De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 18:08 uur
douwens schreef:
Volgens mij lees ik het niet verkeerd hoor, want anders zet ik ook geen mogelijk neer natuurlijk, wat aangeeft dat ik het dus wel goed gelezen heb.
Mijn punt is simpelweg, dat ik het een wat voorbarige conclusie vind dat de top250 notering van Radiohead alleen aangetast kan worden door een nieuwe Radiohead.
Daarbij vind ik het een beetje belachelijk dat mensen uberhaupt een nieuw album nogal snel in hun top10 zetten. Of dat nou Radiohead is of weet ik veel wie maakt niet uit.
Kijk maar hoeveel mensen de nieuwe albums van Radiohead en the Arcade Fire nu al in hun top 10 hebben staan.
(quote)
Volgens mij lees ik het niet verkeerd hoor, want anders zet ik ook geen mogelijk neer natuurlijk, wat aangeeft dat ik het dus wel goed gelezen heb.
Mijn punt is simpelweg, dat ik het een wat voorbarige conclusie vind dat de top250 notering van Radiohead alleen aangetast kan worden door een nieuwe Radiohead.
Daarbij vind ik het een beetje belachelijk dat mensen uberhaupt een nieuw album nogal snel in hun top10 zetten. Of dat nou Radiohead is of weet ik veel wie maakt niet uit.
Kijk maar hoeveel mensen de nieuwe albums van Radiohead en the Arcade Fire nu al in hun top 10 hebben staan.
Er is ook een regel met albums voor de top 250 :
Albums jonger dan 2 jaar oud komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.
Dus dat zal zowiezo geen verschil uitmaken nou.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 18:12 uur
schizodeclown schreef:
(quote)
Volgens mij maakt dat wel verschil, want als je al een top 10 hebt, moet er toch een album dat er eerst in stond wegvallen. Het album dat wegvalt krijgt dan neem ik aan niet meer de punten die het eerst had.
Tenzij je natuurlijk voor het eerst een top10 maakt, dan heeft dat geen verschil nee.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 19:05 uur
douwens schreef:
Volgens mij maakt dat wel verschil, want als je al een top 10 hebt, moet er toch een album dat er eerst in stond wegvallen. Het album dat wegvalt krijgt dan neem ik aan niet meer de punten die het eerst had.
Tenzij je natuurlijk voor het eerst een top10 maakt, dan heeft dat geen verschil nee.
Tja dan is het nog de vraag of dat OK PC gaat worden of een ander.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 19:23 uur
douwens schreef:
[Hier lees ik dat.
Je stelt dat men MOGELIJK gaat kiezen tussen OKC, Kid A en In Rainbows, dat laatste album is nog niet eens uit! Hoe kun je dan in godsnaam stellen dat dat een van de beste albums ooit gaat worden. Omdat het van Radiohead is... ofzo.
.
[Hier lees ik dat.
Je stelt dat men MOGELIJK gaat kiezen tussen OKC, Kid A en In Rainbows, dat laatste album is nog niet eens uit! Hoe kun je dan in godsnaam stellen dat dat een van de beste albums ooit gaat worden. Omdat het van Radiohead is... ofzo.
.
Hmm bij deze zie ik toch waar ik foutief ben. Ik betitel jou beredenatie (puntendeling OKC, Kid A en In Rainbows etc.) eerst als iets wat jij als een mogelijkheid ziet en daarna stel ik dat jij zondermeer beweert dat In Rainbows een van de beste albums ooit gaat worden. Dat zeg je idd niet, mijn excuses hiervoor haha.
Wat betreft het voorbarige karakter ervan blijf ik echter wel dezelfde mening onderhouden.
schizodeclown schreef:
[
[
Ik bedoelde die opmerking meer in zijn algemeenheid, dus niet gerelateerd aan Ok pc. Maar goed van mij mogen mensen dat doen, maar vind het zelf wel beetje vreemd verschijnsel. Maar goed zal dingen maar niet belangrijker maken dan ze zijn.
