De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
2
geplaatst: 30 augustus 2022, 22:21 uur
Hier werkt alles prima. Zoals altijd. Het is toch echt een kwestie van de juiste instellingen.
0
Ponty Mython
geplaatst: 30 augustus 2022, 22:34 uur
Michiel Cohen schreef:
Hier werkt alles prima. Zoals altijd. Het is toch echt een kwestie van de juiste instellingen.
Jij begint ook vermoeiend te worden.
2
CHIEP (crew)
geplaatst: 31 augustus 2022, 00:16 uur
Brunniepoo schreef:
Hier ook. Heb zelf het idee dat de streamingwidget het probleem vormt, bij verzamelalbums lijkt het namelijk niet te spelen. Iemand die dit kan bevestigen?
Het is inderdaad de widget. Zo irritant, want ook als ik de albumpagina sluit, blijft de site trager dan een slak op valium.Hier ook. Heb zelf het idee dat de streamingwidget het probleem vormt, bij verzamelalbums lijkt het namelijk niet te spelen. Iemand die dit kan bevestigen?
0
geplaatst: 31 augustus 2022, 09:55 uur
Ponty Mython schreef:
Tim94 Ligt de focus nog steeds op het verbeteren van MovieMeter.nl, of is er al wat meer mogelijk om hier het één en ander te updaten? Want ik zie ook daar bar weinig verbetering sinds de nieuwe layout live is gegaan. Het is nog steeds een half werkende site... Of ligt de focus nu bij de internationale versie?
Tim94 Ligt de focus nog steeds op het verbeteren van MovieMeter.nl, of is er al wat meer mogelijk om hier het één en ander te updaten? Want ik zie ook daar bar weinig verbetering sinds de nieuwe layout live is gegaan. Het is nog steeds een half werkende site... Of ligt de focus nu bij de internationale versie?
Ik zou uitgaan van het laatste.
Het is wel fascinerend om te zien dat een bedrijf wat veel moeite heeft om met een iemand de verschillende sites draaiende te houden een nieuwe site online zet. Je zou toch verwachten dat ze eerst hetgeen ze hebben goed draaiende houden alvorens uit te breiden.
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 10:58 uur
Hetzelfde kan ik ook beweren over jou. Maar dat realiseer je blijkbaar niet.
2
Mssr Renard
geplaatst: 31 augustus 2022, 11:06 uur
Ter informatie: in chrome heb ik dus ook nergens last van. Op mijn mobiele telefoon gebruik ik een Ecosia-browser (ook gebaseerd op chrome, volgens mij).
Dus Michiel heeft wel een punt met de juiste instellingen.
Het is alleen een mysterie wat die juiste instellingen zijn.
En nu weer aardig naar elkaar.
Hier leuke muziek om vrolijk van te worden: MOUNTAINS | Slow Season - 5low5ea5on.bandcamp.com
Dus Michiel heeft wel een punt met de juiste instellingen.
Het is alleen een mysterie wat die juiste instellingen zijn.
En nu weer aardig naar elkaar.
Hier leuke muziek om vrolijk van te worden: MOUNTAINS | Slow Season - 5low5ea5on.bandcamp.com
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 12:11 uur
Ook ik word regelmatig ongewild uitgelogd. Geen idee waarom. Bij alles geef ik PICNIC de schuld.
problem in chair not in computer
Wel zo overzichtelijk
problem in chair not in computer
Wel zo overzichtelijk
2
geplaatst: 31 augustus 2022, 13:12 uur
Michiel Cohen schreef:
Ik wil dit op een tegeltje.
4
geplaatst: 31 augustus 2022, 13:35 uur
Alles is prima
Kwestie van instellingen
Jullie zeuren veel
~Een Haiku van Michiel Cohen
Ps: hier ook geen issues trouwens, maar ik log dan gewoon zelf altijd uit omdat ik anders de blauwe icoontjes bij de updates meteen verdwijnen en ik niet kan zien wat er nieuw gepost is.
Kwestie van instellingen
Jullie zeuren veel
Ps: hier ook geen issues trouwens, maar ik log dan gewoon zelf altijd uit omdat ik anders de blauwe icoontjes bij de updates meteen verdwijnen en ik niet kan zien wat er nieuw gepost is.
0
geplaatst: 31 augustus 2022, 17:01 uur
metalfist schreef:
Alles is prima
Kwestie van instellingen
Jullie zeuren veel
Alles is prima
Kwestie van instellingen
Jullie zeuren veel
Gelukkig is het geen Oekaze.
0
geplaatst: 31 augustus 2022, 17:26 uur
Albumpagina's lopen inderdaad constant vast momenteel, super irritant.
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 18:47 uur
Ik ga weer even lekker vakantie nemen van de Meters #mooigeweest. Men kan wel zeggen dat het aan mijn instellingen of wat dan ook ligt, maar ik heb dus helemaal niets veranderd. Mooi dat het voor sommigen dan kennelijk wel werkt.
Tim94 - jammer dat je hier niet reageert, terwijl je wel vlot reageert op MoMe wanneer een crewlid jou een vraag stelt...
