MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Bruce Springsteen - Working on a Dream (2009)

mijn stem
3,54 (518)
518 stemmen

Verenigde Staten
Rock / Country
Label: Columbia

  1. Outlaw Pete (8:01)
  2. My Lucky Day (4:01)
  3. Working on a Dream (3:30)
  4. Queen of the Supermarket (4:39)
  5. What Love Can Do (2:57)
  6. This Life (4:30)
  7. Good Eye (3:01)
  8. Tomorrow Never Knows (2:14)
  9. Life Itself (4:00)
  10. Kingdom of Days (4:02)
  11. Surprise, Surprise (3:24)
  12. The Last Carnival (3:30)
  13. The Wrestler (3:51)
  14. A Night with the Jersey Devil * (3:47)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 51:40 (55:27)
zoeken in:
avatar van Kees-Jan
3,0
Vraagje:
De deluxe uitvoering (CD + DVD) zit, heel irritant, in een hoesje dat wat groter is dan een normaal CD doosje.
Zit de gewone CD (dus zonder de DVD) wel in een een doosje van 'normale' afmetingen of ook in zo'n oversized geval?
(ik kan, hier in Utrecht, tot nu toe alleen maar de deluxe uitvoering vinden)

avatar van Madjack71
3,5
Maartenn schreef: Het gaat maar door in 1 dralerige tendens, niks geen opmerkelijke momenten, niets interessant.


Zoiets als jouw commentaar op dit album bedoel je?

Voor een artiest die jouw nog nooit heeft weten te boeien, ben ik blij dat je i.i.g de moeite neemt om bij degene bij wie hij dat wel doet, dit met gefundeerde, genuanceerde comments te verduidelijken.

Even zonder gekheid. Ik vind kritiek prima, grappen en grollen ook, maar behalve dan je laatste opmerking, kan ik niet veel met dit bericht...dat hoeft ook niet hoor...je hebt tenminste wel een prima top 10.

Wat mij betreft als verstokte fan...dit gaat bij mij naar de volle mep. Ik ben heel het album geboeid en word getracteerd op afwisseling...op een ongeinspireerde, automatische, kunstige wijze natuurlijk. But i like it.

T.a.v al die albums die Bruce "the automatic pilot" Springsteen bij mij een 5* heeft gekregen staat deze nu op...

1..Nebraska
2..Darkness on the Edge of Town
3..Live '75/'85
4..Born to Run
5..Working on a Dream
6..Born in the U.S.A

By the way t.a.v je top 10....The Future van Leonard Cohen vind ik een van zijn mooiste...die ik dan ken heh.

avatar van frankieman
5,0
Tja kan je uberhaupt van iemand die al 35 jaar bezig is verwachten, dat het niet meteen automatisch op de automatische piloot gaat? De man en de band(hebben ze live al vaak genoeg laten zien) dat ze bijna het hele ouvre op verzoek kunnen spelen, en dan ook nog net zo ijzersterk als die nummers die ze geoefend hebben. De man brengt al 35 jaar klasse nummers en albums, je kan toch best verwachten dat het inmiddels een stuk makkelijk gaat(met al die ervaring) om zulke sterke nummers te maken.

Bruce hoeft daarnaast niet meer te vernieuwen denk ik, de tijd dat hij het nieuwe gezicht van de Rock 'n Roll was zijn ook 35 jaar geleden. Het is aan jongeren artiesten om die kar verder te trekken.

avatar
5,0
frankieman schreef:
.

Bruce hoeft daarnaast niet meer te vernieuwen denk ik, de tijd dat hij het nieuwe gezicht van de Rock 'n Roll was zijn ook 35 jaar geleden. Het is aan jongeren artiesten om die kar verder te trekken.
Ben ik helemaal met je eens frankieman. Bruce, maar ook andere muzikanten en groepen, die al meer dan 30 jaar bestaan maken nu muziek, die ze zelf leuk vinden en genieten van hun "vak". Zij hoeven zich niet meer te bewijzen, en voelen het gehijg van platenmaatschappijen niet meer in hun nek. Je ziet dat die "oudere" artiesten zonder die druk tot hun beste prestaties komen. (ook op artistiek gebied) Laat de jongere generatie het estafettestokje maar overnemen en kijken of zij het zo lang vol houden als Bruce en zijn generatiegenoten.