0
geplaatst: 7 oktober 2007, 13:38 uur
Weer eens een nutteloos lijstje, de 100 albums die het meeste origineel in bezit zijn volgens de Mijn Albums lijsten. Dit is een beetje natte vingerwerk, heb aan de naam van de mappen geprobeerd te bepalen of het origineel in bezit zijnde albums betrof.
Radiohead - OK Computer 445
Coldplay - A Rush of Blood to the Head 380
Nirvana - Nevermind 346
Coldplay - Parachutes 320
Red Hot Chili Peppers - Californication 306
Muse - Origin of Symmetry 298
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon 278
Radiohead - The Bends 272
Jeff Buckley - Grace 271
Pearl Jam - Ten 270
Coldplay - X&Y 261
Muse - Absolution 245
Radiohead - Kid A 236
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf 220
Keane - Hopes and Fears 211
Nirvana - MTV Unplugged in New York 209
U2 - Achtung Baby 203
Pink Floyd - Wish You Were Here 198
Franz Ferdinand - Franz Ferdinand 195
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not 194
U2 - The Joshua Tree 189
Metallica - Metallica 188
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik 188
Radiohead - Hail to the Thief 187
Pink Floyd - The Wall 176
Muse - Black Holes and Revelations 175
Air - Moon Safari 174
Radiohead - Amnesiac 174
Oasis - (What's the Story) Morning Glory? 174
Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium 172
Red Hot Chili Peppers - By the Way 169
Kaiser Chiefs - Employment 169
R.E.M. - Automatic for the People 168
U2 - How to Dismantle an Atomic Bomb 166
Tool - Lateralus 165
Green Day - American Idiot 164
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 162
Interpol - Turn on the Bright Lights 160
Muse - Showbiz 160
Rage Against the Machine - Rage Against the Machine 159
U2 - All That You Can't Leave Behind 158
Nirvana - In Utero 158
Bloc Party - Silent Alarm 158
Moby - Play 157
U2 - The Unforgettable Fire 154
Linkin Park - Hybrid Theory 154
Live - Throwing Copper 153
Tool - �nima 151
Arcade Fire - Funeral 151
The Prodigy - The Fat of the Land 149
Radiohead - Pablo Honey 148
Neil Young - Harvest 147
Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness 147
The Killers - Hot Fuss 146
Eels - Beautiful Freak 145
Guns N' Roses - Appetite for Destruction 145
System of a Down - Toxicity 143
Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better 143
Damien Rice - O 141
Interpol - Antics 141
Tool - 10,000 Days 139
Metallica - Master of Puppets 138
The Beatles - Abbey Road 138
Massive Attack - Mezzanine 137
Sigur R�s - �g�tis Byrjun 135
U2 - The Best of 1980-1990 135
Dire Straits - Brothers in Arms 134
The White Stripes - Elephant 134
Smashing Pumpkins - Siamese Dream 134
dEUS - Pocket Revolution 132
Sigur R�s - () 130
Editors - The Back Room 129
The Beatles - The Beatles 128
dEUS - The Ideal Crash 126
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV 125
Green Day - Dookie 124
Rammstein - Mutter 124
The Beatles - Revolver 123
Alanis Morissette - Jagged Little Pill 122
Snow Patrol - Eyes Open 122
dEUS - Worst Case Scenario 121
The Doors - The Doors 120
Spinvis - Spinvis 120
The Prodigy - Music for the Jilted Generation 118
Linkin Park - Meteora 117
Gorillaz - Demon Days 117
The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico 116
The Strokes - Is This It 115
Placebo - Without You I'm Nothing 114
Eminem - The Marshall Mathers LP 113
U2 - Rattle and Hum 112
Sufjan Stevens - Illinois 112
Sigur R�s - Takk... 112
Gorillaz - Gorillaz 111
Metallica - ...And Justice for All 110
Pink Floyd - Animals 108
Oasis - Definitely Maybe 107
The Verve - Urban Hymns 107
U2 - War 106
Queen - Greatest Hits 105
Radiohead - OK Computer 445
Coldplay - A Rush of Blood to the Head 380
Nirvana - Nevermind 346
Coldplay - Parachutes 320
