De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
2
WhoAmI (crew)
geplaatst: 15 juni 2023, 11:49 uur
Mausie schreef:
Laatste bezoek was op 8 juni, wellicht is hij op vakantie.. we zitten nog wel even met dit issue ben ik bang.
Mss kan iemand het aankaarten op Moviemeter?
(quote)
Laatste bezoek was op 8 juni, wellicht is hij op vakantie.. we zitten nog wel even met dit issue ben ik bang.
Mss kan iemand het aankaarten op Moviemeter?
Had dit probleem al aangekaart aldaar, tezamen met de zoekproblematiek op BoekMeter die grote gelijkenissen met de zoekproblemen hier vertoont.
Daar heeft hij geantwoord met dat het niet zomaar oplosbaar is. MovieMeter heeft een omzetting van de zoekmachine doorgemaakt; dat is een van de eerste dingen die aldaar veranderd is sinds de overname. De zoekmachine van de overige Metersites, SOLR, wordt oud en log genoemd. En nu vertoont het dus mankementen. Kennelijk hebben ze maar weinig controle over de zoekmachine, en zouden het dus in één keer groots moeten veranderen, willen ze daar ook meer controle over kunnen uitoefenen.
Oftewel, het is een groot dossier, dat niet zomaar opgelost is.
Momenteel is de programmeur echter met interne, belangrijke punten voor MovieMeter bezig.
1
Mssr Renard
geplaatst: 15 juni 2023, 11:51 uur
Tim94 schreef:
Ik ben er naar aan het kijken. De waarheid is dat het jammer genoeg een oude en moeilijk gangbare zoekmachine software is. Ik ben met de host bezig om te kijken hoe ik daar meer controle over kan krijgen. Om te zien wat er wel en niet in staat.
Veel cruciale functies maken er gebruik van. Voor MovieMeter hebben we een nieuwe zoekfunctie gemaakt, juist hierom. Maar dat is best kostbaar en kost veel tijd te maken en om alle formulieren te updaten kost nog meer tijd.
Als test of het nog werkt ben ik een paar handmatige testen aan het doen met bijvoorbeeld 'The Harvest Years'.
Ik ben er naar aan het kijken. De waarheid is dat het jammer genoeg een oude en moeilijk gangbare zoekmachine software is. Ik ben met de host bezig om te kijken hoe ik daar meer controle over kan krijgen. Om te zien wat er wel en niet in staat.
Veel cruciale functies maken er gebruik van. Voor MovieMeter hebben we een nieuwe zoekfunctie gemaakt, juist hierom. Maar dat is best kostbaar en kost veel tijd te maken en om alle formulieren te updaten kost nog meer tijd.
Als test of het nog werkt ben ik een paar handmatige testen aan het doen met bijvoorbeeld 'The Harvest Years'.
Hier het antwoord van Tim. Dan kan iedereen meelezen.
4
geplaatst: 15 juni 2023, 16:23 uur
WhoAmI schreef:
Daar heeft hij geantwoord met dat het niet zomaar oplosbaar is. MovieMeter heeft een omzetting van de zoekmachine doorgemaakt; dat is een van de eerste dingen die aldaar veranderd is sinds de overname. De zoekmachine van de overige Metersites, SOLR, wordt oud en log genoemd. En nu vertoont het dus mankementen. Kennelijk hebben ze maar weinig controle over de zoekmachine, en zouden het dus in één keer groots moeten veranderen, willen ze daar ook meer controle over kunnen uitoefenen.
Momenteel is de programmeur echter met interne, belangrijke punten voor MovieMeter bezig.
Oud en log? Wat een onzin. De zoekfunctie werkte perfect. Nu is het gokken. Achteruitgang.
1
geplaatst: 15 juni 2023, 17:40 uur
shaadiq haynes schreef:
Oud en log? Wat een onzin. De zoekfunctie werkte perfect. Nu is het gokken. Achteruitgang.
(quote)
Ze zijn dan ook nog niet klaar met oplossen. Tenminste, ik hoop niet dat ze denken wel klaar te zijn. Want het werkt voor geen meter.
