MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
ik hoor hier bijna niks over Hip-Hop?
ookwel een beetje logisch het hoogste is nummer 15 van nas
maar wat vinden jullie van Hip-hop moet het eruit of juist meer erin?
en wie van jullie kent Illmatic van Nas?

Sinds ik ingelogd ben op musicmeter is de rotatielijst altijd voor mij een van de bronnen voor nieuwe muziek geweest. Alleen vond ik het altijd jammer dat je niet kon terug kijken hoe de lijst er ooit uitzag. Daarom heb ik vanaf dit jaar sinds 30 maart, elke zaterdag de bovenste 20 platen van de rotatielijst bewaard, zodat ik aan het einde van het jaar een lijstje kon maken van welke platen het 't beste hebben gedaan in de rotatielijst.

1. Editors - An End Has a Start 541
2. Interpol - Our Love to Admire 468
3. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare 421
4. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet 380
5. Arcade Fire - Neon Bible 344
6. The National - Boxer 276
7. Bruce Springsteen - Magic 260
8. The White Stripes - Icky Thump 243
9. Radiohead - In Rainbows 240
10. The Shins - Wincing the Night Away 186
11. Queens of the Stone Age - Era Vulgaris 179
12. Kings of Leon - Because of the Times 170
13. Beirut – The Flying Club Cup 167
14. Bloc Party - A Weekend in the City 162
15. Neil Young - Chrome Dreams II 142
16. Dream Theater - Systematic Chaos 136
17. Rufus Wainwright - Release the Stars 131
18. Foo Fighters – Echoes, Silence, Patience and Grace 129
19. Babyshambles – Shotter’s Nation 124
20. Typhoon - Tussen Licht en Lucht 122
21. Bright Eyes - Cassadaga 113
22. M.I.A. - Kala 102
23. Saybia - Eyes on the Highway 101
24. Spinvis - Goochelaars en Geesten 101
25. Sticks & Delic – Fakkelteit 101
26. Justice - † 100
27. Neil Young - Live at Massey Hall 1971 100
28. Kanye West - Graduation 97
29. Amy Winehouse - Back to Black 96
30. Björk - Volta 92
31. Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob 91
32. Burial – Untrue 88
33. Wilco - Sky Blue Sky 88
34. Daft Punk - Alive 2007 87
35. Nine Inch Nails - Year Zero 86
36. Patrick Watson – Close to Paradise 85
37. Common - Finding Forever 84
38. Prince - Planet Earth 77
39. Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures 72
40. Okkervil River - The Stage Names 66
41. Underworld - Oblivion with Bells 66
42. Britney Spears - Blackout 65
43. Oceansize – Frames 65
44. Smashing Pumpkins - Zeitgeist 60
45. Modest Mouse - We Were Dead Before the Ship Even Sank 59
46. Róisín Murphy - Overpowered 57
47. The Search - The Search 57
48. LCD Soundsystem - Sound of Silver 56
49. Feeding Fingers - Wound in Walls 54
50. Anouk - Who's Your Momma 53
51. Alicia Keys – As I Am 51
52. Grinderman - Grinderman 50
53. Air Traffic - Fractured Life 49
54. Blonde Redhead - 23 41
55. Extince - Toch? 40
56. Marillion - Somewhere Else 40
57. Travis - The Boy with No Name 40
58. Paul McCartney - Memory Almost Full 36
59. Machine Head - The Blackening 35
60. Serj Tankian - Elect the Dead 34
61. Animal Collective - Strawberry Jam 33
62. Linkin Park - Minutes to Midnight 33
63. Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats 32
64. Rihanna - Good Girl Gone Bad 32
65. DuvelDuvel - Puur Kultuur 31
66. Dizzee Rascal - Maths and English 29
67. Sigur Rós – Hvarf / Heim 28
68. PJ Harvey – White Chalk 26
69. Zita Swoon - Big City 26
70. Rush - Snakes & Arrows 25
71. Sufjan Stevens - Songs for Christmas 25
72. Blackfield - Blackfield II 24
73. Mika - Life in Cartoon Motion 24
74. Wu-Tang Clan - 8 Diagrams 24
75. Soulwax - Most of the Remixes… 23
76. Lupe Fiasco - The Cool 21
77. Ryan Adams - Easy Tiger 21
78. Timbaland - Shock Value 20
79. Riverside – Rapid Eye Movement 19
80. Tori Amos - American Doll Posse 18
81. Joss Stone - Introducing Joss Stone 17
82. Digitalism - Idealism 15
83. Percee P – Perseverance 13
84. Maroon 5 - It Won't Be Soon Before Long 12
85. The Killers - Sam's Town 12
86. The Killers - Sawdust 12
87. Damien Rice - 9 10
88. Gazpacho - Night 10
89. Interpol - Turn on the Bright Lights 9
90. KT Tunstall – Drastic Fantastic 9
91. Andrew Bird - Armchair Apocrypha 8
92. Bruce Springsteen with the Sessions Band - Live in Dublin 8
93. Editors - The Back Room 7
94. Iron & Wine - The Shepherd's Dog 7
95. iLiKETRAiNS - Elegies to Lessons Learnt 6
96. 50 Cent – Curtis 5
97. CocoRosie - The Adventures of Ghosthorse & Stillborn 5
98. Kate Nash - Made of Bricks 5
99. Pearl Jam - Live at the Gorge 5
100. The Decemberists - The Crane Wife 5

