menu
zoeken in:
avatar van Thunderball
You got me rocking klonk idd erg goed, maar is zo'n makkelijke, veilige en teleurstellende keuze.
Ik zei van te voren tegen mijn vriendin: Zul je zien dat ze bij ons dadelijk weer of You got me rocking of Angie spelen en ja, hoor! Kans is groot dat het dus in Arnhem Angie gaat worden (of weer Rocking).

avatar van lennon
Ik vind juist de keuze van weer jumping jack flash, brown sugar jammer. Allemaal vervangbaar. Net als tumblin dice en street fighting man. Deze 4 zijn voor mij allemaal hetzelfde in het gehoor. Maar goed...ik klaag niet... heb serieus genoten en ga vandaag lekker veel Stones draaien.

avatar van Gretz
Brompot Jan Vollaard heeft dus eigenlijk geen gelijk hoor ik wel?
De Stones willen wel, maar het lukt niet meer - NRC

avatar van Thunderball
De recensie van het NRC is vernietigend. Vrij ongenuanceerd en niet helemaal eerlijk.

www.nrc.nl/nieuws/2017/10/01/de-stones-willen-wel-maar-het-lukt-niet-meer-13275729

Edit: ik zie dat Gretz me net voor was.

Vollaard lijkt zijn stukje al vooraf klaar te hebben gehad nog voordat er één noot was gespeeld, want dit lijkt wel heel erg vooringenomen en vanuit een negatieve toon geschreven.

Tuurlijk was het niet perfect en fans, die op fansites beweren dat het één van de beste concerten ooit was, overdrijven schromelijk, maar dit was gewoon een goed concert. Iedereen die er bij was zal dit beamen. Keith had wat zwakke momenten (Midnight Rambler, Gimme Shelter), maar over heel het concert gezien was dit beter dan b.v. Pinkpop van een paar jaar geleden.

avatar van west
Thunderball schreef:
You got me rocking klonk idd erg goed, maar is zo'n makkelijke, veilige en teleurstellende keuze.

Ben het met lennon eens. Dat gaat juist op voor songs als Jumping Jack Flash en Tumblin' Dice & It's Only Rock 'n Roll. Brown Sugar zou ik niet willen missen in een stadion, vanwege de sfeer.

You Got Me Rocking komt natuurlijk uit 1994, heb ik daarom live minder vaak gehoord en spelen ze inderdaad nog steeds erg goed.

avatar van west
Thunderball schreef:
De recensie van het NRC is vernietigend. Vrij ongenuanceerd en niet helemaal eerlijk.

Vollaard lijkt zijn stukje al vooraf klaar te hebben gehad nog voordat er één noot was gespeeld, want dit lijkt wel heel erg vooringenomen en vanuit een negatieve toon geschreven.

Dat lijkt mij ook. Om dat deels vooraf geschreven stuk te redden, heeft hij verzonnen dat een rock 'n roll band zo sterk is als zijn zwakste schakel en zet de missers van Keith in the spotlight. Nogal flauw allemaal.

Ik schaar mij juist achter wat Aretha ooit zong: r.e.s.p.e.c.t. (voor deze ouwe knarren)!

avatar van Thunderball
west schreef:
(quote)

Ben het met lennon eens. Dat gaat juist op voor songs als Jumping Jack Flash en Tumblin' Dice & It's Only Rock 'n Roll. Brown Sugar zou ik niet willen missen in een stadion, vanwege de sfeer.

You Got Me Rocking komt natuurlijk uit 1994, heb ik daarom live minder vaak gehoord en spelen ze inderdaad nog steeds erg goed.


Wat ik bedoel is, die andere nummers moeten ze spelen omdat dat door het grote publiek van hun verlangt wordt, dat zijn de grote hits, al is Street Fighting Man jaren weg geweest als vaste song in de setlist en daar was ik zelf zeer blij mee deze weer keihard en loeischerp te horen. You got me rocking behoort uiteraard niet tot de grote klassiekers.

Op de plek van You got me rocking echter spelen ze (samen met erna de webvote) ieder concert een wisselend nummer en laat dat nou net vaak in Nederland juist dit zelfde nummer zijn (ze deden het b.v. ook de vorige keer nog op Pinkpop), terwijl ze dus ook nummers al deze tour hebben gedaan als Under my thumb en het zeldzaam gespeelde Dancing with Mr. D.

