De Site / Algemeen / MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 november 2019, 16:11 uur
gaucho schreef:
EDIT: Oeps, wel dus, als ik mag afgaan op het getal in de header van de site: kennelijk staat de teller nu op 49.803. Wow....!
Nu is het aandeel actieve leden allicht maar een fractie daarvan. Maar ik deel je bedenkingen over die "enkele honderden" wel.EDIT: Oeps, wel dus, als ik mag afgaan op het getal in de header van de site: kennelijk staat de teller nu op 49.803. Wow....!
0
Wrathchild1
geplaatst: 11 november 2019, 16:25 uur
Nu momenteel 225 ingelogd en zo’n 740 gasten. Dat is zeg maar 1000 man die op deze site zitten , waarvan gemiddeld op het hoogtepunt 750 niet lid/ingelogd.
Waarom wordt zeg maar 10 % daarvan geen lid ? Wat houdt ze tegen ? Wat inderdaad wel opvalt dat er maar minimale toestroom is, want je ziet eigenlijk steeds users in al die topics die al (vele) jaren lid zijn en dat is op zijn hoogst 0,5 % en actief ( dus min of meer structureel inhoudelijk schrijvende misschien 0,25 % - stuk of 100 man).....schat ik .
Waarom wordt zeg maar 10 % daarvan geen lid ? Wat houdt ze tegen ? Wat inderdaad wel opvalt dat er maar minimale toestroom is, want je ziet eigenlijk steeds users in al die topics die al (vele) jaren lid zijn en dat is op zijn hoogst 0,5 % en actief ( dus min of meer structureel inhoudelijk schrijvende misschien 0,25 % - stuk of 100 man).....schat ik .
0
Mssr Renard
geplaatst: 11 november 2019, 16:35 uur
Wrathchild1 schreef:
Nu momenteel 225 ingelogd en zo’n 740 gasten. Dat is zeg maar 1000 man die op deze site zitten , waarvan gemiddeld op het hoogtepunt 750 niet lid/ingelogd.
Een stuk of honderd man die de enquête enkele honderden malen heeft ingevuld.
Frauduleus.
0
Wrathchild1
geplaatst: 11 november 2019, 16:39 uur
Nou , ik houd het niet steeds in de gaten maar zo rond de 250 is wel het hoogtepunt volgens mij , in ieder geval de laatste weken . Ik weet niet of dat echt klopt , maar 200-300 man die enquete heeft ingevuld lijkt me wel veel dan denk ik ja....
0
geplaatst: 11 november 2019, 16:52 uur
Dat zijn gewoon mensen die even gebruik maken van de databasefunctie, en verder geen interesse hebben om daadwerkelijk een account te beginnen. Op andere metersites zie je die verhouding ook terug.
Moviemeter: 236 ingelogd en 2200 gasten.
TvMeter: 15 ingelogd en 179 gasten.
BoekMeter: 18 ingelogd en 212 gasten.
0
geplaatst: 11 november 2019, 17:10 uur
Dat en wellicht ook mensen die wel een account hebben, maar niet ingelogd zijn?
De "enkele honderden" vond ik zelf verrassend veel eigenlijk, wellicht is dat niet alleen van MusicMeter, maar ook van MovieMeter.
De "enkele honderden" vond ik zelf verrassend veel eigenlijk, wellicht is dat niet alleen van MusicMeter, maar ook van MovieMeter.
0
Wrathchild1
geplaatst: 11 november 2019, 17:30 uur
Dat laatste zou het meer aannemelijk maken ja (denk ik)
0
geplaatst: 11 november 2019, 17:37 uur
Eens. Dat zou het genoemde aantal - hoe vaag ook - wat geloofwaardiger maken.
