De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2023, 15:12 uur
herbeer schreef:
In De Site > Algemeen > bug: rotatielijst:
Goedemorgen,
Ik probeerde vanochtend mijn rotatielijst te updaten, maar de albums die ik wilde toevoegen kwamen niet naar voren bij het intype van de artiestennaam of albumtitel. Het ging hier om bv. Abba - Voyage en The Smile - A Light For Attracting Attention. Is dit een bekend probleem? En zo ja, wordt hier nog wat aan gedaan?
Groet,
herbeer
In De Site > Algemeen > bug: rotatielijst:
Goedemorgen,
Ik probeerde vanochtend mijn rotatielijst te updaten, maar de albums die ik wilde toevoegen kwamen niet naar voren bij het intype van de artiestennaam of albumtitel. Het ging hier om bv. Abba - Voyage en The Smile - A Light For Attracting Attention. Is dit een bekend probleem? En zo ja, wordt hier nog wat aan gedaan?
Groet,
herbeer
Ja, het gaat al een week nergens anders over (lees de voorgaande posten).
1
geplaatst: 9 juni 2023, 16:07 uur
Ik ben regelmatig grotere versies van hoesafbeeldingen te plaatsen. Regelmatig van 200x200 px naar 300x300 px (nieuwe minimum) maar ook naar 600x600 of zelfs 800x800 px (maximum).
Nou kom ik bij de groepen Groundhogs en Steamhammer bij het opwaarderen de maat 299,999×299,999 px tegen waar standaard de opmerking 'te klein' aan toegevoegd is. Dit ben ik nog nooit eerder tegengekomen. Een vijftal hoesafbeeldingen kan ik om ,001 afwijking niet plaatsen. Is dat een te krappe instelling die uitgezet kan worden?
Nou kom ik bij de groepen Groundhogs en Steamhammer bij het opwaarderen de maat 299,999×299,999 px tegen waar standaard de opmerking 'te klein' aan toegevoegd is. Dit ben ik nog nooit eerder tegengekomen. Een vijftal hoesafbeeldingen kan ik om ,001 afwijking niet plaatsen. Is dat een te krappe instelling die uitgezet kan worden?
0
Mssr Renard
geplaatst: 9 juni 2023, 16:11 uur
nlkink, volgens mij kennen sommige grafische programma's de optie om een plaatje groter te maken. Ik denk dat als je dat met een fractie van een procent doet, je wel boven die 300 uitkomt.
Ik vind je situatie wel erg interessant. hoe kom je in hemelsnaam aan die plaatjes?
Ik vind je situatie wel erg interessant. hoe kom je in hemelsnaam aan die plaatjes?
1
geplaatst: 9 juni 2023, 16:20 uur
Mssr Renard, ik doe dit meestal vanaf mijn telefoon. Ik heb de plaatjes zelf niet. Als ik besluit om te kijken of ik een plaatje van 200×200 kan opwaarderen dan klik ik op de correctiemogelijkheid en dan kun je zelf een plaatje aanklikken. Die moet het dan ook worden. Er zijn geen alternatieven dan. Als dat plaatje er goed uitziet dan bevestig ik de keuze en in 99% van de gevallen volgt goedkeuring. Bij hoge uitzondering ga ik op aanwijzing van een crewlid 'tweaken' aan een plaatje want dan moet ik achter de PC of laptop kruipen. Meestal geen zin.
Ik denk dat ik dit al jaren doe. Dat een plaatje niet naar boven afgerond wordt maar drie maal een negen achter de komma heeft doet me vermoeden dat er een afrondingsinstelling te streng staat afgesteld. En dat is nieuw voor mij.
Ik denk dat ik dit al jaren doe. Dat een plaatje niet naar boven afgerond wordt maar drie maal een negen achter de komma heeft doet me vermoeden dat er een afrondingsinstelling te streng staat afgesteld. En dat is nieuw voor mij.
