menu
zoeken in:
avatar van Thunderball
Het geluid was niet echt geweldig, maar t.o.v. de Arena wel een stukje beter, want dat was echt slecht.
Dit zijn wellicht de twee slechtste plaatsen in Nederland om een concert te gaan zien en vooral te horen.

avatar van Thunderball
Overigens hebben jullie de app van Jagger al gezien, waarin hij "Heb je even voor mij?" zingt. Hahaha! Hilarisch!

avatar van lennon
en het UK deel voor No Filter 2018 is bekend.

tevens zit er een datum Frankrijk en een Italië bij.

hopelijk komt er nog meer. ik heb wel zin in nog een Stones show.

avatar van Dirruk
2 kaarten voor Dublin in de pocket. Heb ze ook in de ArenA gezien. Had daar helaas zitplaatsen. Nu gewoon lekker staan

avatar van gigage
Mick Jagger is een groot (censored) "sport" fan vooral van nationale teams die onlangs in Rusland nog uitvochten wie de beste van de wereld is. Mick moedigt al diverse toernooien zijn favoriete squads aan en de uitkomst is dan altijd hetzelfde: They Lost....

avatar van west
Mick Jagger: 75 jaar!

Je zou het niet zeggen, maar het is echt zo.

avatar van bikkel2
Jagger is een rare en ik vraag mij af wie hij echt is. Maar een diepe buiging voor zijn energie en het jeugdige wat hij kennelijk voor eeuwig met zich mee draagt.
Hij houdt The Stones met name draaiende.
Happy birthday Mick!

avatar van lennon
Nieuwe Vault release: VoodooLounge tour opgenomen 25-11-94 in Miami.

Dat is een leuke!!! Komt 16-11 uit.

avatar van bikkel2
Bij The Rolling Stones - Exile on Main St.:

lennon schreef:
(quote)


Brian Jones was al niet meer in de band met deze plaat. Sterker nog, hij overleed in 1969.
Of begrijp ik je niet goed?


Jones zijn laatste bijdragen zijn op Beggars Banquet te bewonderen.
Brian was een multi-instrumentalist en dat was zijn grootste talent. Dat heeft The Stones zeker geholpen toen er nieuwe wegen bewandeld ging worden. Helaas was de man vroeg op en zijn onaangepast gedrag deed Jagger en Richard vooral besluiten hem de wacht aan te zetten. Maar een muzikaal talent was hij zeker.

avatar van nlkink
bikkel2 schreef:

Jones zijn laatste bijdragen zijn op Beggar's Banquet te bewonderen


Dat is niet helemaal correct. Een aantal tracks die op Let It Bleed staan stammen uit 1968. Volgens het boek The First Twenty Years van David Dalton zijn You Can't Always Get What You Want, You Got The Silver en Midnight Rambler oorspronkelijk opgenomen voor Beggar's Banquet. Mogelijk draagt zelfs Sticky Fingers nog sporen van Brian Jones want Sister Morphine stamt ook van de sessies voor Beggar's Banquet. Wat een ongelooflijk vruchtbare periode was dat.

avatar van ArthurDZ
Ik denk dat Snakeskin hier Mick Taylor bedoelt, en niet Brian Jones?

avatar van Rudi S
ArthurDZ schreef:
Ik denk dat Snakeskin hier Mick Taylor bedoelt, en niet Brian Jones?


Kan maar dat strookt ook niet met zijn tekst omdat Mick Taylor op de 2 volgende albums nog gewoon meedoet.

avatar van Rudi S
nlkink schreef:
bikkel2 schreef:

(quote)


Dat is niet helemaal correct. Een aantal tracks die op Let It Bleed staan stammen uit 1968. Volgens het boek The First Twenty Years van David Dalton zijn You Can't Always Get What You Want, You Got The Silver en Midnight Rambler oorspronkelijk opgenomen voor Beggar's Banquet. Mogelijk draagt zelfs Sticky Fingers nog sporen van Brian Jones want Sister Morphine stamt ook van de sessies voor Beggar's Banquet. Wat een ongelooflijk vruchtbare periode was dat.


Volgens wiki doet Brian Jones nog op 2 Let it bleed tracks mee, maar niet op gitaar.
Mick Taylor is zijn vervanger hier.

Let It Bleed - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

avatar van bikkel2
Okay. Weer wat geleerd. Thanx voor de info.
Ik was echt in de veronderstelling dat Jones geen bijdragen had op Let It Bleed, laat staan Sticky Fingers.
Hij speelt in ieder geval nog een fraaie slidepartij op No Expectations van Banquet.

avatar van bikkel2
Over het algemeen wordt de beste artistieke periode van 1968 t/m 1972 beschouwd. Dus voornamelijk met Mick Taylor. The Stones maakte na die periode nog een aantal alleraardigste werkjes, maar overtroffen m.i nooit meer deze periode.
Jones was in het begin de absolute aanjager en leider. Maar een liedjesschrijver was hij kennelijk niet.
Echter, Jones was gefrustreerd geraakt door de machtsovername van Jagger en Richard. Hij had door zijn zwakke karakter en toenemende drugs en drankgebruik niet het karakter om zich meer te profileren.
Feitelijk gebeurde iets soortgelijks met Taylor op een bepaald moment. Hij heeft zeker bijgedragen aan het één en ander, maar werd daarin nauwelijks erkend. Zie maar de mondjesmate credits die de gitarist kreeg als medecomponist.
Ook hij kreeg te maken met een verslaving en stapte wel op tijd uit.
Ik ben het echter wel eens met Snakeskin betreft de wat overdrevenheid die de auteur schetst over de invloed van Jones.
De man gleed niet zo'n beetje af en kwam op een gegeven moment of niet naar de studio of in een staat waar nauwelijks iets mee aan te vangen viel.
We weten niet alles, maar Brian Jones was geen prettig mens en al met al was dit kennelijk zijn lot.
Maar dat hij een uitmuntend muzikant was is waar.
Geldt ook voor Mick Taylor trouwens.

avatar van Rudi S
bikkel2 schreef:
Maar een liedjesschrijver was hij kennelijk niet.


