Arcade Fire - Everything Now (2017)

Canada
Rock / Pop
Label: Columbia

1. Everything_Now (Continued) (0:46)
  2. Everything Now (5:03)
  3. Signs of Life (4:36)
  4. Creature Comfort (4:43)
  5. Peter Pan (2:48)
  6. Chemistry (3:37)
  7. Infinite Content (1:37)
  8. Infinite_Content (1:41)
  9. Electric Blue (4:02)
  10. Good God Damn (3:34)
  11. Put Your Money on Me (5:53)
  12. We Don't Deserve Love (6:29)
  13. Everything Now (Continued) (2:22)
avatar van domainator
Ik vind hem wel leuk, ben vrij onbevooroordeeld omdat ik me niet echt een fan kan noemen.
Everything Now is zeker een van de lekkerste nummers van het jaar
Reflektor was top maar dit is gewoon goed en zeker 4 * waard

avatar van Johnny Marr
Reflektor top? Funeral en The Suburbs, dat is pas top. Reflektor en Everything Now zijn gewoon goed.

avatar van Rudi S
Johnny Marr schreef:
Funeral en The Suburbs, dat is pas top.

Serieus of zit jij te trollen?

avatar van Johnny Marr
Rudi S schreef:

Serieus of zit jij te trollen?

Nope. Zeker eens beluisteren Rudi, dat Funeral en The Suburbs. Erg mooie muziek. Jammer dat dit hun grote doorbraak is en dat hun andere albums nu nog meer in de vergetelheid zullen raken.

avatar van ArthurDZ
Off-topic berichten verwijderd.

IsAllGoodMan

Je vraagt je zo langzamerhand af waarom ze überhaupt nog de moeite hebben genomen een album uit te brengen. Het zou pas een echte stunt zijn geweest als dat album ook nep was – beter ook voor de wereld.

Ik gooi er nog maar een halfje af.

avatar van Edgar18
Het verhaal wordt er alleen maar vreemder op. Of dit nou ook weer fake is of niet, geen idee. Het zou me weinig verbazen. Het gekke is alleen, ik zie niet in hoe deze campagne - fake of niet - ze verder brengt. Ik heb niet het idee dat veel mensen de gimmick nog leuk vinden. Sterker nog, het neemt vrij vervelende vormen aan. Als ze zich nou eens gewoon op een fatsoenlijk album gericht hadden. Reflektor was bepaald geen hoogvlieger en met dit album wordt het er jammer genoeg niet beter op.

Zal ik er ook een halfje afdoen voor straf? Waarschijnlijk gebeurt het vanzelf wel als ik dit album nog een paar keer draai...

avatar van frolunda
Nu een aantal keren gedraaid en slecht kan ik dit niet noemen maar dit is totaal niet de muziek waar ik normaal gesproken warm voor loop.Zo'n nummer als Electric blue verschrikkelijk gewoon.
Gelukkig staan er ook wel een aantal leuke nummers (Signs of life,Chemistry) maar als geheel is het album wat sfeerloos en geen geheel.
De andere plaat die ik van Arcade fire ken,Neon bible bevalt me een heel stuk beter.
Misschien moet ik Funereal eens proberen,daar roepen ze nog al over.

avatar van pmac
Dylan die in 65 van folk naar ekectrisch ging, Genesis van symfonisch naar toegangelijke eightiespop, Bowie van Ziggy naar Amerikaanse soul, Led zeppelin met hun curieuze uitstapjes op House of the holy, idem voor de Stones halverwege de jaren zeventig. Er zal altijd gezeurd worden door het publiek. Ik vind het een aardige plaat met een paar uitschieters en in z'n geheel kan ik het juist wel waarderen dat ze zich niet veilig conformeren aan de verwachtingen. Ik zit ook niet te wachten op Neon bible deel 2 ofzo.