1
Mssr Renard
geplaatst: 9 juni 2023, 16:23 uur
Ik snap je al. Je pakt dan de Last.FM-suggestie. Die moet in feite 300x300 zijn, inderdaad.
Overigens goed dat je dit doet. Meerdere users zouden dit standaard moeten doen als ze het tegenkomen.
Het is inderdaad gewoon erg gek, waar je tegenaan loopt.
Overigens goed dat je dit doet. Meerdere users zouden dit standaard moeten doen als ze het tegenkomen.
Het is inderdaad gewoon erg gek, waar je tegenaan loopt.
1
geplaatst: 9 juni 2023, 16:23 uur
Overigens, plaatjes zoeken is niet zo moeilijk. Gewoon Google zoekmachine, albumtitel en groepen dan afbeeldingen. Als het niet te obscuur is kun je meestal altijd wel wat vinden. Maar ik vertel je niks nieuws toch?
2
geplaatst: 9 juni 2023, 16:25 uur
0
Mssr Renard
geplaatst: 9 juni 2023, 16:28 uur
Plaatjes zoeken is ook niet moeilijk, behalve bij releases die alleen en enkel op lp zijn verschenen. Dan zit je met foto's met beschadiginkjes, en die mogen niet. Dan moet je echt aan de slag met mspaint en zo.
Maar albums die gewoon te streamen zijn, zijn de plaatjes makkelijk te vinden. Daarom ook zo jammer dat de itunes-knop bij de albumhoes-suggesties een beetje stuk is. Soms doet ie het, soms doet ie het niet.
Maar albums die gewoon te streamen zijn, zijn de plaatjes makkelijk te vinden. Daarom ook zo jammer dat de itunes-knop bij de albumhoes-suggesties een beetje stuk is. Soms doet ie het, soms doet ie het niet.
2
geplaatst: 9 juni 2023, 16:40 uur
Mssr Renard schreef:
...Meerdere users zouden dit standaard moeten doen als ze het tegenkomen...
Als het even kan, zoek ik bij een titel een degelijke, grote(re) cover. Vooral in veel hard rock / metal album covers heb ik al tijd en moeite in gestoken - hoewel ik nu niet meer zo heel actief aan de slag ga met afbeeldingen die een flinke poetsbeurt nodig hebben om op MuMe te mogen....Meerdere users zouden dit standaard moeten doen als ze het tegenkomen...
0
Mssr Renard
geplaatst: 9 juni 2023, 16:49 uur
Van jou wist ik dat je dat je betere hoezen opzocht. Daar hebben we het eerder wel eens over gehad.
Maar ik zie soms bij albums een aantal pagina's discussie en toch een 200x200 plaatje. Dan denk ik toch; hmmm.
Maar ik zie soms bij albums een aantal pagina's discussie en toch een 200x200 plaatje. Dan denk ik toch; hmmm.
1
geplaatst: 9 juni 2023, 16:53 uur
De meeste users zullen wel focussen op de muziek en kijken misschien niet eens. Veel metal albums hebben lekker onbenullig, grappig of wat dan ook artwork en dan is het extra leuk om daar een grote afbeelding van te zoeken.
4
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 juni 2023, 17:36 uur
Mssr Renard schreef:
Meerdere users zouden dit standaard moeten doen als ze het tegenkomen.
Meerdere users zouden dit standaard moeten doen als ze het tegenkomen.
Hier nog zo iemand, al jaren probeer ik bij ieder beluisterd album de luisterlinks te plaatsen, de grote hoes, de tracktijden, de gastartiesten. Ik denk dat ik al meer correcties dan toevoegingen heb ingediend.

Iedere vrijdag overloop ik de nieuwe albums in verband met tracktijden en luisterlinks.
Overigens altijd met heel veel plezier gedaan en... met dank aan de tomeloze inzet van de crew. Respect!