Tim94 - jammer dat je hier niet reageert, terwijl je wel vlot reageert op MoMe wanneer een crewlid jou een vraag stelt...
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 19:19 uur
Ik heb hetzelfde probleem bij albumpagina's. Bij verschillende fora nergens last van, alleen wanneer ik een album wil bekijken, stemmen, discussie lezen, etc. begint de boel vast te lopen. Hopelijk wordt het snel gefixt...
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 19:27 uur
Hier spookt het ook. Op de computer heb ik er geen last van, maar de smartphone 'bevriest' zelfs enkele ogenblikken na het sluiten van de pagina. Erg irritant. Dus maar weer een andere browser proberen?
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 20:05 uur
ZAP! schreef:
Men kan wel zeggen dat het aan mijn instellingen of wat dan ook ligt, maar ik heb dus helemaal niets veranderd.
Hier hetzelfde euvel. Thuis werkt ie nog prima, op mijn werkcomputer niet (meer). En op beide is niks gewijzigd de laatste periode. Het ligt dus wel degelijk aan de instellingen. En die zullen op mijn werkcomputer strenger zijn dan thuis. Extern beheer versus hobby knoeien. Men kan wel zeggen dat het aan mijn instellingen of wat dan ook ligt, maar ik heb dus helemaal niets veranderd.
Gelukkig heeft Michiel Cohen de juiste set-up gevonden. Nu maar hopen dat ie hem ooit met ons wil delen...
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 20:23 uur
Hier werkt alles prima. Op de eigen laptop, op de werklaptop en op de telefoon.
9
geplaatst: 31 augustus 2022, 22:23 uur
GrafGantz schreef:
https://i.imgur.com/OEVzhic.png
Voor een tientje thuisbezorgd.

Bij mij lopen de albumpagina's ook vast...
0
geplaatst: 31 augustus 2022, 22:31 uur
Edgar18 schreef:
Gelukkig heeft Michiel Cohen de juiste set-up gevonden. Nu maar hopen dat ie hem ooit met ons wil delen...
(quote)
Hier hetzelfde euvel. Thuis werkt ie nog prima, op mijn werkcomputer niet (meer). En op beide is niks gewijzigd de laatste periode. Het ligt dus wel degelijk aan de instellingen. En die zullen op mijn werkcomputer strenger zijn dan thuis. Extern beheer versus hobby knoeien. Gelukkig heeft Michiel Cohen de juiste set-up gevonden. Nu maar hopen dat ie hem ooit met ons wil delen...
Dat is het vreemde van het hele verhaal. Niemand heeft mij er ooit vriendelijk naar gevraagd. Blijkbaar vergeten of zo.
Het is niet een of ander satanisch ritueel. Ik werk wel op een gewone desktop pc. Weet niet hoe anderen het doen.
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 23:17 uur
Ik had ook problemen met het laden van de albumpagina's. Ik heb er vanavond een paar aangeklikt, maar het lijkt weer naar behoren te werken (voor nu). Terwijl dat vanochtend op dezelfde laptop niet het geval was. Ik gebruik Firefox. Op werkcomputer (Chrome) werkte het sowieso wel.
1
Ponty Mython
geplaatst: 31 augustus 2022, 23:56 uur
ZAP! schreef:
Ik ga weer even lekker vakantie nemen van de Meters #mooigeweest. Men kan wel zeggen dat het aan mijn instellingen of wat dan ook ligt, maar ik heb dus helemaal niets veranderd. Mooi dat het voor sommigen dan kennelijk wel werkt.
Om er eens een quote van bijna 3 jaar geleden bij te pakken:
- Waarderen jullie de community en haar crew?
Zeker. De community is een sterk punt van de site. Een crew is daar belangrijk in, zeker bij de Meter-sites. Jordy heeft ons laten zien dat de crew onder meer actief is in het beheren en toevoegen van nieuwe data. Daarnaast weten wij uit ervaring dat in het onderhouden van een community ook een heleboel tijd zit.
Zeker. De community is een sterk punt van de site. Een crew is daar belangrijk in, zeker bij de Meter-sites. Jordy heeft ons laten zien dat de crew onder meer actief is in het beheren en toevoegen van nieuwe data. Daarnaast weten wij uit ervaring dat in het onderhouden van een community ook een heleboel tijd zit.
Jammer dat dit toch voornamelijk een wassen neus is gebleken.
1
geplaatst: 1 september 2022, 09:18 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Hier hetzelfde euvel. Thuis werkt ie nog prima, op mijn werkcomputer niet (meer). En op beide is niks gewijzigd de laatste periode. Het ligt dus wel degelijk aan de instellingen. En die zullen op mijn werkcomputer strenger zijn dan thuis. Extern beheer versus hobby knoeien. Hier werkt het op werk prima, terwijl de instellingen hier super streng zijn (het halve internet is zo'n beetje geblokkeerd). Thuis is de site m.u.v. het forum compleet nutteloos geworden. Kan zijn dat het browser-gerelateerd is, thuis gebruik ik Firefox en op werk (verplicht) Microsoft Edge. Heb het thuis nog niet met een andere browser geprobeerd, dus zeker weten doe ik dat niet.