IsAllGoodMan
pmac schreef:

Ik kan het een aardig end met je eens zijn (ik ben ook oud genoeg om bijna al die overgangen te hebben meegemaakt – zucht), maar die uitschieters kan ik echt nergens vinden. De slottrack is het best te pruimen, maar dat is gewoon omdat die als een verlossing komt. Maar misschien was dat wel de bedoeling, wie zal het zeggen...

avatar van pmac
Nou vooruit. 1 echte uitschieter en dat is dan het titelnummer. Heerlijke track. Ik beweer ook niet dat het een geweldig album vindt maar heb wel waardering voor de eigenwijze aanpak. Mijn eerste indruk was aanvankelijk ook niet veel maar heb hem na enige tijd op youtube beluisterd te hebben gaan waarderen en vanmiddag zelfs lijfelijk op cd gekocht. Dat dit een mindere worp is lijkt me inmiddeels algemeen aanvaard maar zo slecht als ik hier vaak tegenkom is hij ook niet hoor. Er staan aanstekelijke nummers op zoals Good God Damn en Put your money on me. De achtergrondstem van Regine is bij enkele nummers zelfs ijzersterk.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Plaat begint na een paar luisterbeurten wel beter te bevallen. Het titelnummer, Signs Of Life, Creature Comfort & Put Your Money On Me vind ik erg sterk, Peter Pan vind ik een draak en het tweeluik Infinite Content had voor mij niet gehoeven.

avatar van beachlicious
Reflektor top? Voor mij zijn het Funeral, Neon Bible en The Suburbs. Hoe meer electronica ze gebruiken, hoe minder het voor mij gaat worden. Ondanks een aantal goede nummers op deze plaat ben ik een beetje bang dat ze niet meer het niveau van de eerste twee platen gaan bereiken. Ik start met een 3,5

Dan maar naar Everything van Boysen en Plano - een game soundtrack bijna 4 uur

Ben Lukas Boysen & Sebastian Plano

avatar van Edgar18
Voor alle Arcade Fire liefhebbers, er is deze week een greatest hits van deze indie-rockers (klik!)

avatar van Zjoot
Zo, dit album van deze meesterlijke band een tijdje laten rijpen. Beduidend minder dan hun andere albums maar zeker niet slecht. Echte killer-nummers ontbreken.

avatar van John Self
Is Arcade Fire niet gewoon een band die dankzij de hype van album naar album hopte en nu eindelijk door de mand valt als een middelmatig bandje. Ze hebben zeker goede nummers gemaakt en hun eigenwijsheid en onorthodoxe houding maakte dat ze opvielen. Maar om ze nu als beste alt rock band van dit moment te zien is me te veel eer. Misschien is het wel het ontbreken van alternatieven dat we eigenzinnigheid verwarren met creativiteit. En dat we door die paar goede nummers alle slechte en onpruimbare nummers maar vergeten. Voor mij is AF vooral veel buitenkant. Inhoudelijk, ook tekstueel is het allemaal zo plat als een dubbeltje. Het teruggrijpen naar de discoachtige leegheid is een gimmick en een teken van hun muzikale bloedarmoede. Natuurlijk kun je daar ironie inzien en het verheffen tot een kunstvorm. Het is all in the eye of the beholder. Ik zie het niet, heb het nooit gezien. Suburbs was hun hoogtepunt, daarvoor en daarna was het maar zo zo.

avatar van Mark17
John Self schreef:

Nee. Arcade Fire geldt als één van de belangrijkste indierockbands van deze generatie, zo niet de belangrijkste. Met Funeral hebben ze een bepalende rol gespeeld binnen het genre en tot en met The Suburbs zijn ze leidend geweest. Laatstgenoemde is wat mij betreft het absolute hoogtepunt, omdat het thematisch en muzikaal hand in hand met elkaar gaat. Bij Reflector duurde het erg lang voordat ik de electronica ging waarderen. Het legendarische Pinkpop concert in 2014 zorgde voor een mokerslag en trok mij mee de nieuwe richting in.

En nu dit Everything Now. Volgens sommigen hun meest inconsistente plaat ooit, anderen roepen dat het hun slechtste worp is. Het is inderdaad niet zo goed als de eerste drie meesterwerken, maar wat het heel goed doet is meteen al onweerstaanbaar in huis te vallen. Het titelnummer Everything Now is gewoonweg geniaal bedacht, zowel tekstueel als muzikaal een oorwurm. Signs of Life kan ook niet meer stuk en krijg ik onmogelijk uit mijn hoofd.

Those cool kids
Stuck in the past
In a world of cigarette ash
"Where are we going?"
Who did you ask?

Simpel, onweerstaanbaar en tussen de regels door toch met een duidelijke boodschap. De band steekt de draak met de gecreëerde perfecte wereld op social media, "Some girls hate their bodies, stand in the mirror and wait for the feedback", in Creature Comfort. De stuwende beat weet mij andermaal in te pakken. Het middenstuk, zoals al vaker gezegd, is duidelijk het zwakke segment op Everything Now. Op Chemistry hoor ik een vrij lompe softrock sound, terwijl Win zichzelf continu herhaalt. Infinite Content had zelfs op een B-kant niet eens het draaien waard geweest.

