadden in het succes van de groep.
Hij en May waren volgens hem min of meer te oud om iets weer helemaal opnieuw op te bouwen , en daarom de naam Queen in ere houden. Paul Rodgers kreeg de extra vermelding omdat hij een behoorlijke staat van dienst heeft als zanger. Vandaar Queen & Paul Rodgers.
Feitelijk zit daar ook wel iets in. Freddie was de blikvanger, maar zowel May als Taylor hebben wel iets heel eigen in hun spel en hebben beiden composorisch aardig wat bij gedragen.
Taylor praat nergens over de merknaam Queen , wat uiteindelijk wel lekker verkoopt natuurlijk.
Ach wat boeit het ook. Deze plaat heeft muzikaal bij vlagen nog iets van het oude Queen.
Voor de rest is het een vrij standaart Rockalbum waar je veel meer Paul Rodgers terughoort.(met of zonder Free of Bad Comapany)
Ze hebben iets gemaakt waar ik van huis uit, toch al niet het idee had dat het erg boeiend zou worden.

avatar
1,0
dit album vind ik niet leuk. Alleen 'small' en 'small reprise' vind ik leuk

avatar
Donrica
Queen is weinig zonder Freddie(en John) , al hebben de andere bandleden (Brian & Roger) veel talent. Zij brachten dat unieke sound dat niemand anders kan brengen.
Ik vond het best wel slecht...sorry.

avatar van bikkel2
2,0
Donrica schreef:
Queen is weinig zonder Freddie(en John) , al hebben de andere bandleden (Brian & Roger) veel talent. Zij brachten dat unieke sound dat niemand anders kan brengen.
Ik vond het best wel slecht...sorry.


Je hoeft geen verontschuldiging te maken hoor .
Deze gaat zeker niet de boeken in als een geslaagde Queenplaat .

Ik hoop dat de heren het hier bij laten . Queen heeft een fantastische historie en het is hoog tijd het boek te sluiten .
En als de heren door willen blijven gaan , wat er dik in zit , a.u.b niet meer onder de naam Queen .

avatar van kaztor
En zo zie je maar weer...

Waar aanvankelijk nog met enig enthousiasme over werd geschreven wordt nu toch beschouwd als overbodige mosterd naar de maaltijd. Toen ik 3 jaar geleden zei dat ik het concept van Queen met Paul Rodgers genaamd 'Queen + PR' maar helemaal niets en pure geldklopperij vond werd ik getrakteerd op kritiek.
Maar dan lees ik weer deze reacties, zie ik het gemiddelde en kom ik toch tot de conclusie dat dit altijd al een slecht idee was.

avatar van bikkel2
2,0
Ik vond die eerste shows die ze gaven wel een leuk initatief , dat zeg ik eerlijk. Ik heb ze ook gezien in Ahoy (2005 geloof ik )
Ik had alleen nooit meer gerekend op een vervolg .
Toen ik de aankondiging van een nieuw album ter gehore kreeg , hield ik mijn hart al een beetje vast .
Want wat valt er in godsnaam nog toe te voegen aan hun catalogus.
Hij viel ook inderdaad erg tegen . Nu zeg ik dan ook ; Kappen met die handel .
Toch denk ik dat geld niet eens de belangrijkste reden voor dit verhaal is .
De mannen kunnen maar moeilijk afscheid nemen van iets wat ze een groot deel van hun leven hebben gedaan . Roem werkt verslavend .
Het spelen in inmens grote hallen is de ultieme kick voor May en Taylor .
En zolang de gezondheid het toelaat ben ik bang dat ze nog wel even doorgaan .
Het blijft alleen jammer dat de naam Queen hier voor wordt gebruikt . Ze zijn natuurlijk een deel van die groep geweest , en je kunt ze eigenlijk niets maken ...........maar 't blijft een vreemde actie .

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 16:58 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 16:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.