Red Hot Chili Peppers - Californication 306
Muse - Origin of Symmetry 298
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon 278
Radiohead - The Bends 272
Jeff Buckley - Grace 271
Pearl Jam - Ten 270
Coldplay - X&Y 261
Muse - Absolution 245
Radiohead - Kid A 236
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf 220
Keane - Hopes and Fears 211
Nirvana - MTV Unplugged in New York 209
U2 - Achtung Baby 203
Pink Floyd - Wish You Were Here 198
Franz Ferdinand - Franz Ferdinand 195
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not 194
U2 - The Joshua Tree 189
Metallica - Metallica 188
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik 188
Radiohead - Hail to the Thief 187
Pink Floyd - The Wall 176
Muse - Black Holes and Revelations 175
Air - Moon Safari 174
Radiohead - Amnesiac 174
Oasis - (What's the Story) Morning Glory? 174
Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium 172
Red Hot Chili Peppers - By the Way 169
Kaiser Chiefs - Employment 169
R.E.M. - Automatic for the People 168
U2 - How to Dismantle an Atomic Bomb 166
Tool - Lateralus 165
Green Day - American Idiot 164
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 162
Interpol - Turn on the Bright Lights 160
Muse - Showbiz 160
Rage Against the Machine - Rage Against the Machine 159
U2 - All That You Can't Leave Behind 158
Nirvana - In Utero 158
Bloc Party - Silent Alarm 158
Moby - Play 157
U2 - The Unforgettable Fire 154
Linkin Park - Hybrid Theory 154
Live - Throwing Copper 153
Tool - �nima 151
Arcade Fire - Funeral 151
The Prodigy - The Fat of the Land 149
Radiohead - Pablo Honey 148
Neil Young - Harvest 147
Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness 147
The Killers - Hot Fuss 146
Eels - Beautiful Freak 145
Guns N' Roses - Appetite for Destruction 145
System of a Down - Toxicity 143
Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better 143
Damien Rice - O 141
Interpol - Antics 141
Tool - 10,000 Days 139
Metallica - Master of Puppets 138
The Beatles - Abbey Road 138
Massive Attack - Mezzanine 137
Sigur R�s - �g�tis Byrjun 135
U2 - The Best of 1980-1990 135
Dire Straits - Brothers in Arms 134
The White Stripes - Elephant 134
Smashing Pumpkins - Siamese Dream 134
dEUS - Pocket Revolution 132
Sigur R�s - () 130
Editors - The Back Room 129
The Beatles - The Beatles 128
dEUS - The Ideal Crash 126
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV 125
Green Day - Dookie 124
Rammstein - Mutter 124
The Beatles - Revolver 123
Alanis Morissette - Jagged Little Pill 122
Snow Patrol - Eyes Open 122
dEUS - Worst Case Scenario 121
The Doors - The Doors 120
Spinvis - Spinvis 120
The Prodigy - Music for the Jilted Generation 118
Linkin Park - Meteora 117
Gorillaz - Demon Days 117
The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico 116
The Strokes - Is This It 115
Placebo - Without You I'm Nothing 114
Eminem - The Marshall Mathers LP 113
U2 - Rattle and Hum 112
Sufjan Stevens - Illinois 112
Sigur R�s - Takk... 112
Gorillaz - Gorillaz 111
Metallica - ...And Justice for All 110
Pink Floyd - Animals 108
Oasis - Definitely Maybe 107
The Verve - Urban Hymns 107
U2 - War 106
Queen - Greatest Hits 105
0
geplaatst: 8 oktober 2007, 07:41 uur
tof, nu hoef ik niet meer op mijn eigen smaak afgaan bij het aanschaffen van nieuwe platen, moet ik gewoon even de lijst aflopen 
Toch weer eens een cool "nutteloos" info'tje, thx

Toch weer eens een cool "nutteloos" info'tje, thx

0
Lost Highway
geplaatst: 10 oktober 2007, 17:30 uur
Als je het lijstje van Jordy bekijkt valt het toch wel op dat het net de door mij genoemde albums zijn die zo vreemd hoog staan in de top 250 (top 15/20 zelfs), terwijl ze hier zelfs niet in de top 100 staan.
