MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
edris.
Ik begrijp nu ook wel wat je bedoelt hoor (ben er wel niet mee eens).

En als we 10/15 jaar eerder zouden leven (en ik 10 / 15 jaar geleden zo oud zou zijn als ik nu ben) en je zou zeggen dat ik het over 10/15 jaar wel zou snappen, dan zou dat heel goed kunnen kloppen. Vandaag de dag niet.

stuart
Dat hoeft ook niet Edris, ieder zijn voorkeur. Ga jij maar genieten van Kid A, dan doe ik dat met The Bends. Veel luisterplezier.

luijsterburg
stuart schreef:
Iets anders...Ik denk ook dat de "echte muziek" van The Bends opgeslokt wordt door de "non-muziek" van Kid A van dezelfde band....

, kan ook aardig genieten van The Bends hoor, maar moet zeggen dat Kid A echt prachtig is

Zo is het maar net. De een houdt van traditionele rock, de ander wat meer van experiment. Niets mis mee.

stuart schreef:
Ja, Back In Black is een klassieker die eigenlijk niet mag ontbreken in deze lijst (zo zijn er overigens wel meer klassiekers die hier ontbreken, maar ja). Over Rust In Peace; die is gemiddeld bezien een stuk ontoegankelijker voor de muziekliefhebber, niet voor de Metalheads zoals onze Belg Age-411.(het is overigens wel een uitstekend gemaakt album)

Nouw, Nummers als Hangar 18. Je moet doof zijn of van bijzonder slechte wil zijn om te horen dat zulk nummer niet geniaal is.
Heel het albums staat vol met zulke vernufticiteit. Een orgie voor het oor.

videoclip. (never mind the first minute )

AC/DC mag ik ook wel. Maar is voor mij geen top. Leuke nummers, om zo ff te horen, in een vlaag.

stuart
AGE-411 schreef:
(quote)

Nouw, Nummers als Hangar 18. Je moet doof zijn of van bijzonder slechte wil zijn om te horen dat zulk nummer niet geniaal is.
Heel het albums staat vol met zulke vernufticiteit. Een orgie voor het oor. AC/DC mag ik ook wel. Maar is voor mij geen top. Leuke nummers, om zo ff te horen, in een vlaag.

Jij moet wel goed lezen Age-411!! Verder; jij beluistert muziek zo te horen naar "kwaliteit". Back In Black is óók kwaliteit, nml. het schrijven van top rock nummers. Niet zo uit de hoogte doen; als ik je vader was (en dat had gekund) had ik je een draai om de oren te geven.

Guardian of Isis
Dat is ook altijd het voornaamste argument dat Megadeth fans aanhalen om Metallica aan te vallen: Och ja, Megadeth is over het algemeen een stuk complexer, bijgevolg is het beter! Dan zou iedereen dus death metal moeten luisteren, omdat dat retemoeilijk te spelen is.

Muziek is voor mij evenzeer iets van emotie als van kwaliteit; er moet van alle 2 genoeg in zitten voor ik het echt top kan vinden. Rust in Peace vind ik een geweldig album, met veel complexe solo's en songstructuren, dat vooral metalheads aanspreekt zoals AGE en mijzelf, het is in de meeste gevallen zo dat iemand er ofwel van houdt of er niks van aan vindt. Als de bliksem dan inslaat bij het luisteren, is het wel met volle kracht. Back in Black klinkt heerlijk opgewekt, het heeft universele aantrekkingskracht en is een monument van de eerste tot de laatste minuut (zie: 42 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht). Ik zou Rust in Peace zeker een top 250-plekje willen zien veroveren, maar gun het Back in Black bijna evenzeer.

Verzamelaars horen toch niet in de top 250 thuis?

Deze staat er wel in..

stuart
ik weet niet of er iets over afgesproken is wat wel en niet mag; ik zelf ben eigenlijk alleen maar voor reguliere studio albums.

Verzamelaars horen er niet in, dat weet ik wel

Volgens mij gaat dat alleen op voor alle andere toplijsten dan de top 250. Daarin staan wel verzamelaars, omdat die is gebaseerd op top 10'en van users en niet op stemgemiddelden.

Bij AC/DC - Back in Black (1980):

EINDELIJK !!!

eindelijk verdiend in de top 250

Bij AC/DC - Highway to Hell (1979):

eindelijk back in black in de top 250

nu highway to hell nog

stuart
Ampivinni schreef:
eindelijk back in black in de top 250

nu highway to hell nog

Jij hebt mijn 3 favoriete AC/DC albums in je top 10! On topic hier; niet the Girl Got The Rhythm , but you...(Ampivinni)

stuart
Master Of Puppets is hongerig en hijgt Origin Of Symmetry in de nek....(Top 10)

In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

"Albums jonger dan 2 jaar oud komen nog niet in aanmerking voor deze lijst."
Vind ik persoonlijk een beetje stom/vreemd, wat voor reden heeft dat?
Iemand die het met me eens is dat het een domme "regel" is?

