menu

De Site / Algemeen / MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
Rest ook mij om Jordy te bedanken voor zijn visionaire initiatief en jarenlang inspanning om de site te brengen op het punt waar deze nu is aanbeland. Op deze wijze voegt MusicMeter, en de andere Meter-sites, in aanzienlijke mate iets toe aan ons aller hobby's, namelijk een schat aan achtergrondinformatie, meningen van anderen en het uitwisselen van ideeën, tips en wat dies meer zij. Voor mij, en zo te lezen ook voor veel andere gebruikers, is MusicMeter een toevoeging van onschatbare waarde bij mijn muzikale ontwikkeling.

Zoals gewoonlijk loop ik vaak achter de actualiteit aan en zie dus zojuist pas dit nieuws. Welgemeende dank en respect voor Jordy die afgelopen jaren, geweldige, gerespecteerde websites op het web heeft laten groeien, uit het hart ontwikkeld en welke door mij, en vele andere, met het hart gevolgd worden. In het geval van MuMe op een dagelijkse basis.

Het ga uw goed Meneer Jordy, ik hoop dat je er flink wat aan over gehouden heb en nu rustig met pensioen kan!

Over de toekomst van de site ben ik wel bezorgd, ik blijf gewoon hangen en hou het in de gaten en dan zien we wel waar het naar toe ga....

Dat laatste gevoel deel ik ook.....

Ik sluit me aan bij alle lovende woorden voor Jordy! Verder vertrouw ik erop dat John de Mol en consorten het karakter van de site intact laten.

meter_fan (admin)
De cookie-melding is helaas gewoon wettelijk verplicht, hoe irritant ook . Verder voor het overgrote deel: bedankt voor het vertrouwen. Voor het stukje - logische - wantrouwen dat er ook is: natuurlijk zijn er nieuwe ideeën - en daarin zal altijd wat weerstand zijn - maar er zal niets aan de kernfunctionaliteiten van MusicMeter gaan veranderen.

We gaan verbeteren en optimaliseren waar dat kan zodat de website weer jaren mee kan en blijft doorgroeien. De community is de belangrijkste drijfveer. Dus geef vooral je mening als bepaalde ideeën jullie niet aanstaan.

Ik vind dat een hele fijne woordkeus: ideeën. Het is altijd veel prettiger om input te kunnen leveren voordat iets nieuws geïmplementeerd wordt.

Leuk ook dat de admins in Futurama-thema blijven

Waar blijven die top tiens en het ladderlijstje

Gegroet nieuwe eigenaar! Maak er een mooi project van.

Op zo’n moment mag ik graag Proudhon citeren, maar dat laat ik aan de Googlelisten over.

EttaJamesBrown schreef:
Op zo’n moment mag ik graag Proudhon citeren, maar dat laat ik aan de Googlelisten over.

https://i.pinimg.com/originals/84/f5/94/84f594e0b308a4cf6597237c1c304ea5.jpg

meter_fan schreef:
Voor het stukje - logische - wantrouwen dat er ook is: natuurlijk zijn er nieuwe ideeën - en daarin zal altijd wat weerstand zijn - maar er zal niets aan de kernfunctionaliteiten van MusicMeter gaan veranderen.

Dan zal ik mijn vraag nog eens voorzichtig herhalen: hoeveel % van de users nam deel aan de enquête?
Wat heeft u uit de antwoorden opgestoken? Hoe bepalend zijn deze antwoorden voor het nieuwe beleid?

meter_fan (admin)
dazzler, de enquête is een paar honderd keer ingevuld. We zijn ze rustig allemaal aan het doorlezen. De enquête is in het leven geroepen om een goed gevoel te krijgen van wat jullie, als community belangrijk vinden. En zodoende waar jullie verbeteringen zien. Bepalend dus.

Een paar honderd kan dan al gauw 1 á 2% van alle users zijn. Nu zijn er een hoop slapende users, users die al heel lang niet meer hebben ingelogd, maar ik vind 10% toch erg weinig. Ook gezien veel users niet dagelijks, maar maandelijks inloggen. Hebben zij niet evenveel recht op inspraak?

