Pink Floyd - Animals (1977)

Label: Harvest

1. Pigs on the Wing, Pt. 1 (1:25)
  2. Dogs (17:08)
  3. Pigs (Three Different Ones) (11:28)
  4. Sheep (10:20)
  5. Pigs on the Wing, Pt. 2 (1:25)
avatar van ABDrums
Een tijdloos album waarvan het concept ook op de huidige politieke situatie van toepassing is, en dat voor een plaat uit 1977. Alles wat gezegd zou moeten worden over dit album is reeds gezegd. Dit is gewoonweg een meesterwerk, niets meer of minder.

avatar van Stalin

Helaas dus geen outtakes uit de studio of live opnames als ik het allemaal goed heb gelezen.

Ik vind het vooral erg jammer en een gemiste kans eerlijk gezegd.
Al dat opgepoetste en ge-remixte geneuzel met 5.1 geluid geloof ik eerlijk gezegd wel.
Het origineel is al decennia lang 1 van mijn meest geliefde albums ooit, zelfs met de huidige (in mijn beleving heerlijk rauwe) geluidskwaliteit.

Hier had mijn inziens meer ingezeten, maar helaas heeft Pink Floyd kennelijk geen live opnames of studio opnames uit deze periode om er echt iets interessants van te maken.

avatar van nlkink
Stalin schreef:

Vast wel. Waarschijnlijk allemaal achtergehouden voor een nog samen te stellen box set van pakweg € 500,-.

avatar van Lonesome Crow
Ja, de box der Pink Floyd boxen moet nog komen, die van 1973 t/m 1983.
Die van daarvoor en daarna waren er al.

Animals, mijn favoriete Floyd trouwens. Ik verbaas me dat ik 'm maar 4 sterren heb gegeven.... binnenkort maar eens herbeoordelen.