The Rolling Stones - Some Girls (1978)

Label: Rolling Stones

1. Miss You (4:49)
  2. When the Whip Comes Down (4:21)
  3. Just My Imagination (Running Away with Me) (4:38)
  4. Some Girls (4:37)
  5. Lies (3:11)
  6. Far Away Eyes (4:24)
  7. Respectable (3:07)
  8. Before They Make Me Run (3:25)
  9. Beast of Burden (4:25)
  10. Shattered (3:47)
  11. Claudine * (3:42)
  12. So Young * (3:19)
  13. Do You Think I Really Care * (4:22)
  14. When You're Gone * (3:52)
  15. No Spare Parts * (4:30)
  16. Don't Be a Stranger * (4:06)
  17. We Had It All * (2:54)
  18. Tallahassee Lassie * (2:37)
  19. I Love You Too Much * (3:11)
  20. Keep Up Blues * (4:21)
  21. You Win Again * (3:00)
  22. Petrol Blues * (1:36)
  23. So Young [Piano Version] * (2:55)
Niet helemaal.
De live cd/dvd zit niet in deze box en is een op zich zelf staande uitgave.

avatar van Lamontagne
Geweldige nieuwe uitgave van Some Girls op sommige bootlegs staan al bepaalde nummers maar om Claudine en So young weer eens helemaal opgefrist te horen is fantastisch

Het nummer Some girls blijft 1 van de favo's

Rizz
Leuke bonusnummers, vind vooral We Had It All van Keith erg geslaagd. When You're Gone, No Spare Parts en You Win Again zijn ook alleraardigst.

avatar van Lamontagne
When you're gone
de bonus cd is onderhand nog beter als Some girls zelf!

avatar van teus
Lamontagne schreef:
When you're gone
de bonus cd is onderhand nog beter als Some girls zelf!

Nou je heb wel een erg positieve mening over de bonustracks
Ik vind de nrs niet tegenvallen,enkele vind ik zelfs beter als sommige org. Some Girls tracks, ik zou het anders stellen ,(mijn mening dus) op het orgineel zou ik ,lies, Fareway eyes,When de whip comes down vervangen voor Keep us blues,So Young,Claudine of When You're Gone
Wat vinden andere Stone Rollers van deze samenstelling van mij??

Overgens ik zag dat mijn andere Rockheld John Fogerty ook aanwezig was bij de Some Girls Sessie's ( zie Tallahassee Lassie)

Hoe ik verder over de Stones denk?? (zie Sticky Fingers Berichten 21-11-2011)

Ik kijk nu uit naar de release van Some Girls Tour,volgens Thunderball op CD/DVD

avatar van Thunderball
Die is inmiddels al verschenen, hoor.
Heb hem zaterdag van Bol.com ontvangen (helaas Kerstcadeau, dus dat wordt nog even mij verbijten).

avatar van judgepaddy
De heerlijk vuige blues When You're Gone is inmiddels al een van mijn Stones favorietjes. Met dank aan Ronnie Wood
Voor de rest prima bonusnummers die Some Girls een extra dimensie geven.

Rizz
Schitterend nummer zeg; We Had It All van Keith meteen gebombardeerd tot favoriete Keith nummer na You Got the Silver.

avatar van Thunderball
Dat is voor mij ook het prijsnummer van de bonus-cd. Heerlijk om deze nu kraakhelder door de speakers te horen.
Voor de rest alle nummers eindelijk zonder ruis en het doffe geluid zoals ik ze van boots voornamelijk kende,
toch -en nu zeur ik wel wat- zit er wat weinig variatie in... het is, behalve het Keef nr, toch voornamelijk blues- en country-achtig, een stevig dampend rock nr had ik er ook wel bij gewild.