avatar van ArthurDZ
4,0
Ik ben hem net nog eens aan het draaien. Het is geen Born To Run of Darkness, maar het is toch wel een echte klasseplaat. En dat hij niet in de CD rekjes past is toch helemaal geen groot probleem, leg hem er gewoon bovenop! zo doe ik dat toch

avatar van Devoo
3,5
Fijne nummertjes, geen slechte plaat, maar ook geen topper in mijn ogen.

avatar van barrett
2,5
Wat vooral opvalt is dat er in dit album, veel variatie is. Niet alleen zeer vrolijke stukken, met dan weer fantastische saxsolos maar ook wat meer ingetogen liedjes met een mooi doorleefde stem van the Boss.

avatar van Devoo
3,5
Ik vind ook dat deze meneer een zeer goede stem heeft. En ik heb deze plaat nu eigelijk gedownload, maar ik zal zeker kijken om hem nog aan te schaffen origineel. Aangezien de kwaliteit van de nummers nu schommelend is. Nummertje 6 en 7 hebben bij mij echt barslechte kwaliteit, wanneer de andere nummers allemaal heel goed klinken. Ik zal de plaat vandaag nog proberen te kopen, en dan mijn mening nog eens herzien.

avatar
Antonio
Maartenn schreef:
Mijn ouders hebben deze plaat alweer in huis gehaald als verstokte Bruce Springsteen fans, maar wederom kon het mij niet de broek bollen. Het gaat maar door in 1 dralerige tendens, niks geen opmerkelijke momenten, niets interessant.

Deze man heeft mij nooit kunnen boeien, maar dat fans dit soort albums nog willen hebben verbaast; het lijk namelijk weer meer van het zelfde kunstje, alleen dan ongeïnspireerd op de automatische piloot.

Overigens stond de drum soms zwaar naar de voorgrond gemixt.


Maartenn speelt weer eens met vuur...

Ik ben het wel behoorlijk met je eens trouwens, hier krijgt papa geen strakke plasser van

Springsteen is 1 van die artiesten (net als Neil Young, Leonard Cohen en nog wat anderen...) die zeker een aantal geniale songs hebben geschreven, maar die mij nooit een heel album lang kunnen boeien.

De uitzondering hierop is de fantastische (ik geloof) 4LP box met Live-materiaal van The Boss, die vind ik toch voor 90 % erg goed te pruimen, maar die is ook alweer zo'n 20 jaar oud.

Maar, een goede timing kan Bruce zeker niet ontzegd worden.
Alsof de verkiezing van Obama enkel en alleen maar ter promotie van dit album was

avatar
4,5
Ben eigenlijk geen echte bruce fan.

maar dit vind ik toch wel een prachtig album

ik zie dit wel zitten in landgraaf bij pinkpop voor mij mag hij zo het hele album afspelen

avatar van Madjack71
3,5
Antonio schreef: Springsteen is 1 van die artiesten (net als Neil Young, Leonard Cohen en nog wat anderen...) die zeker een aantal geniale songs hebben geschreven, maar die mij nooit een heel album lang kunnen boeien.


Is een mening die ik grotendeels kan volgen. Mij uitgezonderd dan, want Bruce is mijn muziekheld en bepaalde subjectiviteit kan mij niet ontzegt worden. Maar zoals ook Neil en Leonard of Bob een album hebben dat als een klassieker geacht mag worden....denk aan Harvest/The Future/Desire, heeft Bruce met Born to Run een album gemaakt dat een heel breed publiek aanspreekt, ook onder de niet Bruce liefhebbers.

Wat die box betreft, tja die neem ik op mijn mp 3 speler mee door de tunnel naar het witte licht.

