Captain Beefheart and His Magic Band - Trout Mask Replica (1969)

Rock / Avant-Garde
Label: Straight

1. Frownland (1:41)
  2. The Dust Blows Forward and the Dust Blows Back (1:53)
  3. Dachau Blues (2:22)
  4. Ella Guru (2:27)
  5. Hair Pie: Bake 1 (4:59)
  6. Moonlight on Vermont (3:59)
  7. Pachuco Cadaver (4:40)
  8. Bill's Corpse (1:49)
  9. Sweet Sweet Bulbs (2:21)
  10. Neon Meate Dream of a Octafish (2:26)
  11. China Pig (4:03)
  12. My Human Gets Me Blues (2:46)
  13. Dali's Car (1:26)
  14. Hair Pie: Bake 2 (2:23)
  15. Pena (2:34)
  16. Well (2:08)
  17. When Big Joan Sets Up (5:18)
  18. Fallin' Ditch (2:08)
  19. Sugar 'N Spikes (2:30)
  20. Ant Man Bee (3:57)
  21. Orange Claw Hammer (3:35)
  22. Wild Life (3:10)
  23. She's Too Much for My Mirror (1:41)
  24. Hobo Chang Ba (2:02)
  25. The Blimp (Mousetrapreplica) (2:05)
  26. Steal Softly Thru Snow (2:19)
  27. Old Fart at Play (1:51)
  28. Veteran's Day Poppy (4:31)
avatar van spoon
1,0
sorry

Ironie kenbaar maken met een emoticon.. Dat is pas rare logica

avatar van Ataloona
Nou blijven proberen is het devies!

avatar van spoon
1,0
Ataloona schreef:
Nou blijven proberen is het devies!

Zeker!! als je niks beters te doen hebt, vooral doen.

avatar van korenbloem
Na bijna 2 jaar geen berichten meer bij dit album, vandaag een klein berichtje.
50 jaar bestaat deze geweldige plaat nu en zoals titel van dit artikel scherp weer geeft: ' Het klinkt nog steeds als de toekomst'.

avatar van Barend G
Deze week maar weer eens een mooie lofzang op de plaat in het Parool

avatar van Yield
Misschien vreemd voor iemand die "Shiny Beast" in zijn persoonlijke top 10 heeft staan, maar het is mij nog steeds niet gelukt dit album in eenmaal af te luisteren. Ben wel getergd, dat dan weer wel, het moet lukken. Ga ik dus binnenkort voor zitten en een nieuwe poging doen. Zijn er nog tips ter voorbereiding (ochtend, avond, nuchter, met middelen, sterke drank?)
1.19:04

avatar van Rudi S
Yield schreef:

Nee hoor, ik vind Shiny beast en Doc wel ***** deze vind ik toch een stuk lastiger.
Captain Beefheart and His Magic Band - Trout Mask Replica (1969)

avatar van LucM
Shiny Beast vind ik ook een prima album maar met dit album wil het niet lukken. Ik zal ze nog één kans geven en dan een stem geven.

avatar van Kronos
Yield schreef:
1.19:04

Het schijnt te helpen als je gaat zitten fronsen en het stof van voor naar achter blaast terwijl je in het maanlicht een haargebakje eet samen met het kadaver van Pachuco en het lijk van Bill. Want zoals steeds komt daar een Chinees varken voorbij in de auto van Dali waar de MierManBij met een oranje klauwhamer al Hobo Chang Ba roepend suiker en spijker in klopt als een ouwe scheet van een veteraan die klem zit in een muizenvalreplica.

Maar ik beluister het album gewoon in twee keer: Trout Ma en Sk Replica.