Adam and the Ants - Prince Charming (1981)

Rock / Pop
Label: CBS

1. Scorpios (2:46)
  2. Picasso Vista el Planeta de los Simios (3:29)
  3. Prince Charming (3:18)
  4. Five Guns West (5:02)
  5. That Voodoo! (4:18)
  6. Stand and Deliver (3:35)
  7. Mile High Club (2:43)
  8. Ant Rap (3:26)
  9. Mowhok (3:28)
  10. S.E.X. (5:05)
  11. Prince Charming [Demo] * (3:09)
  12. Stand and Deliver [Demo] * (3:05)
  13. Picasso Visits the Planet of the Apes [Demo] * (3:21)
  14. Showbiz [Demo] * (3:07)
  15. Who's a Goofy Bunny Then? [Demo] * (4:24)
  16. Scorpio Writing (Writing Tape) * (3:20)
avatar van Dibbel
Ik weet nooit goed wat ik nu met deze plaat aan moet.
Deze piratenbende stuitert alle kanten op van rap, naar latin, naar rock, naar cowboymuziek, naar theater en ga maar door. En dan ook nog allerhande rare geluiden en instrumentjes er tussendoor.
Er staan natuurlijk 2 hits op, Prince Charming en Stand and Deliver.
Die vind ik nu nog steeds wel aardig, maar meer ook niet.
Verder vind ik dan SEX, 5 Guns West en Picasso nog wel om aan te horen, maar Mowhok vind ik helemaal niets en van die Ant Rap word ik doodzenuwachtig.
Knap is wel, dat ondanks al die stijlen je meteen hoort dat het Adam & The Ants zijn.
En dat ze alles zelf geschreven hebben (Ant en Pirroni).
En toch moet Gary Glitter ook van invloed geweest zijn.
Heb hem de laatste tijd weer een paar keer gedraaid, na heel lang niet, maar het kwartje blijft nog steeds halverwege steken.
Op vinyl in mooie klaphoes.

avatar van DjFrankie
Vind zijn solo plaat Friend of Foe beter, hier staan uiteraard ook enkele mooie (singles) nummers op, maar ook te veel slechte nummers die je op lp het liefst zou willen doorspoelen.

Welke soloplaat? Hij heeft er meerdere

avatar van DjFrankie
Ik heb alleen en ken alleen Friend of Foe

Hitjes waren leuk. Eigenlijk nooit aan dit album gewaagd.
Ik verwacht er niet heel van, moet ik eerlijk zeggen.

avatar van edje1969
Over grijsgedraaide lp's gesproken..... Een klasgenootje van mij had dit album en mijn gespaarde geld brandde om dit album zelf te kopen. Luistertip => Scorpios. Zet de toon voor heel het album.

avatar van frolunda
Prince charming was wel gejat van dit nummer War Canoe - YouTube Had ie trouwens beter niet kunnen doen gezien hoe het is afgelopen met Rolf Harris.

avatar van frolunda
Verder is dit album toch wel stukken minder dan Kings of the wild frontier en dan heb ik het niet alleen over de afschuwelijke hoes.Eigenlijk zijn alleen Stand and deliver,Picasso Vista el Planeta de los Simios en Scorpios echt goed,Mowhok en Ant rap gaan wel maar de rest is niet veel soeps met het irritante Five guns west als dieptepunt.Ook wel een erg (te) drukke plaat.