Dan is weer in Nederland voor de zoveelste keer Rocking gewoon teleurstellend.

avatar van west
Ah, oké, nu begrijp ik je Thunderball!

avatar van devel-hunt
The Stones zijn natuurlijk een machine waar niets aan het toeval word overgelaten. De ene keer beter dan de andere keer maar altijd degelijk. De songkeuze bij the Stones, maar net zo goed bij de andere krasse knarre als mccartney, Springsteen, Clapton etc, is wel erg voorspelbaar. Soms wat obscure nummers zou niet verkeerd zijn. yesterday,s papers, respectable, memory motel of een fingerprint file zouden de boel opleuken, ook voor de band zelf lijkt me zo.

avatar van lennon
Thunderball schreef:

Dan is weer in Nederland voor de zoveelste keer Rocking gewoon teleurstellend.


Laat ik als eerste zeggen dat ik echt snap wat je bedoelt. Maar... Als enorme Prince fan kan ik nu uit ervaring zeggen; wees blij dat je überhaupt nog de kans hebt je helden live te zien (en zeker in geval Stones mag dat toch een klein wonder heten). Natuurlijk heb je al veel gezien, en wil je als die-hard liefhebber ook wat variatie.. maar als 't te laat is zou je wensen voor een show met alleen maar You got me rockin'... als je begrijpt wat ik bedoel.

geniet er vooral van, nu het nog kan.

avatar van nlkink
In de tachtiger en negentiger jaren had je deze discussies ook onder Kinksfans. De groep had in 1980 een succesvol livealbum uitgebracht met de titel One For The Road en de setlist van hun concerten was vanaf dat moment gebaseerd op de tracklist van dat dubbelalbum met telkens een tweetal of drietal nummers vervangen door nieuwe nummers van een recent album. En tegen de tijd dat Ray Davies ingrijpende wijzigingen aanbracht - o.a. een 20 minuten durende akoestische soloset - liep de groep op de laatste benen. Overigens was die soloset het prille begin van zijn latere Storyteller shows in de tweede helft van de negentiger jaren.
En als ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat de shows van Golden Earring ook bijzonder voorspelbaar zijn. We kijken elkaar soms verbaast aan als we iets "nieuws/anders" horen. Maar de Earring weet mij toch altijd weer in te pakken door het enthousiasme waarmee ze het brengen. En in zo'n geval ben ik meer bereid om het te accepteren zoals het gaat.

avatar van haythijs
Ik moest ook gelijk aan het vergelijk van NLKINK denken wat hij maakt bij de Earring. Zoals ik Thunderball ken van zijn stukken hier, zie ik hem als een soort fan-autist ( positief bedoeld trouwens, hoorde deze term eens bij een GE site) Je hoort en ziet en herkent vrijwel alles.
Iets wat ik dan vooral bij de Earring heb. En ook daar heb ik vaak genoeg een moment van : nu alweer 45 miles, going to the run, long blond animal etcetc...gaap Terwijl er veel leukere ‘hits’ zijn die ze ook kunnen meepikken. Aan Radar en Twilight ontkom je bij hen niet( zoals ook de bas- en drumsolo) en dat geldt bij de Stones met o.a.Symphatie, JJF of Satisfaction, Shelter denk ik. You got me rocking zou ik ook niet missen als ze deze skippen en inruilen voor een andere ‘stadion/meezinghit’. Gooi undercover er maar in.
Wel leuk dat ze weer een votesong doen, deden ze dat ook niet bij Bridges to Babylon tour?
Het is ook een beetje standaard denk ik bij dergelijke grote oude namen wat betreft een setlist, zie ook generatiegenoten die momenteel touren als The Who of Aerosmith. 75% van de set staat min of meer vast.
Maar aan de andere kant kan ik Lennon zijn punt ook goed begrijpen, geniet ervan zolang ze er nog zijn. Het kan zo voorbij zijn. Dan maar dankbaar voor wat je wel krijgt ipv had kunnen zijn.

avatar van bikkel2
Bij The Rolling Stones - Steel Wheels:

Ten tijden van Dirty Work was de relatie tussen Keef en Mick bijzonder slecht.
Keef beschuldigde Mick van verraad omdat hij het lef had gehad om te touren zonder Stones en te weinig commitment naar de groep had getoond.
Charlie Watts was in "86"aan de heroine,en is niet eens overal te horen op Dirty Work.
Ronnie Wood (toen nog altijd niet als voltallige Stone beloond in financieel opzicht) trok de kar.
Toen had het kunnen gebeuren dat The Stones hadden ontploft.
Dat gebeurde niet, want de wereld was kennelijk nog niet klaar met de band.
Daar werd dan ook dankbaar op ingespeeld.

avatar van iggy
bikkel2 schreef:
Ik durf de bewering wel aan dat The Stones artistiek gezien na Dirty Work uitgeteld waren.
Het had het moment geweest om te stoppen.


