U2 - No Line on the Horizon (2009)

Ierland
Rock / Pop
Label: Interscope

1. No Line on the Horizon (4:08)
  2. Magnificent (5:20)
  3. Moment of Surrender (7:20)
  4. Unknown Caller (5:59)
  5. I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight (4:10)
  6. Get on Your Boots (3:23)
  7. Stand Up Comedy (3:46)
  8. Fez - Being Born (5:12)
  9. White as Snow (4:37)
  10. Breathe (4:56)
  11. Cedars of Lebanon (4:09)
  12. No Line on the Horizon 2 * (4:07)
  13. Get on Your Boots [Crookers Remix] * (4:27)
avatar van Running On Empty
U2 heeft gisteren het nieuwe album Songs of Innocence op iTunes gezet. Niemand gezien of gehoord?

Zojuist beluisterd. Aardig. Enkele erg leuke nummers, ook een paar draakjes

Zal wel een 3,0 worden voorlopig.

avatar van mol
mol
Ik weet nog dat ik 'No Line on the Horizon 2' hoorde voor de release van het album en, ondanks Get on your boots', zeer enthousiast werd. Een terugkeer naar de jaren negentig leek in de maak. Oei, dat viel tegen.

Nu nummertje 2 af en toe als bonustrack opduikt krijgt ie van mij een vinkje, zijnde naar mijn mening veul fijner dan alles op de oorspronklijke tracklist.

Halfje gezakt. Kwam laatst weer eens voorbij.
Blijkt toch wat minder sterk dan dat ik aanvankelijk meende te horen.

Vind het dan wel weer wat sterker dan de 2 vorige albums. Meer hoogtepunten.

avatar van loneranger
Dit album klinkt weer iets minder vertrouwd en ouderwets U2 als de twee voorgaande platen al is hij daarom niet bij voorbaat slecht. 'Magnificent' is een lekker nummer en echoot een beetje naar de jaren 80 ten tijde van 'Unforgettable fire' en 'Joshua tree'. Ze hebben zeker betere rockers gemaakt en het zijn dan ook vooral de ballads die hier prijs schieten. 'White as snow' en 'Cedars of Lebanon' zijn ontroerend ingetogen. U2 op zijn best.

avatar van sierrra
Dit blijft een voor mij een album met twee gezichten. Tot en met Boots redelijk, daarna gewoon goed. Fez blijf ik op dit album de topper vinden.

avatar van luigifort
Ik heb nog niet gestemd op deze zie ik. Maar ik verwacht dat deze een pak hoger zal scoren dan de nieuwste van ze...lang niet geluisterd, maar kan me herinneren dat er hier zowaar nog wat goede en mooie 'liedjes' op stonden

avatar van Alicia
Gisteren nog beluisterd! Hier staan ook liedjes op die ik minder vind, maar ook imo enkele toppers, die ik na het verschijnen van dit album ontzettend veel gedraaid heb. Met SOI is dat niet gebeurd. Dat gaat nu ook niet meer gebeuren met de laatste, vrees ik.

avatar van sierrra
Nadeel van dit album vind ik dat enkele nummers wat tegen het zeurderige aanschurken. Vooral bij Magnificent, Moment of Surrender en Unknown Caller heb ik hier last van.

avatar van luigifort
Magnificent is prima...die anderen zijn ruk...evenals Fez

luigifort schreef:
Magnificent is prima...die anderen zijn ruk...evenals Fez

De statistieken geven je gelijk. Ik ben echter nooit fan geweest van Magnificent.

avatar van matthijs
Bij de meeste musicmeter-luisteraars krijgt deze minder waardering dan "How to dismantle..." maar ik vind deze echt veel fijner. Geweldige melodieën, productie, zang, de bas klinkt warmer dan ooit, de keys zijn spaarzaam en effectief. Top!
De laatste 2 albums (het wat gladdere duo Innocence & Experience) en het meer experimentele "POP" van 21 jaar geleden, passen qua sfeer hier wel bij. Van die drie zou je een selectie van beste songs kunnen maken net zo lang als dit album, die netaan een vergelijkbaar niveau haalt.

Lang niet gehoord, maar nu op vinyl weer op de draaitafel: klinkt toch wel lekker zo met het zonnetje buiten

avatar van Funky Bookie
Stuk beter dan How To Dismantle. De eerste 2 en de laatste 2 nummers zijn mijn favorieten, maar echt zwak wordt het m.i. nergens. Kan nog weleens een halfje extra worden.

avatar van Mastroianni
De eerste drie nummers zijn OK, daarna zakt het album ver weg. Maar het slotstuk met White as Snow, Breathe en het sfeervolle Cedars of Lebanon vind ik erg sterk. Helaas is de hoop dat U2 hiermee een nieuwe inspiratiebron had gevonden reeds lang vervlogen.