Mssr Renard schreef:
Een paar honderd kan dan al gauw 1 á 2% van alle users zijn. Nu zijn er een hoop slapende users, users die al heel lang niet meer hebben ingelogd, maar ik vind 10% toch erg weinig. Ook gezien veel users niet dagelijks, maar maandelijks inloggen. Hebben zij niet evenveel recht op inspraak?

We kunnen niet wachten op users die maandelijks inloggen vind ik. You snooze, you lose zeg maar Wel had de enquête beter onder de aandacht gebracht kunnen worden (PM of frontpage).

Ik heb de enquête ingevuld, ben regelmatig op de site te vinden. Vroeger veel meer, tegenwoordig minder tijd. De site is ook aan het verjongen, wat een prima ontwikkeling is.
Het is juist goed om bezoekers die niet veel actief zijn deze ook in te laten vullen.
Die kunnen waarschijnlijk ook goed verwoorden waarom ze niet vaak actief zijn, en wat ze hier missen. Daar valt zeker winst uit te halen.

Was de site maar aan het verjongen.

Arrie schreef:

Daar heb je niks aan , de jongelui spelen Fortnite, gaan stappen, daarna trouwen en carriere maken.
Tja die loggen 1 keer in de 2 maanden in.
Uitzonderingen zoals 123poetertjes & jordidj1 daar gelaten

Flyeren bij bejaardenhuizen zeg ik dan.

Arrie schreef:

Ik ben 18 jaar ouder dan jij, voor mij hoor je bij de jongeren.
Je had mijn zoon kunnen zijn

Er komt vast een tweede ronde voor de enquête, voor trage gebruikers zoals ik.
Nu ik hier toch dwaal zal ik de luie googlelisten helpen: Wat is eigendom? Eigendom is diefstal!

deric raven schreef:
(quote)

Ik ben 18 jaar ouder dan jij, voor mij hoor je bij de jongeren.
Je had mijn zoon kunnen zijn

Sure maar ik zit hier al 13 jaar. Er is weinig toestroom van jongere users.

Anders begint men toch gewoon aan een 2e jeugd...

Ik begin hoe langer hoe minder vertrouwen te hebben in de nieuwe eigenaar. Die is duidelijk niet geinteresseerd in onze passie voor muziek, hooguit in ons klik- en surfgedrag op de site. Hoe ik dat weet? Door de manier waarop er over deze enquete werd en wordt gecommuniceerd. Enkel de bewegingen van de dagelijkse gebruiker zijn de moeite waard. Doekjes voor het bloeden zijn het. Beslissingen zullen op economische gronden genomen worden. De paar honderd ferventste users mogen nog even dromen dat ze inspraak hadden.

Arrie schreef:
(quote)

Sure maar ik zit hier al 13 jaar. Er is weinig toestroom van jongere users.

Dit is misschien niet de juiste plaats om over uit te weiden, maar ik vind dit een heel opvallende uitspraak. Gevoelsmatig volg ik je wel, maar hoe kan je dat met zoveel zekerheid weten?

Rudi S schreef:
(quote)

Daar heb je niks aan , de jongelui spelen Fortnite, gaan stappen, daarna trouwen en carriere maken.
Tja die loggen 1 keer in de 2 maanden in.
Uitzonderingen zoals 123poetertjes & jordidj1 daar gelaten

Jordi en ik houden over tachtig jaar de site met z'n tweeën draaiende. Donny Benét gaat vanaf dat moment steevast de Mumeladder winnen, het Algemeen Sporttopic maakt plaats voor een Ex On The Beach volgtopic en we gaan Nationalomaatjes keuren op hun neukbaarheid.

Met afstand de meter-site waar de overname gevoelens het meeste spelen en op meer kritiek kan rekenen.

Enquête waard lijkt me.

dazzler schreef:
Ik begin hoe langer hoe minder vertrouwen te hebben in de nieuwe eigenaar. Die is duidelijk niet geinteresseerd in onze passie voor muziek, hooguit in ons klik- en surfgedrag op de site. Hoe ik dat weet? Door de manier waarop er over deze enquete werd en wordt gecommuniceerd. Enkel de bewegingen van de dagelijkse gebruiker zijn de moeite waard. Doekjes voor het bloeden zijn het. Beslissingen zullen op economische gronden genomen worden. De paar honderd ferventste users mogen nog even dromen dat ze inspraak hadden.