1
geplaatst: 15 juni 2023, 17:52 uur
WhoAmI schreef:
Ik denk dat de laatste zin het wel mooi omschrijft. We kunnen hier nog wel een tijdje wachten op verbetering dus...
1
Glitch
geplaatst: 15 juni 2023, 18:18 uur
shaadiq haynes schreef:
Dat het voor een gebruiker goed werkt zegt niks over de kwaliteit van de tool achter de schermen. Oude en logge software die kapotgaat is niet bepaald een breeze voor een maintainer. Als het dan niet gemakkelijk te fixen valt, snap ik dat er gekeken wordt naar een nieuwe oplossing, maar dan duurt het inderdaad langer.(quote)
0
geplaatst: 15 juni 2023, 18:23 uur
Glitch schreef:
(quote)
Dat het voor een gebruiker goed werkt zegt niks over de kwaliteit van de tool achter de schermen. Oude en logge software die kapotgaat is niet bepaald een breeze voor een maintainer. Als het dan niet gemakkelijk te fixen valt, snap ik dat er gekeken wordt naar een nieuwe oplossing, maar dan duurt het inderdaad langer. Die zoekfunctie was vroeger ook niet top; heb daar ooit een discussie met Jordy over gevoerd waarom er bijv geen alias ( and kan ook staan voor: +, &, en, / ) of 'fuzzy logic' kon worden toegepast (voor schrijf- en of spelfouten bijv), alleen exact search, maar daar begon hij niet aan; veel te veel werk. Lijkt ook een serieus indexerings-issue.
0
geplaatst: 15 juni 2023, 18:25 uur
Op MoMe is men eerlijk: de 'klassieke modus' (zelfde vormgeving als al andere Meters) wordt niet meer aan gewerkt. Ik neem aan dat dat hier ook aan de hand is? Of ben ik abuis?
0
Glitch
geplaatst: 15 juni 2023, 20:22 uur
Mjuman schreef:
Die zoekfunctie was vroeger ook niet top; heb daar ooit een discussie met Jordy over gevoerd waarom er bijv geen alias ( and kan ook staan voor: +, &, en, / ) of 'fuzzy logic' kon worden toegepast (voor schrijf- en of spelfouten bijv), alleen exact search, maar daar begon hij niet aan; veel te veel werk. Lijkt ook een serieus indexerings-issue.
Hehe, dat zegt ook al wat. Ik heb eerder al aan de admin-kant van dat soort oudere installaties gestaan, en het is geen pretje. Kan je nog lopen oplappen met wat scriptjes en wat geklik, maar dat lost de kern van het probleem niet op.(quote)
Die zoekfunctie was vroeger ook niet top; heb daar ooit een discussie met Jordy over gevoerd waarom er bijv geen alias ( and kan ook staan voor: +, &, en, / ) of 'fuzzy logic' kon worden toegepast (voor schrijf- en of spelfouten bijv), alleen exact search, maar daar begon hij niet aan; veel te veel werk. Lijkt ook een serieus indexerings-issue.
0
Glitch
geplaatst: 15 juni 2023, 20:25 uur
ZAP! schreef:
Op MoMe is men eerlijk: de 'klassieke modus' (zelfde vormgeving als al andere Meters) wordt niet meer aan gewerkt. Ik neem aan dat dat hier ook aan de hand is? Of ben ik abuis?
Kan, gezien het werk dat er al in nieuwe MoMe gestoken werd vs hier. Als men spreekt van nieuwe technieken daar en nog de oude hier etc. Al wordt zo een bepaalde userbase achterwege gelaten. Zijn wel veel assumpties, we weten niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat.Op MoMe is men eerlijk: de 'klassieke modus' (zelfde vormgeving als al andere Meters) wordt niet meer aan gewerkt. Ik neem aan dat dat hier ook aan de hand is? Of ben ik abuis?
0
geplaatst: 15 juni 2023, 21:28 uur
Sowieso vind ik het al technische gepraat over waar het mis is een beetje overbodig. Doet de zoekmachine het niet? Dan verwacht ik dat de techneut van dienst zegt 'Shit, da's niet zo mooi, dat ga ik voor jullie fiksen.'. Dat het dan een dag, of twee, of zelfs drie kan duren, soit, maar dit...