Ps: Ik kon geen forum voor top 250 vinden, dus heb ik het hier maar geplaatst.

Dat is om de recente hypes er een beetje uit te houden.

stuart schreef:

Is 3 jaar lang 14 of 15de geweest. Dan plots, vorig jaar begon ie lichtjes te stijgen.

The black album zakt echter diep terug. Nu al op 39. Heb het nog op 21 weten staan

Net zoals Reign in Blood. Stond ooit nog eens op 52.

Dutchi schreef:
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

"Albums jonger dan 2 jaar oud komen nog niet in aanmerking voor deze lijst."
Vind ik persoonlijk een beetje stom/vreemd, wat voor reden heeft dat?
Iemand die het met me eens is dat het een domme "regel" is?

Ps: Ik kon geen forum voor top 250 vinden, dus heb ik het hier maar geplaatst.

Van mijn part mogen ze dat uitbreiden naar 5 jaar ofzo.

Trouwens, veel recente albums halen binnen een paar jaar wel de top250 omwille van wat vandaag gebeurd.

Let maar eens op. Veel mensen (of users die maar 1 keer posten en noooit meer van zich laten horen) zetten deze in top 10, en daar blijft die dan in staan als ze niet meer actief zijn.

Eigenlijk zou men alle leden die een jaar niet meer actief zijn moeten op NON-ACTIEF zetten (iets tussen geband en gewoon lid).

Ook al posten users maar 1 keer. Dat maakt toch niks uit?
De Top 10 die ze samenstellen is hun persoonlijke smaak.
De een wisselt per week van Top 10, de ander heeft 3 jaar dezelfde Top 10. Zo'n Top 250 is natuurlijk leuk, maar als ik nieuwsgierig ben, dan kijk ik toch bij hun persoonlijke Top 10.

Dat van die 2 jaar zou best naar 1 jaar mogen verkort worden, als het van mij afhing, maar goed

Bij mij gaat het niet over posten, wel over users die op pakweg 1 oktober 2007 inschrijven en waarvan hun laatste bezoek op 2 oktober 2007 was; waarna ze een top 10 achterlaten.
Profielen die echter niets posten, maar wel dingen volgen, moeten niet geband worden, maar die profielen waar ik het over had riekt wel erg hard naar dat users een dubbelprofiel aanmaken om hun favorieten hoger te krijgen in de top 250.

Dat is natuurlijk erg jammer, als er op die manier gebruik van wordt gemaakt.
Maar ik ben bijvoorbeeld sporadisch actief op MovieMeter, en heb er wel een Top 10 achter gelaten. Ik zou het wel jammer vinden als die verwijdert werd. Blijft hoe dan ook mijn persoonlijke Top 10.

Sporadisch actief is nog wel actief; maar niet actief is niet meer actief en zoals al gezegd; die profielen zouden na 3maand afwezigheid toch mogen verwijderd worden, denk ik zo.
Evenals mijn profiel ondertussen bij MovieMeter dus

stuart
stuart schreef:

..Master Of Puppets heeft Origin Of Symmetry reeds te pakken...nu de rest nog...

stuart
Back In Black (AC/DC) is alweer uit de toplijst...(er staat niet één van hun in )

Protip: blijf weg uit die toplijst, het is toch een scharminkel.

stuart
Gajarigon schreef:
Protip: blijf weg uit die toplijst, het is toch een scharminkel.

Het is ook meer "Toblijst" , I know; ik zie het ook meer als een 'leuk spel'.

Ach, Electro-Shock Blues hoort er toch ook wel in eigenlijk. Alleen die nieuwe U2 op 246... die mag er van mij wel uit.

stuart
herman schreef:
Ach, Electro-Shock Blues hoort er toch ook wel in eigenlijk. Alleen die nieuwe U2 op 246... die mag er van mij wel uit.

Goed idee; U2 heeft nog wel een paar mooiere

stuart schreef:
Back In Black (AC/DC) is alweer uit de toplijst...(er staat niet één van hun in )

"Let there be rock" van AC/DC hoort er zeker in thuis, het is een klassieker. Ik respecteer de toplijst, al vind ik dat er wat teveel recente albums in staan.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.