Queen - Made in Heaven (1995)

Label: Parlophone

1. It's a Beautiful Day (2:32)
  2. Made in Heaven (5:25)
  3. Let Me Live (4:45)
  4. Mother Love (4:49)
  5. My Life Has Been Saved (3:15)
  6. I Was Born to Love You (4:49)
  7. Heaven for Everyone (5:36)
  8. Too Much Love Will Kill You (4:20)
  9. You Don't Fool Me (5:24)
  10. A Winter's Tale (3:49)
  11. It's a Beautiful Day [Reprise] (3:01)
  12. Yeah * (0:04)
  13. Reprise * (22:32)
  14. Heaven for Everyone [Single Version] * (4:39)
  15. It's a Beautiful Day [B-Side Version] * (3:58)
  16. My Life Has Been Saved [1989 B-Side Version] * (3:16)
  17. I Was Born to Love You [Vocal & Piano Version] * (2:55)
  18. Rock in Rio Blues [Live B-Side] * (4:33)
  19. A Winters Tale [Cosy Fireside Mix] * (3:49)
Mssr Renard schreef:
En ken je het origineel van Heaven for Everyone? Eigenlijk een Roger Taylor solosong.

Ik lees dat de geruchten zijn dat het nummer in 1986 voor A Kind of Magic is geschreven. Voor het eerst verscheen in 1988 op album Shove It van Roger Taylor's band The Cross en uiteindelijk na heel wat bewerkingen en nieuwe opnames landde op Made in Heaven.
Bron: Heaven for Everyone - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Mssr Renard
west schreef:

Bron: Heaven for Everyone - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Dat het voor Kind of Magic is geschreven zou kunnen. Het is voor het eerst dat ik dat hoor. Ik denk trouwens dat veel materiaal op Taylor's albums terecht kwamen voor Queen bedoeld waren, zoals New Dark Ages. Maar ik dwaal af.

Deze site is beter voor Queenweetjes dan wikipedia trouwens:
Welcome... - Queenpedia.com - Freddie Mercury, Brian May, Roger Taylor, John Deacon, Discography, Bibliography, Charts.

Maar gezongen door Freddie, ook al met the Crosss

avatar van haythijs

Deze site is beter voor Queenweetjes dan wikipedia trouwens:

Of deze..
Queen discography and appreciation thread | Steve Hoffman Music Forums - forums.stevehoffman.tv

lennon schreef:

Maar gezongen door Freddie, ook al met the Crosss

Maar niet op de USA versie, daarop zong Roger. Vreemd niet?

avatar van Pantaviar
Beste MuMe's,

apart om dit album van één van mijn favoriete artiesten pas bijna 25 jaar later echt te ontdekken. Veel is al over dit album geschreven. Zelf heb ik de laatste tijd voornamelijk nagedacht over het volgende: waarom bevalt dit album mij gevoelsmatig goed, terwijl een objectieve analyse tot een slechter oordeel leidt? Ik denk dat de volgende aspecten hierin meewegen:

1. Ten eerste zie ik het prachtige Innuendo als het echte laatste album van Queen. Dit album zie ik meer als een "toegift". Het concert is al afgelopen, maar de band geeft het publiek nog wat extra's. Dit zorgt er bij mij voor dat ik dit album niet snel met andere albums van Queen zal vergelijken. En voor een toegift is dit album natuurlijk van prima kwaliteit.

2. Ten tweede vind ik dit album, ondanks alle plak en knipwerk, wel (nagenoeg) één geheel. Het is als het ware een concept album, waarmee Freddie geëerd wordt. Het album straalt ook melancholie en reflectie uit, wat de sfeer van "Made in Heaven" uniek maakt en goed bij de situatie past: Freddie is op dat moment immers al in de hemel.

Ook al behoren de nummers niet tot het beste werk van Queen: menig ander artiest zal dit album graag tot hun repertoire willen rekenen. Wat betreft kwaliteit en eigen sound was Queen een bijzondere band en voor mij één om niet te vergeten.