O ja, wat mij betreft is dit album met Outlaw Pete, Queen of the Supermarket, This Life, The Last Carnival en The Wrestler, prima vertegenwoordigt wat sterke nummers betreft en met My lucky day, Tomorrow never knows, Life itself en Kingdom of days met pakkende nummers die snel blijven hangen en met de overgebleven nummers die vooral de typische Springsteen vertegenwoordigen 1,2,3,4 etc, 3 akkoordjes en weer is er een nieuw nummer geboren. Die mij prima kunnen bekoren en niet teleurstellen.

avatar van west
3,0
Maartenn schreef:
Mijn ouders hebben deze plaat alweer in huis gehaald als verstokte Bruce Springsteen fans, maar wederom kon het mij niet de broek bollen. Het gaat maar door in 1 dralerige tendens, niks geen opmerkelijke momenten, niets interessant.

Deze man heeft mij nooit kunnen boeien, maar dat fans dit soort albums nog willen hebben verbaast; het lijk namelijk weer meer van het zelfde kunstje, alleen dan ongeïnspireerd op de automatische piloot.


Maarten, bedankt voor je duidelijk kritiek. Trek je vooral niks aan van users als Madjack en Frankieman: zoals die hier reageren op mensen die het wagen om kritiek te hebben op dit echt matige album van Bruce, kan naar mijn mening echt niet.

Vergeet vooral niet te stemmen: daar heeft iedereen recht op , hier op Musicmeter.

avatar van cosmic kid
5,0
cosmic kid (moderator)
>Trek je vooral niks aan van users als Madjack en Frankieman: zoals die hier reageren op mensen die het wagen om kritiek te hebben op dit echt matige album van Bruce, kan naar mijn mening echt niet

Dit volg ik echt niet. Beiden (en zeker Madjack) vind ik zeer genuanceerd reageren op de kritiek. Vergelijk dat eens met andere topics.

On-topic: ik ben er, na 4 keer beluisteren, nog niet uit. Er staan mooie nummers tussen, maar met een aantal andere weet ik het niet. Voorlopig zet ik het op een 4*.

avatar van Madjack71
3,5
West schreef: Maarten, bedankt voor je duidelijk kritiek. Trek je vooral niks aan van users als Madjack en Frankieman: zoals die hier reageren op mensen die het wagen om kritiek te hebben op dit echt matige album van Bruce, kan naar mijn mening echt niet.


Los nog van het feit dat Maartenn zelf nog niet gereageerd heeft, of hij uberhaubt iets aan trekt van mijn "feedback", zegt dit bericht meer over hoe jij het ervaart dan Maartenn. Prima, maar houd het dan ook bij jezelf en gebruik daarvoor geen andere user, die er -nog- niet op gereageerd heeft, wel net zo netjes. Verder als je de moeite genomen hebt, om de kleur van mijn bericht goed te lezen, is kritiek prima, maar geef ik aan dat ik de nuance mis.

By the way...Maartenn, als je het 3x niets vind, vooral laag stemmen.
By the way...West, als o.a mijn bericht vraagtekens bij je oproept, benoem deze dan ook, dan kunnen we op een prima wijze, wat mij betreft, discussieren over dit album: Bijv: Wat maakt dat dit album bij mij zo hoog scoort. Of om deze en deze reden vind ik dit album zeer matig.

Dit album kwam trouwens uit het niets op 1 binnen in de album top 100, wat volgens mij al weer een geruime tijd is geleden, sinds dat is gebeurt met een matig album van Springsteen. Het zegt idd. niets over de kwaliteit, maar wel over het feit dat veel mensen Springsteen weer (her)ontdekt hebben, misschien ook wel dankzij de succesvolle Seeger Sessions tour.

avatar van aERodynamIC
4,0
Madjack71 schreef:
Het zegt idd. niets over de kwaliteit, maar wel over het feit dat veel mensen Springsteen weer (her)ontdekt hebben, misschien ook wel dankzij de succesvolle Seeger Sessions tour.