Hm, ik zou ook zo niet een nummer weten waar Jones de credits voor gekregen heeft.
Belangrijk als oprichter en zeker in de begintijd had hij invloed op het geluid.
Ontegenzeggelijk piekte RS toen Brian er (eigenlijk) niet meer was, wat voor soort invloed hij dan achtergelaten heeft is mij dan ook een raadsel, maar goed die auteur moest een boek verkopen en dan moet het onderwerp ook wel enige importantie hebben.

avatar van nlkink
De Nanker-Phelge composities in de beginjaren waren composities waar meerdere groepsleden aan hadden meegewerkt. Mogelijk dat Brian Jones daaraan heeft bijgedragen. Maar als dat al zo was, dan is het nog niet veel. Her en der zijn er wel artikelen te vinden over Brian Jones als (mogelijke) componist maar de uiteindelijke conclusie is dat er nooit iets substantieels is gevonden, geen kist of map vol notities/composities of tapes met demos.
Jones's invloed op het geluid van de groep heeft m.i. meer te maken met het aanbrengen van allerlei klankleuren door zich steeds weer andere instrumenten eigen te maken en die te verwerken in het groepsgeluid.

avatar van iggy
Gister naar het concert Sticky Fingers Live At The Fonda Theatre 2015 gekeken. En kan niet anders concluderen dat de band nog altijd rockt en ronkt. Regelmatig krijg je wat aardige info over de nummers. Soms haalt dat wel wat de vaart eruit. Zo kan Watts zich niet eens meer herinneren hoe de hoes van Sticky eruit ziet, ha. Heb vooral genoten van Zuster Morphine. Met erg mooi slidewerk van Wood. Het instrumentale gedeelte van Can't You Hear Me Knocking vind ik dan weer wat minder. Daar blijkt dat Ronnie toch wel het verfijnde mist wat Mick Taylor dan wel weer heeft.

Het zou wat zijn zijn als de Stones ook de overige drie klassiekers in zijn geheel zouden spelen. En er dan mooi 3 dvd's van maken.

En qua jonge chicks in het publiek hebben ze het ook nog prima voor elkaar.

avatar van west
Er komt weer een nieuwe live plaat uit in die mooie reeks. Nu the Bridges To Babylon Tour in Bremen 1998:

The Rolling Stones - Bridges to Bremen (2019)

Mooie cover alvast!


avatar van bikkel2
Toch geld zat.

avatar van henk01
Zou tijd worden.

avatar van Poles Apart
Tja, het meeste geld, van de initiële verkoop van de single en het album "Urban Hymns" is toch al binnen in het Glimmer Twins laatje. Dan is zo'n geste gelijk wat gemakkelijker te maken.

avatar van west
Poles Apart schreef:
Tja, het meeste geld, van de initiële verkoop van de single en het album "Urban Hymns" is toch al binnen in het Glimmer Twins laatje. Dan is zo'n geste gelijk wat gemakkelijker te maken.

Ik begreep eruit, dat Richard Ashcroft alle opbrengsten van de single alsnog krijgt. Of zit ik fout?
Quote uit dat artikel op nu.nl: "Volgens Ashcroft gaan alle royalty's naar hem."

avatar van Poles Apart
Alle royalties van nu af aan gaan naar Mad Richard, ze hoeven Ashcroft dus niet al het verdiende geld terug te betalen. Desalniettemin, ik denk dat het Ashcroft ook niet zozeer om de centjes gaat, meer om het principe, de erkenning.

avatar van west
Poles Apart schreef:
Alle royalties van nu af aan gaan naar Mad Richard, ze hoeven Ashcroft dus niet al het verdiende geld terug te betalen.

Is dat alles? Nou, kan het ervan af Mick & Keith? Tjonge, jonge zeg.

avatar van Jelle78
Nou ja zeg, brengen de Stones zomaar een nieuw nummer uit!
Keith op z'n Instagram: So, let's cut a long story short. We cut this track well over a year ago in L.A. for part of a new album, an ongoing thing, and then shit hit the fan. Mick and I decided this one really needed to go to work right now and so here you have it, "Living in a Ghost Town". Stay safe!

Spotify: Living In A Ghost Town by The Rolling Stones on Spotify - open.spotify.com

Na één keer luisteren klinkt het overigens weinig bijzonder, een beetje als een outtake van A Bigger Bang. Maar toch leuk dat ze zo onaangekondigd een nieuw nummer uitbrengen.

Ze kloten ook flink met de autotune. Verder een lekker liedje!

avatar van Dirruk
Gewoon erg leuk nieuws, vooral voor de fans. Klinkt verder prima. Geen top song, hoeft ook niet. Ze kunnen het nog.

avatar van Jelle78



En de clip. Leuk gedaan. Net als het nummer. Ik hoop dat ze de komende tijd nog meer nummers die al klaar zijn zullen uitbrengen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:24 uur

geplaatst: vandaag om 23:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.