sq
Het betere statistiekwerk, dit. Geweldig!

En een mooie lijst ook nog!

Maar net zoals bij de eindjaars afrekening op studio brussel een beetje oneerlijk. Want er is telkens slechts een beperkt venster in de tijd bekeken, Radiohead gaat bv. nog erg stijgen in de lijst.

himpopgimp schreef:
tja zal wel vaker aangekaart zijn: op basis van gemiddelden komt er een top zoveel uit waar ik me veel meer in kan vinden .... Uitgaande van een bepaald aantal minimale stemmen, is zo te zien Wish you were here van floyd de onbetwiste nummer 1. Ook the dark side meld zich in de top en een aantal beatles albums ... Radiohead's OK zal het dan ergens moeten uitvechten tussen de (schat ik) 20e en 40e plek...
Hmm frappant ...
Ik zou daar wel eens een publicatie van willen zien - ernaast dus ...
Ik denk dat dan voor mij de echte top 250 zal zijn ....

Heb even snel doormiddel van zoeken het lijstje bekeken dat je dan krijgt (met minimaal 150 stemmen) en dat is wel heel erg sixties georienteerd,. Zeker bij de eerste 30 staan bijna alleen maar pop/rock platen van tussen '65 en '75. Veel Beatles, Dylan, Pink Floyd en Neil Young. Op een paar oudere jazzplaten en een paar nieuwere hiphopplaten na. En Funeral van The Arcade Fire als grote uitzondering.

Ok Computer van Radiohead zou een stuk lager uitkomen dan je schat. Ergens rond de 70e-80e plaats. The Bends zou ergens rond de 45 uitkomen.

Wat ben ik weer niet verbaasd een Radiohead op 1.

Lin
@ Dwejkk_, wat leuk dat je dat gedaan hebt , met die rotatielijst! ( en wat gaaf dat Feeding Fingers bij de eerste 50 zit )

Lost Highway
Ik weet niet hoe de moderators of mede-users hier over denken, en de discussie is waarschijnlijk al eerder gevoerd, maar als ik zie hoe vlot en dynamisch de toplijst van 2007 verloopt, dan komt bij mij de vraag waarom we de totaallijst ook niet op die manier organiseren.
De MM-users zouden dan in de maand december hun top 10 allertijden invullen en de eindlijst zou net zoals nu gepubliceerd worden. Naar mijn mening heeft dit enkel voordelen en komt dit de dynamische werking van de site enkel ten goede :

-Het eeuwenlang gezeik over het verwijderen van oude top10's en accounts kan verdwijnen.

- Ook de discusie over het frauderen bij bepaalde albums kan stoppen, dit nieuw systeem lijkt me beter gewassen tegen fraude dan nu.