Eyes open zie ik trouwens vrij hoog binnen te komen, dat is toch wel de commerciële kraker van de voorbije jaren.
Eyes open zie ik trouwens vrij hoog binnen te komen, dat is toch wel de commerciële kraker van de voorbije jaren.
0
geplaatst: 10 oktober 2007, 17:32 uur
En veel Sigur Ros, om maar even hetgene te noemen dat me het meest opvalt.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 17:40 uur
Aha dus ik mag hier legaal mijn ongenoegen over de top 250 kenbaar maken
.
Altijd mooi om over die toplijstjes te discussieren.
De meest opvallende dingen aan deze top 250 vind ik:
*** Puntenverschil nummer 1 en 2
Ik ken OK Computer niet maar ik kan me niet voorstellen dat dat album zo veel beter zou moeten zijn dan andere albums.
*** Alleen al in de top 50 veel artiesten met 2 albums of zelfs 3: Radiohead, Pink Floyd, Coldplay, Nirvana, Tool, Muse, Red Hot Chilli Peppers, Metallica, U2, The Beatles, Joy Division en Smashing Pumpkins. Dat zijn dus 12 artiesten die goed zijn voor 30 albums in de top 50.
*** Ik ben niet echt thuis in het genre(s), maar er staat een groot aantal moderne indie of experimentele rock in de top 250 (daarom ook niet zo verwonderlijk dat Radiohead op 1 staat. Bands als Interpol, Arcade Fire, Muse staan er volgens mij best veel in.
Ik denk dat al deze zaken een beetje als oorzaak hebben dat er sowieso veel (afwijkende) rock gerichte mensen op deze site komen die ook wel de grote rock klassiekers kunnen waarderen.
Verder komen er toch ook wel behoorlijk wat mensen op deze site die muziek in andere genres zoeken wat natuurlijk best leuk is. Maar als mensen bijvoorbeeld experimentele rock willen luisteren terwijl ze dat nooit doen komen ze gauw bij Arcade Fire ofzo uit waardoor die sneller stijgt dan een soortgelijke band die op bijv. plaats 240 staat. Soort van sneeuwbaleffect dus.
Dat grensverleggend wat genres betreft wekt bij mij trouwens ook wel argwaan. Volgens mij zijn er ook aardig wat mensen die gewoon even willen laten zien hoe breed ze geïnteresseerd zijn. Mensen met top 10's waar bij Norah Jones naast Slayer en Massive Attack naast Elvis Pressley kan ik nooit echt serieus nemen eigenlijk.
Nou ben ik weer uitgeraaskald ik wou nog 1 ding zeggen. Zet allemaal op Slim Shady LP van Eminem op #1. Ik moet het zelf ook nog doen trouwens.
. Altijd mooi om over die toplijstjes te discussieren.
De meest opvallende dingen aan deze top 250 vind ik:
*** Puntenverschil nummer 1 en 2
Ik ken OK Computer niet maar ik kan me niet voorstellen dat dat album zo veel beter zou moeten zijn dan andere albums.