Mijn gevoel zegt dat het komt omdat dit simpelweg een 'makkelijke Bruce' is. Niet dat het er mee te vergelijken valt maar dit heeft toch een beetje het effect van het Born in the U.S.A. album: de nummers paken vrij snel, zijn snel 'herkenbaar' waardoor een breed publiek het daardoor sneller leuk gaat vinden.
Misschien dat dit onbewust ook wat meespeelt bij de tegenstanders van deze plaat: het is misschien net even té catchy hier en daar, misschien net even minder 'spannend' en opeens wel weer erg populair in de toplijsten waardoor je als fan wat kritischer gaat luisteren.
Zelf heb ik daar nooit problemen mee en misschien daarom ook wel dat ik al na de eerste draaibeurt een prima gevoel had bij Working on a Dream.

avatar van Running On Empty
3,0
Op zich een mooi hoesje bij deze CD maar kunnen die vreselijke kartonnen dingen van binnen niet worden geplastificeerd of zo?

avatar van Fake_world
3,0
mijn eerste kennismaking van bruce( na natuurlijk de hit 'born in the usa') en ik moet zeggen dat ik aardig verrast ben. een heel goede plaat voor op het gemak naar te luisteren, een van de betere die ik op dit moment beluister

avatar van aERodynamIC
4,0
Running On Empty schreef:
Op zich een mooi hoesje bij deze CD maar kunnen die vreselijke kartonnen dingen van binnen niet worden geplastificeerd of zo?

Ze mogen van mij zelfs helemaal afgeschaft worden: gewoon een jewelcase, klaar.

avatar van Madjack71
3,5
aERodynamic schreef: Mijn gevoel zegt dat het komt omdat dit simpelweg een 'makkelijke Bruce' is. Niet dat het er mee te vergelijken valt maar dit heeft toch een beetje het effect van het Born in the U.S.A. album: de nummers paken vrij snel, zijn snel 'herkenbaar' waardoor een breed publiek het daardoor sneller leuk gaat vinden.


Daar kan ik mij prima in vinden, ik zelf heb ook het gevoel richting het Born in the USA album qua sfeer.

avatar van frankieman
5,0
west schreef:

Maarten, bedankt voor je duidelijk kritiek. Trek je vooral niks aan van users als Madjack en Frankieman: zoals die hier reageren op mensen die het wagen om kritiek te hebben op dit echt matige album van Bruce, kan naar mijn mening echt niet.

Vergeet vooral niet te stemmen: daar heeft iedereen recht op , hier op Musicmeter.


Jammer dat voor jou met iemand de discussie aangaan over uitspraken die ze hier doen gelijk staat als niet tegen kritiek kunnen. Ik heb me (al zeg ik het zelf) nergens onbehoorlijk gedragen hier. Jij gaf aan dat dit een country plaat was en ik was het daar niet mee eens en heb duidelijk gemaakt dat het natuurlijk ook geen country plaat is, jij ontkende dat je die uitspraken had gedaan en ik liet zien dat je die wel degelijk gedaan had. Niet om mijn gelijk te halen, maar omdat ik vind dat je met dat soort uitspraken mensen een verkeerd beeld geeft en dat wil ik graag voorkomen.

Down_by_Law gaf een prima uitleg voor zijn kritiek, het enige wat ik vervelend vond was dat hij mij het gevoel gaf dat ik niet kritisch genoeg zou luisteren omdat ik dit wel sterk en overtuigend album vind. Hij heeft daarna uitgelegt dat dat niet zijn bedoeling was, en dus was wat dat betreft de kous af. No hard feelings, in ieder geval niet van mijn kant.

Natuurlijk zal ik de discussie aangaan met mensen die uitspraken doen waar ik het niet mee eens ben maar het maakt mij niet uit of die persoon nu een 1 of een 5 geeft, en volgens mij is daar niets mis mee.

Mijn gevoel zegt dat het komt omdat dit simpelweg een 'makkelijke Bruce' is. Niet dat het er mee te vergelijken valt maar dit heeft toch een beetje het effect van het Born in the U.S.A. album: de nummers paken vrij snel, zijn snel 'herkenbaar' waardoor een breed publiek het daardoor sneller leuk gaat vinden.