- De top 250 wordt écht relevant, hij wordt samengesteld door actieve users en niet door mensen die hier 1 dag komen hun 10 invullen en hier dan nooit meer verschijnen. Als er alleen al voor de toplijst van 2007 661 stemmen zijn zullen er voldoende inzendingen voor de top allertijden zijn.

- De lijst zal nu een echt beeld geven van wat al dan niet nog populair en relevant is. Om dit te illustreren met een voorbeeld; The Arctic Monkeys hebben nu meer dan 1000 punten, misschien is dit een tijdelijke hype en is iedereen ze over 5 jaar alweer vergeten. Toch zal het album van The Monkeys nog jaar en dag hoog staan omdat ze in het begin zoveel punten verzameld hebben.Het album van The Monkeys is slechts een voorbeeld, niet om een discussie teweeg te brengen over The Monkeys zelf.

- De MM lijst wordt geregeerd door allerlei recente muziek, kijk eens naar de eerste 20/30 en zie dat het behalve Beatles en Floyd allemaal muziek uit de jaren 90 of 00 is. Dit heeft alles te maken met het feit dat de site in 2004 ontstaan is, en dus muziek van de laatste jaren het zwaartepunt vormt. Vele lijstjes worden nu ingevuld door users die niet meer terugkomen en recente albums ontvangen zoveel stemmen dat de oudjes kansloos zijn. Dit mes snijdt aan twee kanten, niet alleen zijn de zéér oude albums in het nadeel, binnen tien jaar zullen met het huidige systeem albums die dan top zijn niet meer in de lijst komen omdat ze niet genoeg punten kunnen verzamelen tegenover albums die al jaar en dag punten hebben verzameld. Het huidige systeem kan volgens mij niet blijven bestaan omdat het met de jaren steeds meer kromme verhoudingen zal vertonen.

- Het systeem van sterren zou behouden blijven, en ook oude sterren zouden nooit verwijderd moeten worden. Immers zegt een stemgemiddelde en stemmenaantal veel meer over de kwaliteit van het album dan de plaats in de top 205MM. Je zou dan kunnen overgaan op een toplijst op basis maar stemgemiddeldes, maar dan zouden we een echte stemmenoorlog krijgen met albums die naar beneden worden gestemd en zo zie je ook door het bos de bomen niet meer. Het hierboven voorgestelde systeem zou ook hier een oplossing bieden, een relevante en democratische stemming.
Misschien zou de lijst ook iets relevanter worden wat de verhouding populariteit/kwaliteit betreft ( dit is echter afwachten ). Als ik zie dat mijn nummer 1 de toplijst niet eens haalt maar dat zelfs binnen de top 70 album(s) aanwezig zijn met een lager stemgemiddelde én een lager aantal stemmen, dan stel ik me toch serieus vragen. Niet dat ik er wakker van lig dat mijn nummer 1 de toplijst niet haalt, het is ook net als bij The Monkeys een voorbeeld ter illustratie.

Ik vraag me af hoe mede-users denken over dit systeem, naar mijn mening biedt het enkel voordelen, maar misschien ben ik tekortzichtig en zie ik belangrijke nadelen over het hoofd.

Ik hoor het graag.

yoeridedeygere
dweijk ik vul aan,
iedere zaterdag geupdate, sinds begin van het jaar
enkel met de top 10 berekend

