Steven Wilson - To the Bone (2017)

Label: Caroline

1. To the Bone (6:41)
  2. Nowhere Now (4:03)
  3. Pariah (4:46)

met Ninet Tayeb

4. The Same Asylum as Before (5:14)
  5. Refuge (6:43)
  6. Permanating (3:34)
  7. Blank Tapes (2:08)

met Ninet Tayeb

8. People Who Eat Darkness (6:02)
  9. Song of I (5:21)

met Sophie Hunger

10. Detonation (9:19)
  11. Song of Unborn (5:55)
  12. Ask Me Nicely - Intro * (1:42)
  13. A Door Marked Summer * (7:41)
  14. Pariah [Demo] * (4:08)
  15. People Who Eat Darkness [Demo] * (5:35)
  16. Refuge [Demo] * (4:45)
  17. The Same Asylum as Before [Demo] * (5:32)
  18. Ask Me Nicely * (3:53)
  19. Northern Cyclonic * (3:50)
  20. Detonation [Demo] * (10:18)
  21. Song of Unborn [Demo] * (6:56)
  22. To the Bone [Instrumental] *
  31. Detonation (Instrumental] *
  32. Song of Unborn [Instrumental] *
  33. Antisocial * (3:11)
avatar van vigil
Wilson bij een major, van de hoes wordt ik in ieder geval niet warm

vigil schreef:
...van de hoes wordt ik in ieder geval niet warm

Dat was ook mijn eerste gedachte.

avatar van Alicia
vigil schreef:
van de hoes wordt ik in ieder geval niet warm

Ik ook niet!

avatar van meneer
Nou, laat ik zeggen dat ik mij wel zelf wil gaan opwarmen aan de muziek. Tot op het bot. Kan niet wachten ! De verwachtingen liggen natuurlijk zeer hoog na HCE.

Trouwens, wat komt er veel mooi en nieuw werk uit in 2017 ! Pure verwennerij

avatar van HugovdBos
De hoes mag dan niet veel bijzonders te bieden hebben, ik kijk in ieder geval uit naar de nieuwe plaat van Steven. Ook even de eerste video van het album toegevoegd. Pariah is weer een wonderschoon nummer geworden, mede door de zangpartijen van Ninet Tayeb (ook te horen op het voorgaande werk).

avatar van Manfield
Pariah is in iedergeval prachtig! En mijn verwachtingen hoog.

Jammer van de hoes, de vorigen waren heel mooi.

avatar van Rick53
Ik heb zomaar een gevoel dat hij zijn solocarrière hierna even in de ijskast stopt.

Hand. Cannot. Erase. is moeilijker te evenaren, maar zo dacht ik ook bij The Raven.
Laten we maar weer ongeduldig wachten. Pariah is in ieder geval al een lekker single(tje).

Heb Pariah inmiddels meerdere keren gehoord. Wat is dat nummer fantastisch. Als ik hier een hoogtepunt moet noemen is het wel de uitbarsting na het tweede refrein. Jeetje....

avatar van Jake Bugg
Ik zou graag de LP versie willen maar deze kost 35euro incl verzending.
Maar even wachten tot mijn lokale platenboer een prijs binnenheeft, maar kopen doe ik deze zeker.

Ik heb wel minder hoge verwachtingen omdat ik maar moeilijk kan geloven dat HCE nog overtroffen kan worden.
Pariah is wel al prachtig.

avatar van Mindscapes
Terloops, is die man op de hoes echt even oud als Sgt. Pepper en Are You Experienced?

avatar van strebge
Steven Wilson is inmiddels uitgegroeid tot mijn grootste muzikale held.. Daar bewijst hij met pariah het gelijk maar weer eens mee.. Wat een prachtig liedje zeg.. inderdaad die uitbarsting na het 2de refrein gaat door merg en been..

avatar van chevy93
Pfoe, 18 augustus duurt nog wel even... Als de rest net zo is als Pariah gaat hij H.C.E. ruimschoots overtreffen.

Natuurlijk gaat het album live uitgevoerd worden. Ik denk dat ik naar Lille ga:

avatar van legian
Pariah ondertussen nog eens goed beluisterd en wat een heerlijk nummer is het. De kracht zit, voor mij dan, in het gebruik van Ninet Tayeb, denk dat ik toch eens meer van haar moet gaan opzoeken.

Ik sluit me trouwens aan bij het kamp wat de hoes verschrikkelijk vindt. Hoewel het ergens past bij de titel (als is kaal, naar de basis en simpel), vind ik het toch een waar gedrocht. Moet er niet aan denken om dat groot (LP of deluxe edition) in de kast te hebben staan.

