De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2008, 08:40 uur
Precies, ik snap dat het goed bedoeld is, maar het heeft niet veel nut om met veel heisa een discussie omhoog te schoppen die al 10x gevoerd is.
Ik kan me voorstellen dat het ooit relevant wordt om na te gaan denken over een of ander filter. Een slecht argument vind ik dat de mening van mensen die hier een tijdje niet zijn geweest minder belangrijk is. Een goed argument vind ik dat de mening van deze mensen ondertussen veranderd kan zijn.
Zolang de toplijst van mensen die "recent" ingelogd zijn nog identiek is aan de "echte" lijst, vind ik dit onderwerp niet interessant genoeg om tijd en energie in te steken.
Ik kan me voorstellen dat het ooit relevant wordt om na te gaan denken over een of ander filter. Een slecht argument vind ik dat de mening van mensen die hier een tijdje niet zijn geweest minder belangrijk is. Een goed argument vind ik dat de mening van deze mensen ondertussen veranderd kan zijn.
Zolang de toplijst van mensen die "recent" ingelogd zijn nog identiek is aan de "echte" lijst, vind ik dit onderwerp niet interessant genoeg om tijd en energie in te steken.
0
Davez
geplaatst: 6 januari 2008, 02:17 uur
Het is toch goed zo. Ieder zijn favorieten. Prachtige website.
Ik heb hier al veel bijgeleerd en ontdekt en al uren doorgebracht zonder me te vervelen.
Bovendien werkt de site ook perfect. Ik vind hem beter dan rateyourmusic.
Ik heb hier al veel bijgeleerd en ontdekt en al uren doorgebracht zonder me te vervelen.
Bovendien werkt de site ook perfect. Ik vind hem beter dan rateyourmusic.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 20:45 uur
Even iets anders: ik zit een beetje met de r&b toplijst in mijn maag 
Kunnen we echt geen standaardregel bedenken om Ry Cooder en Ray Charles van Beyoncé en Ne-Yo te scheiden?

Kunnen we echt geen standaardregel bedenken om Ry Cooder en Ray Charles van Beyoncé en Ne-Yo te scheiden?

0
geplaatst: 8 januari 2008, 10:52 uur
Bij Opgezwolle - Eigen Wereld (2006):
zou dit album nog niet (hoog) in de top 250 moeten staan? Of moet ie precies 2 jaar oud zijn?
zou dit album nog niet (hoog) in de top 250 moeten staan? Of moet ie precies 2 jaar oud zijn?
0
geplaatst: 8 januari 2008, 11:52 uur
Als de releasedatum erbij staat wordt die inderdaad aangehouden. Dus op 23 januari komt dit album vrij hoog de top 250 binnen. Rond plaats 30 denk ik.
0
rico-bballer
geplaatst: 8 januari 2008, 17:20 uur
Plaats 30 zal wel het hoogst staande nederlands album zijn dan.
0
Davez
geplaatst: 10 januari 2008, 00:51 uur
T.O. schreef:

De r&b van vroeger is natuurlijk wel anders dan de hedendaagse r&b.
Urban wordt het (recente) genre toch ook vaak genoemd?
0
geplaatst: 13 januari 2008, 14:58 uur
Ben ik het nu of is er niets uit 2006 in de toplijst terecht gekomen?
0
geplaatst: 13 januari 2008, 17:14 uur
Dat gaat allemaal in de loop van het jaar gebeuren, bijvoorbeeld op 23 januari is de kans groot dat: Whatever People Say I Am, Eigen Wereld en Inside In/Inside Out in de lijst komen, omdat die dan precies 2 jaar oud zijn.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:47 uur
aah, ik dacht dat die site daar geen rekening mee hield maar ze direct op 1 januari er op zet 

0
Sven Bersee
geplaatst: 17 januari 2008, 16:24 uur
Bij Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006):
Het is 2008. Waarom staat deze nog niet in de top 250?
Het is 2008. Waarom staat deze nog niet in de top 250?
0
WernerGSF
geplaatst: 17 januari 2008, 22:23 uur
dit album richting top100 allertijden is zoiezo overdreven.
0
geplaatst: 24 januari 2008, 14:10 uur
0
geplaatst: 24 januari 2008, 14:50 uur

Wel jammer dat die positie vooral bereikt is door de waardering van 'hiphopliefhebbers'. Ik vind het wel opvallend dat hij binnen andere secties niet zo gewaardeerd wordt. De beats van Delic zijn zo ontzettend muzikaal, dat moet toch wel meer mensen aanspreken?
0
geplaatst: 24 januari 2008, 19:05 uur
Wel hoog hoor, schrik er een beetje van. Maarja ik stem ook een 4,5, dus ik moet niet zeuren. Maar het zou best eens kunnen dat nu meer mensen uit andere genres er op gaan stemmen. Misschien dat hij dan al gaat zakken in de lijst.
0
geplaatst: 24 januari 2008, 22:51 uur
volgens mij gaat het niet om het gemiddelde in de top 250 maar om hoeveel mensen dit album in hun top 10 hebben staan..
Dat dacht ik tenminste
Dat dacht ik tenminste

0
geplaatst: 25 januari 2008, 14:22 uur
Het gaat juist wel om het gemiddelde en iedere gebruiker die dit album in zijn/haar top 10 heeft staan wordt extra bijgeteld. 

0
geplaatst: 25 januari 2008, 14:29 uur
De top 250 populairste albums. Deze lijst is samengesteld uit de persoonlijke top 10-lijsten van de MusicMeter-gebruikers, en dus niet via de stemgemiddelden.
0
geplaatst: 25 januari 2008, 14:52 uur
Oké, my bad. Ik dacht dat het een combinatie was van de gemiddelden en de top 10 van gebruikers. 

0
geplaatst: 25 januari 2008, 14:54 uur
Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat dat onlogisch zou zijn, gezien er twee 50 Cent-albums instaan met een gemiddelde onder de 3 

0
geplaatst: 8 februari 2008, 17:32 uur
Bij Opgezwolle - Eigen Wereld (2006):
In de top 250 staat deze gewoon hoger dan in de top van de hip-hop lijst
In de top 250 staat deze gewoon hoger dan in de top van de hip-hop lijst

0
P-DawG
geplaatst: 8 februari 2008, 21:28 uur
Dat komt omdat de top 250 gebasseerd is op de Top 10 van alle gebruikers. Maar de hiphop lijst is gebasseerd op het gemiddelde van alle hip-hop albums. 

0
geplaatst: 2 maart 2008, 02:44 uur
In De Site > Algemeen > Wat mis je op MusicMeter?:
Waarom is er trouwens geen top 250 gebaseerd op gemiddeldes, net zoals op Moviemeter?
Waarom is er trouwens geen top 250 gebaseerd op gemiddeldes, net zoals op Moviemeter?
* denotes required fields.