Dan waren De Stenen wel heeeel erg als een nachtkaars uitgegaan. Uiteindelijk hebben ze nog wel beter werk geleverd dan dat Vies Werk. Maar daar zal iedereen het wel over eens zijn.

En laten we wel zijn de mannen geven nog altijd een hoop plezier aan miljoenen mensen. Die nog altijd trouw naar hun live optredens trekken. Ik las in het AD dat ze inmiddels een rondtrekkend R&R museum zijn geworden. Of zoiets. Vind ik wel een goeie omschrijving.

avatar van De buurman
bikkel2 schreef:
Ten tijden van Dirty Work was de relatie tussen Keef en Mick bijzonder slecht.
Keef beschuldigde Mick van verraad omdat hij het lef had gehad om te touren zonder Stones en te weinig commitment naar de groep had getoond.


Volgens mij had de hele band de pest aan Mick, omdat hij over de rug van de bands naam en faam een onwijs goed betaalde solodeal in de wacht had gesleept, terwijl hij weinig genegenheid toonde om wat te gaan doen met de Stones. En meneer Jagger wel lekker met Stones materiaal ging toeren in Japan, onder andere met Joe Satriani. Dat zette natuurlijk kwaad bloed bij Keith, die niets liever wilde dan op tour gaan, maar ook bij de andere Stones, die voor hun inkomen voornamelijk afhankelijk waren van live optredens.

avatar van bikkel2
Klopt natuurlijk buurman.
Alleen Keith die liet geen kans onbenut om zijn schrijfpartner publiekelijk de les te lezen.
Jagger heeft wat mij betreft maar 1 echt goede soloplaat gemaakt, en dat is Wandering Spirit.
Die vind ik eigenlijk beter dan The Stones albums v.a Undercover.

avatar van devel-hunt
De solo carrière van Jagger kwam nooit van de grond. Na het debacle van she's the boss en Primitive cool kwam hij toch weer met hangende pootjes terug bij the Stones die hem liefdevol opvingen nu bleek dat Mick net zo afhankelijk was van de Stones als de Stones van Mick en ze dus levenslang aan elkaar veroordeeld waren. You're not the only one with mixed emotions schreeuwde Keith en Mick elkaar toe toen ze dat feit onder ogen moesten zien.

avatar van bikkel2
Jagger heeft zichzelf onderschat in dat opzicht.
Hij zat al zo lang bij The Stones, dat kon hij niet zomaar even uitvlakken.
Daarbij zijn She's The Boss en Primitive Cool nu niet bepaald sterke albums.
Wandering Spirit was in dat opzicht een plaat die The Stones ook hadden kunnen maken en niet geforceerd klinkt. Daarbij ook een prima geheel.

avatar van west
Interessante keuze voor Arnhem morgen: Rocks Off (!), All Down the Line, Just My Imagination of She's so Cold. Alleen die laatste zie ik minder zitten.

Ik ga nog een keer. Want volgens mij is dit het.

avatar van Gretz
iggy schreef:
Ik vind die prijzen van The Stones ronduit idioot. Maar de tour zal ongetwijfeld wel weer (grotendeels)uitverkocht raken. Dus wie ben ik ?

Ik vind die prijzen dus ook ridicuul. Hoe kan zo'n band er mee weg komen? Achterlijke grootheidswaanzin. Ik begrijp echt niet dat er in Nederland al 10.000'en mensen zijn die bereid zijn om een kleine €200 neer te leggen voor 1 ticket.

avatar van Edgar18
Je kunt inmiddels voor zes tientjes, en over een uurtje zal Ticketswap nog wel aantrekkelijker zijn. Toch knap zuur als je met je premium rotzooi van honderden euro's blijft zitten.

avatar van bikkel2
De prijzen slaan idd helemaal nergens op, volslagen belachelijk.
Ik had gehoopt dat Mick Taylor voor de laatste jaren gewoon weer in de band opgenomen zou worden.
Een concert met hem er bij, had ik waarschijnlijk wel overwogen.
Een aantal jaren terug was hij de vaste gast en de songs waar hij op mee deed, kregen gelijk weer meerwaarde.
Had voor Keef ook wel prettig geweest. Die begint nu wel heel opzichtig steken te laten vallen.
Maar goed, het is Keef. Toch een legende.