1 Editors An End Has A Start 221
2 Interpol Our Love To Admire 196
3 The Arcade Fire Neon Bible 177
4 Arctic Monkeys Favourite Worst Nightmare 159
5 The Shins Wincing The Night Away 148
6 Porcupine Tree Fear Of A Blank Planet 124
7 Radiohead In Rainbows 120
8 Bruce Springsteen Magic 106
9 Bloc Party A Weekend In The City 97
10 The White Stripes Icky Thump 90
11 Damien Rice 9 62
12 Kaiser Chiefs Yours Truly, Angry Mob 56
13 The Good, The Bad & The Queen The Good, The Bad & The Queen 53
14 The National Boxer 52
15 Queens Of The Stone Age Era Vulgaris 52
16 Beirut The Flying Club Cup 44
17 Neil Young Chrome Dreams II 43
18 The Fratellis Costello Music 42
19 Amy Winehouse Back To Black 41
20 Daft Punk Alive 37
21 Foo Fighters Echoes, Silence, Patience and Grace 36
22 Bright Eyes Cassadaga 36
23 Klaxons Myths Of The Near Future 34
24 M.I.A. Kala 31
25 Tom Waits Orphans 30
26 Dream Theater Systematic Chaos 30
27 Typhoon Tussen Licht en Lucht 29
28 Burial Untrue 28
29 Babyshambles Shotter's Nation 28
30 Björk Volta 28
31 Spinvis Goochelaars en Geesten 26
32 Saybia Eyes On The Highway 26
33 Blackfield Blackfield II 26
34 Sticks & Delic Fakkelteit 25
35 Kanye West Graduation 25
36 Rufus Wainwright Release The Stars 22
37 Muse Black Holes And Revelations 20
38 Nine Inch Nails Year Zero 19
39 Justice † 18
40 Common Finding Forever 17
41 Kings Of Leon Because Of The Times 16
42 Anouk Who's Your Momma 14
43 Extince Toch? 13
44 Patrick Wolf The Magic Position 13
45 Okkervil River The Stage Names 12
46 Patrick Watson Close To Paradise 12
47 Midlake The Trials of Van Occupanther 11
48 Britney Spears Blackout 11
49 Feeding Fingers Wound In Wall 11
50 Underworld Oblivion With Bells 11
51 Mäximo Park Our Earthly Pleasures 11
52 Grinderman Grinderman 10
53 Prince Planet Earth 9
54 The Decemberists The Crane Wife 7
55 Sufjan Stevens Songs For Christmas 7
56 Animal Collective Strawberry Jam 7
57 Neil Young Live At Massey Hall 1971 7
58 Blonde Redhead 23 7
59 Smashing Pumpkins Zeitgeist 6
60 Wilco Sky Blue Sky 6
61 Timbaland Timbaland Presents Shock Value 6
62 LCD Soundsystem Sound Of Silver 6
63 Grinderman Grinderman 6
64 Clap Your Hands Say Yeah Some Loud Thunder 6
65 The Killers Sam's Town 5
66 Joanna Newsom Ys 5
67 Peter Philly & Perquisite Mystery Repeats 5
68 The Search The Search 5
69 Linkin Park Minutes To Midnight 5
70 The Veils Nux Vomica 4
71 Oceansize Frames 4
72 Travis The Boy With No Name 4
73 Machinehead The Blackening 4
74 Cold War Kids Robbers & Cowards 4
75 Arctic Monkeys Whatever People Say I Am, That's What I'm Not 3
76 Alicia Keys As I Am 3
77 Róisín Murphy Overpowered 3
78 Modest Mouse We Were Dead Before The Ship Even Sank 3
79 Sufjan Stevens Illinoise 3
80 Tool 10 000 Days 2
81 Serj Tankian Elect The Dead 2
82 Air Traffic Fractured Life 2
83 Rihanna Good Girl Gone Bad 2
84 Mika Life In Cartoon Motion 2
85 Wu Tang Clan 8 Diagrams 1
86 Lupe Fiasco The Cool 1
87 Persee P Perseverance 1
88 Zita Swoon Big City 1
89 The View Hats Off To The Buskers 1
90 Joss Stone Introducing Joss Stone 1
91 Incubus Light Grenades 1
92 Coparck The 3rd Album 1

yoeridedeygere
Lost Highway, ik ben er volledig mee akkoord !

Lost Highway
Weinig reactie precies, nuja om bovenstaand systeem nog even te promoten volgend merkwaardig feit;

Het album dat in de toplijst op 41 staat ( toplijst 2007 ) heeft momenteel een veel hogere top 250 positie dan de nummers 4 en 5, en zelfs een hogere positie dan de nummer 1.
Stel je voor dat volgend jaar de nummer 41 van 2007 de top 250 haalt, en de nummer 1 niet, hoe relevant is zo een lijst dan nog?

