The Police - Synchronicity (1983)

Label: A&M

1. Synchronicity I (3:23)
  2. Walking in Your Footsteps (3:36)
  3. O My God (4:02)
  4. Mother (3:05)
  5. Miss Gradenko (1:59)
  6. Synchronicity II (5:02)
  7. Every Breath You Take (4:13)
  8. King of Pain (4:59)
  9. Wrapped Around Your Finger (5:13)
  10. Tea in the Sahara (4:19)
  11. Murder by Numbers * (4:36)
avatar van gaucho
Prijstechnisch valt het niet tegen, inderdaad, als je kijkt naar het gebodene. Het zijn zeker veel extyra's, maar in de wetenschap dat ik demo's en alternate takes zelden draai, ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de 2CD-versie. Die verzamelt alle B-kantjes en een aantal live-opnames die niet op het Live-album uit de jaren negentig staan. Die tweede CD lijkt me wel een mooie aanvulling op het originele album.

avatar van Castle
King of pain (demo) is te streamen, inderdaad een demo.

avatar van OMIT
Dat kom je dan zomaar tegen. Niet dat The Police een kinder8ige band was -dat was het- maar dan ook nog dat krampachtige geneuzel om serieus genomen te worden.

Man, je hebt wat maten, speelt lekker kutwannabee, en verkoopt daar goed mee. Laat het lopen...

avatar van GrafGantz
Hans Brouwer schreef:
Onze vrienden van De Belastingdienst zijn zo vriendelijk om binnenkort de nodige euro's naar onze rekening over te maken.

Dat betekent enkel dat je eerder te veel betaald hebt

GrafGantz schreef:
Dat betekent enkel dat je eerder te veel betaald hebt
Dat is helemaal waar. Maar wie niet? Teveel betaald of niet aan onze vrienden van De Belastingdienst, ik beschouw het toch maar als een meevaller. Die mooie "Synchronicity" 6 CD-box-set kan er op 26 juli mooi van worden betaald. Moet nog wel toestemming vragen aan vrouwtjelief, zij doet tenslotte onze boekhouding.

avatar van Chameleon Day
Hans Brouwer schreef:

Maar als je niet teveel betaald had en niets teruggekregen zou hebben….had je de box niet aangeschaft….? Veel te duur. Of er zouden heftiger onderhandelingen met de boekhouder des huizes hebben plaatsgevonden? Zo werkt dat met “belastingvoordelen” en impulsaankopen.

Chameleon Day schreef:
De boekhoudster des huizes is er om de inkomsten en uitgaven te registreren, niets meer en niets minder. Ik bemoei me niet met onze financiële stand van zaken. Aangezien ik met een riant salaris de hoofdkostwinner ben, waarvan zij ook vrolijk profiteert, knijpt vrouwtjelief vast wel een oogje toe.
In Ibiza-stad heeft zij vandaag het geld flink laten rollen. Maar eerlijk is eerlijk, ze ziet er prachtig uit in die nieuwe Spaanse zomerjurkjes. En die nieuwe schoenen zitten haar als gegoten. Die nieuwe leren damestas tovert ook een lach op haar gezicht. En last but not least: we hebben vandaag van een heerlijke lunch genoten op een zonovergoten terras.
Met andere woorden: het zit wel goed 26 juli aanstaande, die "Synchronicity" 6 CD box-set gaat de boekhoudster mij van harte gunnen...

avatar van Chameleon Day
Hans Brouwer schreef:

Slimme aanpak. Eerst de boekhouder fêteren …. en daarna jezelf. Ik vrees dat mijn boekhouder hier in huis deze box niet gaat goedkeuren gelet op de recente aanschaf van een nieuwe voiture…(“maar lieverd, de oto is echt voor jou hoor”).

Chameleon Day schreef:
Als je eens wist waarmee ik mij verplaats van A naar B. In een Japanner van bijna 13 jaar oud met nog geen 90.000 km. op de teller. Maar... er zit wel een goede geluidsinstallatie in die auto waardoor het vanaf 26 juli een feest wordt om o.a. in die ouwe trouwe zwarte Suzuki Swift "Synchronicity" af te spelen...
Indien er een andere auto moet worden gekocht hoor ik dat wel van de boekhoudster. Welk merk? Ik vind het allemaal prima mits ik er met mijn lange lijf maar goed in kan zitten en als er maar een fatsoenlijke geluidsinstallatie in zit, dat laatste is "een absolute must".

avatar van meneer
Castle schreef:
King of pain (demo) is te streamen, inderdaad een demo.

King of Pain - demo

Nou, zet de calypso steel drum vibes maar aan. Wel bijzonder !

avatar van Johnny Marr
meneer schreef:

King of Pain - demo

Nou, zet de calypso steel drum vibes maar aan. Wel bijzonder !

Klinkt echt vreselijk. Verschrikkelijk slecht. Walgelijk. Al de magie van het origineel boem pats verdwenen.