Inderdaad, prima vergelijking. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld niet zo veel met Magic, maar WOAD vindt ze een stuk 'mooier' om te luisteren. Dat kan ik ook begrijpen, WOAD is een stuk zorgenlozer maar dat zegt niets over de kwaliteit imo.

avatar van west
3,0
Ok Frankieman, bedankt voor je toelichting. Ben blij het te lezen.

avatar van west
3,0
Madjack71 schreef:
(quote)


Maarten schreef oa: "Het gaat maar door in 1 dralerige tendens, niks geen opmerkelijke momenten, niets interessant"

Reactie:

Zoiets als jouw commentaar op dit album bedoel je?

Even zonder gekheid. Ik vind kritiek prima, grappen en grollen ook, maar behalve dan je laatste opmerking, kan ik niet veel met dit bericht...


Er werd gevraagd naar voorbeelden van wat ik dan echt niet vind kunnen, this is it.
Daarbij vond ik Maarten's hele (!) verhaal ook nog eens duidelijke oprechte kritiek op dit album. Hij zegt precies wat hij ervan vindt. Als je dat dan niet bevalt, ga daar dan niet zo mee om.

avatar van west
3,0
Ad Brouwers schreef:
West, ik vind het erg flauw om bepaalde mensen , die aan deze discussie meedoen over Working On A Dream in een bepaalde hoek weg te zetten, waar ze niet thuis horen. Dat zij een andere mening hebben dan jij hoort gewoon bij het spelvan een discussie. En het liefst met terechte en opbouwende kritieken. Die heb ik bij jou nog niet kunnen ontdekken, in tegenstelling tot Madjack, frankieman e.a. Jij, west, houdt je meer bezig met het mobiliseren van tegenstanders van dit (imo geweldige) album. Een beetje zielig voor een vent van 42, vind je zelf eigenlijk ook niet!!!


Beste Ad, je speelt op de man. Moet je niet doen: misschien kun je die laatste zin weghalen? Ik vond de reactie van Frankieman veel sterker.
Overigens kan je een A4'tje vullen met alle argumenten waarmee ik mijn kritiek op dit album hiervoor heb onderbouwd. Dat weet jij best.

avatar van Maartenn
2,0
Maartenn (crew)
Madjack71 schreef:
(quote)


Zoiets als jouw commentaar op dit album bedoel je?

Voor een artiest die jouw nog nooit heeft weten te boeien, ben ik blij dat je i.i.g de moeite neemt om bij degene bij wie hij dat wel doet, dit met gefundeerde, genuanceerde comments te verduidelijken.

Even zonder gekheid. Ik vind kritiek prima, grappen en grollen ook, maar behalve dan je laatste opmerking, kan ik niet veel met dit bericht...dat hoeft ook niet hoor...je hebt tenminste wel een prima top 10.

Wat mij betreft als verstokte fan...dit gaat bij mij naar de volle mep. Ik ben heel het album geboeid en word getracteerd op afwisseling...op een ongeinspireerde, automatische, kunstige wijze natuurlijk. But i like it.

T.a.v al die albums die Bruce "the automatic pilot" Springsteen bij mij een 5* heeft gekregen staat deze nu op...

1..Nebraska
2..Darkness on the Edge of Town
3..Live '75/'85
4..Born to Run
5..Working on a Dream
6..Born in the U.S.A

By the way t.a.v je top 10....The Future van Leonard Cohen vind ik een van zijn mooiste...die ik dan ken heh.


Eerst reactie op je laatste comment: inderdaad fantastische Cohen plaat!

Dan weer terug naar dit album. Ik heb het maar 4 keer geluisterd, waarvan 1 keer aandachtig, en er is gewoon niets nieuws onder de zon. Dat hoeft niet per definitie iets slechts te betekenen, echter, bij Bruce Springsteen heb ik wel altijd het gevoel dat het allemaal wat te geforceerd is; album afleveren, iedereen koopt het toch wel van zijn trouwe fans en als vanzelf wordt het dan meestal goed gevonden. De kritiek bij de fans is altijd mager, terwijl ik als Dylan fan de beste man toch aardig in de grond kan boren bij sommige albums.

