Eels - End Times (2010)

Label: Vagrant

1. The Beginning (2:17)
  2. Gone Man (2:59)
  3. In My Younger Days (3:21)
  4. Mansions of los Feliz (2:49)
  5. A Line in the Dirt (3:30)
  6. End Times (2:48)
  7. Apple Trees (0:40)
  8. Paradise Blues (3:04)
  9. Nowadays (3:09)
  10. Unhinged (2:26)
  11. High and Lonesome (1:08)
  12. I Need a Mother (2:40)
  13. Little Bird (2:35)
  14. On My Feet (6:25)
  15. And Now for the End Times * (0:19)
  16. Some Friend * (2:42)
  17. Walking Cloud * (2:25)
  18. $200 Tattoo * (2:05)
  19. The Man Who Didn't Know He'd Lost His Mind * (2:36)
(verwijderd)
Er was toch ook een deluxe cd, dubbele digi met die 7 inch op cd.. Van Tomorrow Morning schijnt de LP wel weer een 7" te bevatten..

Jawel, dat is waar, maar van Tomorrow Morning weet ik niets van een deluxe uitvoering. Maar het mag van mij best en stiekem hoop ik het ok wel, dus uhhh afwachten maar.

AddictedToElvis
Ik ben verslaafd aan Apple Trees...

Vergelijk deze zin in beide nummers

"Little bird" (op "End Times")
"Right now you're the only friend I have in the world" (00:24-00:29)

"All the beautiful things" (op "Hombre Lobo")
"You'd be my only friend in the world" (01:01-01:07)

Precies dezelfde melodie en zin in beide nummers.

avatar van Kokuil
Vind ik niet heel vreemd hoor. Hombre Lobo, End Times & Tomorrow Morning vormen immers een trilogie.
Mij stoort het i.i.g niet.

avatar van Cloud
Towser schreef:
Vergelijk deze zin in beide nummers

"Little bird" (op "End Times")
"Right now you're the only friend I have in the world" (00:24-00:29)

"All the beautiful things" (op "Hombre Lobo")
"You'd be my only friend in the world" (01:01-01:07)

Precies dezelfde melodie en zin in beide nummers.

En pak What I have to offer( op 'Tomorrow Morning') er dan ook nog even bij.

avatar van Ducoz
AddictedToElvis schreef:
Ik ben verslaafd aan Apple Trees...

Je weet dat het over zelfmoord gaat he?

of over dat

E zich alleen voelt en alles hem gebeurt, like one in a billion..

avatar van My Addiction
Net gekocht en en 1 keer beluisterd en bel al overdonderd door de emotionele waarde. Wat een simpele, maar mooie en aangrijpende teksten! Prachtig.

avatar van johanfcu
On my feet bevat rake teksten voor mij. Wat kan hij de gevoelens goed onder woorden brengen. Hulde voor dit album en vooral hulde voor on my feet.

LoveStoned
Dit was het eerste album dat ik aanschaf van het jaar 2010. Het gaf geen enorme indruk, kan me nog weinig herinneren van de meesten. Behalve A Line in the Dirt luister ik in ieder geval maandelijks. Ik weet wel dat ik het album veel heb geluisterd, gewoon als lekker achtergrondmuziekje. Eels, zoals het hoort.

avatar van My Addiction
Oei nog niet gestemd op deze cd. Ik vind het een droevige plaat, met simpele toch aangrijpende teksten. Op zich vind ik het wat gewoontjes en verdient het voor mij een 3.0 maar door de emotionele waarde, met dat hij het geschreven heeft tijdens de echtscheiding en omdat zijn teksten zo aangrijpend zijn omdat ze écht zijn geef ik het een 4.0 gewoon voor de echtheid

avatar van joko16
Groeiplaat bij uitstek.

avatar van yvorbc
Ik vind het een mooi album, heel anders dan zijn andere werk uiteraard. Heb er erg van genoten. Het is toch wel een flink verschil na Hombre Lobo.

avatar van Kokuil
Je moet Hombre Lobo, End Times en Tomorrow Morning eigenlijk als een geheel zien... een drieluik.
Ja, het is erg veel... bijna 3 uur Eels! Maar 't is de moeite waard om er voor te gaan zitten en (een poging te doen om) de man te doorgronden.

5 sterren voor pure emotie en schoonheid

avatar van yvorbc
Echt mooi, ik vind dit album heel sterk met mooie teksten die je echt raken op de manier waarop Eels het doet. En die 3 uur Eels zijn echt de moeite waard, alle ups en downs verwerkt in zijn muziek doet je niet altijd goed als luisteraar maar blijkt dan wel dat 'zijn' boodschap goed doorkomt in de muziek:) prachtig

avatar van Devoo
End Times heeft zo'n emotionele waarde voor mij... Het nummer speelde op de begrafenis van één van mijn beste vrienden. Ik kan er niet naar luisteren zonder week te worden. Bloedmooi nummer!

inzekerezin
Oprecht en puur album, dat je naar de strot kan grijpen op momenten. Emotionele waarde wordt door velen al benoemd, en dat is in mijn ogen ook volkomen terecht. Eén van mijn favorieten.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Dit blijft een van de betere albums van Eels. Mansions Of Los Feliz & A Line In The Dirt blijven de parels van deze plaat tezamen met de deprimerende maar prachtige afsluiter On My Feet. Wat een peilloze treurnis maar bloedmooi nummer weet E hier neer te zetten.

Arbeidsdeskundige
Dit album raakt mij heel diep van binnen. Het maakt een cocktail van intense gevoelens, zoals melancholie, nostalgie en weemoed bij me los.

avatar van Niek
Tegenvaller. Na het lekkere Hombre Lobo en briljante Blinking Lights, is dit niet meer dan typisch Eels, maar dan wel alleen de prettige fillers zonder de verrassende wat ruwere diamanten. Bijna gezapig zou ik zelfs zeggen. Het album gaat voorbij zonder echt opgemerkt te worden. De Eels-sound blijft fijn maar zonder spanning erin, kom ik niet verder dan een kleine voldoende.

avatar van Niek
Niek schreef:
Ik ben wat milder intussen. Het is ook een kwestie van de juiste bui. Voor deze Eelsplaat moet ik net in een wat andere stemming zijn dan voor zijn andere platen. The Beginning is ook wel echt prachtig. Eels nooit te vroeg afschrijven .

avatar van james_cameron
Luchtig, vrij vlak album dat op mij weinig indruk weet te maken. De overwegend korte liedjes zijn op en top Eels, vol ironische observaties en onderkoeld drama, maar het is me ditmaal allemaal iets te vrijblijvend. Het album kabbelt aangenaam genoeg door maar weet eigenlijk nergens echt indruk te maken. De vijf korte bonustracks op de luxe uitvoering zijn van hetzelfde laken een pak.

avatar van konijnmuziek
Voor mij is End Times één van de mooiste breakup albums ooit gemaakt. De teksten zijn doorleefd en brengen me soms terug naar eigen ervaringen. De sound spreekt me enorm aan, heerlijk die donkere sfeer. End Times kan zich meten met bijvoorbeeld Blinking Lights.