MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Rush - Clockwork Angels (2012)

mijn stem
3,90 (212)
212 stemmen

Canada
Rock
Label: Roadrunner

  1. Caravan (5:40)
  2. BU2B (5:10)
  3. Clockwork Angels (7:31)
  4. The Anarchist (6:52)
  5. Carnies (4:52)
  6. Halo Effect (3:14)
  7. Seven Cities of Gold (6:32)
  8. The Wreckers (5:01)
  9. Headlong Flight (7:20)
  10. BU2B2 (1:28)
  11. Wish Them Well (5:25)
  12. The Garden (6:59)
totale tijdsduur: 1:06:04
zoeken in:
avatar
Ozric Spacefolk
Ik moet hem eerst nog kopen. En nieuwe platen zijn zo duur.

avatar van Casartelli
4,5
Casartelli (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:
Ik las net dat de plaat geproduceerd is door ene Nick Raskulinecz.
Deze man schijnt alles dicht te smeren. Althans dat is wat ik las.
Wat houdt dat in. Dat de plaat een echt vette hardrockplaat is?
Ik ken de Foo Fighters niet zo goed. Eigenlijk helemaal niet, en Nick Raskulinecz schijnt dus ook de producer van Foo Fighters te zijn.

Hij heeft ook Snakes & Arrows al geproduceerd. Nou vind ik het geluid daarvan wel wat transparanter dan van Clockwork Angels, maar goed, 't is wel dezelfde producer dus.

avatar
Ozric Spacefolk
Dan vind ik het te lawaaiig denk ik. Want ik vind Snakes & Arrows helemaal niet zo'n goede plaat.
Ik wacht toch nog steeds af. De berichten zijn allemaal erg lovend, dat wel.
Maar omdat Fixx en Saga zo tegenvielen, ben ik angstig.

avatar van Lonesome Crow
4,0
Niet alles achter elkaar luisteren de eerste keer, het is inderdaad een dichtgetimmerde muur van geluid.
Je bent compleet uitgeblust en de stoom komt uit je oren als je hem de eerste keer helemaal uitzit....

avatar van Edwynn
3,5
Ik vind dat dichtgetimmerde wel mee vallen. En ik haat plamuurproducties zoals die van Peter Tägtren en Andy Snep enzo. Hier staat het me totaal niet tegen.

avatar van Lonesome Crow
4,0
Is maar wat je gewend bent, "Ship Arriving too Late" van Zappa is ook zo'n geluidsmuur.
Maar wel hele aangename muren,

avatar van Edwynn
3,5
Ik ben ondertussen alles wel gewend. Van viersporenopnamen tot de monsterproducties. Als het materiaal in orde is, vind ik de productie vaak maar bijzaak.

avatar van Lonesome Crow
4,0
Edwynn schreef:
Ik ben ondertussen alles wel gewend. Van viersporenopnamen tot de monsterproducties. Als het materiaal in orde is, vind ik de productie vaak maar bijzaak.


Ja, klopt !
Ik kan ook genieten van baggerprodukties zoals de eerste 2 Venom albums en de eerste Motothead.
Als de songs en de sfeer maar kloppen.

avatar van iggy
De productie bijzaak? Bij venom en in mindere mate bij motorhead zal die stelling wat mij betreft nog enigzins opgaan. Maar ik moet er niet aan denken dat Rush op de proppen zou komen met een matige productie. Van Halen 2 bijv vond ik altijd door de productie een vrij matige plaat. De geremasterde versie klinkt vele malen beter. Waardoor de plaat pas echt tot leven komt. Halen 2 klinkt nu zoals die moet klinken.
Ik ben het er uiteraard wel mee eens dat de nummers in orde moeten zijn.

avatar van King of Dust
rushanne schreef:

ieder zijn mening, gezien de bands waar je op gestemd hebt, zit dit duidelijk niet in je straatje. Moet je dan wel stemmen vraag ik me af? Ik hou ook niet van rapmuziek, maar dan ga ik daar ook niet op stemmen.


Een misvatting. Ik begrijp het wel. Ik ben soms ook nieuwsgierig naar stijlen die waar ik op het eerste gezicht niks mee heb. Gewoon even echt goed luisteren of het misschien toch iets moois heeft. Verder vind ik eigenlijk dat zolang je het album geluisterd hebt je erop mag stemmen.

avatar van freakey
4,5
Natuurlijk, lekker stemmen op al wat je wilt, maar rushanne heeft natuurlijk wel gelijk, als de muziek je niet ligt kun je niks wezenlijks vertellen over de kwaliteit ervan, net zo min als een vegetarier dat over biefstuk kan..... die zal ook wel zeggen dat het zo kut smaakt....

avatar van herman
Je komt er alleen pas achter dat iets je niet ligt als je er naar luistert. Ergo, gewoon stemmen dus. Het is een algemeen muziekforum, niet een site voor slechts de fans. Daarbij zeggen de stemmen van de niet-fans mij vaak meer over wat ik van een album kan verwachten als ik op voorhand niet weet of het in mijn straatje ligt.

