David Bowie - The Next Day (2013)

3,74

Label: ISO

1. The Next Day (3:51)
  2. Dirty Boys (2:58)
  3. The Stars (Are Out Tonight) (3:56)
  4. Love Is Lost (3:57)
  5. Where Are We Now? (4:08)
  6. Valentine's Day (3:01)
  7. If You Can See Me (3:15)
  8. I'd Rather Be High (3:53)
  9. Boss of Me (4:09)
  10. Dancing Out in Space (3:24)
  11. How Does the Grass Grow? (4:33)
  12. (You Will) Set the World on Fire (3:30)
  13. You Feel So Lonely You Could Die (4:41)
  14. Heat (4:25)
  15. Atomica * (4:05)
  16. Love Is Lost [Hello Steve Reich Mix] * (10:24)
    met James Murphy
  17. Plan * (2:34)
  18. The Informer * (4:31)
  19. I'd Rather Be High [Venetian Mix] * (3:49)
  20. Like a Rocket Man * (3:29)
  21. Born in a UFO * (3:02)
  22. I'll Take You There * (2:44)
  23. God Bless the Girl * (4:12)
  24. So She * (2:31)
794 BERICHTEN 20 MENINGEN
avatar van kaztor
Een nieuw Bowie-album!!

Gaat het dan toch weer goed komen met de wereld?

avatar van c-moon
kaztor schreef:
Een nieuw Bowie-album!!

Gaat het dan toch weer goed komen met de wereld?

Ik denk het wel!!! The Dame's Back!!!! Ooooh!!!!

avatar van reptile71

De Maya's zaten er net iets naast, het einde van de Maya kalender gaf natuurlijk deze aankondiging aan: geen aankondiging van een einde, maar van een nieuw begin - de wereld kan nu weer rustig verder. De maatschappij zal nu ook direct wel wat rustiger en stabieler worden nu dit bekend is. Ja toch, niet dan, nou dan.

De hele hoes discussie geeft ook wel weer aan dat er wat broeit. Misschien laat Bowie iedereen lekker gissen en komt strakjes gewoon met een andere hoes, misschien ook niet,dan is het in ieder geval gedurft.

Dat de man onaangekondigd ineens met een nieuwe single op de proppen komt, is al weird.

Welcome Back Mr.Bowie !!

avatar van devel-hunt
Nooit verwacht, deze terugkeer van deze reus die bijna 10 jaar heeft geslapen. Het creatieve bloed moet toch weer gaan stromen.
Het eerste nummer wat ik heb gehoord Where Are We Now? is sober en zonder franje, bij iedere volgende luisterbeurt groeit het nummer, mooi en betekenisvol.
Ben heel nieuwsgierig naar zijn nieuwe cd.

Cured
Als Bowie-bewonderaar altijd geïnteresseerd in een nieuw album en ben ook zeer benieuwd waar hij mee komt..

avatar van spoon
Hoes is mischien niet mooi in de traditionele zin van het woord, wel een krachtig statement. Ik verwacht van de muziek hetzelfde. Hij hoeft het niet voor de centen te doen en Bowie lijkt mij ook niet mediageil dus het zal wel een karaktervol album worden.

Ben benieuwd!

Deranged
Iemand noemde photoshop. Ik denk eerder aan MS paint windows 95 versie.

avatar van musician
De single belooft alvast veel goeds. Het nummer Where are we now is sterk en hij verwijst gelijk ook naar de Duitse periode van Bowie.

Wie weet, dit kan nog vele kanten op....

Ok. het is terugkijken naar het verleden, maar Bowie heeft dat recht.

Ik heb het idee dat dit album heel verrassend is.

avatar van keijzm73
bikkel2 schreef:
De single wordt steeds beter naarmate je het hoort. Ik hoor een emotionele Bowie die duidelijk weer wat te melden heeft..

Exactomundo! Ik zou zeggen; luister het nog een paar keer. Je hebt nog tot 20:00 uur
om je stem uit te brengen ..

avatar van orbit
Mooi nummer inderdaad, geen rare Trent Reznor fratsen e.d. Gewoon Bowie en zijn gevoelige stem. Ben nu wel benieuwd naar de plaat eerlijk gezegd.

avatar van devel-hunt
Nu nog een tournee er achteraan, dan kan 2013 als muziek jaar nu al niet meer stuk, terwijl het pas januari is.

avatar van UnknownPleasure
Where are we now raakt me goed.

avatar van avdj
Prima single hoor! Dat belooft wat voor de rest van het album. Als Bowie-liefhebber ben ik echt razend benieuwd naar de rest van het nieuwe materiaal.

avatar van LucM
Wordt dit de come-back van 2013? De single Where Are We Now? bevalt mij in ieder geval goed.

avatar van hawkins
aERodynamIC schreef:
Ik kijk hier wel naar uit moet ik zeggen. Prima single ook. Ik hoop juist op een rustig album. Rocken alsof je nog steeds 25 bent vind ik niet passen, zeker niet bij Bowie.