Vanaf Good God Damn kan ik weer genieten. Dit nummer doet op een bepaalde manier zelfs denken aan The Suburbs, qua melancholie en sfeer. Een vrij onopvallende song die toch onder je huid weet te kruipen. Dat doen de laatste twee songs in ieder geval. Put Your Money On Me kan wereldwijd een potje kraken met die jaren '80 electro beat, in de geest van Michael Jackson' Billie Jean. En Abba natuurlijk. Wat mij betreft de dark horse van dit album.

Aan het einde draai ik hem gewoon nog een keer, zodat de loop lekker door blijft lopen. Geen wereldschokkend en innovatief meesterwerk, wel onweerstaanbaar, dansbaar en een opvallend uitstapje in het gevarieerde oeuvre van de band uit Montreal. 4*

avatar van dix
dix
Volgens mij heb ik via de radio en in platenzaken inmiddels alles van Everything Now wel een keer gehoord. Veel mening heb ik er niet over en die ga ik ook niet vormen. Wel wil ik opmerken dat de stap van The Suburbs naar Reflektor indertijd veel groter was dan de stap die nu van ons gevraagd wordt. Onder het mom van 'It's All Downhill From Here' vormt Everything Now gewoon een logisch vervolg op de voorganger. Zo'n beetje dezelfde weg die M83 aflegde na haar dubbelaar 'Hurry Up ..' alleen was daar de opvolger van een treffende titel voorzien.

Mooi geschreven Mark, ik kan me er helemaal in vinden. Zelfs Infinite Content vind ik nog wel om aan te horen, en als ik lopend m'n werk verlaat betrap ik mezelf erop dat ik Chemistry aan het zingen ben (hopen dat niemand het herkent, of juist wel?). Natuurlijk zijn dit niet de meest interessante nummers, maar ik erger me er zeker niet aan. Ik vind ze een prima toevoeging op uitschieters zoals Signs of Life (inderdaad, dat stukje wat Mark heeft getagd, met Regine's stem erachter; heerlijk!), Creature Comfort (behalve de lekkere synths ook weer Regine, verslavend goed), Put Your Money on Me (prachtige opbouw en flow) en We Don't Deserve Love (mooi refreintje).

avatar van bloempje24
"Natuurlijk zijn dit niet de meest interessante nummers, maar ik erger me er zeker niet aan".

Mag natuurlijk, maar leg je de lat dan niet ontzettend laag?

bloempje24 schreef:

Mag natuurlijk, maar leg je de lat dan niet ontzettend laag?

Volgens mij geeft Radiolad mooi aan waarom hij de lat juist niet laag legt bij deze nummers.

Ik vergelijk in deze zin slechts mijn beleving met de ervaring die veel anderen hier met deze nummers hebben. Het zijn voor mij geen uitschieters, maar ik zie ze ook niet als fillers en al helemaal niet als crap.

avatar van Regberts
1,0
Dit is echt één van mijn favoriete bands allertijden. Onlangs nog live gezien, en was mijn beste concert ooit. Funeral 5 sterren, Neon Bible 5 sterren, the Suburbs nog een keer 5. Reflektor, niet mijn kop thee.
Dan dit album: niet mijn smaak, maar wil ook nog wel een stapje verder gaan... gewoon slechte muziek. Blijft natuurlijk geschmackssache, maar dit cijfer gekoppeld aan een hoop trouwe fans zegt genoeg.

avatar van coldwarkids
Wat is Put Your Money On Me een draak van een nummer. Bah. Skip nummertje.

Regberts schreef:
Dit is echt één van mijn favoriete bands allertijden.... Dan dit album: niet mijn smaak, maar wil ook nog wel een stapje verder gaan... gewoon slechte muziek.

Als je al die vorige platen zo hoog waardeert, dan kan ik de stap van 5* naar 1* maar moeilijk volgen. Want hier zitten toch echt goede Arcade Fire nummers tussen:

We Don't Deserve Love
Good God Damn

Toch?

avatar van Regberts
1,0
Creature Comfort vind ik echt wel een goeie plaat. De rest kan mij weinig bekoren. Zal m nog een paar keer luisteren, hoop dat ik t cijfer wat naar boven kan bijstellen.

avatar van FRNKY
1,5