2
geplaatst: 11 november 2019, 18:39 uur
Mssr Renard schreef:
gaucho
Met 1000 ingevulde enquêtes zit je nog niet op de 2 procent. Dus dat is echt erg weinig
Uhh, een steekproef van 1000 personen is een behoorlijke steekproef hoor. Sterker nog, ik zou zoiets eerder kwalificeren als "echt heel veel" t.o.v. de beperkte populatie.gaucho
Met 1000 ingevulde enquêtes zit je nog niet op de 2 procent. Dus dat is echt erg weinig
Een representatieve sample voor Nederland (~ 17 miljoen) vraagt ongeveer 3000 participanten. Uiteraard zitten er nog wat haken en ogen aan een aselecte steekproef, maar niettemin lijkt me een paar honderd inzendingen (al dan niet verdeelt over meerdere -meters) een prima score.
0
geplaatst: 11 november 2019, 19:05 uur
Jordy schreef:
...Er speelt bij mij al een aantal jaar de wens om de boel onder de juiste voorwaarden over te dragen aan een andere partij. Een partij die de sites en de community "snapt", ervaring heeft in het runnen van grote sites, en op een professionele manier de boel wil doorontwikkelen...
"onder de juiste voorwaarden" en "een partij die de sites en de community 'snapt' "... dit klonk mij nog wel goed in de horen, nu zijn er veel twijfels te lezen. Kun je misschien nog wat meer uitweiden over die voorwaarden en het snappen van de community, Jordy?...Er speelt bij mij al een aantal jaar de wens om de boel onder de juiste voorwaarden over te dragen aan een andere partij. Een partij die de sites en de community "snapt", ervaring heeft in het runnen van grote sites, en op een professionele manier de boel wil doorontwikkelen...
22
geplaatst: 11 november 2019, 19:59 uur
Ik heb een goed gevoel bij de nieuwe eigenaar. Het leek me een betere optie dan de sites op te doeken, of de boel over te dragen aan een partij die alleen in MovieMeter geïnteresseerd was. Denk dat het verder goed is om de nieuwe situatie even een tijdje aan te kijken, en niet te snel een oordeel klaar te hebben.
20
geplaatst: 11 november 2019, 22:06 uur
Verandering en vernieuwing is altijd een lastig iets. Mensen hebben de neiging altijd de meest negatieve scenario's te bedenken. Op die manier zie je steeds meer problemen ontstaan waar je je druk over kan maken. Maar als het dan eindelijk zo ver is blijkt het allemaal mee te vallen en al die zorgen die je had helemaal niet van toepassing te zijn. In de tussentijd ben je wel doodziek geworden van de stress en zorgen daarover...
Ook ik ben lichtelijk sceptisch, voornamelijk vanwege de commerciële insteek. Maar dat kan in deze tijd bijna niet anders. Daarnaast is het, blijkt uit de openingspost al tijden geen hobby project meer. En om een site zoals deze dan levensvatbaar te houden moet er wel iets gebeuren.
Wat meer vertrouwen en minder doemdenken zou ons als gebruikers wel sieren. Dankzij meter_fan kunnen we met zijn alle tenminste nog met onze hobby door hier. Voor hetzelfde geld was de topic titel geweest "Meter einde nabij?" of iets dergelijks (waarschijnlijk wat pakkenders dan dat). Dan was het doemscenario toch flink anders geweest en een stuk reëler.
Ze hebben in ieder geval getoond interesse te hebben in onze mening door een enquete te houden. Dat zelfs dat initiatief weer van veel negatief commentaar voorzien wordt zal niet echt bemoedigend werken. Wat voor gebruikers zijn wij nou eigenlijk als we bij een nieuwe eigenaar, van onze toch wel geliefde site, al alles afkraken en er vraagtekens bij zetten? Zelf zou ik geen zin hebben in dat soort publiek, je kan daar namelijk nooit iets goeds doen.