Oeps!

avatar van loneranger

Het album belooft in tegenstelling tot de single 'Where are we now?' een stevig rockalbum te zijn volgens producer Tony Visconti. Ik ben benieuwd.

avatar van Lontanovicolo
Kan het niet afwachten, man heeft tot nu toe een prachtige staat van dienst,
Nieuwe single kan mij ook bekoren !!!

avatar van dynamo d
Ik vind de nieuwe single in ieder geval al erg goed. Ben blij dat David Bowie weer terug is, toch ook één van mijn muzikale helden.

Lazarus Stone
Diva Bowie pakt het weer eens slim aan, poosje uit beeld en dan terugkomen.
Hulde.

avatar van IllumSphere
Ik zal waarschijnlijk weer de enige zijn die hier eigenlijk tegen op ziet. Niet dat ik niet blij ben dat Bowie het muziek schrijven en maken opnieuw oppakt (of dit kan ook gewoon de allerlaatste plaat van Bowie zijn, een soort 'echt' afscheid voor de fans die het verdienen), maar het is vooral de angst dat hij niet zal kunnen geven wat wij verwachten (of wat ik verwacht). En hoe je het ook wendt of keert, 3/4 van 'onze' helden die nog actief zijn in de muziekwereld (Mecca bijvoorbeeld) brengen nu niet echt belangrijke/geweldige platen uit of hebben hun doelgroep verplaatst naar de gepensioneerden (no offence). Ik noem het een Kisses on the Bottom-syndroom (wat inderdaad vernoemd is naar de laatste plaat van Mecca). En buiten die trend is er nog een pauze van tien jaar en het is een beetje zo dat hoe langer de comeback op zich laat wachten, hoe gemakkelijker de uiteindelijke come-back op de klippen loopt.

Nu zal ik hem zeker beluisteren, maar ik ga niet beweren dat ik er het volste vertrouwen in heb.

Deranged
Ben geloof ik de enige met het gore lef om te zeggen dat ik de single wel aardig maar op zich niet heel flitsend vind.

avatar van kaztor
LucM schreef:

Ditto.

Dat wordt nog wat met zo'n begin, dit jaar!
Nu nog een tournee en het is een feestje hier thuis!

Deranged schreef:

Ik denk dat Bowie er zelf niet wakker van ligt hoe 'flitsend' z'n single moet zijn.
En ik geloof ook best dat het nieuwe album wat kartelrandjes zal bevatten.
Bowie is niet voor één gat te vangen, geloof me. Nooit geweest ook.

IllumSphere schreef:
Ik zal waarschijnlijk weer de enige zijn die hier eigenlijk tegen op ziet....

...Ik noem het een Kisses on the Bottom-syndroom (wat inderdaad vernoemd is naar de laatste plaat van Mecca). En buiten die trend is er nog een pauze van tien jaar en het is een beetje zo dat hoe langer de comeback op zich laat wachten, hoe gemakkelijker de uiteindelijke come-back op de klippen loopt.

YouTube - Paul McCartney + Dave Grohl and friends - "Cut Me Some Slack" (Jam)

avatar van reptile71

Nu in de voorverkoop bij amazon. Jammer dat vinyl ruim 2 x zo duur is als een cd. Ik zie (nog) geen uitgave met die 3 extra tracks erop.

avatar van Maximusic
Ik was erg blij verrast toen ik zag dat Bowie met een nieuwe plaat komt, de single klinkt al zeer goed! Tony Visconti vertelde in een interview dat het album verder veel rocksongs bevat. Ik kan als niet meer wachten!

avatar van musician
reptile71 schreef:

Ik wel! Die drie extra tracks staan op een losse cd, je krijgt dan ook de Deluxe versie. Is ongeveer 3 pond duurder dan de enkele versie.

avatar van reptile71

Nu zie ik hem wel inderdaad. Erg flauw dat je je voor vinyl scheelt betaalt en die 3 tracks er niet bij krijgt, al is het maar met een downloadcard ofzo. Of misschien is dat toch wel zo, voor 24 pond mag dat wel.

avatar van kobe bryant fan

Mooie single alvast.
Ben benieuwd wat Bowie anno 2013, nog kan presteren.

avatar van Kronos
Hij heeft zich deze eeuw al bewezen met Heathen en Reality.