avatar van freakey
4,5
Ook jij wordt niet wijzer van mensen die een kompleet oeuvre van een gerespecteerde band tussen de 0,5 en 1* geeft herman, dat maak je mij niet wijs....

avatar van herman
Nee, ben ik met je eens hoor. Ik zie nu ook nu pas dat het bericht van Rushanne waarop gereageerd wordt alweer van tweeënhalve maand terug is, dacht dat het om een recenter bericht ging. Mijn opmerking was dan ook meer van algemene aard.

avatar van rushanne
4,0
Ik weet zeker dat als ik 0,5 * ga lopen geven op elk Coldplay album, ik aangemerkt ga worden als een troll. Maar goed, ieder zijn meug.

Ik als groot Rush fan vind dit wel een aardige cd, dus 4 *

avatar van King of Dust
freakey schreef:
Natuurlijk, lekker stemmen op al wat je wilt, maar rushanne heeft natuurlijk wel gelijk, als de muziek je niet ligt kun je niks wezenlijks vertellen over de kwaliteit ervan, net zo min als een vegetarier dat over biefstuk kan..... die zal ook wel zeggen dat het zo kut smaakt....


Daar ben ik het niet mee eens. Ik maak ook wel eens muzikale uitstapjes om m'n smaak wat uit te breiden. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Als je de plaat die je dan luistert niet mooi vindt, moet je dat gewoon kunnen zeggen en ook kunnen beoordelen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je de plaat een aantal keer goed hebt geluisterd. Als dat zo is is je mening zeker serieus te nemen. Ook al ligt het genre je niet zo.

Maar nu weer even on topic: een vriend van mij zei mij dit eens te luisteren, dus ik heb hem maar gedownload. Ik ken nog niks van Rush, maar zal eens een gokje wagen. Als ik er iets zinnigs over te melden heb, zal dat weldra hier te lezen zijn

avatar
Ozric Spacefolk
Als je niks kent van Rush, waarom heb je dan voor deze gekozen, vraag ik me af.

Deze is nogal controversieel.

avatar van Edwynn
3,5
Wie luistert, beoordeelt. Eerst afstuderen in de -vul hier de artiestennaam in-kunde voor je mag stemmen, is elitaire flauwekul.

avatar van King of Dust
Ozric Spacefolk schreef:
Als je niks kent van Rush, waarom heb je dan voor deze gekozen, vraag ik me af.

Deze is nogal controversieel.


Een vriend raadde me deze aan. Vandaar.

avatar
Ozric Spacefolk
Edwynn schreef:
Wie luistert, beoordeelt. Eerst afstuderen in de -vul hier de artiestennaam in-kunde voor je mag stemmen, is elitaire flauwekul.


Elke persoon mag op elke plaat stemmen, die hij wilt.
Het is natuurlijk wel een klein beetje vreemd en onwenselijk als iemand hele discografieen naar beneden stemt om een emotionele reden.

Ik heb wel eens gehad, dat iemand het niet met me eens was, dat diegene mijn top 10 allemaal 0,5* sterren heeft gegeven.

Ik maal daar niet zo om.
Soms is het wel jammer om een laag gemiddelde te zien bij een plaat die ik erg goed vind.

avatar
Ozric Spacefolk
King of Dust schreef:
(quote)


Een vriend raadde me deze aan. Vandaar.


Wow, ik zou jou deze nooit aanraden.
Eerder Moving Pictures of 2112....

avatar van King of Dust
Ik zet ze meteen op het lijstje

avatar van Edwynn
3,5
Zo controversieel is Clocwor Angels toch niet?

avatar van rushanne
4,0
Ozric Spacefolk schreef:
(quote)


Wow, ik zou jou deze nooit aanraden.
Eerder Moving Pictures of 2112....


Signals, Grace Under Pressure, Power Windows en Hold Your Fire zou ik ook proberen, zeker ook gezien je top 10

avatar
Ozric Spacefolk
Edwynn schreef:
Zo controversieel is Clocwor Angels toch niet?


Er zijn nogal wat tegenstanders, toch?

edit, is je 'k' kapot?

avatar van Edwynn
3,5
ut zeg

Ja tegenstanders. Altijd. Maar zo'n a typisch Rushalbum is dit gewoon niet. Daarvoor komen Hold Your Fire of Power Windows toch meer voor in aanmerking. Bij het klassiekers aanraden zou ik ook denken aan Moving Pictures of 2112. Maar met de nieuwe is ook niet veel mis hoor.

avatar
Mind Ruler

avatar van freakey
4,5
Mind Ruler schreef:


Niks zeggend bericht Mindruler....

avatar van crosskip
3,0
Gaat inderdaad nergens over, zo'n bericht.

avatar van Tony
4,5
Sprakeloos?

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.