3
geplaatst: 9 juni 2023, 17:48 uur
nlkink schreef:
Als ik besluit om te kijken of ik een plaatje van 200×200 kan opwaarderen dan klik ik op de correctiemogelijkheid en dan kun je zelf een plaatje aanklikken. Die moet het dan ook worden. Er zijn geen alternatieven dan.
Als ik besluit om te kijken of ik een plaatje van 200×200 kan opwaarderen dan klik ik op de correctiemogelijkheid en dan kun je zelf een plaatje aanklikken. Die moet het dan ook worden. Er zijn geen alternatieven dan.
Eerlijk gezegd denk ik dat er zo geregeld verkeerde hoezen worden geüpload want last.fm geeft niet altijd de oorspronkelijke hoes als eerste optie. Een voorbeeld met eerst de foute hoes die last.fm aangeeft en daaronder de hoes die het moet zijn:
https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/770x0/cd01bdc9c5c8212cb37b4199bd7816ba.jpg#cd01bdc9c5c8212cb37b4199bd7816ba
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2036.jpg
Soms gaat het ook om cd versies waarop de bandnaam en albumtitel in verhouding wat groter afgedrukt zijn dan op de lp hoes, terwijl die eerst verschenen is. Best vervelend als een juiste hoes voor de zoveelste keer vervangen wordt door een verkeerde.
2
geplaatst: 9 juni 2023, 17:56 uur
Kronos schreef:
...Best vervelend als een juiste hoes voor de zoveelste keer vervangen wordt door een verkeerde.
Helemaal eens, ik probeer daar goed op te letten, zie bv. de 'master' op Discogs en als het even kan zoek ik er meerdere bronnen bij. Bij twijfel niet inha... ehh, insturen. ...Best vervelend als een juiste hoes voor de zoveelste keer vervangen wordt door een verkeerde.
Of even checken ter plaatse bij de plaat.
1
Mssr Renard
geplaatst: 9 juni 2023, 17:57 uur
Of van die albums van voor 1980 met heel groot compact disc op de voorkant.
Maar ik weet dat we allemaal wel ons best doen hoor.
Maar ik weet dat we allemaal wel ons best doen hoor.
1
geplaatst: 9 juni 2023, 18:10 uur
3
geplaatst: 9 juni 2023, 22:35 uur
Wat Kronos zegt begrijp ik heel goed maar als ik een verschil zie zet ik 'm niet door. Toegegeven, er worden wel eens hoesafbeeldingen afgekeurd maar dan gaat het vaak over een minimaal wit of zwart randje dat ik op mijn telefoonscherm heb gemist. Ik krijg 'm dan terug met verzoek het randje af te snijden. En ik kan me een geval herinneren dat de artiest een handtekening op een hoesje had gezegd en die dook op als mogelijkheid.
Zoals Mssr Renard eerder vandaag al zei, we doen allemaal ons best.
Zoals Mssr Renard eerder vandaag al zei, we doen allemaal ons best.
2
geplaatst: 10 juni 2023, 14:18 uur
Ben ik de enige bij wie de zoekmachine heel slecht werkt de afgelopen dagen? Net gemerkt dat ik Fuera de la Ciudad van El Polen alleen kan vinden door de artiest op te zoeken, zelfde geldt voor een release van Dreamcrusher die ik laatst opzocht. Volgens mij zijn het albums met minder stemmen die niet te vinden zijn.
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 juni 2023, 14:29 uur
hoi123 schreef:
Ben ik de enige bij wie de zoekmachine heel slecht werkt de afgelopen dagen? Net gemerkt dat ik Fuera de la Ciudad van El Polen alleen kan vinden door de artiest op te zoeken, zelfde geldt voor een release van Dreamcrusher die ik laatst opzocht. Volgens mij zijn het albums met minder stemmen die niet te vinden zijn.
Dit is nu al langer dan een week gaande. Lees ook wat terug (voor de discussie over hoezen).
De zoekmachone indexeert niet of niet goed.