*** Alleen al in de top 50 veel artiesten met 2 albums of zelfs 3: Radiohead, Pink Floyd, Coldplay, Nirvana, Tool, Muse, Red Hot Chilli Peppers, Metallica, U2, The Beatles, Joy Division en Smashing Pumpkins. Dat zijn dus 12 artiesten die goed zijn voor 30 albums in de top 50.
*** Ik ben niet echt thuis in het genre(s), maar er staat een groot aantal moderne indie of experimentele rock in de top 250 (daarom ook niet zo verwonderlijk dat Radiohead op 1 staat. Bands als Interpol, Arcade Fire, Muse staan er volgens mij best veel in.
Ik denk dat al deze zaken een beetje als oorzaak hebben dat er sowieso veel (afwijkende) rock gerichte mensen op deze site komen die ook wel de grote rock klassiekers kunnen waarderen.
Verder komen er toch ook wel behoorlijk wat mensen op deze site die muziek in andere genres zoeken wat natuurlijk best leuk is. Maar als mensen bijvoorbeeld experimentele rock willen luisteren terwijl ze dat nooit doen komen ze gauw bij Arcade Fire ofzo uit waardoor die sneller stijgt dan een soortgelijke band die op bijv. plaats 240 staat. Soort van sneeuwbaleffect dus.
Dat grensverleggend wat genres betreft wekt bij mij trouwens ook wel argwaan. Volgens mij zijn er ook aardig wat mensen die gewoon even willen laten zien hoe breed ze geïnteresseerd zijn. Mensen met top 10's waar bij Norah Jones naast Slayer en Massive Attack naast Elvis Pressley kan ik nooit echt serieus nemen eigenlijk.
Nou ben ik weer uitgeraaskald ik wou nog 1 ding zeggen. Zet allemaal op Slim Shady LP van Eminem op #1. Ik moet het zelf ook nog doen trouwens.
0
geplaatst: 1 november 2007, 13:33 uur
Radioheads OK Comp. mag best in de top 10, was een uitschieter van een middelmatige band (en nu gaan alle Radioheadjes weer reageren), elke grote maar ook kleine bands maken zo nu en dan juweeltjes die ver boven hun eigen kunnen uitschieten enkele voorbeelden staan hiervan in de top 250.
Alleen is het verschil tussen nr.1 & 2 wel heel erg groot dus dat zou zowiezo moeten veranderen alleen hoe is eigenlijk de puntentelling in deze? Natuurlijk heb je ook een generatieverschil en dat zie je terug in de genres die op de top 250 lijst wordt gezet. Ik vind hiphop r&b (krijg het niet eens uit mijn strot) vreselijk maar een ander zweert bij eninem, beyonce of een halve gulden ....om maar even ontopic te blijven.
Bij mij komt er alleen iets in de lijst waar je ook werkelijk het gevoel krijgt dat er musicaal wat neer wordt gezet. Of het moet van een zo briljante eenvoud zijn wat daarnaast weer bijzonder is dan kan ik daar ook wel begrip en waardering voor hebben.
Maar de generatie '80/90 (ik bedoel er niets mee) hebben de muzikale revolutie niet meegemaakt en dat vind ik soms jammer want ik merk bij sommige hoe kortzichtig mensen zijn betreffende een mening over een bepaalde cd of hoe ze bijvoorbaat al in de verdediging gaan bij een cd recentie.
Ik sta voor alles open (zelfs klassiek,opera en jazz) en dat deze generatie ook eens moeten doen en gelukkkig zijn er die de platen van pa & ma doorspitten en zelf de jaren 60 & 70 muzikaal ervaren en er achter komen dat ouwe lullen muziek nog niet zo slecht is. Aan de andere was ik vroeger hetzelfde en vond alleen hardrock & punk goed en jazz alleen maar een hoop gepingepangel voor ouwe lullen.
Nu denk ik er toch iets anders over alhoewel ff een cd van de Plasmatics opzetten...Iedereen die deze site bekijkt en is in ieder geval op de goede weg om nieuw en oud te ontdekken.
