MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
Mssr Renard
vigil schreef:
(quote)

Users kunnen ook een andere hobby zoeken ipv in de nacht uren lang wachten om weer op deze site te kunnen...

Is jouw hobby toevallig slapen?

Twee uur offline als standaardprocedure is natuurlijk wel vrij bizar.

TheWanderer ik ben al jaren automatisch ingelogd en heb nog nooit mijn wachtwoord moeten veranderen.

vigil schreef:
(quote)

Users kunnen ook een andere hobby zoeken ipv in de nacht uren lang wachten om weer op deze site te kunnen...

Wat iemand als hobby heeft moet iemand zelf weten, misschien heeft die persoon wel nacht of avonddienst en kan die juist op die momenten de site even bezoeken. Wie weet. Ik verbaas me er gewoon over dat elke nacht de site er dus gewoon een paar uur uit ligt. Ik kan me geen andere site in de herinnering halen die dat ook heeft. het lijkt mij nogal een vreemde gang.

legian schreef:
(quote)

Wat iemand als hobby heeft moet iemand zelf weten, misschien heeft die persoon wel nacht of avonddienst en kan die juist op die momenten de site even bezoeken. Wie weet. Ik verbaas me er gewoon over dat elke nacht de site er dus gewoon een paar uur uit ligt. Ik kan me geen andere site in de herinnering halen die dat ook heeft. het lijkt mij nogal een vreemde gang.

Het is ook slechts een advies....

Maar goed dat je t voor ze opneemt.

Teunnis schreef:
Twee uur offline als standaardprocedure is natuurlijk wel vrij bizar.

TheWanderer ik ben al jaren automatisch ingelogd en heb nog nooit mijn wachtwoord moeten veranderen.

Okay, misschien ligt het probleem dan aan mijn kant. Laat je trouwens je wachtwoord door de browser bewaren of heb je de optie "ingelogd blijven" aangeklikt staan?

Ik geloof allebei, maar dat laatste is wat het zou moeten laten werken. Ik hoef daardoor op mijn vaste apparaten (laptops en mobiel) nooit meer in te loggen. Enkel wanneer het een nieuw apparaat is.

Misschien dat anderen wel dezelfde ervaring als jij hebben?

Tim94 schreef:
In de nacht worden er inderdaad grote scripts gedraaid. Waaronder een die 2 uur duurt. Die is noodzakelijk voor de site.
Nieuwsgierig: waarom zijn de Meter-sites de enigen die ik ken waarop dat gebeurt?

Mssr Renard
Ik heb ingesteld dat als ik mijn browser afsluit alle cookies en instellingen gewist worden. Met andere woorden, ik moet altijd en overal elke keer opnieuw inloggen. In sommige gevallen betekrnt dat zelfs tweestapsverificatie (paypal, bandcamp, etc.).

Ik heb nooit last dat mijn wachtwoord verloopt. Het is dan wel weer zo, dat ik van bepaalde site (mijn verlof, loonstrook) waar ik bijna nooit inlog, altijd mijn gegevens vergeet en daardoor opnieuw moet aanvragen, maar dat neem ik pp de koop toe. Veligheid boven alles!

Bovendien zorg ik dat ik te allen tijde ben uitgelogd bij google.

Maar bij Musicmeter dus nooit problemen.
Ik gebruik op de laptop een chrome-browser en op mijn telefoon een ecosia-browser.

Teunnis schreef:

Misschien dat anderen wel dezelfde ervaring als jij hebben?

Ik kan niet zeggen dat ik nooit opnieuw moet inloggen maar met een gokje dat dit eens in de 4 a 5 jaar voorkomt zal ik er niet gek veel naast zitten.

Met betrekking tot het inloggen heb ik soms wel eens dat ik ineens uitgelogd ben. Maar niet dat ik dan weer mijn wachtwoord moet veranderen.

Iedereen bedankt voor de reacties.
legian De reden dat ik na een automatische uitlog ook steeds een nieuw wachtwoord moet aanvragen is puur omdat ik dat wachtwoord niet meer weet (en ook nergens opschrijf). Kennelijk ben ik niet de enige die om onverklaarbare redenen soms zomaar uitgelogd word.

Zelf heb ik MusicMeter trouwens ingesteld om ingelogd te blijven, maar ik laat Firefox niet mijn wachtwoord onthouden.

Ponty Mython
TheWanderer schreef:
Iedereen bedankt voor de reacties.
legian De reden dat ik na een automatische uitlog ook steeds een nieuw wachtwoord moet aanvragen is puur omdat ik dat wachtwoord niet meer weet (en ook nergens opschrijf).

Maar je deed in je vorige bericht net alsof MusicMeter je dwong om je paswoord te veranderen en dat is duidelijk niet het geval. Neem dan een paswoord die je wel kunt onthouden.

Gebruik een tooltje dat je wachtwoorden onthoudt

Het punt is niet het wachtwoord (of het onthouden daarvan), maar het feit dat ik geregeld ongewild uitgelogd word. Dat is de feedback die ik in deze feedback-draad wilde geven.

Wellicht heb je een instelling aanstaan dat alle cookies e.d. worden gewist na bepaalde tijd.

Volgens mij ligt het probleem ergens bij de site, ik heb het hier ook. Soms is het op alle apparaten, maar vaak is het maar beperkt tot enkele (die dan elke keer weer verschillen). Er is alleen geen logica op te trekken. Soms gaat het 3 maanden goed en dan is het ineens weer elke 3 weken raak op een ander apparaat.