Ik begrijp dat de Remaster 2011 niet bepaald door iedereen gewaardeerd wordt, als ik internet af struin. Dan heb ik het over het album en niet over de bonus disc. Die heeft verbazingwekkend wel een goed geluid. Vaak lees je dat de Virgin Remaster (gedaan door Bob Ludwig) aanbevolen wordt. Die heb ik hier in huis en die klinkt geweldig. Geen reden voor mij dus om deze nieuwe editie aan te schaffen. De bonus cd ga ik downloaden.

avatar van vin13
Some girls voor de 3e keer (elpee, cd)aanschaffen gaat me te ver. Dat wordt downloaden.

Claudine en When you,re gone zijn top.

avatar van Stijn_Slayer
Lekkere pretentieloze Stones plaat. De productie is behoorlijk aanwezig, maar de instrumentatie is gelukkig naturel gehouden. Soms vind ik het materiaal wat te simplistisch, maar over het algemeen is het een plaat die fijn wegluistert zonder echt hoge ogen te gooien. 'Miss You' springt er voor mij uit. 'Before They Make Me Run' vind ik een misser. De zang van Keith is daar verschrikkelijk.

avatar van De buurman
Before They Make Me Run vind ik juist één van de meest geslaagde Keith liedjes. Wat bedoel je met een behoorlijk aanwezige productie?

avatar van Stijn_Slayer
De productie is erg verzorgd, ietsjes té zelfs. Het is gepolijst (zonder dat het glad wordt), terwijl de eerdere Stones platen vrij 'basic' en ietwat ruw zijn geproduceerd.

avatar van Ducoz
Dus is dat erg? Past bij het karakter van de plaat, wellicht word dat karakter door de productie gecreëerd.

Door de uitspattingen die naar disco neigen (Miss You) vind ik het helemaal niet zo'n gekke productie.

Het enige waar ik een beetje tegen aan loop is dat de plaat bijna van 1 kwaliteit is, dat wil zeggen; Er staan geen echte hoogte punten op maar zakt ook niet naar een diepte punt.
Oke, een echte uitschieter, en dat is voor mij het titel nummer.

west schreef:

Ik snap sowieso niet hoe je keer op keer iets nog "beter" kunt remasteren.
Je had die van Virgin, vervolgens nog een keer geremasterd in 2009 van -ik geloof- Universal en nu dus in 2011 weer.
Die speciale versies uit ca 1992 van Virgin, wat een soort replica's van de originele LP's waren zijn eigenlijk al fantastisch geremasterd. Hoe je dat nog zou kunnen verbeteren is maar de vraag.
Maar goed, je bent fan en die box ziet er echt schitterend uit, dus..... enz...

avatar van De buurman
Ducoz schreef:
Er staan geen echte hoogte punten op maar zakt ook niet naar een diepte punt.

Ik vind Shattered anders een behoorlijk "diep" nummer. Shadoobie. Some Girls heeft een paar supergoeie nummers en een paar hele matige. Just My Imagination (Running Away With Me) lijkt geschreven voor de Stones. Miss you en Beast Of Burden, kortom de hits, zijn ook top. Maar stukken als Far Away Eyes, Respectable, When The Whip Comes Down... gewoon zwak. De titelsong begint lekker, maar na 20 seconden ben ik er alweer klaar mee. Nee, het zijn twee hits, een cover en een Keith-nummertje die dit album een voldoende bezorgen. En de productie, want daar mankeert weinig aan.

Dus is dat erg?

Als je mijn bericht goed leest hoef je die vraag niet te stellen.

Stijn_Slayer schreef:

Als je mijn bericht goed leest hoef je die vraag niet te stellen.

Je zegt nergens dat je het goed vind, te veel word vaker opgevat als iets negatiefs dan iets positiefs

avatar van devel-hunt
Ondanks alle kritiek op Some girls is het hun meest energieke plaat sinds Aftermath uit 1966.

avatar van vanson
Heb ook wel eens gelezen dat het gitaargeluid op Some Girls het dichtst bij Keith Richards' idee komt van hoe twee gitaren moeten klinken op een Stones album.
Heb het altijd maar een half album gevonden. Geweldige r&r afgewisseld met een (geslaagde?) poging hip te klinken.
Riff van Beast of Burden is geniaal.

devel-hunt schreef:

Kritiek? Dit album wordt toch over het algemeen bejubeld?