Alleen is het verschil tussen nr.1 & 2 wel heel erg groot dus dat zou zowiezo moeten veranderen alleen hoe is eigenlijk de puntentelling in deze? Natuurlijk heb je ook een generatieverschil en dat zie je terug in de genres die op de top 250 lijst wordt gezet. Ik vind hiphop r&b (krijg het niet eens uit mijn strot) vreselijk maar een ander zweert bij eninem, beyonce of een halve gulden ....om maar even ontopic te blijven.
Bij mij komt er alleen iets in de lijst waar je ook werkelijk het gevoel krijgt dat er musicaal wat neer wordt gezet. Of het moet van een zo briljante eenvoud zijn wat daarnaast weer bijzonder is dan kan ik daar ook wel begrip en waardering voor hebben.
Maar de generatie '80/90 (ik bedoel er niets mee) hebben de muzikale revolutie niet meegemaakt en dat vind ik soms jammer want ik merk bij sommige hoe kortzichtig mensen zijn betreffende een mening over een bepaalde cd of hoe ze bijvoorbaat al in de verdediging gaan bij een cd recentie.

Ik sta voor alles open (zelfs klassiek,opera en jazz) en dat deze generatie ook eens moeten doen en gelukkkig zijn er die de platen van pa & ma doorspitten en zelf de jaren 60 & 70 muzikaal ervaren en er achter komen dat ouwe lullen muziek nog niet zo slecht is. Aan de andere was ik vroeger hetzelfde en vond alleen hardrock & punk goed en jazz alleen maar een hoop gepingepangel voor ouwe lullen.
Nu denk ik er toch iets anders over alhoewel ff een cd van de Plasmatics opzetten...Iedereen die deze site bekijkt en is in ieder geval op de goede weg om nieuw en oud te ontdekken.

0
geplaatst: 1 november 2007, 13:48 uur
DikkeDarm schreef:
Ik vind hiphop r&b (krijg het niet eens uit mijn strot) vreselijk maar een ander zweert bij eninem, beyonce of een halve gulden ....om maar even ontopic te blijven.
Ik sta voor alles open (zelfs klassiek,opera en jazz) en dat deze generatie ook eens moeten doen en gelukkkig zijn er die de platen van pa & ma doorspitten en zelf de jaren 60 & 70 muzikaal ervaren en er achter komen dat ouwe lullen muziek nog niet zo slecht is.
Ik vind hiphop r&b (krijg het niet eens uit mijn strot) vreselijk maar een ander zweert bij eninem, beyonce of een halve gulden ....om maar even ontopic te blijven.
Ik sta voor alles open (zelfs klassiek,opera en jazz) en dat deze generatie ook eens moeten doen en gelukkkig zijn er die de platen van pa & ma doorspitten en zelf de jaren 60 & 70 muzikaal ervaren en er achter komen dat ouwe lullen muziek nog niet zo slecht is.
Mag ik u even wijzen op deze behoorlijke inconsistentie?
Eerst zeg je dat je hiphop en RnB vreselijk vindt, daarna zeg je dat 'de jeugd van tegenwoordig' wat meer open zou moeten staan voor muziek uit de jaren 60 en 70 om af te sluiten met het statement dat je zelf voor alles open staat. Volgens mij klopt daar iets niet.
Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat mensen zich meer moeten verdiepen in verschillende genres, maar dat hoeft absoluut niet alleen op de nieuwe generatie te slaan. Sterker nog, het slaat misschien zelfs wel meer op jezelf (en onbewust geef je dat in bovenstaand bericht ook al toe) en vele anderen van oudere generaties die maar blijven volhouden dat hiphop en RnB pure troep is.
0
geplaatst: 1 november 2007, 14:41 uur
Nightrider schreef:
Eerst zeg je dat je hiphop en RnB vreselijk vindt, daarna zeg je dat 'de jeugd van tegenwoordig' wat meer open zou moeten staan voor muziek uit de jaren 60 en 70 om af te sluiten met het statement dat je zelf voor alles open staat. Volgens mij klopt daar iets niet.
Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat mensen zich meer moeten verdiepen in verschillende genres, maar dat hoeft absoluut niet alleen op de nieuwe generatie te slaan. Sterker nog, het slaat misschien zelfs wel meer op jezelf (en onbewust geef je dat in bovenstaand bericht ook al toe) en vele anderen van oudere generaties die maar blijven volhouden dat hiphop en RnB pure troep is.
(quote)
Ik heb het wel geprobeerd te beluisteren, alleen kan het mij niet bekoren en sommige personen roepen iets maar weten soms niet waar ze het over hebben omdat ze het simpelweg nog nooit goed beluisterd hebben aan de andere kant kan je mensen niet dwingen om te luisteren naar niets wat ze niet kennen daarom is deze site een manier om je eigen te verdiepen in de muziekwereld....
En inderdaad ik spreek me wel eens meer tegen maar ben ook bereid een mening te herzien dat dan weer wel. En iets onbewust zeggen,tja heeft ook wel iets.Maar het is mijn beleving in deze maar 1700 punten verschil tussen nr.1 en 2 moet van meer factoren afhangen dan alleen wat iemand in zijn top 10 heeft staan.
0
geplaatst: 1 november 2007, 15:14 uur
DikkeDarm schreef:
Nou, dan heb je er ook wel drie zeg...
Ik word niet dermate aangetrokken door de dagelijkse zgn. 'hiphop' en 'r&b' die ik hoor, dat ik de neiging heb om me er verder in te verdiepen... maar ik weet wel dat er meer is dan bijvoorbeeld die halve gulden van jou.
Je noemt Tokio Hotel toch ook geen rock...
0
geplaatst: 4 november 2007, 14:50 uur
tja zal wel vaker aangekaart zijn: op basis van gemiddelden komt er een top zoveel uit waar ik me veel meer in kan vinden .... Uitgaande van een bepaald aantal minimale stemmen, is zo te zien Wish you were here van floyd de onbetwiste nummer 1. Ook the dark side meld zich in de top en een aantal beatles albums ... Radiohead's OK zal het dan ergens moeten uitvechten tussen de (schat ik) 20e en 40e plek...
Hmm frappant ...
Ik zou daar wel eens een publicatie van willen zien - ernaast dus ...
Ik denk dat dan voor mij de echte top 250 zal zijn ....
Hmm frappant ...
Ik zou daar wel eens een publicatie van willen zien - ernaast dus ...
Ik denk dat dan voor mij de echte top 250 zal zijn ....
0
geplaatst: 5 november 2007, 10:59 uur
Ja maar dan moet zo'n album wel minstens 100 stemmen hebben inderdaad want anders krijg je allemaal van die hele onbekende albums in de lijst.
0
nicolas
geplaatst: 18 november 2007, 01:05 uur
Weirdo Wizzy: Interpol en Arcade Fire hebben resp. 3 en 2 platen gemaakt, hoe kunnen die er dan vaak instaan? Trouwens Interpol en Arcade Fire staan er elk 1 keer in...
0
nicolas
geplaatst: 18 november 2007, 01:06 uur
Correctie: Interpol inderdaad 2X, daar is een reden voor 

0
geplaatst: 20 november 2007, 11:52 uur
0
geplaatst: 22 november 2007, 17:43 uur
Slechts 2 Soul-LP's in de Top-250 (en geen enkel in de Top-100), dat is pas een regelrechte schande.