Korte edoch duidelijke reactie:
Ik ben het er helemaal mee eens. Doen.

Dus als ik het goed begrijp geeft iedereen in december (of om het even welke maand) zijn lijst op en die blijft dan een jaar staan? Lekker dynamisch...

Casartelli (moderator)
Ik vind het een aardig idee, maar aardiger vind ik het aloude idee (ook wel bekend als: eeuwenlang gezeik) om toptienen van inactieve users (na 3, 6, 12 maanden, wat dan ook) niet mee te laten tellen. Dan blijft de lijst evengoed dynamisch (zie commentaar BoordAppel).

Oude stemmen hoeven hoe dan ook niet verwijderd te worden, maar dat heb ik hier al eens eerder betoogd: oude stemmen brengen geen statistische scheefgroei, in tegenstelling tot oude toptienen.

Lost Highway
BoordAppel schreef:
Dus als ik het goed begrijp geeft iedereen in december (of om het even welke maand) zijn lijst op en die blijft dan een jaar staan? Lekker dynamisch...

Nu hoor ik zeer graag jouw commentaar waarom dit volgens jou minder dynamisch is dan het huidige systeem, mijn argumenten heb ik reeds gegeven, dus gelieve iets inhoudelijker te weerleggen.

Dat de top 10 en jaarlijst er dan een jaar staat? Ik zie niet in waarom dat verkeerd zou zijn, immers worden alle lijsten op die manier samengesteld. Nee, top 10's van users die al drie jaar hier niet meer komen meetellen, hoewel deze inmiddels al een geheel andere muzieksmaak hebben, dat is pas dynamisch...

Ik kan me niet voorstellen dat je je gaat schamen voor een top 10 die je drie maand geleden hebt ingevoerd, en verandert jouw muzieksmaak gedurende een jaar toch grondig dan kan je tegen het einde van het jaar jouw top 10 opnieuw wijzigen.

Lost Highway schreef:
Nu hoor ik zeer graag jouw commentaar waarom dit volgens jou minder dynamisch is dan het huidige systeem

Omdat iedereen nu te allen tijde zijn/haar top 10 kan aanpassen. Als je dat dus maar één keer kan doen in het jaar krijg je een heel statische lijst. Nu maakt het mij niet zo gek veel uit aangezien mijn top 10 al een jaar of 2 vast staat maar ik denk dat de beroepswisselaars er niet veel zin in hebben.

Bovendien denk ik niet dat het zo gek veel verschil zal maken met de huidige lijst, zoals vrijwel alle 'oplossingen'.

Lost Highway
Dan is per defenitie elke andere eindejaarslijst een statische lijst. Zelfs die beroepswisselaars moeten zich kunnen vinden in een éénmalige top 10.
Nee, ik zie hier echt geen nadeel in, zeker niet als je het tegenover de talrijke voordelen plaatst.

Of het een groot verschil zal maken met de huidige lijst doet niet terzake, de lijst zal relevanter zijn zodat niemand nog de uitslag dient aan te vechten met een 'Wat als'-scenario.

Lost Highway schreef:
Dan is per defenitie elke andere eindejaarslijst een statische lijst.

Dat is het ook. Maar de toplijst op MusicMeter hoort mijns inziens niet statisch te zijn.

Ik zie een heel erg groot nadeel: niet meer je top 10 kunnen aanpassen wanneer je dat wil. Ondenkbaar wat mij betreft.

Ik voel er veel meer voor om net als bij de rotatielijst je top 10 eens in de zoveel tijd te moeten activeren (wel na een wat langere periode dan de 2 weken die nu voor de rotatielijst gegeven wordt); doe je dat niet dan verdwijnt deze.
Alle problemen met inactieve users gelijk opgelost
Maar zelfs dan zal de lijst niet schrikbarend anders zijn vermoed ik.