0
geplaatst: 1 september 2022, 09:28 uur
Hier werkt de site op beide laptops, zonder dat ik iets heb veranderd, ook opeens niet naar behoren. Albumpagina's bevriezen direct. Jammer.
1
geplaatst: 1 september 2022, 10:39 uur
In Firefox werken de albumpagina's hier ook niet meer, de helft wordt geladen, daarna loopt de boel vast. Is nu al een weekje zo denk ik.
Hopelijk kan Tim94 er een mouw aanpassen.
Hopelijk kan Tim94 er een mouw aanpassen.
2
geplaatst: 1 september 2022, 10:56 uur
L_T_B schreef:
(afbeelding)
(quote)
(afbeelding)

Och jee. Ook al.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat een bepaald muziekgenre hier op MuMe nooit besproken word en dat daardoor niet de juiste instellingen worden gevonden. Daarna draai ik weer wat anders en de titel van die track extensies ik met het eerder genoemde muziekgenre.
De Ghosteryextensie of The Operabrowser krijg je dan. Een Mash Up song noemen ze dat ook wel. Maximaal afgesteld want anders klinkt het nergens naar. Hele aparte combinatie Voor mij werkt het prima. Hopelijk vinden jullie het ook mooi klinken beste muziekvrienden.
1
Mssr Renard
geplaatst: 1 september 2022, 11:44 uur
Nou, dat vind ik dan weer een sympathieke post.
Hier ook een leuke tip, waar de pagina's niet van vastlopen:
Stream King Karma | Listen to music albums online for free on SoundCloud
King Karma - Mama's Pride (2008) - MusicMeter.nl
Dat vastlopen van de pagina's heeft dus met muzieksmaak te maken. Bij de blues, stoner en hardrock geen problemen....
Hier ook een leuke tip, waar de pagina's niet van vastlopen:
Stream King Karma | Listen to music albums online for free on SoundCloud
King Karma - Mama's Pride (2008) - MusicMeter.nl
Dat vastlopen van de pagina's heeft dus met muzieksmaak te maken. Bij de blues, stoner en hardrock geen problemen....
1
ohmusica
geplaatst: 1 september 2022, 12:54 uur
Ik. ben niet deskundig, maar een site als Musicmeter lijkt me zeer onderhoudsgevoelig. Het bevat een alsmaar groter wordende database, met daarbij allerlei functies, toplijsten en een forum gedeelte. Dit vraagt veel van hard en software en programmatuur. Bovendien heeft de tijd niet stilgestaan, hardware, browsers je moet dit bij zien te benen. De metersites zijn ontworpen in een andere tijd en dit heeft daardoor beperkingen en grenzen waar men alsmaar tegen aan loopt. Soms moet je dan iets helemaal opnieuw opbouwen en dat kost tijd en geld. Ik denk dat daar de schoen wringt. Op een gegeven moment kom je voor keuzes te staan. Het voor zich uitschuiven met pappen en nathouden, is dat nog lang vol te houden?
4
geplaatst: 1 september 2022, 12:58 uur
Nou, laten we even niet vooruitlopen op het antwoord van Tim.
Het probleem lijkt in de streamingwidget te zitten en maar bij enkele browsers op te treden. Het kan prima zijn dat de oorzaak dus ligt bij een browserupdate of een aanpassing in de widget, en daar kan MuMe niets (preventiefs) aan doen...
Het probleem lijkt in de streamingwidget te zitten en maar bij enkele browsers op te treden. Het kan prima zijn dat de oorzaak dus ligt bij een browserupdate of een aanpassing in de widget, en daar kan MuMe niets (preventiefs) aan doen...
0
BrotherJohn
geplaatst: 1 september 2022, 15:40 uur
Ik heb sinds enkele dagen ook dat albumpagina's blijven hangen en uiteindelijk zelfs crashen (Mozilla Firefox op desktop PC). Wanneer ik echter de Firefox-instelling Browserprivacy van "streng" ("Sterkere bescherming, maar kan er voor zorgen dat sommige websites of inhoud niet werken.") naar "standaard" zet, vertragen/crashen de pagina's niet meer en werkt het opeens weer naar behoren. Maar ik houd hem eigenlijk liever op "streng" waarop de site hier altijd prima gefunctioneerd heeft.
Het streamingwidget gebruik ik overigens nooit maar heb ik nu dus wel last van, zou fijn zijn als je dat gedrocht met een gebruikersinstelling (van MusicMeter zelf dus) in zijn geheel uit kan zetten.
Het streamingwidget gebruik ik overigens nooit maar heb ik nu dus wel last van, zou fijn zijn als je dat gedrocht met een gebruikersinstelling (van MusicMeter zelf dus) in zijn geheel uit kan zetten.
1
geplaatst: 1 september 2022, 17:28 uur
Brunniepoo schreef:
Ze zouden de widget tijdelijk even moeten uitschakelen.
* denotes required fields.