Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)

Folk

8. Calgary (4:10)
  9. Lisbon, OH (1:33)
  10. Beth / Rest (5:16)
avatar van Hedser
De opener 'Perth' is werkelijk schitterend, maar de nummers die volgen blijven nog niet echt hangen. 'Calgary' doet dat al wel, net als 'Beth/Rest.' Zal wel een kwestie zijn van de plaat vaker luisteren.

avatar van AOVV
Ik denk het ook Hedser, want deze plaat groeit bij mij ook luisterbeurt per luisterbeurt stilletjes verder naar één van de betere platen van 2011 tot nu toe. Of het me ooit even diep zal treffen als het debuut, wil ik niet gezegd hebben, maar dit is een heel andere plaat, met andere troeven. Het heeft allemaal zijn tijd nodig..

avatar van Cannabooze
Hedser schreef:
Zal wel een kwestie zijn van de plaat vaker luisteren.

Komt helemaal in orde !! Trust me

By the way.. Super top 10 Hedser !

avatar van domainator
Nogmaals beluisterd, maar dat was het dan ook. De muziek is aardig maar die zanger moet echt zijn mond houden. Ik probeer ook vaak voor mij onbekende bands uit maar deze gaat het niet worden.

"Mooie winter" (Bon Iver) heeft het goed gedaan
Wegdromen met deze plaat.. maar wel blijven luisteren natuurlijk

avatar van coldwarkids
Ik vind Perth trouwens het minste nummer van het album..

avatar van Co Jackso
coldwarkids schreef:
Ik vind Perth trouwens het minste nummer van het album..

Werkelijk? Ik vind die opening echt fantastisch. Het moment dat na 45 seconden wordt ingezet is bijna hemels

avatar van RensZ
Ik heb het weleens vaker gevraagd hier, maar wie verwijdert er steeds mijn stem? Mag ik geen vijf geven ofzo?

Ik heb vandaag Bon Iver "ontdekt" en 'm na vanmiddag beluisterd te hebben, moet ik zeggen: Ik sta versteld van de schoonheid van dit album.
Ik moet 'm natuurlijk meer beluisteren, wat ik zeker ga doen, maar durf nu al naar de 5***** te gaan.
Zijn die voorgangers ook zo mooi? Ik ga maar weer eens op "ontdekkingsreis". Toch leuk als je weer tegen nieuwe dingen aanloopt bij muziek, toch?

avatar van GastHeer
Op de één of andere manier doet de cover me altijd denken aan een schilderij van Bob Ross .

avatar van WJW
WJW
Bleh. Het album duurt veel te kort!

indiegator
Ad Brouwers schreef:
Zijn die voorgangers ook zo mooi?

For Emma, Forever Ago. Snel gaan luisteren want die is nog mooier.

Co Jackso schreef:

Nja ik vind het jammer dat er na zo'n mooie intro .. van dat geroffel bijkomt. Als dat er niet was geweest (of als de drums anders had geklonken) was het veel fijner en mooier.

RensZ schreef:

Je hebt hem zelf een paar keer verwijderd. Laatste keer op 26 juni, om 0.10 uur.

herman schreef:

Erg vreemd.

Tsja, misschien verkeerd geklikt met de muis. Ik kan er ook niet meer van maken.

avatar van RensZ
Nee, snap ik. Het was al eens vaker voorgekomen, vandaar ik het vroeg. Maar bedankt.

avatar van De Daniël
Of er rust een vloek over dit album....

avatar van AOVV
Als het nog eens gebeurt, probeer dan eens 4 sterren te geven, RensZ, misschien accepteert ie dat wel?

indiegator
RensZ schreef:

Aaah. De geest van MusicMeter waart weer rond.

avatar van Don Broccoli
De beste plaat van 2011. De enige tot dusverre die over de gehele lijn boeit. Justin Vernon bewijst hier een van de grote artiesten van het nu te zijn met wederom een volstrekt uniek album. Zeer knap.

avatar van midnight boom
Dit album is zo onwijs goed, dat ik hem naar 5* heb verhoogd

avatar van deek
Kon het niet meer voorkomen maar dit album is mijn top 10 binnen gedrongen.
Werkelijk alles klopt aan deze muziek.
5(+)

avatar van Don Cappuccino
En een verhoging naar 5 sterren. Het tweede album van Bon Iver is een echte groeier. Het was even enorm wennen na het kale For Emma en nu ineens die rijke instrumentatie. De nummers zijn vele malen interessanter dan For Emma en ook veel gedetailleerder, iets wat ik altijd erg mooi vind. Perth is gelijk een opener waarvan je nekharen omhoog gaan staan, vooral wanneer de gitaren en de blazers erin komen! Ook Beth/Rest is erg mooi maar dat was gewoon wennen. Prachtig!

avatar van KampF
Dit album is echt steengoed, voor mij de beste uit 2011 (naarst Kaputt van Destroyer). Heb ter vergelijking For Emma weer eens gedraaid maar is inderdaad wat 'kaler' en minder conceptueel uitgewerkt. Bij Michicant krijg ik spontaan kippenvel (iedere keer) en bij Beth/Rest kan ik soms wel een beetje snikken. Nee het is geen Phil Collins, het is Justin Vernon die het laatste restje uit zijn ziel perst.

mijn eerste score wordt een veilige 4*, ik ben hier nog niet klaar mee merk ik al...

Dn!S schreef:
Zo werkte het bij mijn huidige vriendin ook. Beginnen met een veilige 4* en nu na 16 jaar staat ze bijna op 5*.
Verder ben ik het helemaal met je eens. Ik heb ik dit album ook pas "ontdekt" en het is een juweel !!!

avatar van kobe bryant fan
Ondanks dat ik niet graag 2 keer dezelfde artiest in mijn top 10 heb komt deze toch op de laatste plaats in mijn top 10!

avatar van Don Broccoli
Ad Brouwers schreef:
Toch leuk als je weer tegen nieuwe dingen aanloopt bij muziek, toch?

Nee, dat is eigenlijk strontvervelend. Maar goed, niks aan te doen.

avatar van IntoMusic
Misschien van mij muggeziften, maar waarom is voor de titel 2x Bon Iver gekozen, terwijl het album gewoon "Bon Iver" heet? Zoals het album nu in de boeken staat is <naam artiest: Bon Iver>, <titel album: Bon Iver> en volgens mij is het toch ook zo bedoeld door Bon Iver?
Overigens een heerlijk album waarbij ik weer bij sommige nummers weg kan dromen (goed voorbeeld is Holocene, wat tevens mijn favoriet is).