Ik denk ook niet dat de nieuwe eigenaar de Metersites ziet als hobby, zoals de oude dat deed. Met een transitie naar een commercieel aantrekkelijk concept gaan we ongetwijfeld een aantal veranderingen tegemoet zien. Ik snap dat de verwachting is dat die veranderingen niet wenselijk zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn.

Ik zou het echter wel fijn vinden als de nieuwe eigenaar wat meer open is over wat hij wil doen met de websites. Vooralsnog is het 100% vaag.

Hoe nadrukkelijker men garandeert dat deze site nog lang zal meedraaien (men gaat voor minstens nog eens twintig jaar, las ik), hoe minder ik er van geloof. Zoiets kun je niet garanderen. Het bewijst enkel dat Jordy een overtuigend product met veel potentie heeft nagelaten. De nieuwe eigenaar gelooft er namelijk in om er iets moois (lees: lucratiefs) van te maken. Daar is voor de goede orde niets mis mee. Voor niks gaat enkel de zon op. Maar wat als de cijfers beginnen te sputteren? Gaat de nieuwe eigenaar dan geduldig door de zure appel durven bijten. Als zo'n site je eigen kindje is of als muziek je passie is, ga je misschien meer je tanden laten zien dan wanneer je de site gekocht hebt. Maar door nadrukkelijk verre, maar vage toekomstplannen te projecteren en een haastige en nauwelijks representatieve enquete te organiseren, boezem je geboren sceptici als ik weinig vertrouwen in. De communicatie is me iets te glad.

Nou, ik ben nog niet zo negatief gestemd als dazzler. Ik vind dat we de nieuwe eigenaar eerst een eerlijke kans moeten geven. Natuurlijk heeft hij de site van een super-hobbyist overgenomen en kiest hij voor een commercieel verdienmodel. Dat zal veranderingen met zich meebrengen, dat kan ik nog wel bevatten en accepteren.

Maar ik word ook een beetje kriegelig van die voorgespiegelde vergezichten, en vooral over de onduidelijkheid rond die enquête. Nogmaals: het gaat mij niet eens om de inhoud ervan, al had ik de vraagstelling graag willen zien. Maar ik krijg wel een beetje jeuk van de opzettelijke vaagheid eromheen.

Als ik onze nieuwe eigenaar zie antwoorden dat 'enkele honderden' MuMe-leden hebben meegedaan aan die vragenlijst, word ik achterdochtig. Dan denk ik: waarom zo'n extreem ruime omschrijving, waarom niet gewoon circa drie- of vierhonderd, of nog wat exacter? Als ik journalist (hehe ), rechercheur of officier van justitie was, zou ik doorvragen: met zo'n antwoord komt u niet weg, dat mag wel wat preciezer.

Op zich is een slordige tien procent van de 'bevolking' van deze site een aardig representatief getal. Er zijn enquêtes die het met minder draagvlak doen, dus dat is het probleem niet. Maar die enquête heeft - correct me if I'm wrong - nog geen vijf dagen online gestaan, en dan enkele honderden respondenten? Dat zou dus neerkomen op pakweg 75 tot 100 respondenten per dag. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar heb zo mijn twijfels. Vooral omdat de link naar de vragenlijst toch wat verscholen op de site heeft gestaan.

gaucho

Met 1000 ingevulde enquêtes zit je nog niet op de 2 procent. Dus dat is echt erg weinig

Met 50.000 geregistreerde bezoekers wel, ja. Maar zoveel hebben we er hier toch niet?

EDIT: Oeps, wel dus, als ik mag afgaan op het getal in de header van de site: kennelijk staat de teller nu op 49.803. Wow....!

Ik ging ten onrechte af op de 10% die je hierboven noemde. Sorry, slecht gelezen. Tja, dat lijkt me dan wel een reden te meer om die enquête wat langer in beeld te houden...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:17 uur

geplaatst: vandaag om 14:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.