Ik voel me nu net Michiel Cohen

Teunnis schreef:
Ik voel me nu net Michiel Cohen

O jee. Een copycat.

Tim94 - ik zag dat je een tijdje niet op MuMe was, maar vanmiddag weer wel. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar jouw mededeling "In de nacht worden er inderdaad grote scripts gedraaid. Waaronder een die 2 uur duurt. Die is noodzakelijk voor de site." - waarom zijn de Meter-sites de enigen die ik ken waarop dat gebeurt? Ik heb daar nog nooit van gehoord, zou je dat eens willen toelichten?

Iemand hier ook last van:
https://i.ibb.co/p6q2g3c/vertraging.jpg
?

Dat gebeurt hier: Palace Music - Lost Blues & Other Songs (1997) - MusicMeter.nl - nu al een half uur.

De rest van de site doet het prima, as you can see...

legian schreef:
Volgens mij ligt het probleem ergens bij de site, ik heb het hier ook. Soms is het op alle apparaten, maar vaak is het maar beperkt tot enkele (die dan elke keer weer verschillen). Er is alleen geen logica op te trekken. Soms gaat het 3 maanden goed en dan is het ineens weer elke 3 weken raak op een ander apparaat.

Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad en ik loop hier toch al meer dan 10 jaar rond. Ik heb MuMe ook op tal van apparaten gebruikt.
Enkel inderdaad op momenten waarop ik zelf mijn cookies had verwijderd om bepaalde redenen.
Ik denk dus niet dat dit probleem in MuMe zelf zit.

Arrie schreef:
(quote)

Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad en ik loop hier toch al meer dan 10 jaar rond. Ik heb MuMe ook op tal van apparaten gebruikt.
Enkel inderdaad op momenten waarop ik zelf mijn cookies had verwijderd om bepaalde redenen.
Ik denk dus niet dat dit probleem in MuMe zelf zit.

Ik heb dit pas sinds de afgelopen 2 jaar ongeveer, de laatste tijd wel vaker trouwens. Daarvoor ook nooit last van gehad. Het frappante is echter dat het alleen bij de meter sites gebeurd, nergens anders. waardoor ik een probleem aan mijn kant eigenlijk wel uitsluit. Anders zou ik bij andere sites het probleem ook moeten hebben.

ZAP! schreef:
Iemand hier ook last van:
(afbeelding)
?

Dat gebeurt hier: Palace Music - Lost Blues & Other Songs (1997) - MusicMeter.nl - nu al een half uur.

De rest van de site doet het prima, as you can see...

Bij mij zelfde euvel. Overigens bij alle albums (nou, ja die paar die ik opgezocht heb).
En na het naar beneden scrollen loopt de boel vast en reageert de site niet meer.

Edit: zowel met edge als firefox heb ik dit probleem

Ik heb het ook, en het is echt raar. Het is ook echt volkomen random, soms is het de ene metersite dan de andere, soms is het na maanden, soms na weken, soms na bijna een jaar, maar feit is dat ik af en toe gewoon opeens overal uitgelogd ben bij één metersite en dat ik na opnieuw inloggen weer even vooruit kan.

edit: ik had het dus over het probleem dat legian heeft

m. pedri schreef:
Bij mij zelfde euvel. Overigens bij alle albums (nou, ja die paar die ik opgezocht heb).
En na het naar beneden scrollen loopt de boel vast en reageert de site niet meer.

Edit: zowel met edge als firefox heb ik dit probleem
Bij mij nu ook bij alle albums...

Tim94, waar zit je?

Hier ook. Heb zelf het idee dat de streamingwidget het probleem vormt, bij verzamelalbums lijkt het namelijk niet te spelen. Iemand die dit kan bevestigen?

Brunniepoo schreef:
Hier ook. Heb zelf het idee dat de streamingwidget het probleem vormt, bij verzamelalbums lijkt het namelijk niet te spelen. Iemand die dit kan bevestigen?
Ik heb even willekeurig best of ingevoerd en kwam bij Best of Krezip (2008) uit; zelfde verhaal.

En als een pagina dan uiteindelijk geladen is na een paar minuten, dan kan ik alsnog geen bericht plaatsen of de hoes vergroten... al gaat dat bij die Krezip wel.

Ik bedoel dus niet de verzamelalbums van één artiest, maar die van meerdere, daar heb je als het goed is namelijk die widget ook niet...

Aha. Bij Metal Battle (1983) - MusicMeter.nl lijkt het idd in orde. Ik heb nu ook bij de update pagina's problemen (één tijdelijke oplossing is openen in nieuw tabblad).

Ponty Mython
Ik heb sinds vandaag dat pagina's blijven hangen en ik nergens meer op kan klikken. Een nieuw tabblad openen verhelpt het (tijdelijk). Cookies legen en opnieuw inloggen heeft niet geholpen. Ik heb ook geen browser update gehad, dus dat kan het niet zijn... Gebeurt zowel met Firefox als Vivaldi.

Tim94 Ligt de focus nog steeds op het verbeteren van MovieMeter.nl, of is er al wat meer mogelijk om hier het één en ander te updaten? Want ik zie ook daar bar weinig verbetering sinds de nieuwe layout live is gegaan. Het is nog steeds een half werkende site... Of ligt de focus nu bij de internationale versie?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.