Overigens is die limited deluxe edition op zijn site te pre-orderen. Daar staan naast de gebruikelijke​ demo's ook vier extra nummers (demo's) op. Je mag er alleen wel diep voor in de buidel tasten (verwacht ook niet anders van hem tegenwoordig). Steven Wilson store

avatar van Perpetual
'Pariah' is een vrij simpel doch prachtig nummer; Ninet levert met haar prachtige stem daar mijns inziens de grootste contributie aan. Ik ben heel erg benieuwd naar deze release, vooral ook omdat ik 'Hand. Cannot. Erase' geweldig vind.

Ik lijk in de minderheid te zijn, maar ik vind het een prima album cover.

avatar van Gloeilamp
Fantastisch nieuws dit. 'Pariah' is ook weer zo'n juweeltje. Erg benieuwd naar dit album, ga proberen om er in Amsterdam weer eens bij te zijn.

avatar van deadwing
'Pariah': eenvoudig, maar bloedmooi (Purple Rain akkoorden), soms doet het me wat aan Blackfield denken. Benieuwd naar de rest... En inderdaad, die hoes Minder dagje van Lasse Hoile?

avatar van jellylips
Wow, wat een track. Inderdaad simpel, maar verdorie wat klinkt Ninet goed in dit nummer en zelfs SW klinkt naar mijn idee beter dan op bijvoorbeeld een nummer als Routine. Ik juich de terugkeer naar wat meer song-based materiaal zeker toe.

Ik vind de album cover ook helemaal prima, mooi kleurcontrast en niet overdreven arty. Ik hoop op een sterk artistiek statement, maar inmiddels is wel duidelijk dat SW het niet voor minder doet.

avatar van musician
Ik niet.
Het is een goede song. Maar komt toch wel sterk te kort in vergelijking met Routine, The Raven that refused to sing of Drive home.

avatar van jellylips
Afgezien van de vocalen doet dit nummer me sterk denken aan Perfect Life. Maar dan beter.

avatar van Mindscapes
meneer schreef:
Natuurlijk gaat het album live uitgevoerd worden. Ik denk dat ik naar Lille ga:

Ter info: Brussel is intussen ook bekendgemaakt, 9 maart in de AB

avatar van Don Cappuccino
Pariah is echt een prachtig nummer: subtiel, maar met een fenomenale uitbarsting die grandioos aanvoelt door dat duidelijke verschil in dynamiek.

Hoedijk
Wat een reacties, nu al. Steven, mijn held, maar ook een slimme marketing man. Niks geen "lekken", zoals Danny van Anathema laatst meldde. Maar ons opwarmen voor z'n nieuwe album. Toegegeven, ik vind het ook jammer dat hij z'n eigen portret gebruikt (die van Transience is mijns inziens ronduit lelijk, terwijl de hoezen van The Raven en HCNE zo mooi zijn), maar het gaat om de muziek. En ik ben blij dat Steven Ninet meer airspace heeft gegeven, want zij verrijkt de sound van de band. Ondanks de hoes, ga ik voor de deluxe versie. Nu nog even geduld tot 18 augustus.

Weet iemand of de deluxe versie alleen via officiële website te bestellen is? Zo ja, hoe zijn de verzendkosten?
Voorgaande albums waren ook via bijvoorbeeld platomania te bestellen.

Misterfool
'Pariah' kan ik wel waarderen. Ik wordt niet zo overrompeld als sommigen hier. De op zich wel sterke uitbarsting vind ik net iets te voorspelbaar. Desalniettemin laat dit nummer mij wel uitkijken naar dit album.

avatar van chevy93
Tip: via de officiële site van Steven Wilson kun je al kaarten kopen (en het album bestellen), terwijl via Mojo je pas vrijdag kunt kopen!

avatar van Alicia
Het is ook een prachtig liedje, dat Pariah. De uitbarsting (het geluid) is weliswaar niet echt origineel, maar fantastisch uitgevoerd. Maar ohoho, die uithaal van de zangeres vind ik dan wel weer wat minder. Natuurlijk kijk ik uit naar dit nieuwe album. Steven Wilson is absoluut een van de meest getalenteerde muzikanten van deze tijd.

avatar van Leptop
Mooi nummer, met diverse bekende stijlelementen van Wilson zoals gebruikelijk goed uitgewerkt en waarschijnlijk fantastisch klinkend straks op cd of lp.

avatar van Apieknar
Steven Wilson wilde nooit dat iemand herkenbaar op zijn albumcovers stond, maar zijn mening hierover is duidelijk veranderd (vanaf de compilatieplaat 'Transience').

Helaas nog zo'n 3 maanden te gaan totdat dit album beschikbaar is. Tot nu toe heeft Wilson nooit teleurgesteld met zijn solowerk.

Hoera ! Tickets voor Brussel zijn binnen