MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Red Hot Chili Peppers - I'm with You (2011)

mijn stem
3,14 (415)
415 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Warner Bros.

  1. Monarchy of Roses (4:12)
  2. Factory of Faith (4:20)
  3. Brendan’s Death Song (5:38)
  4. Ethiopia (3:50)
  5. Annie Wants a Baby (3:40)
  6. Look Around (3:28)
  7. The Adventures of Rain Dance Maggie (4:42)
  8. Did I Let You Know (4:21)
  9. Goodbye Hooray (3:52)
  10. Happiness Loves Company (3:33)
  11. Police Station (5:35)
  12. Even You Brutus? (4:01)
  13. Meet Me at the Corner (4:21)
  14. Dance, Dance, Dance (3:45)
  15. Strange Man * (3:38)
  16. Long Progression * (4:00)
  17. Magpies on Fire * (3:44)
  18. Victorian Machinery * (4:06)
  19. Never Is a Long Time * (2:47)
  20. Love of Your Life * (4:05)
  21. The Sunset Sleeps * (4:00)
  22. Hometown Gypsy * (3:57)
toon 8 bonustracks
totale tijdsduur: 59:18 (1:29:35)
zoeken in:
avatar
4,0
Dik aandacht aan besteed. Weer een nieuwe insteek. Een leuk album, zeker wanneer je meer bekend raakt met de nummers. En die het album koopt luister er meer naar dan iemand die illegaal download. Er zit diepgang in.
Maar goed. We hadden Hillel Slovak-John Frusciante-Dave Navarro, John Frusciante 2de editie en nu Josh Klinghoffer.
Ze blijven verrassen en niet hetzelfde doen...

avatar
Rizz
Het duurde even maar begin dit album steeds meer te waarderen.

avatar
Kooltje
Heerlijk album is dit zeg. Echte uitschieters zijn voor mij:
- Factory of Faith (hoop dat dit een single wordt)
- A Wants A Baby
- Ethiopia
- Look Around
- Goodbye Hooray
- Happiness Loves Company
- En het heerlijke Even You Brutus?

Best wel veel eigenlijk . De andere nummers zijn gewoon goed
Met de laatste 2 nummers heb ik niet zoveel.
De piano in sommige nummers vind ik zeer geslaagd en een welkome vernieuwing
Flea gaat helemaal los op dit album en verder heerlijke drums!

avatar
Ponty Mython
Sommige gebruikers hier doen net alsof Frusciante RHCP was.

avatar van Ducoz
2,0
Dat was het ook, ik zal het speciaal voor jou nog een keer zeggen, Frusciante schreef alle muziek. Sommige samen met Flea, maar een goede 80% schreef hij.

avatar
Ponty Mython
Het was een wisselwerking tussen Kiedis en Frusciante. En daarbij genomen bestonden de RHCP al voordat Frusciante bij de band kwam. Derhalve is Frusciante belangrijk geweest voor de ontwikkeling en sound van de RHCP, maar om hem RHCP te noemen gaat te ver.

avatar van jordi_jwt
4,0
Red Hot Chili Peppers: I'm With You | Album Reviews | Pitchfork

Net deze review gelezen, pitchfork is wat mij betreft veel te negatief. Ik vind dit toch wel een lekker album. De eerste drie nummers zijn gewoon goed en nummertje 6,8,9,11 zijn ook gewoon goede nummertjes. Het is niet meer zoals de RHCP vroeger waren maar dat hoeft helemaal niet iets negatiefs te zijn. En Flea funked op dit album zoals hij dat al een aantal jaar niet gedaan had.

avatar van Ducoz
2,0
Ponty Mython schreef:
Het was een wisselwerking tussen Kiedis en Frusciante. En daarbij genomen bestonden de RHCP al voordat Frusciante bij de band kwam. Derhalve is Frusciante belangrijk geweest voor de ontwikkeling en sound van de RHCP, maar om hem RHCP te noemen gaat te ver.


Kiedis schreef de teksten en was dus alleen verantwoordelijk voor de melodie en woorden.
Ook niet onbelangrijk trouwens.

Maar voor mij is RHCP Flea, stiekem

avatar
bertito
Ik vind maar een liedje van de rhcp geweldig: scar tissue

Ben dit album nu aan het beluisteren en ik weet dat het bij een keer blijft. Ik trek die ouderwetse mix van funk en rock niet. Een onverteerbare brij van gehakketak. Het doet me denken aan het slechtste van de jaren 80.


avatar van Niensel
4,5
Ik vind het nou echt een lekker album (:

avatar van domainator
bertito schreef:
Ik vind maar een liedje van de rhcp geweldig: scar tissue

Ben dit album nu aan het beluisteren en ik weet dat het bij een keer blijft. Ik trek die ouderwetse mix van funk en rock niet. Een onverteerbare brij van gehakketak. Het doet me denken aan het slechtste van de jaren 80.