Ik ben in ieder geval blij dat er een partij bereid is om dit over te nemen. En tot dusverre tonen ze in ieder geval de intentie naar de gebruikers te luisteren. Van een beetje positiviteit is nog nooit iemand slechter geworden
Ook ik ben lichtelijk sceptisch, voornamelijk vanwege de commerciële insteek. Maar dat kan in deze tijd bijna niet anders. Daarnaast is het, blijkt uit de openingspost al tijden geen hobby project meer. En om een site zoals deze dan levensvatbaar te houden moet er wel iets gebeuren.
Wat meer vertrouwen en minder doemdenken zou ons als gebruikers wel sieren. Dankzij meter_fan kunnen we met zijn alle tenminste nog met onze hobby door hier. Voor hetzelfde geld was de topic titel geweest "Meter einde nabij?" of iets dergelijks (waarschijnlijk wat pakkenders dan dat). Dan was het doemscenario toch flink anders geweest en een stuk reëler.
Ze hebben in ieder geval getoond interesse te hebben in onze mening door een enquete te houden. Dat zelfs dat initiatief weer van veel negatief commentaar voorzien wordt zal niet echt bemoedigend werken. Wat voor gebruikers zijn wij nou eigenlijk als we bij een nieuwe eigenaar, van onze toch wel geliefde site, al alles afkraken en er vraagtekens bij zetten? Zelf zou ik geen zin hebben in dat soort publiek, je kan daar namelijk nooit iets goeds doen.
Ik ben in ieder geval blij dat er een partij bereid is om dit over te nemen. En tot dusverre tonen ze in ieder geval de intentie naar de gebruikers te luisteren. Van een beetje positiviteit is nog nooit iemand slechter geworden

3
geplaatst: 11 november 2019, 23:41 uur
Helemaal gelijk legian, liever dit dan dat de site stopt, en de nieuwe eigenaar wens ik veel succes met de boel runnen toe, en dat MuMe in de loop der tijd door mag gaan met het verbeteren ervan
ik denk dan ook niet dat de site opeens een ramp word, dat zou knullig zijn en Jordy heeft er een goed gevoel bij dat zegt ook wel veel lijkt me, dus dat zal wel goed zitten. 
ik denk dan ook niet dat de site opeens een ramp word, dat zou knullig zijn en Jordy heeft er een goed gevoel bij dat zegt ook wel veel lijkt me, dus dat zal wel goed zitten. 
3
geplaatst: 13 november 2019, 16:11 uur
Ik heb dit niet gemeld in de enquete, maar in dit topic doet ohmusica een aardige suggestie met betrekking tot Spotify.
Is het wellicht een idee om daar wat actiever mee te zijn? Bv. een aantal playlists voor vaste topics (MusicMeter Afrekening, Witte Trui Jaarlijst, MuMeLadder Jaarlijst) vanaf een MusicMeter-account? Deze kunnen dan gecureerd worden door vaste users.
Is het wellicht een idee om daar wat actiever mee te zijn? Bv. een aantal playlists voor vaste topics (MusicMeter Afrekening, Witte Trui Jaarlijst, MuMeLadder Jaarlijst) vanaf een MusicMeter-account? Deze kunnen dan gecureerd worden door vaste users.
2
ohmusica
geplaatst: 14 november 2019, 11:04 uur
herman schreef:
Ik heb dit niet gemeld in de enquete, maar in dit topic doet ohmusica een aardige suggestie met betrekking tot Spotify.
toelichting
Neem als voorbeeld de rotatielijst zonde om deze niet onder de paraplu en logo van Musicmeter op Spotify te plaatsen omdat hier veel users hun bijdrage aan leveren. Nu is er één user die dit geheel vrijwillig voor zijn rekening neemt, heel prima, maar het is uit het zicht van Musicmeter sterker er wordt ook niet naar verwezen als ik op de rotatielijst klik. Wel jammer, plaats dit intitiatief onder de redactie en geef deze user daar dan ook een plaats/taak in, eventueel met een groepje users om een aantal lijsten die al op Musicmeter verschijnen te modereren. Uiteraard kiest de redactie van Musicmeter welke lijsten wel of niet onder het Musicmeter logo op Spotify, zorg voor een bescheiden aantal, het moet wel iets voorstellen en zo pluriform mogelijk.