Veel plezier voor de degene die het gaan mee maken.

avatar van iggy
Ook al had Taylor bij ieder concert de volle 2 uur meegedaan. Dan nog zou ik het weigeren om dat geld neer te te tellen voor welke band dan ook.
200 pop is en blijft idioot. Of je moet in het geld zwemmen, mijn beste. Of een super fan zijn.
Voor 200 pop trok ik in mijn jonge jaren 1 maand met interrail kris kras door Europa.
En daar maakte ik meer mee dan 2 uurtjes Mick en co. Kan ik je verzekeren.
Times have changed i guessed.

avatar van west
Ik heb 90 euro betaald en het was elke cent meer dan waard. Dit was nog beter dan Amsterdam. Nu speelde ook Keith Richards goed, hij verklooide alleen het intro van Brown Sugar. Verder was de complete band burning en speelden ze messcherp. En Mick Jagger: subliem! Echt grote klasse deze legendarische ouwe rockers!

Opvallend: het geluid was erg goed in de Gelredome.

avatar van iggy
Ik moet wel zeggen dat Mick nog altijd on top of the game is. Wat dat betreft lijkt hij de eeuwige jeugd te hebben. Hij mist wel eens een noot hier en daar. Maar daar hebben heel wat zangers last van. Maar Mick gaat er nog voor de volle 110 % in. Diep respect daarvoor !!

avatar van lennon
iggy schreef:
Ik moet wel zeggen dat Mick nog altijd on top of the game is. Wat dat betreft lijkt hij de eeuwige jeugd te hebben. Hij mist wel eens een noot hier en daar. Maar daar hebben heel wat zangers last van. Maar Mick gaat er nog voor de volle 110 % in. Diep respect daarvoor !!


Mick mist een noot soms?

avatar van Thunderball
Was weer gaaf gisteren, geluid wat beter dan in Arena (maar niet heel veel).
Hoogte punt was natuurlijk Dancing with Mr. D.
Jagger zong even een stukje You gotta move tijdends Rambler.

Ongelooflijke puinhoop met het wegrijden vanaf de parkeerplaats, voetgangers, fietsers, auto's: alles doorelkaar, zie daar maar eens snel uit weg te komen.

Dit was de setlist:

Sympathy For The Devil
2. It's Only Rock'n Roll
3. Tumbling Dice
4. Just Your Fool
5. Ride 'Em On Down
6. Dancing Withy Mr D
7. She's So Cold
8. You Can't Always Get What You Want
9. Paint It Black
10. Honky Tonk Women
--- Band introductions
11. Happy
12. Slipping Away
13. Miss You
14. Midnight Rambler
15. Street Fighting Man
16. Start Me Up
17. Brown Sugar
18. Jumping Jack Flash

Toegift:
19. Gimme Shelter
20. Satisfaction

avatar van Rogyros
west schreef:
Opvallend: het geluid was erg goed in de Gelredome.

Ik hoor toch overal dat het geluid volledig ruk was in de Gelredome. Er zijn zelfs mensen om weggelopen, naar het schijnt. Een collega van mij was er en vond de band erg goed. Maar stoorde zich ook aan het geluid. Vooral als de band full power speelde, was het een dikke geluidsbrei, vond hij.

Ik verbaas me er echt over dat je zegt dat het geluid goed was, gelet op de wat ik van anderen heb begrepen. De recensies waren toch ook niet bepaald lovend over het geluid? Ik ben zelf niet geweest, dus kan er geen oordeel over vellen.

avatar van west
Rogyros schreef:
(quote)

Ik hoor toch overal dat het geluid volledig ruk was in de Gelredome. Er zijn zelfs mensen om weggelopen, naar het schijnt.

Ik zat achteraan het veld, helemaal bovenin de tribune. Eerst dacht ik dat dit vast slecht was voor het geluid, het is toch de Gelredome. Maar ze hadden aan een balk die daar loopt veel gigantische boxen opgehangen, waardoor het geluid waar ik zat prima was. Maar als ik jou zo lees, had het ook heel anders kunnen uitpakken.

Overigens ben ik eens bij Iron Maiden in de Gelredome een paar vakken naar voren gelopen en daar was het geluid een stuk beter. Toen ben ik daar maar gaan zitten op een lege stoel...
Beter dan weglopen. Lijkt mij toch niet zo'n sterke optie.

avatar van Rogyros
Weglopen zou ik ook niet zo snel doen. Dan is een lege stoel op een betere plek idd een geslaagdere optie!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.