6
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juni 2023, 10:07 uur
Om een door incomplete indexering slechts half functionerende zoekfunctie is in 99% van de gevallen dat je daadwerkelijk naar een albumpagina op zoek bent nog wel heen te werken, maar aangezien invullen van de toptien en de rotatielijst van dezelfde functie gebruikmaken en er daar niet om heen te werken is, valt er zo wel de nodige sitefunctionaliteit weg. Enige prioritisering wordt dus wel gewaardeerd, Tim94.
0
Mssr Renard
geplaatst: 16 juni 2023, 10:19 uur
Casartelli, verzamelaars (oude tracks) en soundtracks (die onder dezelfde noemer vallen) zullen in elk geval niet te vinden zijn, omdat je niet via de artiestenpagina kunt doorklikken.
Verzamelaar (nieuwe tracks) zijn wel te vinden via de artiestenpagina, maar dan moet je ook maar van te voren exact weten hoe een artiest heet op zo'n plaat.
Verzamelaar (nieuwe tracks) zijn wel te vinden via de artiestenpagina, maar dan moet je ook maar van te voren exact weten hoe een artiest heet op zo'n plaat.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juni 2023, 10:20 uur
Mssr Renard schreef:
Casartelli, verzamelaars (oude tracks) en soundtracks (die onder dezelfde noemer vallen) zullen in elk geval niet te vinden zijn, omdat je niet via de artiestenpagina kunt doorklikken.
Ja, dat was mijn 99%...Casartelli, verzamelaars (oude tracks) en soundtracks (die onder dezelfde noemer vallen) zullen in elk geval niet te vinden zijn, omdat je niet via de artiestenpagina kunt doorklikken.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 16 juni 2023, 10:57 uur
De hele zoekfunctie lijkt nu op zijn gat te liggen: als je een album zoekt, komen er geen hits boven. Artiesten en users worden nog wel gevonden. Afijn, er wordt al naar gekeken neem ik aan.
1
Mssr Renard
geplaatst: 16 juni 2023, 11:04 uur
Gelukkig is deze nog wel te vinden. Ik maakt me al zorgen.
Dolly Dots - Dolly Dots (1979) - MusicMeter.nl
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 16 juni 2023, 11:06 uur
Mssr Renard schreef:
Gelukkig is deze nog wel te vinden. Ik maakt me al zorgen.
Het lijkt ook alweer hersteld inmiddels. Heel mooi!Gelukkig is deze nog wel te vinden. Ik maakt me al zorgen.
2
Mssr Renard
geplaatst: 16 juni 2023, 11:16 uur
vivalamusica schreef:
Hoewel beperkte keuze toch nog een nieuw rotatielijstje.
Hoewel beperkte keuze toch nog een nieuw rotatielijstje.
Ik luister al noodgedwongen een maand lang naar dezelfde vijf platen. Maar dat is geen straf hoor.
0
geplaatst: 16 juni 2023, 16:13 uur
Ook de oude tracks verzamelaars leveren bij mij vaak geen hit op. Éthiopiques Vol. 8 - Swinging Addis en Rubadub Revolution in concreto.
0
zaaf
geplaatst: 17 juni 2023, 10:55 uur
Maartenn schreef:
De hele zoekfunctie lijkt nu op zijn gat te liggen: als je een album zoekt, komen er geen hits boven. Artiesten en users worden nog wel gevonden. Afijn, er wordt al naar gekeken neem ik aan.
is nu ook (nog?) zoDe hele zoekfunctie lijkt nu op zijn gat te liggen: als je een album zoekt, komen er geen hits boven. Artiesten en users worden nog wel gevonden. Afijn, er wordt al naar gekeken neem ik aan.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 17 juni 2023, 11:05 uur
Gelijk even getest met oa Mirror To The Sky van Yes. Via Google Chrome op de laptop is dit album wel te vinden, evenals mijn andere zoekopdrachten.