0
geplaatst: 14 november 2019, 11:13 uur
Heb de reacties eens goed doorgelezen en geef mijn mening en tegelijk ook een serieuze waarschuwing.
De laatste 20 jaar ben ik werkzaam (geweest) bij talloze organisaties. Datgene wat hier gepresenteerd word lijkt verdacht veel op zaken waar ik ooit mee geconfronteerd word/werd
Op het moment dat er gesproken word over een "commerciële" aanpak bij een van oorsprong zijnde vrijwilligersorganisatie ( hier gaat het dus om muziekliefhebbers) is het oppassen geblazen. Er word een zogenaamd verdienmodel gecreëerd waarbij liefhebbers/vrijwilligers ingezet worden als domme werkezels om geld te generen voor een zichzelf benoemde elite/eigenaar(s)/professional(s). Veelal ergens op de achtergrond en uit het zicht.Heb hele sterke staaltjes mee mogen maken.
Mijn ervaring is dat een dergelijk veranderingsproces uiteindelijk altijd op de klippen loopt omdat personen afhaken doordat ze vroeg of laat in de smiezen krijgen dat ze geëxploiteerd worden.
De reden dat ik op deze site kom is vanwege mijn passie voor muziek en deze eventueel te delen met andere liefhebbers. Ik vertik het om mijn tijd en energie te steken in het generen van data en geld voor een derde commerciële partij.
De laatste 20 jaar ben ik werkzaam (geweest) bij talloze organisaties. Datgene wat hier gepresenteerd word lijkt verdacht veel op zaken waar ik ooit mee geconfronteerd word/werd
Op het moment dat er gesproken word over een "commerciële" aanpak bij een van oorsprong zijnde vrijwilligersorganisatie ( hier gaat het dus om muziekliefhebbers) is het oppassen geblazen. Er word een zogenaamd verdienmodel gecreëerd waarbij liefhebbers/vrijwilligers ingezet worden als domme werkezels om geld te generen voor een zichzelf benoemde elite/eigenaar(s)/professional(s). Veelal ergens op de achtergrond en uit het zicht.Heb hele sterke staaltjes mee mogen maken.
Mijn ervaring is dat een dergelijk veranderingsproces uiteindelijk altijd op de klippen loopt omdat personen afhaken doordat ze vroeg of laat in de smiezen krijgen dat ze geëxploiteerd worden.
De reden dat ik op deze site kom is vanwege mijn passie voor muziek en deze eventueel te delen met andere liefhebbers. Ik vertik het om mijn tijd en energie te steken in het generen van data en geld voor een derde commerciële partij.
14
geplaatst: 14 november 2019, 11:25 uur
Ja spannend eigenlijk. Gaan we hier straks allemaal aan de lopende band lovende reviews moeten schrijven over artiesten wiens platenmaatschappijen meter-fan hiervoor betalen? Zal de Musicmeterladder vanaf volgend jaar gesponsord worden door Coca-Cola, of nog erger, Radio 2? Zullen bepaalde kritische users zich onder verdachte omstandigheden ‘uitschrijven’ en zullen de mods ons vervolgens wijs proberen maken dat deze users nooit bestaan hebben?
Ik zou zeggen, laten we gewoon zien waar het schip strandt en hopen op het beste, zoals enkele gebruikers voor me al zo mooi geschreven hebben.
Ik zou zeggen, laten we gewoon zien waar het schip strandt en hopen op het beste, zoals enkele gebruikers voor me al zo mooi geschreven hebben.

0
geplaatst: 14 november 2019, 11:38 uur
ArthurDZ schreef:
Zullen bepaalde kritische users zich onder verdachte omstandigheden ‘uitschrijven’ en zullen de mods ons vervolgens wijs proberen maken dat deze users nooit bestaan hebben?