0
geplaatst: 10 juni 2023, 14:30 uur
Ik heb gezocht op een aantal albums met minder stemmen, maar daar ligt het niet per se aan.
0
geplaatst: 10 juni 2023, 15:11 uur
Mssr Renard schreef:
Dit is nu al langer dan een week gaande. Lees ook wat terug (voor de discussie over hoezen).
Haha oeps, sorry! Had even wat verder omhoog moeten scrollen.(quote)
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 juni 2023, 16:07 uur
Geeft toch niet joh. Er wordt hier toch alle onderwerpen door elkaar behandeld.
0
geplaatst: 11 juni 2023, 23:28 uur
Nou, dit is er weer eentje:
Chris McGregor's Brotherhood of Breath - Brotherhood (1972) - MusicMeter.nl.
Hoesje is 0,001 px te klein.
Ik denk dat mijn dagen als corrector van kleine hoesjes voorlopig voorbij zijn.
0
Mssr Renard
geplaatst: 12 juni 2023, 06:51 uur
nlkink schreef:
Wat gek. ik probeer het net en het lukte me een correctie in te sturen.
0
geplaatst: 12 juni 2023, 07:00 uur
Jammer zeg. De rotatielijst van MuMe gaat dan ook niet meer werken, en mag The National nog wat langer op 1 staan.
1
Mssr Renard
geplaatst: 14 juni 2023, 11:06 uur
Hoi Tim94, heb je een update over de stand van zaken betreffende de zoekfunctie van de site?
Het werkt (nog) steeds niet.
0
geplaatst: 15 juni 2023, 07:41 uur
In De Site > Algemeen > Niet mogelijk om album toe te voegen in 'Mijn rotatielijst':
Hallo,
Vreemd genoeg is het voor mij niet mogelijk om het album Free Rein to Passions van The Dirty Nil toe te voegen aan mijn persoonlijke rotatielijst.
Bij andere albums is er geen probleem.
Kan iemand nakijken wat er misloopt?
Alvast bedankt!
Hallo,
Vreemd genoeg is het voor mij niet mogelijk om het album Free Rein to Passions van The Dirty Nil toe te voegen aan mijn persoonlijke rotatielijst.
Bij andere albums is er geen probleem.
Kan iemand nakijken wat er misloopt?
Alvast bedankt!
1
geplaatst: 15 juni 2023, 10:34 uur
Mssr Renard schreef:
Het lukt me via mijn PC wel heb ik zojuist geconstateerd maar met mijn Samsung telefoon niet. Misschien is het een Android probleem of een instelling op mijn telefoon.....
Wat gek. Ik probeer het net en het lukte me een correctie in te sturen.
Het lukt me via mijn PC wel heb ik zojuist geconstateerd maar met mijn Samsung telefoon niet. Misschien is het een Android probleem of een instelling op mijn telefoon.....
1
geplaatst: 15 juni 2023, 11:08 uur
Mssr Renard schreef:
Hoi Tim94, heb je een update over de stand van zaken betreffende de zoekfunctie van de site?
Laatste bezoek was op 8 juni, wellicht is hij op vakantie.. we zitten nog wel even met dit issue ben ik bang.
Mss kan iemand het aankaarten op Moviemeter?
0
Mssr Renard
geplaatst: 15 juni 2023, 11:18 uur
Mausie schreef:
Laatste bezoek was op 8 juni, wellicht is hij op vakantie.. we zitten nog wel even met dit issue ben ik bang.
(quote)
Ik weet niet of de crew mailcontact heeft of een apart discussieforum of iets dergelijks. Ik weet niet ook wie van de crew zich wilt opwerpen op Tim te benaderen.
Het is geen ramp maar het is wel irritant dat het niet werkt. Gelukkig kan je via de artiestenpagina's albums opzoeken. Maar zoek maar eens een soundtrack of een verzamelplaat. Gaat je dus niet lukken.
Dan moet je het label kennen of via een meewerkende artiest. Hoop gedoe allemaal.
* denotes required fields.