De RHCP kan je ding niet zijn maar ik vind het altijd zo jammer dat mensen dan met een 1,0 stemmen.

avatar
3,0
Na enkele luisterbeurten blijven enkel Factory of Faith, Ethiopia, Look Around en Goodbye Hooray over in m'n afspeellijst. Veel te weinig voor een plaat van de Peppers. Klinghoffer brengt wel wat bij, maar komt niet in de buurt van het genie dat Frusciante was. Benieuwd hoeveel van deze songs ze live zullen blijven spelen.

avatar van Don Cappuccino
Nog steeds niet naar dit album geluisterd. Misschien dit weekend eens doen.

avatar van AOVV
2,0
Hé, wat een toeval! Ik heb er ook nog niet naar geluisterd. De vraag is nu: heb ik het nog niet gedaan omdat ik er gewoon niet aan gedacht heb, of heb ik het nog niet gedaan omdat ik er niet al te veel van verwacht? Ook nog geen vooruitgestuurde single of zo beluisterd. Ik vind het alvast jammer dat Frusciante er niet bij is. Toch altijd een meerwaarde, die kerel.

avatar
domainator schreef:
(quote)


De RHCP kan je ding niet zijn maar ik vind het altijd zo jammer dat mensen dan met een 1,0 stemmen.


Helemaal mee eens. RHCP is gewoon een goede band en heeft eigenlijk geen slecht album gemaakt. Ik ga ook geen groepen beoordelen waar ik uberhaupt geen binding mee heb. Duran Duran bijvoorbeeld haha. Beetje puberaal om je mening zo te willen profileren.

avatar van Timo-otje
domainator schreef:
(quote)


De RHCP kan je ding niet zijn maar ik vind het altijd zo jammer dat mensen dan met een 1,0 stemmen.


Tsja , zo lust ik er ook nog wel een paar. Arcade Fire en The National kan je ding niet zijn , maar ook die bands maken gewoon goede muziek en daar stemmen mensen ook met 0.5 en 1 * dus waarom zouden ze niet zo laag mogen stemmen ?( mits met argumentatie)

avatar van Ducoz
2,0
Nou kijk op het moment kan ik The national helemaal niet waarderen en vond ik het live op Pukkelpop vorig jaar zelfs vervelend.

Maar ik wil er best een plaat van kopen, ik wil het best horen en dan een goede onderbouwde mening geven.

Een reactie als:
Ik vind dit niets, het doet me denken aan blabla. Maar waarom? En waarom is het zo slecht? Wat is wel goed? Of is het echt een kut plaat? Onderbouwing is niet verboden!

avatar van Timo-otje
Ducoz schreef:
Nou kijk op het moment kan ik The national helemaal niet waarderen en vond ik het live op Pukkelpop vorig jaar zelfs vervelend.

Maar ik wil er best een plaat van kopen, ik wil het best horen en dan een goede onderbouwde mening geven.

Een reactie als:
Ik vind dit niets, het doet me denken aan blabla. Maar waarom? En waarom is het zo slecht? Wat is wel goed? Of is het echt een kut plaat? Onderbouwing is niet verboden!


Als iets niet je ding is kan het toch gewoon goede muziek zijn ? Portishead is niet mijn ding en maar maakt toch ook goede muziek? Ik trek alleen die vrouwenstem van haar niet zo , anderen wel maar dat het goed in elkaar zit is duidelijk wat mij betreft ook al houd ik er niet van.

avatar van Ducoz
2,0
Jep, ben ik het mee eens.

avatar van Lexicon Devil
1,0
Wat een saaie, te gelikte, popmuziek maken deze oude mannen heden ten dagen.
Kiedis kan wel lekker de recalcitrante vijftiger uithangen met zijn roze stropdas, maar dit ligt een stuk dichter bij Benny Neyman en Maroon 5 dan bij George Clinton.

Poeh ik zou bijna gaan vergeten dat ze ooit grensverleggend waren.....
Snel Blood Sugar Sex Magic opzetten.

Echt gasten, ga maar weer gewoon drugs gebruiken hoor.

Deze plaat komt zeker op de Guantanamo Bay playlist.
Effe de muren onderkotsen uit eentonigheid.

Bah bah, verzadigde pop-opa's.

avatar
Rizz


avatar
bertito
mplite schreef:
(quote)


Helemaal mee eens. RHCP is gewoon een goede band en heeft eigenlijk geen slecht album gemaakt. Ik ga ook geen groepen beoordelen waar ik uberhaupt geen binding mee heb. Duran Duran bijvoorbeeld haha. Beetje puberaal om je mening zo te willen profileren.


Ik hoef helemaal geen binding met wat dan ook te hebben om iets te kunnen beoordelen. Elk commercieel product waar geld voor wordt gevraagd mag beoordeeld worden door iedereen Er is veel te doen over deze plaat en ik hoopte dat de muziek van RHCP volwassen zou zijn geworden, ik hou nu eenmaal vaker van muziek van 40/50ers dan van jonkies.