Lost Highway
@ BoordAppel, ondenkbaar wat jou betreft en toch heb je de laatste twee jaar je top 10 niet meer aangepast. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de nood heeft om wekelijks zijn top 10 door elkaar te schudden. Vanzelfsprekend leer je nieuwe muziek kennen, en zal daar misschien een album bij zijn die je in je top 10 wil plaatsen; fijn dat kan dan aan het eind van het jaar ( als de liefde geen bevlieging is tenminste ). Ik schuif ook wel eens in mijn top 10, maar dat je op 10 of 11 maanden tijd 10 andere albums in je top 10 wil, hmm, en dan nog.

Je moet hopelijk toch inzien dat dit een miniem nadeel is in vergelijking met alle 'problemen' die zich nu stellen. Om er nog maar eentje van mijn lijst uit te pikken; binnen 5 jaar hebben de huidige albums al zoveel punten verzameld dat een nieuwe topper niet eens meer in de lijst kan raken, dit probleem alleen al betekent volgens mij het einde voor het huidige systeem. Hoezo dynamisch?

Sommige users zijn van mening om het systeem te laten naar zijn huidige vorm en enkel oude top 10's te verwijderen. Dit lijkt me een behoorlijk slechte oplossing omdat de toplijst dan constant door elkaar gaat gegooid worden, en dat kan ook niet de bedoeling zijn denk ik.

Lost Highway schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand de nood heeft om wekelijks zijn top 10 door elkaar te schudden.

En toch zijn die er heel veel. En ik mag mijn top 10 dan al lang niet meer aangepast hebben, mocht ik een plaat tegenkomen die ik erin wil zetten, dan wil ik dat op elk moment kunnen doen. Dit systeem zal er trouwens ook nooit komen dus verder erover discussiëren heeft ook niet zoveel zin denk ik.

Lost Highway schreef:
binnen 5 jaar hebben de huidige albums al zoveel punten verzameld dat een nieuwe topper niet eens meer in de lijst kan raken

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit gaat gebeuren. Er staan nu ook al 17 platen uit 2005 in de toplijst.

Ik zie sowieso niet echt een probleem. Waarschijnlijk zullen de meeste albums die nu in de top 250 staan de toplijst toch wel halen, welke manier je ook verzint om hem samen te stellen.

Lost Highway
Wat fijn dat jij zomaar kan zeggen dat dit systeem er niet komt, heb jij soms het alleenrecht over deze site? Jouw arrogantie neemt met de dag ongeziene proporties aan, ik vermaak me wel met jouw stukjes maar hoop toch echt dat je jezelf niet zo serieus neemt terwijl je je berichtjes schrijft.

Wat het weerleggen van argumentatie betreft faal je voor deze proef wel met grote onderscheiding, jouw laatstegenoemde argument is al 50keer aangehaald en doet helemaal niet terzake.
Jouw eerste argument slaat ook nergens op aangezien deze site bestaat sinds 2004, nogal logisch dat albums uit 2005 dan nog hoog scoren. Misschien eens vijf jaar verder proberen kijken en eens nadenken hoe het dan gesteld is met de scores.

Wat mij betreft hoeft dit systeem er ook niet te komen, het leek me enkel nuttig dit eens aan te halen in verband met bovenstaande discussie. Ik vind het een erg goed systeem, anderen blijkbaar niet, dat is dan maar zo.

Lost Highway schreef:
Wat fijn dat jij zomaar kan zeggen dat dit systeem er niet komt, heb jij soms het alleenrecht over deze site? Jouw arrogantie neemt met de dag ongeziene proporties aan, ik vermaak me wel met jouw stukjes maar hoop toch echt dat je jezelf niet zo serieus neemt terwijl je je berichtjes schrijft.

Jordy kennende zal zo'n systeem er niet komen. Dat heeft verder niet zoveel met arrogantie te maken, waar je dat vandaan haalt weet ik niet. Wel prettig dat ik je weet te vermaken.

Lost Highway schreef:
Wat het weerleggen van argumentatie betreft faal je voor deze proef wel met grote onderscheiding, jouw laatstegenoemde argument is al 50keer aangehaald en doet helemaal niet terzake.

Dat doet wel terzake. Waarom iets maken wat blijkbaar niet gebroken is?