0
geplaatst: 10 december 2007, 21:33 uur
The Clash staat met London Calling op de 80ste plaats in deze top 250. Het steekt me toch een beetje dat deze sublieme plaat voorafgegaan wordt door 'tijdloze' platen van bijv. Franz Ferdinand en Counting Crows (om eens niet Keane of Coldplay te noemen). Een van de eerste platen die een dergelijke mengelmoes van stijlen ten toon spreidt en dat nog eens doet met uitstekende songs verdient toch beter, maar ja veel geblaat weinig wol, niet dat het er iets zal toe doen maar dit moest ik toch even kwijt.
0
geplaatst: 12 december 2007, 18:17 uur
Bij Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn (1967):
hoe kan deze plaat nu lager in de top 250 staan dan division bell, daar snap ik echt niets van
hoe kan deze plaat nu lager in de top 250 staan dan division bell, daar snap ik echt niets van
0
geplaatst: 12 december 2007, 19:34 uur
Ik wel , Division Bell is super en The Piper is bagger .
kort en simpel .
kort en simpel .

0
geplaatst: 13 december 2007, 18:16 uur
hoe durf je!
ik kan wel begrijpen dat je divicion bell super vind. het is een wat makkelijk in het gehoor liggende plaat, veel makkelijker als de piper, en als je niet zo van die psychedelische shit houd is dit ook niets.
maar ik had altijd gedacht dat dit toch wel een van de betere en hoog gewaardeerde pf platen was, en dat division wordt gezien als een mindere (zonder waters of barrett).
ook als je naar het stemgemiddelde kijkt (4,01 van 334 stemmen tegenover 3,67 van 259 stemmen) zou je toch minstens verwachtten dat deze hoger zou staan, ik vraag me af waarom meer mensen kiezen voor division bell in hun lijst dan the piper
ik kan wel begrijpen dat je divicion bell super vind. het is een wat makkelijk in het gehoor liggende plaat, veel makkelijker als de piper, en als je niet zo van die psychedelische shit houd is dit ook niets.
maar ik had altijd gedacht dat dit toch wel een van de betere en hoog gewaardeerde pf platen was, en dat division wordt gezien als een mindere (zonder waters of barrett).
ook als je naar het stemgemiddelde kijkt (4,01 van 334 stemmen tegenover 3,67 van 259 stemmen) zou je toch minstens verwachtten dat deze hoger zou staan, ik vraag me af waarom meer mensen kiezen voor division bell in hun lijst dan the piper
0
geplaatst: 13 december 2007, 19:23 uur
Het antwoord op die vraag geef je eigenlijk al in je eerste alinea. Het ligt veel makkelijker in het gehoor.
0
geplaatst: 13 december 2007, 22:08 uur
ja maar goed britney spears ligt ook veel makkelijker in het gehoor dan radioheads ok computer en toch staat die niet in de top 250 als ik me niet vergis
0
geplaatst: 13 december 2007, 22:30 uur
Er zijn nou eenmaal voorstanders van Pink Floyd met Barrett , Pink Floyd met Waters Gilmour , en van Pink Floyd zonder Waters.
In feite zijn er dus 3 Pink Floyds , wat `n luxe.
In feite zijn er dus 3 Pink Floyds , wat `n luxe.
0
geplaatst: 14 december 2007, 01:14 uur
Dit is een opmerking waar ik me wel enigzins in kan vinden,de 3 generaties Pink Floyd.De psychedelische(en vooral gekte) kant van Syd Barrett,De textueel zeer sterke Roger Waters en het muzikale/instrumentale genie David Gilmour. Volgens mij alle 3 even briljant,alleen met het ene genre heb je nu eenmaal meer mee dan het andere genre,volgens mij zijn er ook maar weinig bands die zo'n grote variatie in muziek hebben gemaakt als Pink Floyd(de keuze binnen deze band is dus erg groot)en je kunt op zijn minst bewondering hebben voor hetgeen ze al die jaren uitgebracht hebben.Dus Rudiger jij als Pink Floyd liefhebber zou beter moeten weten dan 1.5* voor een Pink Floyd album te geven.Nee dan zou ik liever geen stem uitbrengen.
* denotes required fields.