Werd al heel snel betitelt als hun beste sinds Exile. Geen mooi doenerij maar een heel prettige rauwe Stonesplaat. Ik kan mij ook geen slechte kritieken herinneren, al zullen er altijd azijnpissers geweest zijn die The Stones natuurlijk te oud vonden.
Heerlijk album , al was Black & Blue m.i helemaal niet verkeerd .
Dat album werd wel wisselend ontvangen.

west schreef:

Helemaal gelijk.
Ik heb hetzelfde gedaan voor Exile en heb die cd gebrand met een iets zachter volume, want die recente uitgaves gaan behoorlijk over de rooie.

Bob Ludwig heeft geweldig werk gedaan voor The Stones.
De Virgin-remasters zijn van zijn hand alsook de (SACD-)remasters van de 60's-albums uit 2002.

De recente uitgaves zijn vooral te luid en overbodig.

Die Virgin-uitgaves zijn er trouwens in jewel case-edities en mini-albumcover-edities.

avatar van Ducoz
Ik vind dat luide eigenlijk wel fijn, haalt de drums in ieder geval naar boven.
In de originele opnames waren ze veelal zacht(van Exile heb ik de eerste CD uitgave, en die heeft dat bv.)

avatar van kaztor
De Virgin-uitgaves klinken wat luider dan de originele CBS-cd's (die had ik eerst), maar iets minder vlak, dus wat dynamiek betreft zit je bij die cd's al goed. Tattoo You heeft daarop ook al de langere versie van Slave, dat zit dus ook goed.

De extra cd van Exile heb ik beluisterd en die vond ik irriterend aanwezig klinken, volkomen ontdaan van het echte '1972'-geluid, zeg maar. Die heb ik met Nero ingedamd met de audio-editor om er nog een beluisterbaar cdtje van te maken.

U ziet, voor elk wat wils, aan u de keuze, maar mijn oren flapperen als ik naar die vervormde 'nieuwe' remasters luister. Niet fijn bij een hard volume, niet fijn bij een normaal volume en niet fijn bij een zacht volume vanwege de afgevlakte boventonen. Ik word er 'gehoor-moe' van.

avatar van Ducoz
Dat komt omdat disc 2 van Exile opnieuw is ingezongen en delen zijn bij gemixed die op de originele opnames niet af waren

Of dat bij disc 2 van Girls ook zo is, weet ik niet.
Wel heb ik me laten vertellen dat Micks stem iets lager is.

avatar van kaztor
Okee, die informatie klopt ook wel degelijk, maar feit is dat het ongelofelijk luid klinkt en dan niet op een fijne zo-horen-The-Stones-te-klinken-manier.

Ik laat me inmiddels niet meer verleiden om afgeladen multicombi-sets van 100 pleuri aan te schaffen. Ze leiden af waar het eigenlijk om gaat: Het album zelf en daar doet men albums geen recht mee.

Ducoz schreef:

Ik zei dat het niet glad wordt (iets waar ik vaak niet goed tegen kan). Het is dus niets negatiefs, maar ook geen pluspunt. Vind de productie prima zoals hij is, maar het drukt wel z'n stempel op de plaat.

avatar van teus
[/quote]
Heerlijk album , al was Black & Blue m.i helemaal niet verkeerd .
Dat album werd wel wisselend ontvangen. [/quote]

Zeker een heerlijk album
meningen blijven altijd verdeeld ,Maar voorganger Black and Blue is zeker niet verkeerd ,sterker nog; wat mij betreft ,ik heb het album (kwalitatief/ totaal- luistergenot) hoger staan dan opvolger Some girls
Ik snap ook niet dat Some girls het best verkochte stonesalbum is wereldwijd is??