Lost Highway schreef:
Jouw eerste argument slaat ook nergens op aangezien deze site bestaat sinds 2004, nogal logisch dat albums uit 2005 dan nog hoog scoren. Misschien eens vijf jaar verder proberen kijken en eens nadenken hoe het dan gesteld is met de scores.

Stelling: in 2013 staan er minstens 13 platen uit 2011 in de toplijst. Waar wedden we om?

Lost Highway
Als er niets gebroken is, waarom worden er dan paginalange discussies gehouden over de toplijst(en). Je blijft m.a.w. volhouden dat dit utopisch nieuw systeem qua relevantie geen vooruitgang is, ongeacht het resultaat?

Ik ga mijn zuurverdiende centjes er niet op verwedden, maar dat laatste betwijfel ik sterk, en een top 100-notering acht ik zowiezo onmogelijk voor albums uit 2011.
Het inzien van het feit dat de lijst met der jaren gaat scheeftrekken moet deze keer toch een tikkeltje primeren op de verwoede pogingen om alles in discussie te trekken wat ik vertel, niet?

Ik dacht trouwens dat jij nogal tegen het hele 'hype' gebeuren was en dus liever geen nieuwe albums in de top 250 zag?

Lost Highway schreef:
Het inzien van het feit

Dat is helemaal geen feit.

We kunnen ook even naar MovieMeter kijken. Er staan daar 10 films uit 2004 in de alternatieve top 100 (die wordt samengesteld zoals de top 250 hier) en 2 uit 2005. Ik vind het nog wel meevallen met dat scheeftrekken.

Lost Highway
Ik denk dat films/muziek zeer moeilijk te vergelijken zijn qua populariteitsmeter, dus dit lijkt me niet echt veelzeggend.

Het feit dat ik tegen hypes ben ( ach tegen, niet meer of minder dan elk normaaldenkend mens denk ik ) doet hier weinig ter zake.

Ik zie ook niet in waarom 'mijn systeem' hypes bevordert, het bevordert enkel de relevantie van de lijst.

Concreet voorbeeld : Onze top 100 van 2007.
Op de eerste plaats : Radiohead - In rainbows 231 stemmen - 1626 punten
Op de 41ste plaats : Rihanna - Good girl gone bad 21 stemmen - 150 punten

Virtueel staat de 41ste (een stuk) hoger in de lijst dan de eerste. Je zal nu waarschijnlijk zeggen dat je uit 1 voorbeeld geen conclusies kan trekken en dat bij desbetreffend album vreemd stemgedrag vertoond is, daar heb je misschien wel een tikkeltje gelijk in; doch zijn dit concrete cijfers waaruit blijkt dat er wel degelijk een verband bestaat tussen relevantie top 2007 methode/relevantie top 250 methode.

Lost Highway schreef:
Ik denk dat films/muziek zeer moeilijk te vergelijken zijn qua populariteitsmeter, dus dit lijkt me niet echt veelzeggend.

Waarom zou het bij films zoveel anders zijn dan bij muziek?

Lost Highway schreef:
Ik zie ook niet in waarom 'mijn systeem' hypes bevordert

Dat doet het ook niet, niet meer dan nu in ieder geval.

Ik snap je punt niet helemaal wat betreft de top 100 van 2007.

Lost Highway schreef:
Sommige users zijn van mening om het systeem te laten naar zijn huidige vorm en enkel oude top 10's te verwijderen. Dit lijkt me een behoorlijk slechte oplossing omdat de toplijst dan constant door elkaar gaat gegooid worden, en dat kan ook niet de bedoeling zijn denk ik.

Da's niet het geval. Jordy heeft eens de top 10/20/oid gepost zoals die zou zijn op basis van de users die in het afgelopen jaar in hebben gelogd en die was voor 99% hetzelfde als de lijst die we nu hebben.

Dat is ook vrij logisch. Klassiekers van de massa, die zullen zich blijven aanmelden en daar zal dus weinig veranderen. Die lijst eronder zal wel enkele aanpassingen hebben. Vooral de nr. 150 tot 250 schat ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:39 uur

geplaatst: vandaag om 05:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.