Zullen bepaalde kritische users zich onder verdachte omstandigheden ‘uitschrijven’ en zullen de mods ons vervolgens wijs proberen maken dat deze users nooit bestaan hebben?
‘The past was erased, the erasure was forgotten, the lie became the truth.’
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 november 2019, 11:50 uur
herman schreef:
Het zou inderdaad mooi zijn om de toonaangevende game topics wat meer te integreren in de backbone van de site en wat zichtbaarder te maken via de frontpage. Spotify playlists zijn daar natuurlijk een goed voorbeeld van. Orinoco uitzendingen ook wat mij betreft. Ik hoor wel eens van mensen die al jaren af en toe op MusicMeter zitten en dan pas voor het eerste ontdekken wat er allemaal aan games wordt gespeeld en dat dan erg leuk blijken te vinden.
3
Mssr Renard
geplaatst: 14 november 2019, 11:51 uur
Hmmm. De kracht van Musicmeter was mijns inziens juist het opsnorren van onbekende platen, deze toevoegen en dan een leuke review erbij zetten, die vervolgens niemand leest.
Juist de bekende platen bij grote labels waar 15 pagina's lange discussies staan, houd ik mij ver van.
Is er op de toekomstige Musicmeter ruimte voor obscuriteit? Goregrind, proghip, folkabilly, symfoblues, countrypunk? Of mogen we alleen platen bespreken die gesponsord zijn? Platen die op Spotify staan en label-backup hebben.
Juist de bekende platen bij grote labels waar 15 pagina's lange discussies staan, houd ik mij ver van.
Is er op de toekomstige Musicmeter ruimte voor obscuriteit? Goregrind, proghip, folkabilly, symfoblues, countrypunk? Of mogen we alleen platen bespreken die gesponsord zijn? Platen die op Spotify staan en label-backup hebben.
3
geplaatst: 14 november 2019, 12:00 uur
Er is al een paar keer gezegd dat er helemaal niets verandert aan de databasefunctionaliteit, dus ook de mogelijkheid obscure releases toe te voegen en te becommentariëren (zolang die aan de regels voldoen die hier al jaren gelden, dus niet Piets Vette Zolderkamershit).
2
Onweerwolf
geplaatst: 14 november 2019, 12:01 uur
ArthurDZ schreef:
J Zal de Musicmeterladder vanaf volgend jaar gesponsord worden door Coca-Cola
J Zal de Musicmeterladder vanaf volgend jaar gesponsord worden door Coca-Cola
Gegarandeerde finaleplaats voor 'Lola' van The Kinks.
Wel specifiek de single version natuurlijk.
4
Mssr Renard
geplaatst: 14 november 2019, 12:06 uur
herman schreef:
Er is al een paar keer gezegd dat er helemaal niets verandert aan de databasefunctionaliteit, dus ook de mogelijkheid obscure releases toe te voegen en te becommentariëren (zolang die aan de regels voldoen die hier al jaren gelden, dus niet Piets Vette Zolderkamershit).
Ik dacht weer in doemscenario's. Opmerkelijk hoe snel ik soms kan worden meegesleurd.
Ik ga weer snel in mijn positivo-mindset.
8
geplaatst: 14 november 2019, 12:57 uur
Mssr Renard schreef:
Het wordt verboden platen toe te voegen met minder dan 250 stemmen.
1
geplaatst: 14 november 2019, 13:00 uur
herman schreef:
Ach, er word zoveel gezegd. Als iedereen zijn beloftes nakomt die ooit tegen mij gezegd zijn dan woonde ik in een mooie villa in Monaco.
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 november 2019, 13:39 uur
Hoe kom je dan op voorhand aan stemmen? Crowdfunding?
0
geplaatst: 14 november 2019, 13:40 uur
* denotes required fields.