Helaas, ik hoor geen enkele progressie, maar wel stilstand en achteruitgang. Inhoudelijk en tekstueel hebben ze niks te zeggen, behalve lege pseudo filosofische kreten en maskerades. Men claimt inhoud maar levert banaliteit.

En dan die opzet van de songs, nergens past het refrein bij het couplet. Bij Nirvana in 1990 was dat te gek, maar doet nu ontzettend outdated aan. Elke flow wordt stelselmatig kapotgemaakt ter wille van de zogenaamde "creativiteit".

Af en toe hoor ik wel mooi gemixed gitaargeluid, of andere fijnzinnigheden, maar veel te weinig om van een weloverwogen productie te kunnen spreken. Het is heel erg in your face, wellicht moet het live klinken? Interesseert me ook niet.

avatar
Ponty Mython
domainator schreef:
(quote)


De RHCP kan je ding niet zijn maar ik vind het altijd zo jammer dat mensen dan met een 1,0 stemmen.


Ik vind het ook jammer wanneer gebruikers bepaalde albums een 4 of 5 sterren geven.

avatar van Von Helsing
1,0
Wat een ongelooflijk lullig plaatje van de RHCP. Om je kapot te schamen, zo slap en nietszeggend. Het eerste nummer gaat nog, de eerste 20 seconden althans daarna wordt het al melig met dat refrein. Daarna komt het niet meer goed, helaas. Op Brendan's Death Bank proberen ze iets heel moois neer te zetten alsof ze bevlogen artiesten zijn. Helaas wordt hetzelfde deuntje tot in den treuren herhaalt en zakt de amusementswaarde naar het nulpunt. Deze ooit boeiende band maakt nu muzak voor huisvrouwtjes. Wat een afgang.

avatar van devel-hunt
3,5
R.H.C.P zijn de laatste jaren middle of the road geworden, de muziek is veilig en keurig binnen de lijntjes. De laatste vele jaren schrijven ze alleen nog via een vaststaand concept. waardoor het genant voorspelbaar is geworden.
Ze zien er qua uiterlijke stijl nog ongeveer hetzelfde uit als begin jaren 90 toen hun muziek heerlijk smerig en vet funky was. Waar zijn die tijden gebleven? De geloofwaardigheid is er niet meer, en dat heeft John Frusciante tijdig ingezien.
Bovendien vind ik het 5 jaar wachten op een nieuwe CD niet waard geweest.


avatar
3,5
devel-hunt schreef:
R.H.C.P zijn de laatste jaren middle of the road geworden, de muziek is veilig en keurig binnen de lijntjes. De laatste vele jaren schrijven ze alleen nog via een vaststaand concept. waardoor het genant voorspelbaar is geworden.
Ze zien er qua uiterlijke stijl nog ongeveer hetzelfde uit als begin jaren 90 toen hun muziek heerlijk smerig en vet funky was. Waar zijn die tijden gebleven? De geloofwaardigheid is er niet meer, en dat heeft John Frusciante tijdig ingezien.
Bovendien vind ik het 5 jaar wachten op een nieuwe CD niet waard geweest.


Ben het hier gedeeltelijk mee eens, een band evalueert nu eenmaal naarmate de tijd verstrijkt en daarmee ook vaak het geluid. Ik kan zowel de smerige, vette funk van BSSM, de rauwe, energieke sound van Califonication en de melancholische klanken van BTW waarderen. En als ze van SA alleen de beste nummers op 1 CD hadden gezet was dit ook goed te pruimen geweest. Maar vooral bij die laatste zat ook veel slap en commercieel geneuzel (denk aan Hump de Bump).

Bij dit album proef ik meer een kwestie van: wel willen en het proberen, maar de durf en ambitie lijken niet meer (voldoende) aanwezig. Misschien ook een kwestie van niet kunnen of kiezen voor een andere weg. Jammer, het concert in Keulen bewees dat ze (live) nog steeds heerlijke vette, smerige funk kunnen neerzetten!

Overigens: Goodbye Hooray komt aardig dichtbij, heerlijk energiek eind. Het zou mooi zijn als ze die lijn zouden kunnen doorzetten naar het volgende album.

avatar van deek
Ponty Mython schreef:
Het was een wisselwerking tussen Kiedis en Frusciante. En daarbij genomen bestonden de RHCP al voordat Frusciante bij de band kwam. Derhalve is Frusciante belangrijk geweest voor de ontwikkeling en sound van de RHCP, maar om hem RHCP te noemen gaat te ver.



Ze bestonden idd al langer maar de albums van voor Frusciante, waren toch van een hele andere orde als met hem. Veel meer Funk. Laten we zeggen Frusciante kan zonder Peppers maar andersom is dat toch minder van toepassing.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 14:05 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 14:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.