0
zaaf
geplaatst: 17 juni 2023, 11:11 uur
ik zie het, mijn opdrachten (Long Season (Fishmans) Technique of Relief (Susumu Hirasawa) of Traditional Music of Amygdala (László Hortobágyi)) vindt ie niet
0
Mssr Renard
geplaatst: 17 juni 2023, 11:36 uur
Ik test de afgelopen weken op The Harvest Years van Barclay James Harvest en Boss of the Soul-Stream Trombone van Curtis Fuller. Beide onvindbaar.
Ik heb Peace... Like A River van Gov't Mule wel gevonden (dit jaar toegevoegd).
Nieuwe toevoegingen en heel oude toevoegingen worden dus gevonden, maar er is een lange periode ertussenin waarvan platen niet worden gevonden. Welke periode dat is, weet ik niet. Maar Curtis Fuller heeft minimaal 17 albums, waarvan er maar 4 gevonden worden (waarvan twee samenwerkingen).
Ik heb Peace... Like A River van Gov't Mule wel gevonden (dit jaar toegevoegd).
Nieuwe toevoegingen en heel oude toevoegingen worden dus gevonden, maar er is een lange periode ertussenin waarvan platen niet worden gevonden. Welke periode dat is, weet ik niet. Maar Curtis Fuller heeft minimaal 17 albums, waarvan er maar 4 gevonden worden (waarvan twee samenwerkingen).
2
geplaatst: 17 juni 2023, 20:10 uur
Mssr Renard schreef:
Voor mijn gevoel is het erg willekeurig. Soms kan ik de ene dag een album wel vinden, maar de andere dag niet. Op welke browser of apparaat ik het probeer lijkt niet uit te maken. In mijn ervaring zijn ook hele nieuwe toevoegingen niet altijd te vinden.
1
geplaatst: 18 juni 2023, 15:09 uur
The Arcade Kid schreef:
Voor mijn gevoel is het erg willekeurig. Soms kan ik de ene dag een album wel vinden, maar de andere dag niet. Op welke browser of apparaat ik het probeer lijkt niet uit te maken. In mijn ervaring zijn ook hele nieuwe toevoegingen niet altijd te vinden.
(quote)
Klopt. Gisteren vond ik dit album via de zoekfunctie. Vandaag weer niet.
0
geplaatst: 19 juni 2023, 16:40 uur
Ik kan de rotatie lijst niet meer bijwerken omdat de zoekfunctie niet meer goed werkt. Ik wilde bv deze toevoegen: Susanne Sundfør - blómi Staat op de site maar daar vinden lukt niet. Hebben meer mensen er last van?
1
geplaatst: 19 juni 2023, 22:02 uur
gtenbosch schreef:
Ik kan de rotatie lijst niet meer bijwerken omdat de zoekfunctie niet meer goed werkt. Ik wilde bv deze toevoegen: Susanne Sundfør - blómi Staat op de site maar daar vinden lukt niet. Hebben meer mensen er last van?
Zie reacties hierboven van de afgelopen weken

3
Tim94 (developer)
geplaatst: 21 juni 2023, 11:25 uur
We zijn ons hier intern van bewust en hebben net een gesprek gehad. Maar weten gewoon nog niet hoe we dit kunnen maken aangezien de zoekmachine oud, log en intern weinig tot geen kennis van is.
Het is iets wat van de vorige eigenaar afkwam. Hoe vervelend ook, zoiets kost veel tijd. Voor nu willen we wel proberen SOLR (huidige zoekmachine) weer werkend te krijgen. Een tijdsduur kan en wil ik niet geven.
Een nieuwe is te ingewikkeld en tijdrovend. Er is simpelweg te veel data.
Het is iets wat van de vorige eigenaar afkwam. Hoe vervelend ook, zoiets kost veel tijd. Voor nu willen we wel proberen SOLR (huidige zoekmachine) weer werkend te krijgen. Een tijdsduur kan en wil ik niet geven.
Een nieuwe is te ingewikkeld en tijdrovend. Er is simpelweg te veel data.
* denotes required fields.