De zang op dit album is, zoals meestal bij de man, alsof hij net bevalt van een grote bolus. Je moet er van houden; ik hou op mijn beurt weer van het nasale gezang van Dylan op zijn tijd.
Muzikaal gezien is het gewoonweg niet hoogstaand. Zijn E-Streetband kan er altijd een leuk feestje van maken, met stuk voor stuk goede muzikanten. Bruce zelf verbleekt bij dit muzikale gezelschap en komt goed weg door alleen de zang en tekst voor zijn rekening te nemen (en misschien wat gitaarstukjes? ik heb de cd hier zo niet bij de hand).

Verder laten alle reacties van de trouwe fans koud; ik vind het jammer dat er zo blind achter idolen wordt aangelopen. Vergeet niet je helden af en toe ook te verguizen, anders gaan ze naast hun schoenen lopen en worden ze lui

avatar van ArthurDZ
4,0
Maartenn schreef:


ik vind het jammer dat er zo blind achter idolen wordt aangelopen. Vergeet niet je helden af en toe ook te verguizen, anders gaan ze naast hun schoenen lopen en worden ze lui


Nou ja zeg, je kan toch niet weten of ik blind achter Bruce aanloop of niet? Ik vind de stijl, stem en muziek van Springsteen gewoon erg mooi. Ook op dit album! Daarom gaf ik dit album 5*, omdat ik de plaat gewoon erg goed vind, en niet omdat ik mijzelf daartoe verplicht voel!

avatar van Freddielotje
2,5
Jammer dat sommige debaters die negatief over dit album oordelen, anderen in een hoek duwen. Men plaatst zichzelf op een voetstuk met scherpe kritische opmerkingen en verwijt anderen dat ze als makke lammetjes achter Bruce aanlopen. Ik vind dat getuigen van arrogantie en het zou goed zijn als er op dat vlak wat meer respect zou zijn voor elkaars mening.
Dat gezegd hebbende: ik snap het negativisme maar al te goed. Bruce heeft een vrolijke en zeer romantische popplaat afgeleverd die niet in ieders straatje thuishoort. Het doet mij denken aan The River ("I drive all night just to buy you some shoes") en Born In The USA met liedjes waaruit hoop en levensvreugde straalt. Maar net als op die platen worden er op WOAD noten gekraakt over het alledaagse bestaan zoals alleen Bruce dat kan. De vraag is of dit allemaal beklijft en over vijf jaar nog terzake doet. Ik ben daar nog niet over uit. Nu geniet ik er alleen nog maar van.

avatar van Running On Empty
3,0
Maartenn schreef:


Verder laten alle reacties van de trouwe fans koud; ik vind het jammer dat er zo blind achter idolen wordt aangelopen. Vergeet niet je helden af en toe ook te verguizen, anders gaan ze naast hun schoenen lopen en worden ze lui


Ik zou zeggen beperk jouw reactie tot de plaat zelf en ga niet tevens de fans becommentarieren. Dat is erg flauw en gemakkelijk en voegt niets toe aan het geheel. Ik voel me niet aangesproken ook omdat ik geen super fanatieke Bruce fan ben maar op deze manier ga je reacties uitlokken bij de fanaten en wordt deze bespreking onleesbaar.

avatar van Freddielotje
2,5
Running On Empty schreef:
(quote)


Ik zou zeggen beperk jouw reactie tot de plaat zelf en ga niet tevens de fans becommentarieren. Dat is erg flauw en gemakkelijk en voegt niets toe aan het geheel. Ik voel me niet aangesproken ook omdat ik geen super fanatieke Bruce fan ben maar op deze manier ga je reacties uitlokken bij de fanaten en wordt deze bespreking onleesbaar.


Running, You took the words right out of my mind...

avatar
Down_By_Law
De discussie loopt nogal uit de hand. Ik ben ook één van de Bruce fans met een minder positieve mening over dit album. Neemt niet weg dat ik dit nog steeds vele malen beter vind dan de meeste platen die onlangs uitgekomen zijn (een 3,0 is natuurlijk ook niet slecht). Nogmaals: ik had er gewoon veel meer van verwacht.

Ik wil tenslotte nog even kwijt dat ik mij inderdaad voorzichtig afvroeg of de fans op MuMe wel kritisch genoeg waren bij het luisteren naar WOAD - dat wil niet zeggen dat jullie feitelijk niet kritisch genoeg zijn; ik kon me gewoon van sommige nummers niet voorstellen dat iemand ze zo goed vind (voorbeelden heb ik al vaak genoemd). Ik heb jullie recensies gelezen en er wordt duidelijk aangegeven waarom jullie het wél geweldig vinden. Niets mis mee dus. Mijn mening over de plaat blijft echter hetzelfde.

avatar van Madjack71
3,5
West schreef: Er werd gevraagd naar voorbeelden van wat ik dan echt niet vind kunnen, this is it.
Daarbij vond ik Maarten's hele (!) verhaal ook nog eens duidelijke oprechte kritiek op dit album. Hij zegt precies wat hij ervan vindt. Als je dat dan niet bevalt, ga daar dan niet zo mee om.


Ik heb je quote van mijn repliek doorgenomen. Mijn intentie was om met een knipoog op het bericht van Maartenn te reageren en daarnaast om aan te geven, dat wat jij een duidelijk verhaal vond, ik te mager vond om daar een beeld bij te vormen en te algemeen verwoord. Het gaat er niet zozeer om of het mij bevalt, mijn mening over dit album is daar niet van invloed op. Maar als iemand het echt niets vind, ben ik wel benieuwd waar dit dan wat specifieker aan ligt dan alleen het algemeen afschrijven.

Let wel West ik ben me bewust van de beperking die berichten met zich meebrengen. Het is lastig om de toon van het geschrevene in te schatten, omdat je de persoon in kwestie niet ziet. Vandaar ook mijn smiley's en ook het teruggeven van wat ik wel waardeer, in het bericht van Maartenn.


Maarten schreef: Verder laten alle reacties van de trouwe fans koud; ik vind het jammer dat er zo blind achter idolen wordt aangelopen. Vergeet niet je helden af en toe ook te verguizen, anders gaan ze naast hun schoenen lopen en worden ze lui


Maartenn bedankt voor je uitgreide reactie. Ik volg wat je wil zeggen (behalve dan bij bovenstaande quote) en zoals bij meer grote namen, zit er ook wat in. De beste man heeft zich al bewezen, concerten verkopen toch wel en hits hoeft hij niet meer te scoren...klopt. Dat het als vanzelf goed bevonden word, ligt er wat mij betreft wel een nuance. Er zijn bijna geen albums van Springsteen die ik lager als 4* heb beoordeeld, dus ws. behoor ik tot die categorie, maar wel met de kanttekening dat het niet als vanzelfsprekend is. Het is als met een goede vriend die ik al 25 jaar ken. Ik ben geneigd om het groter geheel te zien en de minpuntjes voor lief te nemen.

Verder ben ik oprecht enthousiast over dit album en voelt het alsof ik weer terug ben bij het begin, toen ik kennis met hem maakte ten tijde van Born in the USA.

Daarnaast ben ik van mening dat Bruce constanter is, in het maken van albums dan Dylan. Wat ook maakt dat ik over het algemeen positief over zijn albums ben.

Het klopt wat je zegt over de E Street Band, zowat de beste begeleidingsband in de business. Wel is het zo, dat Bruce de dirigent is en de componist en precies weet welk geluid hij wil. Dat hij zo'n groep vrienden om zich heen heeft weten te verzamelen, komt alleen zijn nummers ten goede, wat ik dan zelf ook naar voren vind komen op dit album.


Als laatste...ik volg ook andere discussies bij bepaalde albums en het valt mij op dat de toon soms wel heel aanvallend kan zijn..zowel bij de mensen die kritiek leveren, als degene die er zeer positief over gestemd zijn. Ik probeer dan ook als ik reageer duidend aan te geven wat ik over een bepaald album vind en waarom en bij een bericht waar ik onduidelijkheid bij ervaar, te vragen voor verduidelijking, soms met wat humor of lichte ironie. Zelf ben ik van mening dat dit moet kunnen. Het verbaasd mij dan ook, dat dit zoveel op blijkt te roepen.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.